Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onkruid71 schreef:
21 mar 2024 20:14
Tot in je meterkast moeten ze eerst toestemming hebben van de bewoner. Zolang die er niet is hebben de monteurs van kpn niet het recht om zomaar binnen mogen te komen.
Maar waarom zou je dat niet willen, als het kosteloos kan? Bij een toekomstige verkoop lijkt het mij een nadeel als er geen glasvezel is, en een voordeel als er twee aansluitingen zijn, zodat er uit meer aanbieders gekozen kan worden.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Erthanax schreef:
21 mar 2024 20:20
Speedy123 schreef:
21 mar 2024 20:00
Post niet gelezen? Wat doet dat er nou toe? Een woningeigenaar heeft geen enkele verplichting om KPN glasvezel aan te laten leggen in haar woning.
Nee, verplicht is het natuurlijk niet, maar waarom zou je het niet doen als het kosteloos kan? De een wil niets te maken hebben met KPN, een toekomstige koper van het huis wil misschien geen ander. Beter mee dan om verlegen, zou ik denken.
Als je de aanleg toestaat maar geen glasvezel bij ze afneemt dan gaan ze je maandenlang stalken om je over te halen. Doet een derde bedrijf namens KPN. En dat zijn onplezierige gesprekken waarin veel gelogen wordt. Eigen ervaring in mijn vorige woning waar ik Ziggo had en daar tevreden mee was.

Verder zijn er al meer dan vier aanbieders van glasvezel. Ik zou ook geen vier aansluitingen in mijn meterkast willen. Hangen dan ineens acht kastjes aan de muur. Terwijl je meestal ook al Adsl en kabel aansluitingen hebt.

In mijn huidige woning heb ik overigens glas van Kpn en ben er dik tevreden over.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vier glasvezelaansluitingen zou ik ook niet doen hoor, maar tegen twee zou ik geen bezwaar hebben.
Ik heb nu al maanden een ongebruikte aansluiting van KPN, en ik heb één keer per post een aanbieding ontvangen. Van stalken is geen sprake, maar misschien komt dat nog.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het ligt er waarschijnlijk aan of ze je 06 nummer hebben bemachtigd. In mijn vorige appertement moesten ze de glasvezel in 1 keer over 24 verdiepingen doortrekken dus had de monteur mijn 06 gevraagd om dit af te kunnen spreken met alle onder en boven buren.
Dat had ik beter niet kunnen doen want daarna begon het gestalk.

HandigeHarrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Wel vreemd eigenlijk dat iedere aanbieder een eigen glasvezel-netwerk laat aanleggen. Het zou wat zijn als we 2 à 4 gasleidingen en elektrische bedrading in de woningen zouden moeten hebben om van leverancier te kunnen wisselen.
Iets voor de formatietafel: het scheelt een hoop werknemers als de infrastructuur van overheidswege wordt aangelegd (elke woning 1 glasvezelaansluiting ipv 2 of 4). Dan kunnen die wachtende appartementencomplexen worden aangesloten door de inhaalslag wat betreft het landelijk elektra-netwerk, de vrijgevallen glasvezelwerknemers kunnen voor deze klus ingezet worden.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Speedy123 schreef:
21 mar 2024 13:31
Een Wiskunde Student schreef:
21 mar 2024 12:52
ik geloof niet echt dat dit echt KPN is , maar denk dat het oplichters zijn, alleen meer geslepen dan de politie ziet.

Belangrijkste reden hiervoor is als er onderhoud o.i.d. verricht moet worden dat je altijd vooraf bericht krijgt dat er werkzaamheden uitgevoerd gaan worden. Per brief of e-mail wordt aangegeven wat en wanneer er wordt gedaan

Het kan echt niet zo zijn dat er onderhoud wordt verricht zonder aankondiging
Er is geen sprake van onderhoud. TS heeft geen contract met KPN en gebruikt ook geen infra van KPN. TS heeft glasvezel van een concurrent.

KPN wil concurreren met die concurrent en daarom haar eigen glasvezel kabel aanleggen in de woning van TS. Om dat de kunnen doen, hebben ze toegang tot de woning nodig.

