Blokkering van verkoopplatform Vinted

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gouwenaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2018 14:21

Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Gouwenaar »

Regelmatig verkoop ik iets via het platform Vinted. Daarmee kun je kleding en schoenen tweedehands verkopen. Echter, omdat het platform van mening is dat een artikel niet authentiek bleek, werd mijn account zonder pardon geblokkeerd.

zo scheef het bedrijf: "Je account is voor 7 dagen geblokkeerd vanwege het herhaaldelijk uploaden van niet-authentieke artikelen.

Het laatst geüploade artikel is als niet-authentiek aangemerkt. De advertentie is verwijderd.

Het is niet toegestaan niet-authentieke artikelen te verkopen op Vinted."

Eerder gebeurde dit ook, maar was ik in de gelegenheid dit aan te passen, en was het daarna in orde. Graag wil ik ook nu alsnog bewijs aan het platform overleggen waaruit blijkt dat mijn artikel wel degelijk authentiek is, maar ook dat is nu ineens moeilijk:
"Hello,
This is an automated response.
We have received your message, and we will get back to you within the next 48h. We kindly ask you to not reply to this message, and to not make new inquiries about the same matter, as doing so will clog the system, and will take us longer to respond.
Thank you for your understanding,
Regards,
Team Vinted"

Ik vraag mij af of ze zoiets inderdaad straffeloos kunnen doen, en hadden ze mij niet alsnog eerst de kans moeten geven om de fout te corrigeren? Daarnaast wordt ik dus kennelijk gevolgd door het platform. Ook al is meedoen met dit platform het onvermijdelijk accepteren van hun voorwaarden, ik vraag mij toch wel af of dit niet in strijd is met regelgeving binnen Nederland en de EU, en of je niet in beginsel altijd in de gelegenheid moet worden gesteld een fout te kunnen herstellen.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als ik het goed begrijp had u dus iets als origineel aangeboden, maar dat was het niet?
Dan denk ik dat u nog geluk hebt dat u maar voor 7 dagen geblokkeerd bent, ik lees op hun site dat, als dit herhaaldelijk voor komt, ze je account definitief blokkeren.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lisa29 »

De vraag is of uw artikelen wel of niet authentiek zijn. En waaruit leidt u af dat ze u volgen?
Edit: u vraagt of dit wel mag, maar het is mij niet 100% duidelijk wat u met 'dit' bedoelt.
De dingen die ik over Vinted hoor zijn voot mij reden om er zo ver mogelijk van weg te blijven.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

zo scheef het bedrijf: "Je account is voor 7 dagen geblokkeerd vanwege het herhaaldelijk uploaden van niet-authentieke artikelen.

Het laatst geüploade artikel is als niet-authentiek aangemerkt. De advertentie is verwijderd.
Het is niet toegestaan niet-authentieke artikelen te verkopen op Vinted."

Eerder gebeurde dit ook, maar was ik in de gelegenheid dit aan te passen, en was het daarna in orde.
En ondanks eerdere waarschuwingen blijf je er toch mee door gaan? Hoeveel kansen wil je hebben? Ik vind het netjes dat je account slechts voor 7 dagen geblokkeerd is. Bij een volgende misstap wordt het waarschijnlijk een definitieve blokkade.

Ja, dat mag Vinted doen.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat zijn eigenlijk niet-authentieke artikelen?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij bepaald vinted bij de TS wat nep is en wat echt is, terwijl ts beweert dat het echt is. Wat ik begrijp, is dat het zonder communicatie gebeurt. Ja vinted mag dit doen, want het is geen betaalde dienst. Voor mij ook reden om weg te blijven bij hun.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 07 mei 2022 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
07 mei 2022 09:41
Wat zijn eigenlijk niet-authentieke artikelen?
Bijv. nep merkartikelen.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Daarnaast wordt ik dus kennelijk gevolgd door het platform.”

