LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doodknuppelen van zeehonden

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
C. Ipskamp

Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door C. Ipskamp »

Ik heb het volgende email bericht gestuurd:

Geachte dame, heer,

24-02-03 heb ik naar Trosradar gekeken. Het is voor mij onbegrijpelijk dat WNF geen actie onderneemt tegen het doodknuppelen van zeehond(jes)en. In een brief aan Canada geeft u min of meer aan dat het doodknuppelen van onschuldige zeehonden is toegestaan, alleen om dat de diersoort niet bedreigd wordt! Ik heb hier werkelijk geen woorden voor. In alle spotjes die ik op de tv zie suggereert u dat u er voor de dieren bent! Waar blijft u dan op het moment dat deze onschuldige zeehonden u nodig hebben??

Ik verwacht van u een goed gemotiveerd antwoord. En geen antwoord dat automatisch is gegenereerd! U begrijpt vast wat ik daarmee bedoel. Er zullen honderden zoniet, duizenden mailtjes komen van mensen (leden) die zich door u in de steek gelaten voelen! Vreselijk dit!

Hoogachtend,

C. Ipskamp

Claudia

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Claudia »

Ik ben het helemaal met u eens!
Ik heb het wnf ook al een e-mail gestuurd, alleen dan voor onmiddelijke opzegging! Want ik ga niet een organisatie steunen die dit soort wreedheden ondersteunen!! Ik vind het heel erg belachelijk!!

a.m. wolters en a.h. otte

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door a.m. wolters en a.h. otte »

Het Wereld Natuurfonds is er voor dieren die met uitsterven bedreigd zijn... Oke de zeehondjes zijn dat niet maar dat wil nog niet zeggen dat jullie, als organisatie, het op schandalige wijze doodknuppelen van onschuldige dieren moeten goedkeuren. Om het te veel aan zeehonden te beperken zouden toch andere, meer diervriendelijke, manieren moeten zijn? Ik zou verwachten dat uw het doodknuppelen juist zou afkeuren en een kritisch standpunt hierover in zou nemen. Maar nee, zit er bij Radar een woordvoeder van het WNF die het zelf eigenlijk ook niet weet. Belachelijk! Lang leve de andere organisaties die zich het dierenleed wel oprecht aantrekken. Dat deze actie het WNF vele leden mag kosten.

Herlinde

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Herlinde »

Ik kan er niets meer aan toevoegen maar wat hier is gebeurd is te gek voor woorden.
Is de WNF nu een beschermer van dieren?

Hoogachtend,
Herlinde

Hans van der Eijk

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Hans van der Eijk »

Na het zien van de beelden en het aanhoren van een WNF functionaris is het duidelijk dat in beiden gevallen maar een woord van toepassing is: WEERZINWEKKEND.
Ik denk er serieus over om mijn lidmaatschap op te zeggen.

l.reinhoudt

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door l.reinhoudt »

Ik heb net naar de uitzending gekeken en wist niet wat ik zag ,ik reageer echt nooit op iets ,maar dat van die zeehonden is echt afschuwlijk.
Ik wist echt niet dat zeehonden op zo`n manier gedood worden ,dit leed is niet in woorden uit te drukken.
Wat ik helemaal bizar vindt is dat het WNF hier ook vreemd op reageert ,ik weet dus nu dat er mensen zijn die dat gewoon goedvinden ,mensen die zeggen dieren te willen beschermen.Ik was geen lid ,maar zal dit ook zeker niet worden.
L.reinhoudt

sylvia

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door sylvia »

Ik heb net een berichtje geplaatst op de site van wnf hoe erg ik het vind. Ik denk dat de meeste mensen er geen woorden voor hebben. Ik hoop dat alle mensen die hebben opgezegd bij wnf nu greenpeace gaan steunen. Dit zijn tenminste mensen met een hart voor alle dieren en niet alleen voor de beschermde diersoort.

