LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangetekende zending geleverd, maar niet ontvangen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
JJW
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2017 10:00

Aangetekende zending geleverd, maar niet ontvangen?

Ongelezen bericht door JJW »

Post-NL zegt een aangetekende zending afgeleverd te hebben en toont een handtekening die niet van geadresseerde is. Geadresseerde heeft de aangetekende zending nimmer ontvangen. De handtekening is niet van geadresseerde. Geadresseerde vraagt zich af wat de zin van aangetekend verzenden is als Post-NL aansprakelijkheid voor de verdwijning van de zending afwijst.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 nov 2017 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aangetekende zending geleverd, maar niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Dirkie »

JJW schreef:Post-NL zegt een aangetekende zending afgeleverd te hebben en toont een handtekening die niet van geadresseerde is. Geadresseerde heeft de aangetekende zending nimmer ontvangen. De handtekening is niet van geadresseerde. Geadresseerde vraagt zich af wat de zin van aangetekend verzenden is als Post-NL aansprakelijkheid voor de verdwijning van de zending afwijst.
In theorie is dit beschreven, in de praktijk blijken er bezorgers te zijn die zich daar niets van aantrekken, omdat de nu eenmaal betaald worden per geleverd poststuk.
Uit eigen ervaring weet ik dat aangetekend in die gevallen het volgende in kan houden.
Als het door de brievenbus pas, dan tekent de bezorger zelf en gooit het in de (verkeerde?) brievenbus.
Als het niet past, probeert hij het bij de buren en laat die tekenen of tekent ook zelf als ze het aanpakken.
Beide gevallen mag natuurlijk. Ik heb ze helaas niet verzonnen maar heb beide gevallen zelf meegemaakt :(

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Aangetekende zending geleverd, maar niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

Dirkie schreef:
JJW schreef: Als het door de brievenbus pas, dan tekent de bezorger zelf en gooit het in de (verkeerde?) brievenbus.
Als het niet past, probeert hij het bij de buren en laat die tekenen of tekent ook zelf als ze het aanpakken.
Beide gevallen mag natuurlijk. Ik heb ze helaas niet verzonnen maar heb beide gevallen zelf meegemaakt :(
De ellende houdt maar niet op met PostNL. Hoe vaak lezen we niet dat er de hand wordt gelicht met de regels? Te vaak! Is er dan niemand bij PostNL die dit leest en beseft dat hier snel verandering in moet komen? Blijkbaar niet en dan zijn ze - de hoge heren - hun riante salaris niet waard.
Laatst gewijzigd door Anduril.tr op 19 feb 2018 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Aangetekende zending geleverd, maar niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Boesta »

Anduril.tr schreef:
Dirkie schreef:
JJW schreef: Als het door de brievenbus pas, dan tekent de bezorger zelf en gooit het in de (verkeerde?) brievenbus.
Als het niet past, probeert hij het bij de buren en laat die tekenen of tekent ook zelf als ze het aanpakken.
Beide gevallen mag natuurlijk. Ik heb ze helaas niet verzonnen maar heb beide gevallen zelf meegemaakt :(
De ellende houdt maar niet op met PostNL. Hoe vaak lezen we niet dat er de hand wordt gelicht met de regels? Te vaak! Is er dan niemand bij PostNL die dit leest en beseft dat hier snel verandering in moet komen? Blijkbaar niet en dan zijn ze - de hoge heren - hun rijkelijke salaris niet waard.



PostNL verwerkt honderden miljoenen poststukken en pakketten per jaar. Het is echter maar een heel erg klein percentage wat niet goed gaat. Die zaken die niet goed gaan zie je natuurlijk verschijnen op de diverse social media. Als iedereen bij wie het wel goed gaat ook een reactie zou plaatsen vallen de fouten in het niet...


Natuurlijk gaat er van alles mis bij PostNL (het blijft mensenwerk) maar u moet niet overdrijven al met al valt het best wel mee, zeker als je de dienstverlening en bezorging vergelijkt met het buitenland.

jaykarins
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2018 20:23

Re: Aangetekende zending geleverd, maar niet ontvangen?

Ongelezen bericht door jaykarins »

Ik heb het al 3 keer meegemaakt dat medewerkers van Post nl zelf een handtekening plaatsen. Allemaal een klacht van gemaakt. Na de 1e klacht kwam de bezorger verhaal halen omdat hij anders problemen met zijn werkgever zou krijgen. Jammer dan, als de medewerker werkt volgens de procedures dan krijgt die uiteraard geen klacht.
Het gaat er om dat een willekeurige medewerker een pakket achterover kan drukken op die manier. En het is nu net de bedoeling dat er getekend wordt door ontvanger om allerlei soorten ellende te voorkomen. Er is dus sprake van valsheid in geschrifte als er zonder mijn toestemming namens mij getekend wordt.

Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: Aangetekende zending geleverd, maar niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Jfelst »

Een aangetekende zending stelt in principe niets voor. Alleen de verpakking (envelop) is aangetekend. Er kan van alles inzitten, van toiletpapier tot krantenpapier. Maar dat geeft de bezorgers nog niet de machtiging dan zelf maar een handtekening voor ontvangst te zetten. In het verleden, bij PTT Post kon een besteller daar voor ontslagen worden.

Robberdebob
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2018 19:10

Re: Aangetekende zending geleverd, maar niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Robberdebob »

Gewoon de bezorger verplichten aan de deur het nummer van een ID-bewijs van de geadresseerde over te nemen op zijn handcomputer, dan is er bewijs dat er geleverd is. In alle andere gevallen is de bezorgdienst dan aansprakelijk voor alle geleden schade.......
Kost iets meer tijd, maar het werkt wel. Als ik (heel af en toe) een pakje ophaal bij een PostNL-punt moet ik ook een legitimatiebewijs tonen en het nummer wordt dan ook genoteerd.

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Aangetekende zending geleverd, maar niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

Boesta schreef: PostNL verwerkt honderden miljoenen poststukken en pakketten per jaar. Het is echter maar een heel erg klein percentage wat niet goed gaat. Die zaken die niet goed gaan zie je natuurlijk verschijnen op de diverse social media. Als iedereen bij wie het wel goed gaat ook een reactie zou plaatsen vallen de fouten in het niet...
Natuurlijk gaat er van alles mis bij PostNL (het blijft mensenwerk) maar u moet niet overdrijven al met al valt het best wel mee, zeker als je de dienstverlening en bezorging vergelijkt met het buitenland.
Noem het maar niks, als aangetekende poststukken verkeerd bezorgd, niet bezorgd of zelfs gestolen worden.

Gesloten