LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afronden bij Albert Heijn

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door caruso »

Even voor alle duidelijkheid: het moge helder zijn dat niet alleen AH deze regel, met toestemming van DNB en het Centraal Buro Levensmiddelen, toepast. Tevens verklaart U zich accoord met deze regels als U een winkel betreed die dmv de inmiddels welbekende sticker aangeeft af te ronden. U dient dan ook het afgeronde bedrag te betalen als U contant afrekent. Als U dat niet doet maakt U zich schuldig aan een strafbaar feit en kunt U worden aangehouden. Dat dit in de praktijk niet zal voorkomen is ook een feit, maar geeft U geen reden om de, inderdaad, wetgeving maar een beetje te verbuigen!
Eenieder die denkt weg te kunnen lopen met een boodschap die niet volledig is afgerekend maakt zich simpelweg schuldig aan diefstal!
Zo is het en niet anders!

willem de 16de
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 jan 2007 13:28

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door willem de 16de »

In het geval van het pak musli:
ook ik was na betaling van de 0,59 euroCENT gewoon met pak de winkel uitgelopen. Een goeie moet me hiervan weerhouden.
Strafrechtelijk heb ik niets begaan, immers ik heb betaald en wel het juiste aangegeven bedrag. Het is ook niet AH die het WvS bepaalt en reguleert maar nog altijd de regering met haar wetboek. En dan pist AH in dit geval toch echt naast haar eurocentpotje.

Dear Shine,

Dat had ik niet beter kunnen verwoorden. :!: :wink:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door caruso »

Zie mijn bijdrage van 19 Maart 23.16 uur!
Je kunt het dan wel prima verwoorden, er klopt lekker niets van! Maar ik nodig je graag uit dit principe toe te passen, en dan met name in een Amsterdams filiaal. Kijken of je nog steeds wegloopt met de muesli onder je arm, denk het niet!

willem de 16de
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 jan 2007 13:28

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door willem de 16de »

caruso


Geplaatst op 20 Mrt 2007 17:04 door caruso


--------------------------------------------------------------------------------
Zie mijn bijdrage van 19 Maart 23.16 uur!
Je kunt het dan wel prima verwoorden, er klopt lekker niets van! Maar ik nodig je graag uit dit principe toe te passen, en dan met name in een Amsterdams filiaal. Kijken of je nog steeds wegloopt met de muesli onder je arm, denk het niet!
Waar wedden we om?
Ik kom met een reportageploeg.
Zaandam wordt gebeld en Mohberg vraagt of jullie gek geworden zijn. Wanneer die vestiging deze cent-sh*t zou doorzetten, halveren de Ahold aandelen sebiet.
"Niet doen dus" zal de Zweedse koele kikker zeggen en mij een mooie fles wijn meegeven namens de afdeling "Goodwill" van AH Nederland voor de hinderlijke kleinburgerlijke flauwekul.
Wedden?
1000euro?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door caruso »

Ga jij lekker Zaandam bellen! Het hoofdkantoor van Ahold, waar AH onder valt en waar Mohberg zijn kantoor heeft, zit al sinds de zomer van 2006 in AMSTERDAM! En een afdeling goodwill hebben ze ook niet! Wedden?

Gasssst

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Gasssst »

Even voor alle duidelijkheid: het moge helder zijn dat niet alleen AH deze regel, met toestemming van DNB en het Centraal Buro Levensmiddelen, toepast. Tevens verklaart U zich accoord met deze regels als U een winkel betreed die dmv de inmiddels welbekende sticker aangeeft af te ronden. U dient dan ook het afgeronde bedrag te betalen als U contant afrekent. Als U dat niet doet maakt U zich schuldig aan een strafbaar feit en kunt U worden aangehouden.
Wat een merkwaardige opvatting heeft u over wie de rechtgevende instanties in het nederlandse verbintenissenrecht zouden zijn. Naar mijn laatste informatie gaan hierover niet de AH en het Buro voor Levensmiddelen maar de Koningin en Staten-Generaal der Nederlanden, is de bron niet een regel van AH of toestemming van DNB, maar Boek 6 en 7 van het Burgerlijk Wetboek, en gebeurt de bekendmaking niet per sticker op een winkelruit maar per Koninklijk Besluit in de Staatscourant.

Voorts is de kwestie omtrent het teveel of te weinig betalen van 1 cent een geschil inzake wanprestatie en niet een strafbaar feit en derhalve een zaak voor de kantonrechter en geen strafzaak.

