LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
denzell 72
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2021 03:59

Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Ongelezen bericht door denzell 72 »

Begin van de week bij een goede kennis in de autogarage geweest voor een kleine lekkage, omdat ik verbrande olie rook.
Nou, de auto op de brug gezet en eronderdoor gelopen. Bij de achteras aangekomen bleek dat het subframe (achteras links en rechts) aan het door roesten is.

Hierop heeft de garage houder gelijk Mercedes-Benz Ittervoort gebeld om een coulanceregeling aan te vragen, omdat dit een bekend probleem bij Mercedes is, sinds kort bekend. Vooral de E klasse(w212) en de C klasse(w204). Er gingen 2 dagen overheen en vandaag belde Mercedes-Benz Ittervoort en zei dat ik niet in aanmerking kom voor een coulanceregeling omdat ik geen MB E klasse(w212), maar een MB E coupe (w207). En ik daar ik niet altijd bij hun in onderhoud ben geweest met mijn Mercedes-Benz. Mijn auto heeft wel de zelfde achteras dan de (w204), waar de coulanceregeling wel voor geldt. Ik hoop dat ze alsnog opstaan en mij helpen in deze.

Gr Peter

dobbelyou
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:43

Re: Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Ongelezen bericht door dobbelyou »

bedankt voor de info

sake1987

Re: Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dat niet altijd bij hun in onderhoud zijn geweest , gaat niet op. Volgens de wet van Monti, mag je je auto bij iedere erkende garage in onderhoud hebben zonder dat dit ten koste gaat van de garantie.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Ongelezen bericht door Smokey20 »

sake1987 schreef:
28 jan 2021 12:14
Dat niet altijd bij hun in onderhoud zijn geweest , gaat niet op. Volgens de wet van Monti, mag je je auto bij iedere erkende garage in onderhoud hebben zonder dat dit ten koste gaat van de garantie.
Voor reguliere garantie klopt dit volledig. bij coulance mag de fabrikant/dealer eisen stellen aan het onderhoud, waaronder de locatie.

Bij een auto van 11 jaar zijn normaliter alle coulanceregels verlopen. Mercedes is een van de weinigen die bij dealeronderhoud soms nog wat willen doen. Wanneer de dealer zelf meedoet, zal Mercedes vaak wat meer mee willen doen. Heeft u (TS) de auto wel altijd bij Mercedes in onderhoud gehad? Zij kunnen zelf namelijk bepalen om hiervoor TKB in te zetten of een speciale interventie aan te vragen. Aangezien dit de dealer ook wat kost en dat dit beperkt kan worden ingezet wordt hier spaarzaam mee omgegaan.

En let goed op! garantie is een recht, coulance is een geste. Aan deze geste mag men dus regels verbinden.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Ongelezen bericht door riddert »

Wat garantie betreft wel, maar wat betreft coulance niet.
Dus het niet bij MB in onderhoud hebben heeft wel degelijk invloed.
Overigens vergoed MB alleen de as, de uren niet.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sake1987 schreef:
28 jan 2021 12:14
Dat niet altijd bij hun in onderhoud zijn geweest , gaat niet op. Volgens de wet van Monti, mag je je auto bij iedere erkende garage in onderhoud hebben zonder dat dit ten koste gaat van de garantie.
Er is hier geen sprake van een garantieclaim. Dus is die wet niet van toepassing. Een ook als het wel om garantie zou gaan kan een leverancier altijd nog eisen stellen aan hoe de auto is onderhouden. Erkende garage op zich zegt niet zoveel. Als die erkende garage de onderhoudsvoorschriften van de fabrikant niet aantoonbaar heeft gevolgd dan houdt alles op. Mijn vorige-vorige leaseauto heeft ooit 3 maanden bij een Ford dealer gestaan omdat die weigerde een schade aan de turbo onder garantie te herstellen omdat de Boschgarage waar de leasemaatschappij auto's liet onderhouden niet kon aantonen dat ze volgens voorschrift hadden gewerkt. Uiteindelijk heeft de Ford dealer de zaak gewonnen en werden alle kosten doorgestuurd naar de Bosch garage.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

denzell 72 schreef:
28 jan 2021 04:19
Mijn auto heeft wel de zelfde achteras dan de (w204), waar de coulanceregeling wel voor geldt. Ik hoop dat ze alsnog opstaan en mij helpen in deze.
Gr Peter
Nou Peter, ik hoop met u mee. Misschien willen er nog wat meer forumleden voor u hopen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, want dat helpt zo lekker... :lol:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Ongelezen bericht door witte angora »

denzell 72 schreef:
28 jan 2021 04:19
Ik hoop dat ze alsnog opstaan en mij helpen in deze.
Als ik je helpen kan door mee te hopen... heb je nog andere vragen voor de deskundigen, wannabe-deskundigen en kletstantes hier?

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Mercedes E coupe 2009: geen coulanceregeling voor roesten subframe?

Ongelezen bericht door Aygulf »

sake1987 schreef:
28 jan 2021 12:14
Dat niet altijd bij hun in onderhoud zijn geweest , gaat niet op. Volgens de wet van Monti, mag je je auto bij iedere erkende garage in onderhoud hebben zonder dat dit ten koste gaat van de garantie.
Gaat hier niet over garantie maar coulance. Daar kun je om verzoeken (met de kans dat dit niet of onder bepaalde voorwaarden wordt verleend) maar daar heb je geen recht op.

Gesloten