KPN probeert die toegang te krijgen met zeer agressief gedrag, met leugens en dreigementen. TS was zo geschrokken dat ze zelfs de politie ingeschakeld heeft. De politie constateerde dat het echt KPN monteurs waren en dat die wel vaker van dit gedrag vertonen. ZIj beschouwen het als een zeer aggresieve verkoop techniek maar vinden het niet strafbaar.
In de openingspost word door de politie gemeld dat het onderhoudswerkzaamheden zouden zijn.

Op zich maakt het niet uit of het nieuwbouw of onderhoud is, het is in ieder geval geen verkooptechniek

Nogmaals. ik heb niet eerder meegemaakt dat KPN niet van te voren aangeeft als ze glasvezel willen aanleggen of onderhoud willen uitvoeren. Ze maken eigenlijk altijd een afspraak via telefoon of e-mail,

Daarom twijfel ik ten zeerste of dit wel monteurs van KPN waren, en niet gewoon criminelen die gebruik maken van de gelegenheid dat er in de wijk aan het glas wordt gewerkt. ( En dat er ook echte monteurs van kpn in de buurt rondlopen).

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
21 mar 2024 16:15
Speedy123 schreef:
21 mar 2024 13:31
ZIj beschouwen het als een zeer aggresieve verkoop techniek maar vinden het niet strafbaar.
In topic start lees ik zaken die me toch wel sterk doen denken aan huisvredebreuk.
Dat is het absoluut, in ieder geval vanaf de eerste keer dat TS de toegang weigerde.
Cro schreef:
21 mar 2024 17:28
Het is niet toevallig een huurhuis waarbij de verhuurder toestemming heeft gegeven?
Zelfs als dat zo zou zijn, had er nog steeds toe- en/of afstemming met de bewoner moeten zijn.
Speedy123 schreef:
21 mar 2024 20:00
Een woningeigenaar heeft geen enkele verplichting om KPN glasvezel aan te laten leggen in haar woning.
Dat is iets te kort door de bocht. TS woont aan de OP te zien in een appartement-achtige constructie met gedeelde hal. Als het zo is dat voor aanleg van voorzieningen bij een beneden- boven- of onderbuur tijdelijk toegang tot de woning van TS nodig is, dan is die verplichting er wel degelijk. Alleen moet dat natuurlijk nog steeds wél gewoon naar behoren afgestemd worden.
Een Wiskunde Student schreef:
22 mar 2024 08:38
Daarom twijfel ik ten zeerste of dit wel monteurs van KPN waren, en niet gewoon criminelen die gebruik maken van de gelegenheid dat er in de wijk aan het glas wordt gewerkt. ( En dat er ook echte monteurs van kpn in de buurt rondlopen).
Dat gevoel bekruipt me ook (mede omdat dat ooit, toen jaren geleden bij mij in de wijk glasvezel werd aangelegd, exact op deze manier insluiping plaats heeft gevonden). Alleen zou je dan verwachten dat de politie daarop zou hebben geacteerd.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een Wiskunde Student schreef:
22 mar 2024 08:38

In de openingspost word door de politie gemeld dat het onderhoudswerkzaamheden zouden zijn.

Op zich maakt het niet uit of het nieuwbouw of onderhoud is, het is in ieder geval geen verkooptechniek

Nogmaals. ik heb niet eerder meegemaakt dat KPN niet van te voren aangeeft als ze glasvezel willen aanleggen of onderhoud willen uitvoeren. Ze maken eigenlijk altijd een afspraak via telefoon of e-mail,

Daarom twijfel ik ten zeerste of dit wel monteurs van KPN waren, en niet gewoon criminelen die gebruik maken van de gelegenheid dat er in de wijk aan het glas wordt gewerkt. ( En dat er ook echte monteurs van kpn in de buurt rondlopen).
De politie zei ook dat, na controle, deze mensen daadwerkelijk van KPN waren.
Maar alleen omdat u dit nooit hebt meegemaakt, zijn dit oplichters?
Op internet wemelt het van de klachten over glasvezelmonteurs die namens KPN aan de deur komen en hondsbrutaal zijn.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
22 mar 2024 08:48
Een Wiskunde Student schreef:
22 mar 2024 08:38
Daarom twijfel ik ten zeerste of dit wel monteurs van KPN waren, en niet gewoon criminelen die gebruik maken van de gelegenheid dat er in de wijk aan het glas wordt gewerkt. ( En dat er ook echte monteurs van kpn in de buurt rondlopen).
De politie zei ook dat, na controle, deze mensen daadwerkelijk van KPN waren.
IN het scenario wat wiskunde student schetst, kan de politie natuurlijk de daadwerkelijke monteurs wél gesproken hebben en de oplichters niet.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Lowieze schreef:
22 mar 2024 08:48
Een Wiskunde Student schreef:
22 mar 2024 08:38

In de openingspost word door de politie gemeld dat het onderhoudswerkzaamheden zouden zijn.

