Aangetekend pakket kwijt PostNL geen vergoeding vervolg schade

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
FrankM67
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2023 13:11

Aangetekend pakket kwijt PostNL geen vergoeding vervolg schade

Ongelezen bericht door FrankM67 »

Namens mijn (op leeftijd zijnde) moeder een SOS knop retour gestuurd naar mijnzorgalarm omdat ze van het aan de deur verkochte abonnement/contact af wilde.
Voorwaarde voor deze herroeping is dat de SOS knop binnen een gestelde tijd retour moet zijn, zo niet, dan zien ze het contract als niet beeindigd.

SOS knop aangetekend opgestuurd, maar een fout (blijkt achteraf) ingevoerd huisnummer kon het pakket niet beziorgd worden. Zelf heb ik verzuimd om haat postcode en huisnumemr op het pakket te zetten wardoro de afzender niet bekend was.
Volgens de QR code is het pakket lange tijd te volgen geweest en uiteindelijk is deze in Den Haag bij lost&found terrecht gekomen. Op verzoek van PostNL kenmerken doorgegeven, maar na 6 weken bericht dat we het maar als verloren moeten beschouwen.

Als we de factuur opsturen, die we niet hebben, krijg ze de kosten vande inhoud vergoed maar niet de gevolgschade welke aanzienlijk is (24 maanden á €29.95 + kosten voor een oplader)

Iemand advies hoe hier mee om te gaan aangezien PostNL aangeeft niet verantwoordelijk te zijn voor vervolgschade?

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aangetekend pakket kwijt PostNL geen vergoeding vervolg schade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het bedrijf van dat alarm zal toch wel een duplicaat factuur kunnen verstrekken?

Uiteraard is de Post niet aansprakelijk voor de gevolgschade. En die schade is er ook niet, want het abonnement zal toch ook wel opgezegd zijn?

FrankM67
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2023 13:11

Re: Aangetekend pakket kwijt PostNL geen vergoeding vervolg schade

Ongelezen bericht door FrankM67 »

Nee, staat in hun (overigens vage) voorwaarden dat de knop binnen 14 dagen retour moet zijn, zo niet, wordt het abonnement gewoon doorgezet.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aangetekend pakket kwijt PostNL geen vergoeding vervolg schade

Ongelezen bericht door 16again »

FrankM67 schreef:
28 dec 2023 10:03
Voorwaarde voor deze herroeping is dat de SOS knop binnen een gestelde tijd retour moet zijn, zo niet, dan zien ze het contract als niet beeindigd.
Dat lijkt me onredelijk. Er is aantoonbaar retour gezonden. Afhankelijk waar de fout ligt van het verkeerde huisnummer, dient een der partijen de kosten van het kastje voor eigen rekening te nemen.

Er is aan huis verkocht. Staat in de papieren iets van een bedenk termijn van 14 dagen? Zoniet , dan is die termijn 1 jaar !
Ook moet er keuze geweest zijn tussen 12 en 24 maanden. Met een redelijk prijs verschil. Zoniet, dan is de periode van 24 maanden onredelijk lang

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aangetekend pakket kwijt PostNL geen vergoeding vervolg schade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus uw moeder heeft zich aan de deur een abonnement op een alarm laten aansmeren? Hoe heet dat bedrijf?

Ik zou dat bedrijf maar schriftelijk in kennis stellen van wat er gebeurd is met die knop, doe daar kopieën van de correspondentie met de Post bij.

En beëindig het abonnement.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Aangetekend pakket kwijt PostNL geen vergoeding vervolg schade

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De SOS knop is door eigen schuld niet aangekomen bij de leverancier. Lijkt mij dat ze wel recht hebben op vergoeding van dat ding, maar dat niet-ontvangen daarvan geen reden is om het abonnement niet te beëindigen.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Aangetekend pakket kwijt PostNL geen vergoeding vervolg schade

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Die knop kan je ophalen bij lost&found; dat lijkt me geen probleem. En door eigen (dubbele) fout is het niet gelukt om die knop binnen 14 dagen te laten bezorgen, dus het abonnement is niet op tijd afgezegd. Dan blijft over: is het toegestaan dat een abonnement meteen voor 2 jaar geld (en let dan over 1,5 jaar op de opzegtermijn.

Plaats reactie