LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete zekur

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
bathseba
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2012 19:50

boete zekur

Ongelezen bericht door bathseba »

Omdat ik geen nieuwe polis had gekregen heb ik Zekur gebeld. Die zeiden dat ik niet bij meer bij hun verzekerd was. Mn premie betaling heb ik toen stopgezet. Na een aantal maanden stond er een deurwaarder voor mn deur. Ik had al diverse aanmaningen gehad en er kwam nu een rechtszaak ivm wanbetaling.Omdat ik verhuisd was heb ik nooit een aanmaning gehad. Rechtzaak geweest en ik moest betalen.Heb met Zekur gebeld dat ik was verhuisd en als ik kon aantonen dat ik al lang op dat adres woonde ik de incassokosten niet hoefde te betalen. Nu ik dat heb bewezen weet niemand meer ergens van.Je krijgt ook steeds een andere medewerker voor de telefoon.Ik moet nu in totaal iets van 1200 euro terug betalen. Ook omdat ik bij de rechtbank bewijs had afgegeven wat later ook een rechtszaak bleek te zijn die ik verloor. Wat er ook fout is gegaan dat ik moet betalen daar heb ik me bij neergelegd. Wat ik schandalig vind is dat zolang ik niet alle kosten ( incasso + premie) heb betaald ik iedere maand een boete van Zekur krijg van bijna 70 euro. Dus als ik er een jaar over doe ( ik ben student ) dan betaal ik dus 840 extra voor niks. Ik moet nu iedere maand mijn premie betalen + boete dat is samen al bijna 150 euro. En dan moet ik aflossen voor incasso en premie.Het is voor mij heel erg zuur dat ik iedere maand doe 70 euro kwijt ben voor niks.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door berndv »

Als jeinkomen als student zo laag is krijg je ook zorgtoeslag, het geld wat hè uitgespaard hebt door "niet verzekerd" te zijn, moet je nu betalen. Je dacht in je recht te staan e hebt het laten voorkomen en je bent veroordeeld. Als je direct bij het incassoburo een betalingsregeling had getroffen, had je nu niet in deze problemen gezeten.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door snepke »

Wat heeft dat met dierenleed te maken?
Verkeerde forum,je moet het in het incassoforum plaatsen

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Je zegt dat je student bent. Dat impliceert toch tenminste een HBO-denkniveau, of vergis ik me?

Jij als toekomstige hoogopgeleide zou moeten begrijpen dat het jouw verantwoordelijkheid als verzekerde is om premie te betalen en als dat om welke reden dan ook niet gebeurd is krijg je inderdaad een naheffing plus een boete. Zo werkt dat nou eenmaal.

Overigens, is het je wel eens opgevallen dat er zo'n knop aan de rechterkant van je toetsenbord zit waar 'enter' op staat? Probeer daar af en toe eens op te drukken onder het typen, worden je teksten een stuk leesbaarder van.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door dhc »

Je zegt dat je student bent. Dat impliceert toch tenminste een HBO-denkniveau, of vergis ik me
Je vergist je....ook tweedejaars vmbo-leerlingen noemen zich tegenwoordig student....
Het wordt tijd de "naam" te beschermen...

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door SaritaX »

Wel vreemd dat je de aanmaningen niet gekregen hebt op je nieuwe adres. Heb je je wel bij de gemeente ingeschreven? Op de Zekur website staat dat je adreswijzigingen niet door hoeft te geven omdat zij die automatisch van de gemeentelijke administratie krijgen.

bathseba
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2012 19:50

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door bathseba »

Ik heb een uitreksel van het bevolkingsregister naar Zekur gestuurd. Woonde al een tijd op het nieuwe adres maar helaas zonder resultaat.
Ik kan natuurlijk geen afspraak maken met een incassobureau als ik geen post van Zekur krijg.Ik wist het pas toen er een meneer van het incassobureau voor mn deur stond wanneer er een rechtszaak was.
Ik neem aan dat jullie ook geen premie betalen aan iemand die zegd dat je er geen verzekering meer hebt lopen.
En zoals ik al zei ik leg me er bij neer dat ik moet betalen. Prima de achterstallige premie en de incassokosten.
Maar als je een huurachterstand hebt dan moet je je achterstallige huur betalen en de incassokosten maar dan hoef je toch niet iedere maand nog een extra maand huur te betalen als boete ? En dat zolang de afbetalingsregeling gaat duren.