Op zich maakt het niet uit of het nieuwbouw of onderhoud is, het is in ieder geval geen verkooptechniek

Nogmaals. ik heb niet eerder meegemaakt dat KPN niet van te voren aangeeft als ze glasvezel willen aanleggen of onderhoud willen uitvoeren. Ze maken eigenlijk altijd een afspraak via telefoon of e-mail,

Daarom twijfel ik ten zeerste of dit wel monteurs van KPN waren, en niet gewoon criminelen die gebruik maken van de gelegenheid dat er in de wijk aan het glas wordt gewerkt. ( En dat er ook echte monteurs van kpn in de buurt rondlopen).
De politie zei ook dat, na controle, deze mensen daadwerkelijk van KPN waren.
Maar alleen omdat u dit nooit hebt meegemaakt, zijn dit oplichters?
Op internet wemelt het van de klachten over glasvezelmonteurs die namens KPN aan de deur komen en hondsbrutaal zijn.
En ik zou de brandweeruitrukken en netbeheerder kosten in rekening laten brengen bij die fijne glasvezelbekabelaars.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Lowieze schreef:
22 mar 2024 08:48
Een Wiskunde Student schreef:
22 mar 2024 08:38

In de openingspost word door de politie gemeld dat het onderhoudswerkzaamheden zouden zijn.

Op zich maakt het niet uit of het nieuwbouw of onderhoud is, het is in ieder geval geen verkooptechniek

Nogmaals. ik heb niet eerder meegemaakt dat KPN niet van te voren aangeeft als ze glasvezel willen aanleggen of onderhoud willen uitvoeren. Ze maken eigenlijk altijd een afspraak via telefoon of e-mail,

Daarom twijfel ik ten zeerste of dit wel monteurs van KPN waren, en niet gewoon criminelen die gebruik maken van de gelegenheid dat er in de wijk aan het glas wordt gewerkt. ( En dat er ook echte monteurs van kpn in de buurt rondlopen).
De politie zei ook dat, na controle, deze mensen daadwerkelijk van KPN waren.
Maar alleen omdat u dit nooit hebt meegemaakt, zijn dit oplichters?
Op internet wemelt het van de klachten over glasvezelmonteurs die namens KPN aan de deur komen en hondsbrutaal zijn.
Ik ziet het "wemelen" van aggressieve KPN monteurs op internet niet terug ( ik zie wel berichten van agressieve verkopers, maar dat is een compleet ander hoofdstuk) Misschien kun je een paar linkjes plaatsen naar enkele van die vele berichten van agressieve KPN monteurs.

Al ik in mijn jonge leven iets nog niet heb meegemaakt is het inderdaad nog niet zo dat het niet bestaat.
Het lijk me echter zeldzaam ineffectief als monteurs op de bonnefooi de wijk in gaan om glas te monteren.
De helft van de mensen is niet thuis. De andere helft reageert zoals de openingsposter, en als er dan nog wat over zijn, moeten ze eerst overleggen met de partner waar de kabel en het kastje moet komen.
Kortom aan het einde van de dag is er niks gepresteerd en alleen een hoop kosten gemaakt. Dit kan niet de normale werkwijze zijn.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik ga geen linkjes plaatsen van bedrijven die namens KPN Netwerk monteurs sturen en waar klachten over zijn. Dit is mijn topic niet, dus ik zou dat niet netjes vinden om hier bedrijven zwart te maken.
Het is niet zo heel moeilijk zelf te vinden in Google.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Een Wiskunde Student schreef:
22 mar 2024 08:38
In de openingspost word door de politie gemeld dat het onderhoudswerkzaamheden zouden zijn.