In het nederlandse muntstelsel zoals dit is bepaald in de Muntwet 2002 bij het in gebruik nemen van de chartale euro is de cent opgenomen als wettig betaalmiddel en kan derhalve worden gebruikt om de verplichtingen, voortkomend uit de overeenkomst, na te komen. Dit in tegenstelling tot de hierbij vervangen Muntwet 1987, waarin de cent niet in het stelsel was opgenomen en afronding noodzakelijk maakte. Er is geen enkele rechtsgrond om een contractpartij die 59 cent betaalt voor een artikel waarvan de overeengekomen prijs 59 cent bedraagt te vervolgen. Privaatrechtelijk noch strafrechtelijk.
Laatst gewijzigd door Gasssst op 21 mar 2007 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

willem de 16de
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 jan 2007 13:28

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door willem de 16de »

Privaatrechtelijk nog strafrechtelijk.
Lijkt mij zeer helder en logisch voor gezond denkende AH klanten.
Of Mohberg nu in Zaandam of A'dam zetelt is geen weddenschap voor volwaardigen. :roll:

willem de 16de
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 jan 2007 13:28

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door willem de 16de »

En een afdeling goodwill hebben ze ook niet!
Ik vrees voor u dat u de plank mist.
Goodwill is een ander begrip voor Public Relations (PR)
Wil ik u daar het telefoonnummer van geven?
Of misschien kunt u daar zelf beter even moeite voor doen om daarna ons even sportief te laten weten hoe u zich heeft vergist? :lol:

Kunt u misschien uw onbehoorlijke toon enigszins matigen of bent u zo gebrandmerkt?

Gasssst

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Gasssst »

Quote:
Privaatrechtelijk nog strafrechtelijk.
Dat u nu juist mijn spelfout moest quoten!!

willem de 16de
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 jan 2007 13:28

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door willem de 16de »

Dat u nu juist mijn spelfout moest quoten!!
Het zij u vergeven wanneer u dat mij en alle anderen ook doet.
Was geen opzet :wink:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door caruso »

Willem, ik zal het je nog een keer uitleggen: als jij denkt dat je gelijk hebt, dan krijg je dat van mij! Ik zal je alleen vertellen dat ik veel dichter bij AH sta dan jij ooit zult komen, je hoeft me dus helemaal niet uit te leggen hoe zaken bij AH geregeld zijn en welke afdelingen ze daar hebben. Dat jij voor je contacten met AH een nummer moet bellen dat ik niet nodig heb, daar kan ik alleen maar om glimlachen! Verder zal ik op dit topic niet meer reageren, je steekt die eurocenten maar daar waar het licht niet schijnt!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door tienepien »

neh, dat geeft zo'n zooi


Het is overigens wel een reden om geen centen meer aan te nemen: straks heb je de muntjes ui willems schaduw in je portemonee...

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door four-eyes »

Willem de 16e, je denkt veel te positief over Albert Heijn. Zal ik je 's wat vertellen? They don't know their arse from their elbow! Ik heb een hele correspondentie achter de rug met de klantenservice van Albert Heijn. Nadat ik ze verteld had dat de manager van het AH filiaal, Neringpassage te Lelystad, niet te spreken was voor mij aangezien hij met vakantie was, hebben ze hem enige tijd later gevraagd mij thuis op te bellen (want ik zet geen stap meer over de drempel daar). Dat duurde en duurde ... Heb dus weer gereclameerd bij de klantenservice en gisteren belde de manager dus. Opgepord door Zaandam, want anders had hij het nooit gedaan. In plaats dat hij z'n excuses aanbood en probeerde de zaak te sussen ... Nee hoor, niks daarvan. Hij hield een mooie oratio pro domo. Duidelijk bedoeld om zijn eigen stoep schoon te vegen. Zo reageert Albert Heijn dus. Ik ga sinds dat incident daar naar Jumbo en dat bevalt me prima.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 22 Mrt 2007 01:04 door tienepien

neh, dat geeft zo'n zooi


Het is overigens wel een reden om geen centen meer aan te nemen: straks heb je de muntjes ui willems schaduw in je portemonee...
Je kunt de muntjes rustig aan nemen.Willem is naar
Verweggistan en daar heeft hij die schaduwmuntjes
hard nodig :wink:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Op de cent af afrekenen bij Albert Hein.

Zoals wel vaker voor komt maken velen de denkfout dat pas bij de kassa er sprake is van een geldige overeenkomst.
En dat is niet juist.

Staat bij Appie een product geprijsd voor 59 cent dan is het op dat moment dat de klant het product uit het schap pakt sprake van een wettige overeenkomst.
Immers, die Appie die meer op zijn eigen kleintjes let, wil voor dat pak Musli 59 eurocent hebben want dat staat aangegeven!
De klant wil voor dat product 59 eurocent betalen dus die wilsovereenkomst is op DAT moment aanwezig, niet eerder, niet later.
Dat Appie bij de kassa plotseling 60 eurocent wil hebben is tegen de afspraak omdat het maar als 59 eurocent staat aangegeven.

