LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alarm poortjes winkels

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Alar
Laatst gewijzigd door Gast op 13 mei 2005 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Lijkt me inderdaad heel vervelend, maar volgens mij is er weinig aan te doen. De meeste detectiepoortjes werken met behulp van magnetische velden. Deze reageren op kleine metalen stripjes die in de artikelen verstopt zijn en die een andere magnetische lading hebben dan het veld.

Helaas zijn die poortjes zo gevoelig dat ze op andere metalen voorwerpen ook reageren. Denk bijvoorbeeld aan mobieltjes, sleutelbossen etc. Klinkt raar, maar ik heb het meegemaakt.

Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat je er aan kunt doen, maar ik kan me ook voorstellen dat je niet elke keer als "dief" te kijk gesteld wilt worden.

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Heb je de nieuwe sticker al op de winkels gezien?Bij het afgaan van het alarm woord gelijk de politie gebeld en proces-verbaal opgemaakt.
En nou als er iemand onterecht staande gehouden is.? Mag er dan gelijk een schadevergoediging tegen overstaan.Wegens valse aangiften en belediging.

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Deze laatste wint de hoofdprijs.

Overal proberen geld uit te halen,,sjonge-jonge.

Zielig hoor,controleren moet omdat erzoveel gejat wordt.

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

bij intratuin ging het alarm af omdat mijn schoenen niet goed gescand waren in de schoenenwinkel :P . :oops:
je schaamt je te pletter, tas leeg maken, zakken leeg maken, jas uit, broekzak leegmaken, toen stonden ze op hun hoofd te krabben...
gelukkig hoefde er verder niets uit maar kwam er een simpele ziel die opperde dat mijn schoenen er nog zo nieuw uitzagen... :idea:
ik zonder schoenen door het poortje, niets aan de hand!
l*llig okè.
ik kreeg wel een hele mooie bos bloemen en de excuses mee.
achteraf heb ik in een deuk gelegen, en nu vraag ik elke keer als ik schoenen of iets koop of ze het wel goed over de magneeststrip willen halen.

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Als je cds huurt bij de bibliotheek, moet je ook niet daarna gaan winkelen, want dan gaan ook die alarms af. Ik heb het al een paar keer meegemaakt, en toen moesten ze mijn hele tas doorzoeken, en iedereen keek naar mij en ze zagen dat ik maandverband en dozen tampons had gekocht, heel genant!
Mensen blijven dan ook in een groep staan kijken of je echt een dief bent, zeker als je zwart haar hebt en een lange rok... :oops:
Ik schaamde mij zo :oops:

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Het oorsprokelijke verhaal is weg gehaald, maar het ging er om je jij of u loopt een winkel in of uit en altijd gaat het alarm af/of aan ,en iedere keer staande gehouden.
Is het winkel personeel het niet dan het publiek, wijzend naar;
Een persoon in een rolstoel het alarm gaat ten alle tijden af op een rolstoel.Dus nu gaat het er om, wat als dan met deze oorzaak de politie komt kan het persoon dan een schade-vergoeding vragen? :?:

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Hahaha, ik zit in een rolstoel, elecktisch, bij mij gaan die krengen ook héél vaak af, maar ik stop niet meer, rij gewoon door, alleen de Hema miepen reageren soms maar dan wel masaal.

Meestal, 90% is er toch niemand die ook maar een poot verzet, alarm of niet, gewoon doorrijden, moeten ze hun waar maar anders aanprijzen en beveiligen. Het winkelbedrijf geeft aanleiding tot! de consument reageert, ( in dit geval: aanleiding geven = diefstal nemen )

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Vorige week nog een akkefietje meegemaakt....

Bij Bart Smit een cadeautje gekocht en daarna moest ik nog iets halen bij het Kruidvat. Afgerekend en naar buiten. Niets aan de hand.
Bij het binnengaan van het Kruidvatfiliaal ging het alarm af.
Ik kijk verbaasd om me heen [immers, je denkt dat een ander iets gepikt heeft en naar buiten loopt], wordt ikzelf aangesproken en moet ik mijn tas laten zien wat er in zit.
Verbaasd doe ik dat, maar tegelijkertijd zeg ik dat ik net binnenkom, wel iets harder zodat de andere klanten dat ook hoorden. Ik vond dat geen fijn gevoel, dat aangesproken worden en gecontroleerd worden omdat het alarm afging.
Kruidvatmedewerkster wees er op dat artikelen van andere winkels [elders gekocht] meer dan zelden voor een alarm zorgen binnen het filiaal.
Zijn er mensen die die ervaring ook hebben?

