MBA Cars gevestigd te Breda

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Suusjelief
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2022 08:39

MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Suusjelief »

Deze meneer laat de auto keuren op dubieuze wijze. Heb hier mijn auto gekocht, zou helemaal in orde zijn, maar na een grote beurt bij mij garage bleken de remblokken + remschijven helemaal versleten te zijn. Fuseekogel rechtsvoor zat veel te veel speling op (als deze afbreekt verlies je gelijk de macht over het stuur) had dus echt niet APK gekeurd mogen/kunnen worden. LEVENSGEVAARLIJKE SITUATIE. Als ik hier langer mee doorgereden had was het niet goed met mij afgelopen. De banden die meneer vervangen zou hebben bleken ook echt niet goed te zijn (deze moesten dus ook vervangen worden). En er was nog veel meer achterstallig onderhoud. Gebeld (meneer wimpelde me af door te zeggen dat ik een mail moest sturen) Een lange mail gestuurd, deze werd niet beantwoord. Een week later gebeld (meneer was bij de kapper en zou me later terugbellen), je raadt het al nooit teruggebeld. Een week later bel ik meneer weer, lichtelijk gefrustreerd natuurlijk hij ontkent alles wat ik zeg en lacht me gewoon uit. Dus als je een betrouwbare veilige auto wilt, waarin je jezelf niet dood rijdt wegens gebreken aan de auto doe jezelf een plezier en koop hier GEEN auto!! Deze meneer speelt met levens!!

J. Deltoer
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Beste antwoord
Gekozen door Suusjelief

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

door J. Deltoer » 16 nov 2022 17:41

Hier is al eens ooit door echte deskundigen uitgelegd dat een auto bij verkoop aan bepaalde minimale voorwaarden dient te voldoen, de wettelijke garantie,zodat de eerste maanden redelijk zorgeloos gereden kan worden na aankoop. Vergeet de bijtende bijdragen hier van de beroeps victimshamers hier (ik weet geen goede nederlandse naam voor dit soort lieden, mijn excuses, heb een hekel aan al dat zogenaamde hippe engels) en stuur ze nog een mail waarin u eist dat hun bepaalde reparaties alsnog uitvoeren cq vergoeden en dat u anders naar de rechter stapt.
Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Moneyman »

Suusjelief schreef:
14 nov 2022 08:45
Dus als je een betrouwbare veilige auto wilt, waarin je jezelf niet dood rijdt wegens gebreken aan de auto doe jezelf een plezier en koop hier GEEN auto!! Deze meneer speelt met levens!!
Da's niet de indruk die ik krijg van dit bedrijf. Ze hebben bijna 70 auto's staan in het lagere segment (< € 10.000,00). Door de jaren heen zijn er dik 100 reviews gegeven, positief én negatief, met een gemiddelde van 4,3 (uit 5).

Om iets zinnigs te zeggen over jouw casus is meer informatie nodig.

Suusjelief
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2022 08:39

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Suusjelief »

Over de andere reviews kan ik niet oordelen, maar dit is mijn ervaring. Alle gebreken kwamen tevoorschijn bij een controle twee weken nadat de auto APK gekeurd was. Experts hebben gezegd dat deze auto met zulke gebreken niet APK goedgekeurd mocht worden.

Lady1234
Berichten: 27174
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom laten mensen een auto niet eerst keuren voordat er aangeschaft wordt.

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door rwolters »

Suusjelief schreef:
14 nov 2022 08:45
Deze meneer laat de auto keuren op dubieuze wijze. Heb hier mijn auto gekocht, zou helemaal in orde zijn, maar na een grote beurt bij mij garage bleken de remblokken + remschijven helemaal versleten te zijn. Fuseekogel rechtsvoor zat veel te veel speling op (als deze afbreekt verlies je gelijk de macht over het stuur) had dus echt niet APK gekeurd mogen/kunnen worden. LEVENSGEVAARLIJKE SITUATIE. Als ik hier langer mee doorgereden had was het niet goed met mij afgelopen. De banden die meneer vervangen zou hebben bleken ook echt niet goed te zijn (deze moesten dus ook vervangen worden). En er was nog veel meer achterstallig onderhoud. Gebeld (meneer wimpelde me af door te zeggen dat ik een mail moest sturen) Een lange mail gestuurd, deze werd niet beantwoord. Een week later gebeld (meneer was bij de kapper en zou me later terugbellen), je raadt het al nooit teruggebeld. Een week later bel ik meneer weer, lichtelijk gefrustreerd natuurlijk hij ontkent alles wat ik zeg en lacht me gewoon uit. Dus als je een betrouwbare veilige auto wilt, waarin je jezelf niet dood rijdt wegens gebreken aan de auto doe jezelf een plezier en koop hier GEEN auto!! Deze meneer speelt met levens!!
Hoeveel tijd zat er tussen de APK en de grote beurt? (een APK is een momentopname en geen aankoopkeuring)

