LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zieke pup overleden door parvo

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
slachttofferpuppy
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:29

zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door slachttofferpuppy »

Wij hebben 30 december een 10 weken oude pup gekocht in Belgie. Onze pup was t/m 5 januari echt vrolijk,speels,at goed en leek gezond. Helaas is het na die donderdag slechter gegaan. Het begon met diarree, niet willen eten en afgelopen weekend kwam er bloed in zn ontlasting. 3x naar de dierenarts geweest met kosten van 350 euro. Dierenarts heeft ons doorverwezen naar Medisch centrum voor dieren in Amsterdam. Onze pup teste positief op parvo. Dit is een hele dodelijke virus waaraan de puppy`s vrijwel allemaal aan overlijden. Onze pup is afgelopen dinsdag ge-euthanisseerd. Conflict gehad met "brood"fokker en zij eist een sectie op onze pup. Wij een sectie laten uitvoeren bij dierengeneeskunde pathologie in Utrecht. Gisteren dierenarts van medisch centrum dieren uit Amsterdam gesproken en de patholoog heeft hun eerste verslag doorgebeld. Onze pup had hele ernstige parvo met geen kans van genezing. Het is maar goed dat we ons puppy niet hebben laten lijden en dat we voor hem hebben besloten hem in te slapen. Onze fokker zegt dat het onze eigen schuld is dat hij parvo heeft opgelopen. Dit voornamelijk omdat hij donderdag 5 januari als eerste panacure heeft gekregen voor de diarree. Dit is een middel om onze pup mee te ontwormen. Dit nagevraagd bij andere dierenartsen en dit staat niet in verband met parvo. Alleen met Giarda en daar teste onze pup negatief op. Wij willen dit aanvechten maar weten niet hoe we dit aan moeten pakken. In het contract staat dat we onze aankoop terug krijgen d.m.v sectie en 30% terug betaling van dierenartskosten. Sectie zelf was 560 euro, medische kosten 1200 euro en crematie 250 euro. Wij dachten goed verzekerd te zijn bij Proteq. Nu blijkt dat Proteq dit niet vergoed omdat onze pup voor de verzekeringsdatum (3 januari) al besmet was met parvo. De incubatietijd van parvo is tussen de 6 en 10 dagen. Onze hond werd 6 dagen na aankoop ziek.

Weet iemand hier raad mee?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Moraal van dit verhaal: broodfokker in kwestie heeft weer 350 euro in de knip. En zo gaat het maar door, omdat mensen maar niet willen begrijpen dat ze ook een eigen verantwoordelijkheid hebben.

MAXIEM

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bob Schurkjens
eigen verantwoordelijkheid
Als je alleen maar een schofferende opmerking kunt uitkramen, hou dan gewoon je mond en reageer niet!

Maxiem.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door ciske »

Triest, TS kom je zelf uit Belgie omdat je daar de pup hebt gekocht?

Denk dat je weinig ken doen, je ziet aan verzekeringen heb je ook niks, sterkte.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

MAXIEM schreef:Bob Schurkjens
eigen verantwoordelijkheid
Als je alleen maar een schofferende opmerking kunt uitkramen, hou dan gewoon je mond en reageer niet!

Maxiem.
Waar heb je het over?

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door harley68 »

Het blijft natuurlijk een droevig verhaal wat zowel leed bij de eigenaar als bij de pup veroorzaakt. Ik zit altijd wel met een hoop vragen zitten.
- wat is de reden van koop in Belgie?
- hoe was de aanschafprijs in verhouding bij een fokker in Nederland die is aangesloten bij de rasvereniging?
- heeft u van te voren gesprekken gehad met de fokker en daarbij de moederhond en pups samen gezien?

enz enz. de reactie van Bob mag dan als bot worden beschouwd maar helaas staan de forums vol met dit soort verhalen waarbij de koper vanwege de prijs de beslissing heeft genomen. Maar veel kan wel voorkomen worden door onderzoek en logisch denken. Dus er is wel eigen verantwoordelijkheid.

Maar het blijft droevig dat dit allemaal kan.

MZ-
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:35

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door MZ- »

Beste, puppyslachtoffer


Wij zitten nu precies in dezelfde situatie, waarin u heeft gezeten.
Ons pupje is momenteel in Utrecht voor een sektie.
Wij hadden onze pup ook uit Belgie, ik zoek over heel internet na berichten over deze kennel en na mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.
Ik wou graag weten of uw pupje ook bij Kempernaars Kennel Kastelee vandaan komt?

Wat u beschrijft met de terugbetaling en etc. staat ook op de achterkant van ons aankoop bewijs.

Graag hoor ik een reactie van u!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door AGGB »

Ik vraag mij af, wat gebeurt er met de puppies uit datzelfde nest in een dergelijke fokfabriek. Ik doel op de puppies die niet verkocht worden. Gaan die allemaal dood aan parvo? Gewetenloze fokkers laten ze kennelijk niet vaccineren en dierenartskosten zullen ze zeker niet betalen. Zijn er gegevens bekend over hoeveel hondjes door deze vorm van mishandeling in Nederlandse en Belgisch - Vlaamse fokfabrieken doodgaan? Gaan die lijkjes in een kliko of is er een kuil met ongebluste kalk op het terrein ?

Ik ben een groot voorstander van een hond uit het asiel kijk eens bij dierenasiels.com voor de aangesloten dierenasiels. Regelmatig zijn daar ook puppies van allerlei soort te vinden. Deze zijn alle ingeent.

MZ-
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:35

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door MZ- »

Ik denk persoonlijk dat je niet eens wilt weten wat er met die pups gebeurt.
Waarschijnlijk is er over Nederland wel het een en ander te vinden maar je weet nooit of het op waarheid is gebasseerd. In Belgie zijn de regels voor fokken en etc. blijkbaar zo anders en laks, dat als daar de waarheid boven water komt schrikbare dingen naar boven komen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door tenormin »

Deze bijdrage is irrelevant geworden door halve waarheden van een TS over ook een zieke hond. Dus betreffende fokkerij blijkt achteraf geen broodfokker te zijn geweest.
Laatst gewijzigd door tenormin op 06 aug 2012 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door harley68 »

Bob heeft gewoon gelijk. Als je in Belgie een pup koopt is, is dat vragen om ellende en dus echt wel je eigen verantwoordelijkheid, zo simpel is het.
Laatst gewijzigd door harley68 op 06 aug 2012 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

cindyanne76

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door cindyanne76 »

aan MZ,
bob heeft zeker gelijk, doordat mensen dergelijke puppies blijven kopen zal deze handel blijven bestaan! helaas een harde les. het ergste is die puppies
meld het bij de belgische dierenbescherming en tevens Gaia belgie.
ik ben bang dat je qua kosten niks zult terugkrijgen. in nederland hanteert met een koopcontract, waarbij je het een en ander vastlegt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: zieke pup overleden door parvo

Ongelezen bericht door tenormin »

harley68 schreef:Bob heeft gewoon gelijk. Als je in Belgie een pup koopt is het echt wel je eigen verantwoordelijkheid, zo simpel is het.
In Nederland ook hoor.

Gesloten