LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
roon2
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2017 10:35

Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door roon2 »

Ik heb bericht gekregen dat een door mij aangeschaft product (een koolmonoxide meter van Elbes) niet voldoet aan de richtlijnen en is afgekeurd door de warenwet
Zie ook http://www.co-stop.nl/

Dit product is aangeschaft bij Bol.com.
Vandaag contact opgenomen omdat zij verantwoordelijk zijn als verkoper van dit product volgens de wet en dit moeten regelen voor kun klant.

Gesprek per chat gehad met Charmain en deze weigert de verantwoordelijkheid als verkoper te nemen ook in overleg met "de baas" waarvan ik de naam niet mag weten.

Bol.com heeft geen klachten procedure voor zover ik kan zien op de site en wil niets doen ondanks dat zij een gevaarlijk product hebben verkocht en volgens de wet eea moeten regelen verwijzen ze door naar de fabrikant en doen verder niets.

Misschien iets voor de uitzending het kan om mensenlevens gaan
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mei 2017 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Misschien moet u zelf even uw link aanklikken:
Indien u uw CO-melder wenst te retourneren aan de producent Elbes Control Systems, kunt u dit aanmelden door op deze website het daarvoor bedoelde formulier in te vullen. Elbes neemt daar vervolgens contact met u over op.

Dus niet Bol.com aanvallen nu. CO stop is geen keuringsdienst van waren en er is geen landelijk campagne. Niet alle melders zijn slecht, er zijn een aantal met een bepaald nummer die misschien te laat reageren. U kunt dus contact opnemen met Elbes en als u inderdaad een twijfelachtige heeft kunt u het daarheen terug sturen.

Probleem opgelost.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bol.com is aansprakelijk op grond van de wettelijke garantie. De drempel voor productaansprakelijkheid is € 500,- en die zal hier wel niet gehaald worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt een klacht indienen over Bol.com bij www.Thuiswinkel.org

Zij bemiddelen dan voor u.

roon2
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2017 10:35

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door roon2 »

Beste Neo
Ik ben bang dat u de wet niet kent
De verkoper is bol.com dus die moet actie ondernemen
Dat het apparaat aangemeld kan worden op de link die ik heb meegezonden dat weet ik zelf ook maar dat rechtvaardigd de reactie van bol.com nog steeds niet en deze is juridisch onjuist

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:Bol.com is aansprakelijk op grond van de wettelijke garantie. De drempel voor productaansprakelijkheid is € 500,- en die zal hier wel niet gehaald worden.
Dat zou zo zijn als het product bewezen ondeugdelijk is. Maar dat is blijkbaar niet het geval. Zolang het specifieke product niet ondeugdelijk is, heeft bol.com geen verantwoordelijkheid. Dat de fabrikant daar soepeler in is, maakt dat niet anders.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... een-alarm/

Topicstarter staat dus volledig in zijn recht. Afgezien daarvan: een defecte CO melder is potentieel dodelijk. Enorme miskleun dus van Bol.com om hier niet prudenter mee om te gaan.

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat laatste ben ik helemaal met je eens. En voor de goede orde: als het specifieke product van TS zelf daadwerkelijk afgekeurd is, moet bol.com het inderdaad oplossen.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De keuringsdienst van waren, die waakt over de kwaliteit heeft geen waarschuwing uitgegeven. Om die reden is er geen algemene terugroepaktie.
Op grond van een terugroepaktie van een leverancier kunt u niet bij de verkoper terug. Het product in het algemeen is goed, echter op een bepaalde serie na. Deze kunnen kosteloos bij de leverancier ingewisselt worden.

Ik snap dus totaal uw probleem niet. Het kan worden opgelost en men wil het oplossen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

NeoDutchio schreef:De keuringsdienst van waren, die waakt over de kwaliteit heeft geen waarschuwing uitgegeven. Om die reden is er geen algemene terugroepaktie.
Op grond van een terugroepaktie van een leverancier kunt u niet bij de verkoper terug. Het product in het algemeen is goed, echter op een bepaalde serie na. Deze kunnen kosteloos bij de leverancier ingewisselt worden.

Ik snap dus totaal uw probleem niet. Het kan worden opgelost en men wil het oplossen.

Wat is het toch heerlijk om - niet gehinderd door enige kennis van zaken - maar wat te roeptoeteren op dit forum en mensen die je niet persoonlijk kent terecht te wijzen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:De keuringsdienst van waren, die waakt over de kwaliteit heeft geen waarschuwing uitgegeven. Om die reden is er geen algemene terugroepaktie.
https://www.nvwa.nl/documenten/waarschu ... es-co-stop

Staat toch echt een waarschuwing op de site van de nvwa

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik snap niet zo goed waarom iemand per se eigenwijs wil zijn. Wat wil TS bereiken? Ik neem aan een goed werkende CO2 melder. Dus kan hij zijn defecte exemplaar terug sturen naar de leverancier en krijgt gratis een nieuwe.