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Dirkie »

Suusjelief schreef:
14 nov 2022 08:45
Deze meneer laat de auto keuren op dubieuze wijze. Heb hier mijn auto gekocht, zou helemaal in orde zijn, maar na een grote beurt bij mij garage bleken de remblokken + remschijven helemaal versleten te zijn. Fuseekogel rechtsvoor zat veel te veel speling op (als deze afbreekt verlies je gelijk de macht over het stuur) had dus echt niet APK gekeurd mogen/kunnen worden. LEVENSGEVAARLIJKE SITUATIE.
Ik neem aan dat Uw garage ook APK keuringen doet omdat ze dit soort uitspraken doen. En ook dat U voldoende verstand hebt van auto's om de uitspraken van uw garage op hun waarde te kunnen beoordelen. Blijkbaar is de eerdere APK keuring niet naar behoren uitgevoerd. U kunt eventueel verhaal gaan halen bij de keurmeester, want deze staat vermeld op het formulier. Maar het meest belangrijke is wel dat een APK keuring iets heel anders is dan een Aankoop Keuring.

Nijogeth
Berichten: 10009
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zul je zien dat er op het keuringsrapport gewoon staat aangegeven dat binnenkort de remmen, banden en fuseekogel onderhoud dienen te hebben, maar op dat moment nog net voldoen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door scontra »

Suusjelief schreef:
14 nov 2022 12:27
Over de andere reviews kan ik niet oordelen, maar dit is mijn ervaring. Alle gebreken kwamen tevoorschijn bij een controle twee weken nadat de auto APK gekeurd was. Experts hebben gezegd dat deze auto met zulke gebreken niet APK goedgekeurd mocht worden.
U kunt deze, volgens u, niet correct uitgevoerde APK melden bij de RDW.

Suusjelief
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2022 08:39

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Suusjelief »

Het gaat erom dat meneer op zijn site beloofd dat hij de auto grondig onderzoekt en rijklaar maakt. Hij heeft voor mij de auto APK-goedgekeurd bij een bedrijf bij hem in de beurt, die echt met zijn neus gekeken heeft. Bij de laatste keuring die gedaan is op 06-09-2022 waren er geen mankementen geconstateerd en ik zie ook nergens aandachtspunten staan op het rapport. Ik heb hem 09-09-2022 opgehaald en hij begon vrij snel een piepend geluid te maken (ik dacht dat het misschien wat roest was, omdat de auto een tijd had stilgestaan) 1 week later heb ik hem naar de garage gebracht omdat ik het niet vertrouwde. Het was echt noodzakelijk om de remblokken, remschijven en fusee-kogel te vervangen, banden waren echt nog minimaal goed. Voor de rest was het natuurlijk mijn eigen keuze om de grote beurt te doen. Het is een oudere auto dus ik snap dat er onderhoud gepleegd moet worden en dingen vervangen moeten worden door slijtage, maar deze meneer heeft mij echt een onveilige auto meegegeven. Het enige wat ik wilde bereiken met dit bericht was een waarschuwing voor mensen die bij MBA-Cars iets willen kopen. Via Google recensies heb ik mijn bericht al 6x herplaats, maar hij wordt steeds verwijderd. Het is een wijze les voor de volgende keer dat ik dus echt een aankoopkeuring moet laten doen. Wat in ieder geval wel een feit is, is dat ik het bedrijf MBA-Cars niet betrouwbaar vindt!