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Laatst bij het binnengaan van de V&D gingen bij de alarmen af. Aan de juffrouw mijn kleren laten zien die ik daarvoor net bij de Bijenkorf had gekocht.
Bleek dat de Bijenkorf die ronde metalen knop er niet af had gehaald. V&D juffrouw was heel aardig en heeft dat kreng er alsnog afgehaald.
Vreemd is wel dat de dingen bij het naar buiten gaan bij de Bijenkorf niet zijn gaan jengelen

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Ten eerste mag een beveiliger of winkelpersoneel iemand niet staande houden dat mag alleen een bevoegd opsporingsambtenaar.
Wel mag iedere burger aanhouden als er sprake is van heterdaad.
Mensen bij een afgaande detectiepoort in het bijzijn van het publiek de tas laten nakijken mag niet en is puur onbeschoft.
Als men niet gezien heeft dat je iets ontvreemd hebt mogen ze je niet dwingen om je tas open te maken ondanks dat het detectiepoortje af gaat.Ze mogen wel vriendelijk verzoeken om mee te lopen naar een aparte ruimte maar je bent dan tot niets verplicht want visitatie is geen dwangmiddel.Men mag je wel aanhouden op verdenking van diefstal maar wel gelijk overdragen aan een bevoegd opsporingsambtenaar.
Dus dit betekent dat alleen een bevoegd opsporingsambtenaar in je tas mag kijken en verder niemand anders als je dat niet wilt.

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Ik werk zelf bij de V&D en we hebben sinds een aantal maanden nieuwe poortjes. Deze zijn idd erg gevoelig en gaan soms bij het minste al af, maar dat moet ook wel in zo'n groot warenhuis. Het is altijd erg vervelend voor de klanten en ik probeer ze altijd zo vriendelijk mogelijk te helpen, maar soms krijg je zo'n uitbrander van tis altijd het zelfde gedoe hier etc etc etc ja, das wel vervelend. Maar het poortjesprobleem blijft voorlopig ook nog wel bestaan..je kunt niet zonder in de meeste winkels.

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

HaHAHA,

wat halen ze zich toch in hun hoofd, ik zei het reeds eerder ik rijd in een ekektrische rolstoel bij mij gaat regelmatig alles rinkelen! meestal bij de goedkopere winkels, gewoon niets van aantrekken, idioot gedoe, gewoon doorlopen of rijden, ze mogen en kunnen helemaal niets, laat ze maar eens flink meelopen, zoals gezegd, alleen bij de Hema moet je uitkijken ze komen daar gelijk met alle kassamiepen achter je aan, en nog allemaal blééren ook, maar wel sportief van ze mijn rolstoel haalt twaalf kilometer per uur, voor de meesten net teveel maar de meeste kunnen het best gebruiken, ik kijk weleens achterom, maar als je dan ziet wat daar aangedonderd komt, doet mij steeds denken aan de stampede bij de film Jumanji, je moet ze echter wel kwijt zijn voordat je thuis bent.

hahaha idioot gedoe met die poortjes

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

1 ding ontgaat mij...
A. waarom zou iemand die in een rolstoel zit niet iets mee kunnen nemen zonder te betalen?
B. waaron snel wegrijden met je rolstoel, wanneer je niks meegenomen zou hebben zonder te betalen?

Toch schuldiger dan je wilt toegeven?

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Weer ee ninvalide die zijn/haar handicap misbruikt? Als ik je trof dan trok ik je sleuteltje eruit en mikte het een eind verder weg....kijken of je het dan nog zo grappig vind......hoeft het winkelpersoneel niet zo hard te lopen.

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

HaHAHA,

wat halen ze zich toch in hun hoofd, ik zei het reeds eerder ik rijd in een ekektrische rolstoel bij mij gaat regelmatig alles rinkelen! meestal bij de goedkopere winkels, gewoon niets van aantrekken, idioot gedoe, gewoon doorlopen of rijden, ze mogen en kunnen helemaal niets, laat ze maar eens flink meelopen, zoals gezegd, alleen bij de Hema moet je uitkijken ze komen daar gelijk met alle kassamiepen achter je aan, en nog allemaal blééren ook, maar wel sportief van ze mijn rolstoel haalt twaalf kilometer per uur, voor de meesten net teveel maar de meeste kunnen het best gebruiken, ik kijk weleens achterom, maar als je dan ziet wat daar aangedonderd komt, doet mij steeds denken aan de stampede bij de film Jumanji, je moet ze echter wel kwijt zijn voordat je thuis bent.

hahaha idioot gedoe met die poortjes
Beste gast... U bent dus iemand die niet blij zal zijn als winkelbedienden een wapenvergunning krijgen (met bijbehorende AK-47) Dan ben je opeens niet zo'n snelle jongen meer, he...

Ik stem voor Hans Teeuwen! Een gun werkt beter dan schreeuwen!

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door MithraMadness »

KNAL! Recht voor zijn raap :)

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Uzi does it! 8)

Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Beste gast... U bent dus iemand die niet blij zal zijn als winkelbedienden een wapenvergunning krijgen (met bijbehorende AK-47) Dan ben je opeens niet zo'n snelle jongen meer, he...
tja als je dan zoiets leest, dan houd iedere discussie wel op,
dan ben ik toch voor de invalide met geaccepteerde handicap.

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Als je gehandicapped bent is dat natuurlijk rot, je vraagt er niet om.
Echter de rolstoelgast in kwestie is zo bot tegenover andere mensen dat ik vind dat de teeuwengast gelijk heeft. Iemand die zich zo k*t opstelt ttegenover anderen moet ook maar eens op zijn nummer worden gezet. gehandicapped zijn is geen excuus voor asociaal gedrag!

Gesloten