Appie kan hoog of laag springen, maar 59 eurocent is en blijft 59 eurocent, niet meer, niet minder.
Ook wanneer Appie een product aanprijst "Voor een appel en een ei"dan ook zal die Appie dit moeten accepteren!! (Daar bestaat overigens jurispudentie over).

Zo was er eens een sexclub die adverteerde met: "Voor twee snippen onbeperkt wippen".
---Een snip was in het guldentijdperk 100 gulden----
Een handige klant ging echter naar de poelier en kocht voor 30 gulden 2 snippen (vogels) en ging daarmee naar die sexclub.
Hij heeft de nacht van zijn leven gehad omdat de eigenaar en de hoertjes er het lollige wel van in zagen.

Grootvader

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jonjo »

Wie oh wie was die handige klant?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door caruso »

Kanovaarder: jouw redenatie is al meerder keren voorbij gekomen, voegt dus niets toe aan wat er al over is gezegd!
Toch klopt jouw verhaal niet: er staat duidelijk bij de voordeur van AH, en nog duizenden detaillisten, aangegeven dat er wordt afgerond. Op het moment dat jij dus naar binnenloopt accepteer je die voorwaarde.
Je dient dus 60 cent te betalen, of je het er nou mee eens bent of niet!
Verder ga ik het niet verder uitleggen, er is al genoeg over gezegd (zie mijn postings in dit topic).
Zucht.........

Gasssst

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Gasssst »

Toch klopt jouw verhaal niet: er staat duidelijk bij de voordeur van AH, en nog duizenden detaillisten, aangegeven dat er wordt afgerond. Op het moment dat jij dus naar binnenloopt accepteer je die voorwaarde.
Je dient dus 60 cent te betalen, of je het er nou mee eens bent of niet!
Ook dit inzicht van u is al eerder langs gekomen. Maar vermits u er niet in slaagt om aan te geven in welke bron van recht is aangegeven dat er aan een plakkaat op de muur in de Albert Heijn kracht van wet wordt toegekend die voor het Burgerlijk Wetboek gaat, kunnen we er gevoeglijk vanuit gaan dat dit uw persoonlijke opvatting betreft.

Met referte aan de totstandkoming van een verbintenis bij koop, valt slechts op te merken dat voor de te betalen prijs die als tegenprestatie wordt verlangd voor het artikel de aangegeven prijs is zoals die bij het schap staat vermeld, tenzij het het een kennelijke onjuistheid betreft. Bij een krat bier voor 99 cent is er duidelijk een deel van het prijskaartje aan een winkelkarretje blijven hangen en hoeft de winkelier de krat niet mee te geven voor een euro. Verder is het enkele postings terug volkomen correct weergegeven. De betaling van 59 cent is de verlangde tegenprestatie en de extra cent is niet rechtens opeisbaar.

kwirinus
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2007 19:44

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door kwirinus »

Ik kom hier voor het eerst, en ik heb zelden een onderwerp zó amusant en leerzaam gevonden!

Ik heb inmiddels wel zóveel ervaring in allerlei fora opgedaan om zeker te weten dat Caruso op een of andere manier geldelijk verbonden is met de grootgrutter. Wat zeg ik? Ik ben er vrijwel van overtuigd dat hij/zij middels een loonzakje van AH zijn/haar bordje muessli kan betalen. Of via een andere grutter natuurlijk; kan ook. Geen schande hoor, maar wel uitermate vermoeiend als hij/zij maar steeds weer dezelfde onzin verkoopt.

Wie anders dan een gruttersknecht of -zetbaas kan er zó godvergeten doordrammen met steeds maar hetzelfde non-argument als zou een stukkie papier op de winkelruit de klant kunnen verplichten om meer te betalen dan de kassa en het betreffende muessli-schap aanwijst!

Muesslivrouwtje: ga zo door, meid! (sorry als u bejaard bent.) Er moesten er véél meer zijn zoals u!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door bot321 »

Zo was er eens een sexclub die adverteerde met: "Voor twee snippen onbeperkt wippen".
---Een snip was in het guldentijdperk 100 gulden----
Een handige klant ging echter naar de poelier en kocht voor 30 gulden 2 snippen (vogels) en ging daarmee naar die sexclub.
Hij heeft de nacht van zijn leven gehad omdat de eigenaar en de hoertjes er het lollige wel van in zagen.

Grootvader
Hoe weet je dat Grootvader de nacht van zijn leven?
Schalkie volgens mij was je zelf die handige klant.
Maar goed dat ze niet adverteerde voor een heitje
anders was de hele padvinderij langs gekomen :wink:

Gesloten