Op zich maakt het niet uit of het nieuwbouw of onderhoud is, het is in ieder geval geen verkooptechniek

Nogmaals. ik heb niet eerder meegemaakt dat KPN niet van te voren aangeeft als ze glasvezel willen aanleggen of onderhoud willen uitvoeren. Ze maken eigenlijk altijd een afspraak via telefoon of e-mail,

Daarom twijfel ik ten zeerste of dit wel monteurs van KPN waren, en niet gewoon criminelen die gebruik maken van de gelegenheid dat er in de wijk aan het glas wordt gewerkt. ( En dat er ook echte monteurs van kpn in de buurt rondlopen).
Onderhoudswerkzaamheden zijn de leugens waarmee de monteurs zich van KPN bediende om zo op slinkse wijze toegang tot iemands woning te krijgen.

Als je geen klant bent van KPN, dan heeft KPN geen enkel onderhoud te doen. Is hier ook niet het geval, KPN wil glasvezel aanleggen bij TS om haar daarna een abonnement trachten aan te smeren.

TS wil geen glasvezel van KPN, ze maakt dus geen afspraak met KPN en negeert dus aanbiedingen. Net zoals je de aanbiedingen van de lokale supermarkt mag negeren. TS heeft geen enkele verplichting om erop in te gaan of verder met de aanbieder te communiceren.

Dan ontstaat er voor KPN een probleem, ze kunnen geen glasvezel aanleggen. Dus begint met te liegen. Onderhoud, ik heb recht om de woning te betreden, u heeft zelf open gedaan. De grootste onzin bedenken ze om maar toegang tot de woning te krijgen.

Of zoals de politie zegt:
"ja die aanleggers hebben onhaalbare targets dus dat gebeurt allemaal op een vrij botte manier"

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Een Wiskunde Student schreef:
23 mar 2024 10:21
Het lijk me echter zeldzaam ineffectief als monteurs op de bonnefooi de wijk in gaan om glas te monteren.
Dat is dus precies wat er dus wel gebeurt. Zeer agressieve huis-aan-huis verkoop als bewoners niet ingaan op de KPN aanbiedingen. Wordt verbloemt met stellingen als 'we komen onderhoud plegen' en 'we hebben recht uw woning te betreden, wij zijn KPN en hebben dat recht'.

KPN wil perse haar marktaandeel in de glasvezel markt vergroten en daar waar mensen al glasvezel van een concurrent hebben, dus waar KPN te laat was, kunnen mensen dit soort bezoekjes verwachten.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Speedy123 schreef:
23 mar 2024 11:21
Een Wiskunde Student schreef:
22 mar 2024 08:38
In de openingspost word door de politie gemeld dat het onderhoudswerkzaamheden zouden zijn.

Op zich maakt het niet uit of het nieuwbouw of onderhoud is, het is in ieder geval geen verkooptechniek

Nogmaals. ik heb niet eerder meegemaakt dat KPN niet van te voren aangeeft als ze glasvezel willen aanleggen of onderhoud willen uitvoeren. Ze maken eigenlijk altijd een afspraak via telefoon of e-mail,

Daarom twijfel ik ten zeerste of dit wel monteurs van KPN waren, en niet gewoon criminelen die gebruik maken van de gelegenheid dat er in de wijk aan het glas wordt gewerkt. ( En dat er ook echte monteurs van kpn in de buurt rondlopen).
Onderhoudswerkzaamheden zijn de leugens waarmee de monteurs zich van KPN bediende om zo op slinkse wijze toegang tot iemands woning te krijgen.

Als je geen klant bent van KPN, dan heeft KPN geen enkel onderhoud te doen. Is hier ook niet het geval, KPN wil glasvezel aanleggen bij TS om haar daarna een abonnement trachten aan te smeren.

TS wil geen glasvezel van KPN, ze maakt dus geen afspraak met KPN en negeert dus aanbiedingen. Net zoals je de aanbiedingen van de lokale supermarkt mag negeren. TS heeft geen enkele verplichting om erop in te gaan of verder met de aanbieder te communiceren.

Dan ontstaat er voor KPN een probleem, ze kunnen geen glasvezel aanleggen. Dus begint met te liegen. Onderhoud, ik heb recht om de woning te betreden, u heeft zelf open gedaan. De grootste onzin bedenken ze om maar toegang tot de woning te krijgen.