Mark Hendrikx

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Mark Hendrikx »

of hartvoordieren...
http://www.hartvoordieren.nl


Die zijn ook GOED..

bram

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door bram »

Greenpeace is dan wel tegen de zeehondenjacht, maar ze voeren geen campagnes om de zeehondenjacht te stoppen. Dat doen alleen het IFAW en Bont voor Dieren

J. Bruining

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door J. Bruining »

Geachte dames/heren,
De ingenomen standpunt van de WNF is werkelijk onbegrijpelijk !!! Met een zeer zwak en bedenkelijk excus keuren zij de afschuwelijke moord op zeehonden goed. Onze familie is jarenlang lid van de DB; wij zijn van plan geweest om lid te worden van de WNF; na de Radar uitzending van 24. februari jl. doen wij dat zeker niet, en raden wij dat bij alle onze vrienden, kenissen en familie af!!! Barbaars!!!

Hoogachtend,

G. Bruining

Chantal

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Chantal »

Ik vind het ook ontzettend erg dat het wnf helemaal niks doet aan het doodknuppelen van Zeehonden. Ik ben daarom gestart met een kettingbrief op internet (via hotmail) en als ik heel veel reacties heb stuur ik hem op!

Steffanie

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Steffanie »

'Het WNF komt alleen op voor dieren die met uitsterven bedreigd worden en die laten we zien in onze reclame "lang leve het leven" ', aldus de WNF woordvoerdster. Naar mijn weten worden zebra's nog steeds niet met uitsterven bedreigd, maar dat is tot daar aan toe. Ieder dier telt. En ook al zijn er zoveel miljoenen en vormt deze afslachting geen gevaar op voor de populatie, dan nog mag je deze dieren met wat meer respect behandelen en op een minder brute manier het leven ontnemen. Dit is geen jacht meer, dit is gewoon bruut en respectloos moorden.

440

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door 440 »

Ik zie het nog voor mij die beelden, ik kreeg ineens een rare gedachte inval, te weten;

Als de vrouw van zo'n knuppelaar bevalt van een kindje en die wordt dood geknuppeld? Als die knuppelaar er eens zo over denkt dan voelt hij wel de minachting en de pijn, zo niet, dan kan het geen mens zijn, maar een levensecht monster.

mhremmerts

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door mhremmerts »

Het wnf is een pure commerciele instelling, met een oude ciniele vent als geld schieter welke elk jaar zelf het een en ander afschiet alleen voor zijn plezier. Andere woorden heb ik er niet voor over.

Gast

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Gast »

Zeehondenjacht weer van start

Gepubliceerd op donderdag 25 maart 2004

Deze week is op de ijsschotsen van oostelijk Canada de commerciële jacht op babyzeehonden weer begonnen.
De komende weken zullen zo’n 350.000 babyzeehonden worden gedood. Dit aantal vormt een onderdeel van het door de Canadese overheid vastgestelde quotum dat het doden van 985.000 zeehonden in drie jaar toelaat.


Hernieuwde belangstelling voor de jacht
Nadat de zeehondenjacht in de jaren zeventig en tachtig een zachte dood leek gestorven, is er de laatste jaren sprake van hernieuwde belangstelling voor de jacht. In 1996 kregen Canadese jagers officieel toestemming om 250.000 zeehondjes te doden en dit jaar zijn dat er 350.000.

De Canadese overheid voert verschillende motieven aan voor het afgeven van de vergunningen. De vraag naar zeehondenbont is vooral in Aziatische landen groot en bovendien zouden de dieren volgens de Canadese overheid te veel vis eten, waardoor de visindustrie schade ondervindt.

Ook wordt de soort waar het om gaat, de zadelrob, niet meer met uitsterven bedreigd. Er leven naar schatting zo’n vijf miljoen zadelrobben in het noordwestelijk deel van de Atlantische Oceaan.


Protesten
Het internationale dierenfonds IFAW protesteert samen met andere organisaties fel tegen de jacht en volgt het gebeuren zowel vanuit de lucht als op het ijs.

De afgelopen vijf jaar verzamelde het IFAW naar eigen zeggen bewijsmateriaal van meer dan 660 mogelijke overtredingen van de Canadese wet. Volgens het dierenfonds zijn misstanden zoals het levend villen van zeehonden, het laten doodbloeden en het ongecontroleerd knuppelen van de dieren aan de orde van de dag.