Op Vinted zitten veel potentiële kopers die luxe merkartikelen zoeken. Zij weten ook precies waar ze op moeten letten en zullen nep artikelen herkennen. Waarschijnlijker is dat zulke kopers Vinted opmerkzaam maken op zulke nep artikelen en Vinted dan actie onderneemt. En dat is maar goed ook.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus dat je een jurk van C & A te koop aanbiedt, maar die niet echt van C & A is?😁

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
07 mei 2022 10:01
Dus dat je een jurk van C & A te koop aanbiedt, maar die niet echt van C & A is?😁
Haha, ik denk dat het meer om luxe merken gaat.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
07 mei 2022 10:01
Dus dat je een jurk van C & A te koop aanbiedt, maar die niet echt van C & A is?😁
Nee, want C&A is geen merk. :mrgreen:

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gouwenaar schreef:
07 mei 2022 08:44
Eerder gebeurde dit ook, maar was ik in de gelegenheid dit aan te passen, en was het daarna in orde.
Even ter verduideling, hebt u daadwerkelijk meerdere keren namaak op de site gezet en dit aangemerkt als echt?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Van wat ik hoor gebeurt het ook dat mensen authentieke merkartikelen aanbieden maar dat die door ofwel Vinted ofwel de koper worden aangemerkt als niet-authentiek. Op die manier kan de koper goedkoop een merkartikel op de kop tikken. Dat de verkoper bewijs heeft dat het wel degelijk een merkartikel betreft schijnt in bepaalde gevallen totaal geen verschil te maken. Wat dus een goede reden is om bij Vinted vandaan te blijven....
TS heeft nog niet aangegeven of het hier om bewust aanbieden van nepartikelen gaat of dat Vinted ten onrechte artikelen als nep aanmerkt. Dat moet eerst maar duidelijk worden voordat er een oordeel over deze casus geveld kan worden.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lisa29 schreef:
07 mei 2022 12:16
Van wat ik hoor gebeurt het ook dat mensen authentieke merkartikelen aanbieden maar dat die door ofwel Vinted ofwel de koper worden aangemerkt als niet-authentiek. Op die manier kan de koper goedkoop een merkartikel op de kop tikken. Dat de verkoper bewijs heeft dat het wel degelijk een merkartikel betreft schijnt in bepaalde gevallen totaal geen verschil te maken. Wat dus een goede reden is om bij Vinted vandaan te blijven....
TS heeft nog niet aangegeven of het hier om bewust aanbieden van nepartikelen gaat of dat Vinted ten onrechte artikelen als nep aanmerkt. Dat moet eerst maar duidelijk worden voordat er een oordeel over deze casus geveld kan worden.
“Van wat ik hoor” vind ik wat vaag.
Vinted vraagt genoeg bewijzen van echtheid. En als je artikel als niet echt wordt bestempeld terwijl de verkoper zeker weet dat zijn artikel wel echt is, dan trek je je verkoop toch in?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik weet dat het vaag klinkt. Dat komt omdat het al een tijdje geleden is en ik dus niet alles perfect onthouden heb. Ik meen dat ik het op Facebook gelezen heb. Er zijn van die influencers die hele enthousiaste (gesponsorde) verhalen over Vinted online zetten. Als je dan de comments eronder leest zie je dat er van alles mis gaat. Zelfs als mensen voldoende bewijzen van echtheid aanleveren zijn er gevalleb waarbij Vinted zegt dat het nep is. De artikelen zijn dan al verkocht en om de verkoop in te trekken schijnt geld te kosten. Naast dat het lastig is en sommige kopers weigeren mee te werken.
Ik kan het gelukkig niet uit eigen ervaring vertellen maar vertrouwen doe ik Vinted niet.
Als ik de OP lees heeft TS in het verleden kunnen bewijzen dat het om echte artikelen gaat. Nu krijgt hij ineens een ban vanwege het meermalen aanbieden van nepartikelen. Dat lijkt met elkaar in tegenspraak te zijn dus ik ben vooral benieuwd wat TS hierover te zeggen heeft.
Edit: ik heb het ook bij Radar gehoord......
Ik weet niet hoe ik het hier kan delen maar er is in 2020 aan soortgelijke verhalen aandacht besteed door Radar.
Zal eens zoeken of ik het op het forum terug kan vinden.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lisa29 »

