Account Facebook gehackt, wat nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jungold13
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2022 20:49

Account Facebook gehackt, wat nu?

Ongelezen bericht door Jungold13 »

Mijn FB account is gehackt. Weliswaar had ik een lang wachtwoord maar geen 2staps verificatie. Ik probeerde het account te herstellen maar zonder succes. Mijn mailadres was vervangen voor een ander mailadres (wat uiteraard niet te zien is) en mijn telefoonnummer wat verbonden is aan mijn profiel is ineens ook onbekend. Vrienden zien mijn profiel nog wel, mijn profielnaam is gewijzigd. Dit is zeer kwalijk. Iemand gaat er met mijn fotos ed. aan de haal, doet zich voor als mij en ik kan niks doen. Facebook geeft ook geen gehoor. "Leuk" dat zo'n social medium slecht omgaat met de privacy van haar gebruikers. Wie herkent dit en weet wat te doen? Er wordt ook aangeraden aangifte te doen bij Politie maar wat kunnen/doen zij?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Account Facebook gehackt, wat nu?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Volgens info van Facebook kun je het emailadres terug laten veranderen naar het oorspronkelijke emailadres en kun je daarna weer in jouw account komen: https://m.facebook.com/help/20330589304 ... ale2=nl_NL
Opmerking: als het gekoppelde e-mailadres voor je Facebook-account is gewijzigd, kun je deze wijziging terugdraaien. Wanneer een e-mailadres is gewijzigd, sturen we een bericht naar het vorige e-mailaccount met daarin een speciale link. Je kunt op deze link klikken om de wijziging van het e-mailadres terug te draaien en je account te beveiligen.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Account Facebook gehackt, wat nu?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Dit is zeer kwalijk. Iemand gaat er met mijn fotos ed. aan de haal, doet zich voor als mij en ik kan niks doen

U heeft zelf geen 2FA ingesteld en daarmee uw account kwetsbaar gemaakt. Facebook is een gratis dienst dus van service mag u geen hoge verwachtingen hebben.
Hun algemene voorwaarden zijn langer als menig boek. Zelden zullen zij vanuit hun zijde tot actie overgaan in dit soort gevallen.

Rialtho58
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2021 15:41

Re: Account Facebook gehackt, wat nu?

Ongelezen bericht door Rialtho58 »

ik gebruik geen FB (meer). Maar niet om bovenstaande reden

Gesloten