Wij kopen auto's

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Goofynl75
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2023 11:17

Wij kopen auto's

Ongelezen bericht door Goofynl75 »

Ik raad je af om in zee te gaan met wij kopen autos.
Ik had mijn auto 2 x aangeboden, 1x met kmstand op display en 1x met daadwerkelijke stand aangezien er een ander motorblok inligt. Op beide kreeg ik exact het zelfde bod. Ook had ik netjes fotos van kras en roesplek erbij gedaan.
Vervolgens was ik accoord gegaan met de prijs en afspraak ingepland.
Heb de mail paar keer gelezen en er stond bij prijs gegarandeerd maar kon meer worden als ik aanvullende informatie meenam naar de afspraak.
Wat ik verwarrend vond was dat ondanks dat ik al een afspraak had ik mails bleef ontvangen van dat aanbod verliep. Raar!
Dag van de afspraak was helenaal ellende. Die man was heel onvriendelijk. Wilde mijn garage papieren over onderhoud niet eens zien. Toen ik aangaf dat het in de mail stond zei hij dat hij niet met mij in discussie ging. Hoezo discussie?Terwijl wij een afspraak hadden hielp hij ondertussen gewoon een andere klant. En ik maar wachten. Puntje bij paaltje was het dat ze de "gegarandeerde" prijs niet willen betalen want de kilometerstand klopte niet en zon kleur auto konden ze niet verkopen. Waarom doe je dan een bod als je fotos van mijn auto hebt gezien en ik de kilometerstand heb uitgelegd? En je notabene met beide kilometerstanden hetzelfde bod doet?? Raar! En onvriendelijk! Noem het dan geen gegarandeerde prijs maar advies prijs tot aan overdracht. Misleidend!

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wij kopen auto's

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn al meerdere topics over dit bedrijf, steeds weer dezelfde klachten. Dit is er één van:

viewtopic.php?p=2819112&hilit=wijkopenauto%27s#p2819112

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wij kopen auto's

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er word al jarenlang gewaarschuwd voor dergelijke bedrijven. Op voorhand veel bieden en als je er bent moeilijk doen in de hoop dat ze de auto goedkoper kunnen krijgen. Uw waarschuwing kan op de eindeloze lijst waarschuwingen.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Wij kopen auto's

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Tja u bent de zoveelste die er bijna in trapt.
U ontvangt een "gegarandeerde taxatie waarde" maar bij inleveren wordt er alsnog een korte inspectie uitgevoerd en dan begint het grote afkraken maar velen kunnen geen kant meer op want die willen echt van hun auto af en zijn niet van zins om een andere auto aan te schaffen want als dat het geval zou zijn hadden ze de auto ook op een andere in kunnen ruilen.
In de reclames zie je allemaal blije mensen maar dat moeten wel acteurs zijn want iemand die daar de auto verkoopt wordt overdonderd door het aantal geconstateerde mankementen of zit in geldnood.
Ik kan niet achterhalen waar de ingekochte auto's naar toegaan maar ik heb wel een vermoeden, na inkoop worden de auto's in bulk naar het buitenland geëxporteerd want daar kijken ze niet op een beschadiging meer of minder.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Wij kopen auto's

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wij hebben nu 3 auto’s via de ANWB verkocht, hier wel 3 x de afgesproken prijs gekregen bij inlevering. Dus misschien hier even proberen?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wij kopen auto's

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ron5300 schreef:
03 okt 2023 15:10
Ik kan niet achterhalen waar de ingekochte auto's naar toegaan maar ik heb wel een vermoeden, na inkoop worden de auto's in bulk naar het buitenland geëxporteerd want daar kijken ze niet op een beschadiging meer of minder.
De auto's die men bij wij kopen auto's aanbiedt op de website, die worden direct op auto1.com gezet, alwaar autobedrijven er op kunnen bieden. Het schijnt dat er nogal wat rechtszaken tegen die club lopen, vanwege verborgen gebreken die niet verteld worden.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wij kopen auto's

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
04 okt 2023 13:28
Ron5300 schreef:
03 okt 2023 15:10
Ik kan niet achterhalen waar de ingekochte auto's naar toegaan maar ik heb wel een vermoeden, na inkoop worden de auto's in bulk naar het buitenland geëxporteerd want daar kijken ze niet op een beschadiging meer of minder.
De auto's die men bij wij kopen auto's aanbiedt op de website, die worden direct op auto1.com gezet, alwaar autobedrijven er op kunnen bieden. Het schijnt dat er nogal wat rechtszaken tegen die club lopen, vanwege verborgen gebreken die niet verteld worden.
Wat kan je verwachten van een auto die via dit soort platforms verkocht worden? Je kan inruilen of zelf verkopen. Via een dergelijk platform krijg je echt niet meer dan bij inruil of eigen verkoop. De consument is natuurlijk niet eerlijk over waarom de auto gedumpt word en de opkoper kijkt niets na. Wat kan je dan verwachten?

Plaats reactie