webwinkels-f69/vinted-slecht-bereikbaar-t194971.html

Ik hoop dat de link werkt, dit is de uitzending van Radar waar ik het over had. Cynische modus aan: Als je dus goedkoop merkkleding wilt, via Vinted kopen en dan beweren dat het nep is. Zelfs als de verkoper kan bewijzen dat het wel echt is zul je als koper vaak "geluk" hebben want jij wordt eerder geloofd dan de verkoper. En omdat het een zogenaamd nepartikel is mag je het lekker houden....
Cynische modus uit.
Ik wacht nu eerst af wat de TS te zeggen heeft, anders blijven we in theorie hangen.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lisa29 schreef:
07 mei 2022 13:28
webwinkels-f69/vinted-slecht-bereikbaar-t194971.html

Ik hoop dat de link werkt, dit is de uitzending van Radar waar ik het over had. Cynische modus aan: Als je dus goedkoop merkkleding wilt, via Vinted kopen en dan beweren dat het nep is. Zelfs als de verkoper kan bewijzen dat het wel echt is zul je als koper vaak "geluk" hebben want jij wordt eerder geloofd dan de verkoper. En omdat het een zogenaamd nepartikel is mag je het lekker houden....
Cynische modus uit.
Ik wacht nu eerst af wat de TS te zeggen heeft, anders blijven we in theorie hangen.
Ik zie in de link van Radar zegge en schrijve 1 voorbeeld van de bewering van een nep product door de koper.
En dat is ook nog van 2 jaar geleden. De andere spullen waarover men niet tevreden was ging over de kwaliteit, niet over het merk.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Dan kijken we blijkbaar naar iets anders. Het gaat mij om de uitzending van Radar, hopelijk werkt deze link : https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

Wat ik gezien heb ging wel degelijk om het merk. Plus dat ik op andere social media meer dan 1 melding heb gezien van mensen die dure merkkleding opstuurden. De ontvangende partij zei dat het nep was, werd geloofd door Vinted en hoefde niks terug te sturen. Waardoor de verkopende partij ondanks bewijzen van echtheid toch achter het net viste. Op Trustpilot heeft Vinted 1,4 sterren met 84% zeer slecht. Dat zegt natuurlijk niet alles maar er staan wel soortgelijke verhalen op als TS omschrijft.
De vraag is nu of TS echt gedupeerd is of moedwillig nepkleding verkoopt. Dat maakt namelijk wel verschil in de beoordeling van de blokkering.

Waterflesje
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2022 18:11

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door Waterflesje »

Volgens mij moet je bij ontvangst van neppe merkartikelen die terugsturen naar de verkoper of die naar het hoofdkantoor in Litouwen sturen.
In ieder geval lijkt deze pagina de indruk te wekken dat je met de verkoper moet overeenkomen dat je het op eigen kosten retourneert: https://www.vinted.nl/help/466-mijn-ont ... -lijkt-nep

Het zou best kunnen dat je niet-neppe artikelen aanbood die onterecht offline zijn gehaald. Helaas lees ik vaker dat Vinted dan niet te overtuigen is. Ik denk dat je het beste je artikelen dan ergens anders kunt aanbieden.

itsme123
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2023 18:56

Re: Blokkering van verkoopplatform Vinted

Ongelezen bericht door itsme123 »

Hoi,ik heb een blokkade gekregen op Vinted ,het ging om een haarserum wat netjes vacuüm hermetisch gesloten en verpakt en nieuw is ?een paar dagen daarvoor verwijderde ze ook al mijn Notenkraker #kerst pop van hout , niets mis mee ,ik zelf heb het gevoel dat iemand mij constant zit te melden want deze blokkade door Vinted is echt echt onterecht
Echte reden krijg ik niet ,en mijn kopers zijn erg tevreden met hun aankopen Wat is misgegaan .

Plaats reactie