bol.com retour is zoekgeraakt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: bol.com retour is zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Dirkie »

benjamin1979 schreef:
19 jul 2023 11:04
PGros schreef:
19 jul 2023 08:33
Het is al eerder uitgelegd.
Stel je besteld een printer en zegt dat je wilt retourneren. Je vraagt een verzendlabel en stuurt een baksteen terug.
Postnl geeft aan het pakket is aangekomen.
Bol.com controleert aangekomen pakket en ziet een baksteen. In systeem komt te staan retour printer niet aangekomen. En dat laatste is wat de klantenservice ziet en ze kunnen je niet verder helpen.
De baksteen is ondertussen allang weggegooid.
Ik heb ze direct na versturen hierover geïnformeerd, dus het verhaal was bekend dat het verkeerde product was opgestuurd. Ze zouden het terugsturen.
Maarja als meerdere mensen hier deze gang van zaken normaal vinden, heb ik duidelijk het verkeerde forum uitgezocht voor raad. :lol: :lol:
Koekkoek
Volgens mij proberen wij hier om je een eerlijk antwoord te geven. Alleen is het antwoord niet wat je wil horen. Dat is iets heel anders. Maar er zijn voldoende fora waar consumenten hun problemen kunnen spuien. Met een beetje geluk krijg je op 1 van die andere wel het antwoord wat je wil horen.
Koekkoek

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: bol.com retour is zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dan moet het klanten centrum dus leren geen beloftes te doen die men niet kan waarmaken

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: bol.com retour is zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Erthanax »

"O, u heeft een heel verkeerd artikel teruggestuurd, dat we niet eens verkopen? Dat gaat gewoon in de afvalcontainer." Ik denk niet dat klanten dat graag horen, of accepteren.

Ik vermoed, dat het call center in theorie wel een melding in het systeem kan zetten. Ik vermoed ook dat de werkdruk zo hoog is, dat de retourmedewerker gewoon geen tijd krijgt om er iets mee te doen. Misschien gaan dit soort artikelen nog in een rolcontainer "nader uit te zoeken", maar dat er in de praktijk niks mee gebeurt.

Scherpe prijzen, geen of lage verzendkosten, gratis retourzenden: ook bij efficiënt ingerichte processen (vaak over de rug van werknemers) is decrek er wel een keer uit.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: bol.com retour is zoekgeraakt

Ongelezen bericht door alfatrion »

benjamin1979 schreef:
18 jul 2023 08:53
Dus ik weer contact opnemen met bol.com. Antwoord: Ze hebben nooit iets ontvangen!
Terwijl ik hun eigen retourlabel heb gebruikt, en een bevestiging heb ontvangen van ontvangst.
Van wie heb je die ontvangstbevestiging?

benjamin1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2023 12:19

Re: bol.com retour is zoekgeraakt

Ongelezen bericht door benjamin1979 »

alfatrion schreef:
26 jul 2023 13:49
benjamin1979 schreef:
18 jul 2023 08:53
Dus ik weer contact opnemen met bol.com. Antwoord: Ze hebben nooit iets ontvangen!
Terwijl ik hun eigen retourlabel heb gebruikt, en een bevestiging heb ontvangen van ontvangst.
Van wie heb je die ontvangstbevestiging?
Van bol.com
Afbeelding

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: bol.com retour is zoekgeraakt

Ongelezen bericht door PGros »

Ja, dit is de bevestiging dat het pakket is ontvangen. Niet de bevestiging dat het juiste artikel is ontvangen. (Dat is pas na controle)

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: bol.com retour is zoekgeraakt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bol.com stelt dat ze geen pakket hebben ontvangen, maar hebben zelf een ontvangstbevestiging afgeven. Dit zijn beiden partijverklaring en kan daarom geen bewijs zijn in het voordeel van Bol.com, maar wel in haar nadeel. Benjamin staat daarom sterk in zijn zaak.

Plaats reactie