Puur technisch heeft hij gelijk. Bol.com is aansprakelijk omdat het product niet voldoet aan de verwachtingen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:Ik snap niet zo goed waarom iemand per se eigenwijs wil zijn. Wat wil TS bereiken? Ik neem aan een goed werkende CO2 melder. Dus kan hij zijn defecte exemplaar terug sturen naar de leverancier en krijgt gratis een nieuwe.
Puur technisch heeft hij gelijk. Bol.com is aansprakelijk omdat het product niet voldoet aan de verwachtingen.
Toen TS belde met BOL.COM was de waarschuwing net gegeven (op 24 mei dus gisteren toen TS dit topic maakte), waarschijnlijk was BOL.COM en de "baas" nog niet op de hoogte hiervan. Kan me niet voorstellen dat een bedrijf als BOL.COM zich niet aan de regelt houdt. Echter bij een dergelijk groot bedrijf hebben dit soort zaken gewoon even tijd nodig.

roon2
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2017 10:35

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door roon2 »

Sluit dit topic maar weer

Ik doe wat ik zelf goed acht, zal niemand meer waarschuwen en iedereen toetert maar een eind weg

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

roon2 schreef:Sluit dit topic maar weer

Ik doe wat ik zelf goed acht, zal niemand meer waarschuwen en iedereen toetert maar een eind weg
Sterkte dan in uw eigenwijsheid. Maar 1 tip, wissel de co melder gewoon om bij de leverancier, stel je voor dat er tijdens de ruzie met bol.com er een te hoge concentratie co in uw huis zit.

roon2
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2017 10:35

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door roon2 »

Gelukkig is dat iets wat ik zelf kan/mag uitmaken of heeft u daar ook nog aanmerkingen over?
Met mijn co metertje komt het wel goed
Ik hoop voor andere mensen ook zonder ongelukken
Ik zal verder niet meer kijken en reageren

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

roon2 schreef:Gelukkig is dat iets wat ik zelf kan/mag uitmaken of heeft u daar ook nog aanmerkingen over?
Met mijn co metertje komt het wel goed
Ik hoop voor andere mensen ook zonder ongelukken
Ik zal verder niet meer kijken en reageren
Natuurlijk mag u alles zelf uitmakenin uw leven. Maar waarom dan hier een bedrijf zwart maken terwijl er een oplossing voor handen is

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
alfatrion schreef:Bol.com is aansprakelijk op grond van de wettelijke garantie. De drempel voor productaansprakelijkheid is € 500,- en die zal hier wel niet gehaald worden.
Dat zou zo zijn als het product bewezen ondeugdelijk is. Maar dat is blijkbaar niet het geval. Zolang het specifieke product niet ondeugdelijk is, heeft bol.com geen verantwoordelijkheid. Dat de fabrikant daar soepeler in is, maakt dat niet anders.
Van de oorspronkelijke link:
"De kans bestaat dat deze CO-melders niet of niet tijdig alarm geven bij (dodelijke) hoeveelheden koolmonoxide waardoor het gevaar dreigt van een koolmonoxidevergiftiging."
Dat lijkt mij voldoende.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door Boesta »

olaf79 schreef:Ik snap niet zo goed waarom iemand per se eigenwijs wil zijn. Wat wil TS bereiken? Ik neem aan een goed werkende CO2 melder. Dus kan hij zijn defecte exemplaar terug sturen naar de leverancier en krijgt gratis een nieuwe.

Puur technisch heeft hij gelijk. Bol.com is aansprakelijk omdat het product niet voldoet aan de verwachtingen.
TS is niet eigenwijs, maar dat bent u. TS staat in zijn/haar recht. Bol.com moet de meter omruilen of een terugbetaling doen.

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afgekeurde koolmonoxidemeter Elbes, geen geld terug Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Boesta schreef:
olaf79 schreef:Ik snap niet zo goed waarom iemand per se eigenwijs wil zijn. Wat wil TS bereiken? Ik neem aan een goed werkende CO2 melder. Dus kan hij zijn defecte exemplaar terug sturen naar de leverancier en krijgt gratis een nieuwe.

Puur technisch heeft hij gelijk. Bol.com is aansprakelijk omdat het product niet voldoet aan de verwachtingen.
TS is niet eigenwijs, maar dat bent u. TS staat in zijn/haar recht. Bol.com moet de meter omruilen of een terugbetaling doen.
Klopt. Maar als je kan kiezen uit een partij die staat te springen om om te ruilen en een partij die daar moeilijk over doet, waar kies je dan logischerwijs voor?

Gesloten