Hoe dit item in dierenleed komt geen idee maar kan het niet meer verwijderen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door berndv »

Schijnbaar was het toch niet voldoende bewijs, aangezien de rechter dit niet zo voor jou geoordeeld heeft. Als jij een sterke zaak had gehad, had je nu niet met die bedragen en boetes gezeten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door berndv »

bathseba schreef:Omdat ik geen nieuwe polis had gekregen heb ik Zekur gebeld. Die zeiden dat ik niet bij meer bij hun verzekerd was. Mn premie betaling heb ik toen stopgezet.
maar bij wie was je dan wel verzekerd? Een zorgverzekering is verplicht in Nederland, dus als je zo slim was om je premie bij hen stop te zetten, aan wie betaalde je da je premie? En waar kreeg je dan waarschijnlijk zorgtoeslag voor?

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door tufima »

In de algemene verzekeringsvoorwaarden van ZEKUR heb ik dit gevonden:

Als u als verzekeringnemer een betalingsachterstand hebt van zes of meer maandpremies, melden wij u aan bij het CVZ. Na de aanmeldingsbevestiging van het CVZ, bent u verplicht een bestuursrechtelijke premie van 130% van de gemiddelde marktpremie aan het CVZ te betalen. Het CVZ int deze premie totdat u alle verschuldigde bedragen inclusief rente- en incassokosten hebt betaald. (3.6.8 )

Jij hebt het steeds over een boete van ZEKUR, maar is het niet zo dat dit een bestuursrechtelijke premie van CVZ is?

ZEKUR kan hier volgens mij helemaal niks aan doen nu dit wettelijk geregeld is!

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door klaas1978 »

bathseba schreef:Ik neem aan dat jullie ook geen premie betalen aan iemand die zegd dat je er geen verzekering meer hebt lopen.
Ik hoop dat je nu geleerd hebt dat je niet zomaar het eerste het beste callcentermeisje (m/v) moet geloven. Zolang je niet zelf opzegt is het vrij onwaarschijnlijk dat een verzekering zomaar ineens stopt.

Als een callcentermeisje zegt dat je geen verzekering hebt lopen bij haar opdrachtgever betekent dat alleen maar dat het door haar ingetypte polisnummer geen hit oplevert, niet meer en niet minder. Dat kan komen door bijvoorbeeld een van de volgende oorzaken:
- jij leest het verkeerde nummer voor
- het meisje typt iets anders in dan jij voorleest
- et cetera.

In elk geval, ik zou niet zomaar stoppen met premie betalen omdat een callcentermeisje zegt dat ik geen verzekering heb.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door testcase »

Waar heb je toen een andere verzekering afgesloten, toen je de premiebetaling stopzette omdat je dacht dat je niet meer bij ZEKUR was verzekerd.

Ben benieuwd naar het antwoord

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door olaf79 »

klaas1978 schreef:
bathseba schreef:Ik neem aan dat jullie ook geen premie betalen aan iemand die zegd dat je er geen verzekering meer hebt lopen.
Ik hoop dat je nu geleerd hebt dat je niet zomaar het eerste het beste callcentermeisje (m/v) moet geloven. Zolang je niet zelf opzegt is het vrij onwaarschijnlijk dat een verzekering zomaar ineens stopt.

Als een callcentermeisje zegt dat je geen verzekering hebt lopen bij haar opdrachtgever betekent dat alleen maar dat het door haar ingetypte polisnummer geen hit oplevert, niet meer en niet minder. Dat kan komen door bijvoorbeeld een van de volgende oorzaken:
- jij leest het verkeerde nummer voor
- het meisje typt iets anders in dan jij voorleest
- et cetera.

In elk geval, ik zou niet zomaar stoppen met premie betalen omdat een callcentermeisje zegt dat ik geen verzekering heb.
Nou, TS had ook geen nieuwe polis gekregen. Dat is misschien niet verplicht, maar samen met de melding dat je niet verzekerd bent, is die conclusie niet zo vreemd hoor.

bathseba
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2012 19:50

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door bathseba »

Bij het callcenter is het waarschijnlijk mis gegaan. Omdat mijn oude adres in hun bestand stond werd de polis en aanmaningen naar het oude adres gestuurd en konden ze mij als verzekerde niet vinden. Maar er staat in de voorwaarden dat je geen adreswijziging hoeft door te geven.Zij nemen de gegevens van de gemeentelijke basisadministratie over.Behalve als het misgaat dan ben je zelf verantwoordelijk.
De boete die ik krijg is meer dan 30 procent. Het is ongeveer 65 euro per maand.
In de tijd dat ik dacht onverzekerd te zijn kreeg ik geen zorgtoeslag en had ook geen andere verzekering genomen.Ben ook nog steeds bij Zekur verzekerd en na alle reacties vind ik de boete/verhoging nog steeds hoog.
Alle mensen die rond moeten komen van een minimum inkomen krijgen zo alleen maar meer problemen om uit de schulden te komen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door berndv »