Suusjelief
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2022 08:39

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Suusjelief »

Ik verdenk meneer erop dat hij de auto door vriendjes van hem APK laat goedkeuren. De garage waar ik mijn auto laat onderhouden zegt niet voor niks dat deze auto NIET APK-goedgekeurd mocht worden! Melding bij de RDW kan ik inderdaad doen, maar dan moet ik €49 betalen, dan ben ik weer meer geld en energie verder. Mocht deze APK-keurder zijn certificaat dan kwijtraken, laat hij het waarschijnlijk weer bij een van zijn andere neven keuren. En zijn Google recensies zijn 4.3 van de 5 sterren, omdat slechte recensies verdwijnen (die van mij verdwijnt ook steeds?) + mensen zijn of SUPER positief (5 sterren) of super negatief (1 ster) en bij de recensies waar 5 sterren staan is het ook heel toevallig dat de plaatster in zijn Google account maar één recensie heeft achtergelaten en laat dat dan toevallig een hele positieve recensie zijn bij MBA-cars. ALLEMAAL HEEL ERG FRAPPANT
Laatst gewijzigd door Suusjelief op 15 nov 2022 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Suusjelief
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2022 08:39

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Suusjelief »

Als hij dan toch aan de eisen voldeed (wat ik ten zeerste betwijfel) hadden er dus wel aantekeningen op het rapport moeten staan. Zoals remblokken zijn binnenkort aan vervanging toe, er zit speling op de fusee-kogel etc etc….. maar wat ik enkel op het rapport zie is “Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.” Terwijl bij iedere jaarlijkse keuring vanaf 2015 de auto APK goedgekeurd is met 1-3 melding(en).

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Suusjelief schreef:
15 nov 2022 19:20
Ik verdenk meneer erop dat hij de auto door vriendjes van hem APK laat goedkeuren. De garage waar ik mijn auto laat onderhouden (dichtbij mijn woonplaats) zegt niet voor niks dat deze auto NIET APK-goedgekeurd mocht worden!
In een vorige auto had ik een gaatje in mijn koplampunit. Volgens de dealer APK afkeur, volgens mijn mannetje niet. Er zijn geen uitstekende delen en het lichtbeeld word niet verstoord. Als niet iedereen op dezelfde lijn zit krijg je dit soort dingen. Wat voor de ene keurmeester net nog kan (voornamelijk de low budget) zal de andere iets adviseren of afkeuren (vaak bij diegene die kwaliteit leveren). Aan beide keuringen hangt een prijskaartje voor wat je krijgt.
Hetzelfde geldt voor autohandelaren. Je krijgt voor wat je betaald. En daarom altijd voor aankoop onderzoek doen en niet na aankoop.

J. Deltoer
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hier is al eens ooit door echte deskundigen uitgelegd dat een auto bij verkoop aan bepaalde minimale voorwaarden dient te voldoen, de wettelijke garantie,zodat de eerste maanden redelijk zorgeloos gereden kan worden na aankoop. Vergeet de bijtende bijdragen hier van de beroeps victimshamers hier (ik weet geen goede nederlandse naam voor dit soort lieden, mijn excuses, heb een hekel aan al dat zogenaamde hippe engels) en stuur ze nog een mail waarin u eist dat hun bepaalde reparaties alsnog uitvoeren cq vergoeden en dat u anders naar de rechter stapt.

Swiftie008
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2024 15:29

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Swiftie008 »

Hier niet uw auto kopen!

Eerste red flag, was eigenlijk al dat de auto al rare geluiden maakte. Daarna was de red flag, dat de auto geen apk had(dat was niet de red flag), maar de auto kon later de middag wel gekeurd worden en dat zou dan €100 kosten.. Uhm een algemene apk kost vaak €50, los van de eventuele kosten voor het repareren? Bij het kopen van de auto had de garage gezegt dat ze de accu wel zouden betalen en eventuele problemen als de auto niet door de apk kwam. (Daar hebben wij zelf een afspraak voor gemaakt bij onze garage). Op de terug weg van Breda naar Den Helder hele rit zonder auto radio gezeten omdat ze zelf geen andere zekering er in konden zetten. Ook was de auto een aantal keer uitgevallen. De accu bleek gewoon op te zijn. Na thuis komst waren we er al snel achter dat de versnellingsbak kapot was.
Met moeite contact gekregen en keer op keer kreeg ik niemand "normaal" aan de telefoon en kreeg ik alleen te horen:"ja komt goed", "Ja, ik zal u later terug bellen". Echter gebeurde dit nooit. Op een gegeven moment waren mijn vriend en ik er echt klaar mee en zijn wij naar Breda terug gereden.(Met de auto van mijn vriend.)

