LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Louche kattenhandelaren meer dan actief op dit moment

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
@home
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:03

Louche kattenhandelaren meer dan actief op dit moment

Ongelezen bericht door @home »

Graag wil ik mensen vragen om te reageren als ze een poes/ kater bij een van de hieronder genoemde kattenhandelaren hebben gekocht. Andere reacties zijn natuurlijk ook welkom!

Op dit moment worden er weer gratis raskatten en katten die voor weinig geld worden aangeboden op Marktplaats, massaal weg gehaald door handelaren. Ze zijn niets ontziend. Dezelfde dag worden ze, met een niet kloppende tekst (leeftijd is veel lager dan in het echt) op Marktplaats aangeboden/verkocht.
De dieren leven onder erbarmelijke omstandigheden, in veel te kleine benches en met een ongelooflijk smerige kattenbak. Niezende katten zijn op dat moment allergisch voor hun eigen haren omdat ze in de rui zijn(wordt beweerd). Entboekjes en eventuele stambomen zijn zoekgeraakt.......??
Uiteraard krijgt u die niet meen om de herkomst van de kat te verdoezelen.

Kotsmisselijk word ik van deze praktijken. Ik ben met iemand in contact gekomen die een raspoes bij zo iemand heeft gehaald. Het katje werd dood en doodziek en was abnormaal angstig en ze hebben haar in moeten laten slapen, was niet meer te redden.

Zo was ik ook een raspoes op het spoor. Deze is van de regen in de drup gekomen. 's Avonds gehaald, de volgende ochtend stond ze alweer te koop, voor nog meer geld. Arm arm dier.

Nu wil ik vragen of lezers van dit forum andere mensen willen waarschuwen voor mensen die wellicht een kat willen kopen bij dat soort lieden.
En mensen die deze handelaren kennen, te reageren, zodat we de krachten kunnen bundelen.

De handelaren wonen in Berghem, adverteren onder Oss, Berghem en Schaijk. In Oosterhout, Noord Brabant en in Geldrop.

Mensen: Vraag te allen tijde om een legitimatie als u uw huisdier herplaatst. Goede mensen zullen hier geen enkel bezwaar tegen hebben, de slechteriken wel!
Die handelaar uit Oosterhout adverteert ook onder verschillende namen, doet de kittens veel te vroeg weg en zet, wat aan katten binnenkomt, direct alles bij elkaar: geen quarantaine. Wie weet wat voor bak ellende je in huis haalt mocht je al andere katten/ dieren hebben.
Stel dat er een poes met schimmel binnen komt. Voor je het weet is je hele huis, familie en zijn je overige dieren besmet geraakt en zie er maar vanaf te komen. Dat is een drama. Ze hebben totaal geen kennis van dieren en beschikken niet over een vakdiploma en verhandelen meer dan de toegestane 20 katten per jaar, ze lopen lekker binnen op die manier en wel over de ruggen van die arme, arme katten (zelfs honden is mij verteld!) Nu heeft die vrouw uit Oosterhout dat poesje uit Berghem, waar dus die doodzieke kat vandaan kwam, gezellig tussen haar andere katten lopen, met alle risico's van dien. Je zult er maar een kat kopen en hem even later al in moeten laten slapen................. :evil: :evil:

Ik hoop dat de rechtgeaarde dierenliefhebbers mij zullen steunen en dit bericht door willen vertellen, want deze louche handel MOET stoppen.

Dankuwel voor het lezen van mijn post!!
Een oprechte dierenvriend.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Louche kattenhandelaren meer dan actief op dit moment

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik ben zelf ook fokster, maar ik heb, zoals vele andere goede fokkers echt geen vakdiploma.
Maar wat ook belangrijk is, is om dieren te kopen met een contract. Zo hebben beide partijen iets op terug te vallen. Kijk maar eens op de sita van de siant pro cat.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Louche kattenhandelaren meer dan actief op dit moment

Ongelezen bericht door vronie »

Ik ben ook erg begaan met dieren die aangeboden worden.
Op marktplaats.
Maar plaats duidelijke linken,naar deze fokkers.
Provincie is niet genoeg.

Gesloten