Laten we hopen dat TS binnenkort een keer duidelijkheid kan verschaffen op de vragen die hier inmiddels gesteld zijn, TS is vanmiddag nog op het forum geweest, maar nog niet gereageerd.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door tufima »

bathseba schreef:De boete die ik krijg is meer dan 30 procent. Het is ongeveer 65 euro per maand.
In de tijd dat ik dacht onverzekerd te zijn kreeg ik geen zorgtoeslag en had ook geen andere verzekering genomen.Ben ook nog steeds bij Zekur verzekerd en na alle reacties vind ik de boete/verhoging nog steeds hoog.
Alle mensen die rond moeten komen van een minimum inkomen krijgen zo alleen maar meer problemen om uit de schulden te komen.
Bathseba, zoals je in mijn eerdere bericht kon lezen is het geen boete, maar een "bestuursrechtelijke premie van 130%" wegens langdurige wanbetaling.

Je weet overigens dat je verplicht bent een zorgverzekering af te sluiten? Je geeft aan dat je in die tijd dacht onverzekerd te zijn en dat je geen andere verzekering heb genomen. Terwijl je hiertoe verplicht was! Kijk even op deze site anders: http://www.cvz.nl/verzekeringen/zvw/onv ... erden.html
Als je in het geheel niet verzekerd zou zijn geweest zou je een boete hebben gekregen van € 356,49 en mogelijk nog een tweede boete van hetzelfde bedrag indien je in de tussentijd nog steeds geen verzekering zou hebben afgesloten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door olaf79 »

Vind die boete terecht. Als je als onverzekerde doodziek bij het ziekenhuis komt moeten die je gewoon behandelen. Helaas hebben zij geen geldboom in de tuin en dus betalen alle WEL verzekerden voor de weigeraars. Die boete is een compensatie en afschikmiddel daarvoor. Geloof maar dat TS niet snel weer onverzekerd door het leven zal gaan.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door tufima »

olaf79 schreef:Vind die boete terecht. Als je als onverzekerde doodziek bij het ziekenhuis komt moeten die je gewoon behandelen. Helaas hebben zij geen geldboom in de tuin en dus betalen alle WEL verzekerden voor de weigeraars. Die boete is een compensatie en afschikmiddel daarvoor. Geloof maar dat TS niet snel weer onverzekerd door het leven zal gaan.
In dit geval is er geen sprake van een boete wegens onverzekerd zijn. TS heeft een langdurige betalingsachterstand en daarom aangemeld bij het CVZ. Hij was namelijk wel degelijk verzekerd, maar "wist" dat zelf niet. Wegens deze betalingsachterstand krijgt hij een "bestuursrechtelijke premie" opgelegd (= geen boete).

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door olaf79 »

tufima schreef:
olaf79 schreef:Vind die boete terecht. Als je als onverzekerde doodziek bij het ziekenhuis komt moeten die je gewoon behandelen. Helaas hebben zij geen geldboom in de tuin en dus betalen alle WEL verzekerden voor de weigeraars. Die boete is een compensatie en afschikmiddel daarvoor. Geloof maar dat TS niet snel weer onverzekerd door het leven zal gaan.
In dit geval is er geen sprake van een boete wegens onverzekerd zijn. TS heeft een langdurige betalingsachterstand en daarom aangemeld bij het CVZ. Hij was namelijk wel degelijk verzekerd, maar "wist" dat zelf niet. Wegens deze betalingsachterstand krijgt hij een "bestuursrechtelijke premie" opgelegd (= geen boete).
Toch betekend dat, dat hij onverzekerd was. Wegens niet nakoming van de betalingsverplichting, wordt immers de verzekering opgeschort en vervolgens geschapt. Er gaat een bericht naar het CVZ dat persoon onverzekerd is. Daarop volgt de boete.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: boete zekur

Ongelezen bericht door berend12 »

Mijn ervaring is ook dat elke medewerker iets anders zegt als er zich een probleem voordoet.
Uit dit verhaal blijkt weer dat je per brief of e-mail moet laten bevestigen dat de verzekering opgezegd is of dat er geen vezekering is afgesloten.
Was je in 2010 ook bij hun verzekerd Bathseba?

Gesloten