Of zoals de politie zegt:
"ja die aanleggers hebben onhaalbare targets dus dat gebeurt allemaal op een vrij botte manier"
Dat onderhoudsverhaal is een kletsverhaal. KPN meldt dmv een email of een sms als het gaat om onderhoudswerkzaamheden.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Lowieze »

Morgan le Fay schreef:
23 mar 2024 11:42


Dat onderhoudsverhaal is een kletsverhaal. KPN meldt dmv een email of een sms als het gaat om onderhoudswerkzaamheden.
Vreemd dat er dan zoveel geklaagd wordt over onaangekondigde bezoeken van KPN-monteurs. Die mensen die klagen liegen dan of het zijn allemaal oplichters aan de deur?
Ik vind het toch wel apart dat mensen die dit zelf niet meegemaakt hebben, het beter weten.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Morgan le Fay schreef:
23 mar 2024 11:42
Dat onderhoudsverhaal is een kletsverhaal. KPN meldt dmv een email of een sms als het gaat om onderhoudswerkzaamheden.
KPN kan niet per email of sms melden dat er 'onderhoud' gepleegd gaat worden. TS is namelijk geen klant, KPN heeft die gegevens helemaal niet.

Het enige wat KPN kan doen is de goed nieuws brief verspreiden.

'Goed nieuws. KPN gaat glasvezel in uw wijk aanleggen. In deze brief leggen we uit wanneer we bij u langs komen en wat we gaan doen'.

Als iemand dan niet reageert, dan staat er op een bepaalde datum iemand op de stoep.

En die verzint van alles om maar binnen te mogen komen. Zeker bij appartementen want dan trekken ze de glasvezel per kolom omhoog. En als iemand dan weigert, tja hoe trek de glasvezelkabel dan door die woning heen?

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
Speedy123 schreef: Een woningeigenaar heeft geen enkele verplichting om KPN glasvezel aan te laten leggen in haar woning.
Dat is iets te kort door de bocht. TS woont aan de OP te zien in een appartement-achtige constructie met gedeelde hal. Als het zo is dat voor aanleg van voorzieningen bij een beneden- boven- of onderbuur tijdelijk toegang tot de woning van TS nodig is, dan is die verplichting er wel degelijk. Alleen moet dat natuurlijk nog steeds wél gewoon naar behoren afgestemd worden.
Het is inderdaad een versimpelde weergave van de feiten. De verplichting kan er inderdaad zijn richting andere bewoners (niet richting KPN) echter dat is afhankelijk van de splitsingsakte, het reglement van de VvE en de stemmingen over voorstellen van de VvE op de jaarlijkse (of tussentijdse) vergaderingen van de VvE.

Voor elke werkzaamheid aan gemeenschappelijke ruimtes is toestemming van de VvE sowieso noodzakelijk dus zou TS al ingelicht behoren te zijn door de VvE ruim voordat de werkzaamheden beginnen.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Lowieze schreef:
23 mar 2024 10:30
Ik ga geen linkjes plaatsen van bedrijven die namens KPN Netwerk monteurs sturen en waar klachten over zijn. Dit is mijn topic niet, dus ik zou dat niet netjes vinden om hier bedrijven zwart te maken.
Het is niet zo heel moeilijk zelf te vinden in Google.
sterke reactie, not :(
je verzint gewoon iets

Je verwart verkoop met de aanleg of/onderhoud.

Ik zal het proberen uit te leggen:
Een verkoper heeft een net pak aan en komt me laptop en aktentasje met papieren langs, en ze vragen om een contract te tekenen.
Een monteur heeft werkkleding aan en komt met een gereedschapskist, boormachines en schroevendraaiers, en ze leggen een installatie aan of onderhouden deze

Een verkoper kan ongevraagd langskomen en monteur wordt van te voren aangekondigd.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Een Wiskunde Student schreef:
Een verkoper kan ongevraagd langskomen en monteur wordt van te voren aangekondigd.
Geloof dat je het probleem niet begrijpt. Ook een monteur kan ongevraagd langskomen om ongevraagd glasvezel van KPN te installeren. Hij weigert zelfs te vertrekken nadat de bewoner dat eist.

Dat is nou net de hele clou van dit topic. Daarom is TS zo boos.

Plaats reactie