Jagers zijn bij wet verplicht om een eenvoudige test uit te voeren om vast te stellen of de zeehond dood is voordat het dier wordt gevild. IFAW-medewerkers hebben gedurende de jacht van 2003 geen enkele jager deze test zien uitvoeren.


Geen aanklacht
De protesten van de dierenbeschermingsorganisaties hebben tot dusver niet tot resultaat geleid.Afgelopen maand heeft een afgevaardigde van de Canadese overheid aan het IFAW laten weten dat zij geen aanklacht tegen de jagers zullen indienen.

“Het is duidelijk dat het Departement van Visserij en Oceanen zowel niet in staat als ongewillig is om hun eigen wetten na te leven", aldus Marcel Bertsch, directeur van het Nederlandse IFAW kantoor.

"Toestaan dat de jagers die op de video betrapt zijn weer aan de jacht mee doen, is een officiële goedkeuring van de Canadese overheid van illegaal en wreed gedrag als deel van de commerciële zeehondenjacht."

Bronnen: IFAW, Environment News Se

Gast

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Gast »

ze zijn zo vet je krijgt gewoon zin om te eten :wink:

Liesbeth53

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Liesbeth53 »

Mijn vraag aan iedereen in dit forum is: Zijn de uitspraken van Tros Radar en Bont voor dieren echt waar? Want in dat geval laat ik mijn abonnement gelijk opzeggen. Alleen hoor ik van de ene kant dat het niet waar en anderzijds dat het wel waar is. Mensen help mij ik moet echt weten of dit serieus goed gekeurd is door WNF.

Alvast bedankt iedereen!

Aardbei

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Aardbei »

Geacht forum,

Zijn er nogsteeds mensen die van bond houden laatstaan van ZEEHONDENBOND. Ik ben het met deze form van dieren kwelling niet eens. Laatstaan het doodknuppelen van zeehondjes. Je mag het niet zeggen maar wel denken oog om oog tand om tand. Maar lever heb ik "wat gij niet wil dat u geschiet, doe dat ook een ander niet". En zeker een weerloos dier niet.

Telkens als ik die beelden op tv zie krijg ik een bepaalde aanval van woede, het is dat ik me kan beheerse maar las ik daar in debuurt zou zijn. nou dan weet je natuur wel wat ik bedoel met woede. Nee, ik denk dat ik geen haar beterzou zijn alleen zou ik niet de zeehond te pakken nemen maar ..... ja vul maar in.

Ik kan maar beter swijgen want het woordt weer heet van binnen. En dan te bedenken dat het GEKOCHT wordt.

Mt vr gr Aardbei.

Gast

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door Gast »

Beste aardbei
Ik ben het geheel met u eens.Maar het kwalijke van de situatie is dat wij op ons hoofd staan van woede er eigenlijk door de overheid en de wereld natuurfonds akelig stil zijn en niets ondernemen.Dat is zo triest dat je ze wel wat aan zou kunnen doen van woede.Telkens weer.En maar kopen zonder zich maar een keer na te denken wat voor intens leed ermee gepaard gaan.Het is een kei harde maatschappij zonder een moment stil te staan voor alle dieren mishandelinge die er gebeuren.Het is even het hek van de dam en daarna ijselijk stil.
Het is om te huilen !!!!!!!!Maar verdriet zal er altijd zijn in de wereld.
Ook ben ik wel eens heel erg negatief.Maar ik heb op een ander forum gelezen en dat was zo schunnig dat ik radar hebt gemaild dat ze die topic maar beter konden sluiten.Je wilt niet weten wat voor tuig erop dat forum kwam.Maar genoeg nu deze forum is tenminste netjes en hopelijk blijft het zo. groetjes van.......Moos

paul3

Re: Doodknuppelen van zeehonden

Ongelezen bericht door paul3 »



Hierbij het E-mail adres waar u klachten :evil: over de zeehondenjacht rechtstreekneer kunt leggen in Canada. Let wel in het Engels.
[email protected]

Het is het ministerie van visserij te Canada te Ottawa.
Wellicht dat een overvloed aan onaardige reacties tot denken zet.
Het meest gevoelig lijkt men voor aantasting van het toerisme.
:wink:
mvg, Paul.

Gesloten