Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Justlegal
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2023 22:33

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Justlegal »

Er is zeer recent een uitspraak geweest van de rechtbank Gelderland over de werkwijze van deze garage. De garage heeft ongelijk gekregen en de koopovereenkomst is met terugwerkende kracht vernietigd.
Ik hoop dat de uitspraak online komt (rechtspraak.nl) zodat het door een ieder als voorbeeld gebruikt kan worden.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

Justlegal schreef:
14 jun 2023 22:36
Ik hoop dat de uitspraak online komt (rechtspraak.nl) zodat het door een ieder als voorbeeld gebruikt kan worden.
Ach. Er is al zoveel jurisprudentie over non-conformiteit bij tweedehands auto's dat die ene uitspraak meer of minder niets toevoegt. Het is immers altijd een casuïstische beoordeling, waarbij winst of verlies van de ene casus niets zegt over de andere casus.

Het adviseren om een vonnis als voorbeeld te gebruiken vind ik dan ook nogal opmerkelijk advies voor een (veronderstelde) jurist.

Justlegal
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2023 22:33

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Justlegal »

Het gaat er niet om dat er genoeg jurisprudentie is over non-conformiteit. Dat weten we wel.
Het gaat erom dat dit een uitspraak is, waar Piek Automotive bij is betrokken als procespartij. Zo kan de consument bijvoorbeeld al opmaken waar hun verweer uit kan bestaan.

Iedereen weet dat het een weging is van alle feiten en omstandigheden.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

Justlegal schreef:
21 jun 2023 22:03
Het gaat er niet om dat er genoeg jurisprudentie is over non-conformiteit. Dat weten we wel.
O, gelukkig zeg… :D
Justlegal schreef:
21 jun 2023 22:03
Het gaat erom dat dit een uitspraak is, waar Piek Automotive bij is betrokken als procespartij. Zo kan de consument bijvoorbeeld al opmaken waar hun verweer uit kan bestaan.
Onzin. Ook verweer is uiteraard casuïstisch (e n niet afhankelijk van de wederpartij). Het extrapoleren van één vonnis is vrij zinloos.
Justlegal schreef:
21 jun 2023 22:03
Iedereen weet dat het een weging is van alle feiten en omstandigheden.
Eh nee. Was het maar waar… als jurist zou je beter moeten weten.

Juist als je consumenten wilt adviseren, is zorgvuldige formulering essentieel.

MoGigga
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2023 15:54

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door MoGigga »

Justlegal schreef:
14 jun 2023 22:36
Er is zeer recent een uitspraak geweest van de rechtbank Gelderland over de werkwijze van deze garage. De garage heeft ongelijk gekregen en de koopovereenkomst is met terugwerkende kracht vernietigd.
Ik hoop dat de uitspraak online komt (rechtspraak.nl) zodat het door een ieder als voorbeeld gebruikt kan worden.
Beste justlegal,

Goed om te horen. Ik hoor hier graag meer over. Had Piek in uw geval ook een neppe koopovereenkomst?

Ik kom graag in contact met u. Vind u dat goed?

Serifebg38
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2023 21:09

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Serifebg38 »

Dit zijn mensen die auto's met verborgen gebreken verkopen zonder kopers hiervan op de hoogte te stellen. Ze veranderen hun naam en adres op Google Maps zodat ze onvindbaar zijn. Het oorspronkelijke Google Maps-profiel van Piek Automotive is te vinden via deze link: https://goo.gl/maps/kELjK8sgkikTfVTq9
Laatst gewijzigd door Radar op 12 aug 2023 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Woorden als 'oplichters' gebruiken we niet

Plaats reactie