LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roestvorming Mercedes Benz Vito

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Howard.1313
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2010 12:43

Roestvorming Mercedes Benz Vito

Ongelezen bericht door Howard.1313 »

Ik bezit een Mercedes Benz Vito uit 2004. Ik heb hem in 2007 aangeschaft voor 20.000,00 maar na een paar maanden begon de ellende. Op allerlei plaatsen ontstonden roestplekken. Ik dus terug naar de dealer (helaas geen Mercedes dealer) en deze heeft de plekken zoveel mogelijk weggewerkt. Dit is natuurlijk een lapmiddel en nadat de garantieperiode bij de desbetreffende dealer was afgelopen heb ik mijn Vito in onderhoud gegeven aan een wel erkende Mercedes dealer. Deze gevraagt over de steeds grotere roestplekken op een zijpaneel. De dealer stuurde mij door naar een door hun toegewezen schade herstel bedrijf. Deze heeft alles netjes genoteerd en gedocumenteerd. Er volgde een coulance regeling van 50 %. Dit werd niet hoger omdat de auto niet altijd in onderhoud was geweest bij een Mercedes dealer. Het bedrag was ondanks de coulance regeling nog steeds bijna 900,00 eigen rekening. Toch knap voor een auto van 3 jaar oud. Dit niet laten doen omdat ik er op dat moment geen geld voor had. Nu anno 2010 verschijnt er op alle panelen roest. De achterklep is inmiddels doorgeroest en er vallen al gaten in. Volgens een onafhankelijk schadeherstelbedrijf moeten eigenlijk alle panelen vervangen worden. De roest trekt van binnen uit en daar is weinig tegen te doen. Hij verwijt het probleem aan slechte stukken plaat staal en geen goede kwaliteit m.b.t. spuitwerk c.q. anti roest behandeling. De dealer geeft inmiddels niet meer thuis en zo ben je dus aan je lot overgelaten. Ik snap niet dat de goede naam van Mercedes Benz te grabbel wordt gegooid.

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: Roestvorming Mercedes Benz Vito

Ongelezen bericht door schoepioen »

Het eerste model Vito stond erom bekend erg snel en hard te roesten. Het tweede model (het model wat jij hebt?) zou beter zijn. Gezien je bericht lijkt het daar niet op. Sowieso zijn busjes slechter tegen roest beschermd dan personen auto's, hoewel daar, zeker halverwege de jaren 90 toen de waterdragende lakken 'in' raakten, ook veel merken problemen hadden de roest weg te houden. Zo was de eerste Mercedes E met ronde koplampen ook een roestbak.

Tevens is de after sales bij veel merken in dit soort gevallen ver onder de maat en moet je het doen met een:"Helaas, erg vervelend, maar we kunnen er niets aan doen"-zinnetje.

Qua bus die redelijk roestbestendig is, kun je volgens mij het beste een Transporter kiezen.

Je hebt er niet veel aan, maar sterkte.

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: Roestvorming Mercedes Benz Vito

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

vrees toch dat het "normaal" is voor een Vito,kijk maar eens goed om je heen,bijna alle vito's,zeker van het oude model vertonen (veel) roest.
Mag natuurlijk niet,maar de jouwe is dus helaas geen uitzondering.
Overigens is mercedes van 95 tot 2002 zeker niet roestbestending,kijk maar eens naar veel exemplaren uit die jaren,bij de wielranden voor en achter,rond het kofferslot en op de deuren.
De W210 (E klasse 1995 tot 2002) staat in Duitsland niet voor niks bekend als "gammelbenz"

Gesloten