Er was niemand aanwezig, terwijl internet en hun eigen bord zei dat ze open waren? Na 30 minuten wachten en geprobeerd te bellen (de gene die wel opnam, zei dat hij ziek was), kwam er wel uit eindelijk iemand aan. Wij legde hem alles uit en hij zei zelf dat het meteen opgelost moest worden, want dit kon niet. Hij had de beste meneer gebeld die ons de auto had verkocht, die kreeg ik ook aan de lijn. Een nieuwe versnellingsbak vanuit de garage zou exclusief manuren €650 kosten, dit hebben wij ook zo verteld, ook dat we een nieuwe accu moesten aanschaffen. Na veel gepraat en gebel, zou de beste man akkoord gaan met €650 compensatie voor alle mankementen. Want de auto zou niks mankeren? Ook zei hij 100x "komt goed" en gaf hij akkoord met het bedrag. Later contact gehad via whatsapp en moesten we zelf maar opzoek gaan naar een versnellingsbak. Hij vond er 1 (die niet eens in mijn auto paste) van €150. Wij hadden er op gewezen dat hij specifiek moest zoeken en dat dan de goedkoopste €450 was. Meneer ging hier niet mee akkoord en kon eerst niet meer dan €100 terug geven. Na weer wat whatsapp berichten heen en weer gehad te hebben, wou ie mij wel €250 compensatie geven.

Eindstand, heleboel geld kwijt aan een auto, waarbij de algemene staat, optische en de technische staat zeer / goed waren. Ze geven je valse beloftes en de manier van communicatie is echt bagger. Terwijl zei reclame maken met "Wij bieden kwalitatief zeer goede auto's met eerlijke kilometers. Afspraken worden 100% nageleefd!"... Nou ik merk het? Erg jammer dat ik zo afgewimpeld wordt, terwijl er wel afspraken waren gemaakt omtrent de kosten ect.

Na aanschaf van de auto kon ik niet eens in mijn autootje rijden voor 2 weken vanwege het wachten op de APK keurings dag. Pas 3 dagen daarna konden we een versnellingsbak ophalen en kon die verwisseld worden. Daarna heb ik zelf weer 3 dagen de auto laten staan, zodat deze extra gecheckt kon worden + grote beurt bij de dealer in ons stad zelf.

Achteraf moesten de fuseekogelhoezen, versnellingsbak, olie ,zekeringen, lampjes en accu vervangen worden. Ook miste er her en der schoefjes waarbij wij dikke vraagtekens hadden, waarom zaten daar geen schroefjes?

Dat was het voor mijn aller eerste autootje dacht ik.. Gelukkig genoeg kunnen sparen om de auto op te lappen, zodat ik veilig de weg op kon! Maar dat zonder de beloofde hulp van MBA Cars.

Koop hier geen auto als je toe bent aan echt vertrouwen, eerlijkheid, goede communicatie en vriendelijkheid.

Koop hiervoor al je auto als je graag achter blijft zitten met vraagtekens, een goede automonteur bent, een diepe portomonee hebt en zin hebt om die open te trekken en we goud geld aan te geven.

Ik zal mijn review blijven reposten op Google als deze verwijdert zal worden, want dit is volgens andere mensen op meerdere pagina's gebeurd. Jammer, als een bedrijf zijn naam hoog probeerd te houden, door eigenlijk elk negatieve review te verwijderen wegens "onrecht". Maar een review is juist op basis van eigen bevindingen van het bedrijf, niet wat het bedrijf er zelf van vind.

Zie het als een verbeter punt die je in je SMART kan formuleren ;)

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zovele red flags, en dan toch kopen... ik snap dat werkelijk niet.

Met deze ellende maak je een prima kans om de koop te ontbinden. Laat je adviseren van je mogelijkheden zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het moet wel een hele bijzondere auto zijn wil je helemaal vanuit Den Helder naar Breda rijden. En zo’n bijzondere auto laat je dan niet vooraf checken? Of was de auto helemaal niet zo bijzonder maar gewoon heel goedkoop?

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik zie inderdaad ook alleen maar redenen om de auto niet te kopen.
Maar het moet wel een hele bijzonder auto zijn om helemaal vanuit Den Helder naar Breda e gaan om een auto te kopen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: MBA Cars gevestigd te Breda

Ongelezen bericht door thecure »

NeoDutchio schreef:
04 apr 2024 14:28
Het moet wel een hele bijzondere auto zijn wil je helemaal vanuit Den Helder naar Breda rijden. En zo’n bijzondere auto laat je dan niet vooraf checken? Of was de auto helemaal niet zo bijzonder maar gewoon heel goedkoop?
Inderdaad, wat is dat voor auto?

Plaats reactie