Te veel in rekening gebracht voor leaseauto

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Zeldazonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2021 18:33

Te veel in rekening gebracht voor leaseauto

Ongelezen bericht door Zeldazonk »

Ik had een vervangende auto van Van Mossel terwijl mijn leaseauto gerepareerd werd. In contact betaal ik voor de eerste 3 dagen, maar ze hadden het voor 6 dagen en rekent me voor alle 6 dagen. Ik heb bewijs dat ze me hebben geadviseerd om op de 6e dag te verzamelen, maar ze beweren dat ze me eerder hebben geprobeerd te bellen. Dit is niet waar. Toen ik de auto liet staan kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk langer zou duren dat de gebruikelijke tijd als onderdeel niet op voorraad was. Van Mossel zegt me dat ik dit moet opnemen met het bedrijf dat de kat heeft gerepareerd en ze zeggen dat ik het met Van Mossel moet opnemen.

Wat kan ik doen?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Te veel in rekening gebracht voor leaseauto

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat mij betreft beginnen met je verhaal duidelijker op te schrijven. Ik snap er weinig van.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Te veel in rekening gebracht voor leaseauto

Ongelezen bericht door moederslink »

Zeldazonk schreef:
25 jul 2023 14:16
Van Mossel zegt me dat ik dit moet opnemen met het bedrijf dat de kat heeft gerepareerd en ze zeggen dat ik het met Van Mossel moet opnemen.
Wat kan ik doen?
Afspraak maken bij de dierenarts? :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Te veel in rekening gebracht voor leaseauto

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat ik ervan begrijp is dat er iets was met de kat(alysator) en dat dealer Van Mossel die reparatie door een derde heeft laten uitvoeren.
Verder lijkt het erop dat TS zijn auto 6 dagen heeft moeten missen en 6 dagen een leenauto heeft gehad, én dat TS meent dat hij volgens het contract alleen de eerste 3 dagen zou hoeven te betalen. Of TS daarin gelijk heeft, hangt af van wat er in dat leasecontract staat.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Te veel in rekening gebracht voor leaseauto

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Maar waarom zou Ts dan op dag 6 moeten verzamelen? En wat verzamelen?

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Te veel in rekening gebracht voor leaseauto

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat verzamelen zou een verkeerde vertaling uit het Engels kunnen zijn. To collect kan immers "verzamelen" betekenen, maar ook "ophalen", bv van je auto bij de garage. Foutje van Google Translate? Dat zou ook de wat moeizame formulering van het hele verhaal kunnen verklaren. Nederlands is vermoedelijk niet de moedertaal van TS.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Te veel in rekening gebracht voor leaseauto

Ongelezen bericht door Smokey20 »

Het lijkt mij het volgende. Reparatie heeft langer geduurd omdat het onderdeel niet beschikbaar was. Autobedrijf wil de huurauto doorberekenen aan lease. Lease wil niet betalen omdat zij de wachttijd op het onderdeel te lang vinden en wil dat dealer/fabrikant de wachttijd betaalt. I.p.v. het samen compleet uit te vechten wordt de rekening naar de berijder gestuurd die nu om raad vraagt.

Het gaat erom of de berijder zelf akkoord is gegaan met de inzet van de huurauto wetende dat er geen vergoeding zou zijn. Indien dit niet is gebeurd dan ligt de verantwoording bij de garage en/of lease.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel in rekening gebracht voor leaseauto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het “leaseauto” in de titel zou dus “vervangend vervoer” moeten zijn.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Te veel in rekening gebracht voor leaseauto

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat hier gaat om vervangend vervoer.

Om een goed advies te geven is het belangrijk om te weten wat er precies in het leasecontract staat.

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.bovag.nl/hulp-bij-klachten (indien leasemaatschappij of garage daar in aangesloten) of www.anwb.nl/juridisch-advies (indien u lid bent) voor hulp en advies.

Plaats reactie