Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door PGros »

Er zitten hier dus mensen die gewoon bij een failliet bedrijf gaan kopen want de curator levert wel aan ze.
Ik zou het niet doen.

Vader Jacob
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Vader Jacob »

16again schreef:
19 jun 2023 13:39
ZeerPrivé schreef:
19 jun 2023 12:15
Ja, en? Hun eigen webshop is ook nog actief. Voor mij een 'dagkoers' topic.
Voor eigen webshop geldt de waarschuwing ook. Dit is geen stinkend douche putje, TS is voorlopig 400,- kwijt
Ja, en 14 dagen verder zonder enige reactie of levering “uit voorraad”.

Vader Jacob
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Vader Jacob »

rwolters schreef:
19 jun 2023 19:34
Weer zi iemand die denk ergens verstand van te hebben en vervolgens onzin gaat lopen te.verkondigen. Verdiep je eerst eens wat een faillissement is en wat er in de periode er na gebeurt. Zoek ook een op "curator".
Prima. Verdiep jij je eens in het Nederlands en als je daar mee klaar bent met “faillisementen België”.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook in België schrijf je faillissementen met twee s-en.

Moneyman
Berichten: 30113
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vader Jacob schreef:
19 jun 2023 20:21
Wat zegt jou dat, als je het nummer belt en niet de curator of een medewerker aan de lijn krijgt maar de zaakvoerder zelf?
Jij denkt ten onrechte dat dat iets zegt - terwijl het heel normaal is.
Vader Jacob schreef:
19 jun 2023 20:21
In België gaat het net als in Nederland denk je? Verdiep je eens buiten de grenzen.
Toevallig heb ik een héél klein beetje verstand van deze materie. Maar jij bent blijkbaar de expert. Leg me eens uit wat die verschillen precies zijn? En hoe die nog uit te leggen verschillen jouw standpunten ineens logisch maken? Graag niet te lange zinnen gebruiken, dan wordt het te moeilijk.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Ivo.w »

16again schreef:
19 jun 2023 10:31
Nevyn schreef:
19 jun 2023 10:27
Dan is het wel zo netjes om de naam BOL. COM te verwijderen. Zij worden onterecht in een kwaad daglicht gesteld.
Waarom? Het is , volgens TS, toch een feit dat BOL dit nog aanbiedt ?
6 dagen na melding door TS is dat niet veranderd!
Als de curator via Bol.com de voorraden uitverkoopt (wat ongetwijfeld meer oplevert dan een faillissementsveiling), dan is er niets aan de hand wat betreft de verkoop via Bol.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Vader Jacob schreef:
19 jun 2023 14:25
Raar dat ik hem dan enkele dagen aan de telefoon heb gehad ná het faillissement hè. Hij zei dat het in orde kwam.
Maar goed, als ik er zin in heb hou ik het hier op de hoogte.
Bestel vooral je mooie douchespullen bij hem via BOL. Doei.
Dat kan, mogelijk wordt aan een doorstart gewerkt waarbij de (oud) eigenaar betrokken is.
Een bedrijf waar ik in het verleden gewerkt heb, is door een reeks faillissementen van klanten meegetrokken in de stroom en ook failliet gegaan. Omdat een doorstart in afgeslankte vorm al direct door de curator als kansrijk werd gezien, is het bedrijf geen dag gesloten geweest en werkten de oud eigenaren en een deel van het oude personeel na het faillissement "gewoon" door in opdracht van de curator.
Na 5 a 6 weken was de doorstart een feit. Elke cent omzet die in de tussenliggende periode werd verdiend ging naar de curator, eigenaren kregen niets en moesten een fors bedrag aan "goodwill" betalen aan de curator om de doorstart te mogen maken + een bedrag voor het overnemen inboedel en voorraden.

Vader Jacob
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Vader Jacob »

Ivo.w schreef:
19 jun 2023 21:23
16again schreef:
19 jun 2023 10:31
Nevyn schreef:
19 jun 2023 10:27
Dan is het wel zo netjes om de naam BOL. COM te verwijderen. Zij worden onterecht in een kwaad daglicht gesteld.
Waarom? Het is , volgens TS, toch een feit dat BOL dit nog aanbiedt ?
6 dagen na melding door TS is dat niet veranderd!
Als de curator via Bol.com de voorraden uitverkoopt (wat ongetwijfeld meer oplevert dan een faillissementsveiling), dan is er niets aan de hand wat betreft de verkoop via Bol.
Geen sprake van voorraad want via de telefoon werd mij medegedeeld dat her raar was dat er geen levering kwam omdat het materiaal op voorraad was bij zijn leverancier.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door 16again »

Ivo.w schreef:
19 jun 2023 21:23
Als de curator via Bol.com de voorraden uitverkoopt (wat ongetwijfeld meer oplevert dan een faillissementsveiling), dan is er niets aan de hand wat betreft de verkoop via Bol.
Niets? Waar kun je naar toe als er iets stuk is of ontbreekt? Vooralsnog krijgt TS niet eens geleverd.
Waarschuwingen zijn zeker op zijn plaats:

Moneyman
Berichten: 30113
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vader Jacob schreef:
20 jun 2023 02:33
Ivo.w schreef:
19 jun 2023 21:23
Als de curator via Bol.com de voorraden uitverkoopt (wat ongetwijfeld meer oplevert dan een faillissementsveiling), dan is er niets aan de hand wat betreft de verkoop via Bol.
Geen sprake van voorraad want via de telefoon werd mij medegedeeld dat her raar was dat er geen levering kwam omdat het materiaal op voorraad was bij zijn leverancier.
Jij hebt geen flauw benul van de feitelijke omstandigheden, de curator wel. Die voorraad bij de leverancier kan contractueel al prima van Bouwvoordeel zijn. Je trekt allerhande conclusies op basis van aannames en invullingen.
16again schreef:
20 jun 2023 07:07
Vooralsnog krijgt TS niet eens geleverd.
TS heeft niet bij/ via Bol.com besteld.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

16again schreef:
20 jun 2023 07:07
Ivo.w schreef:
19 jun 2023 21:23
Als de curator via Bol.com de voorraden uitverkoopt (wat ongetwijfeld meer oplevert dan een faillissementsveiling), dan is er niets aan de hand wat betreft de verkoop via Bol.
Niets? Waar kun je naar toe als er iets stuk is of ontbreekt? Vooralsnog krijgt TS niet eens geleverd.
Waarschuwingen zijn zeker op zijn plaats:
In dit geval kan je dan bij Bol.com terecht als het product niet goed is of niet compleet.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
20 jun 2023 08:57
16again schreef:
20 jun 2023 07:07
Vooralsnog krijgt TS niet eens geleverd.
TS heeft niet bij/ via Bol.com besteld.
Denk je dat BOL voorraad heeft? Bouwvoordeel zal direct naar de klant sturen , ongeacht waar besteld is.
WeerIemandanders schreef:
20 jun 2023 08:58
In dit geval kan je dan bij Bol.com terecht als het product niet goed is of niet compleet.
Is er dan een overeenkomst met BOL, of met de externe partij??

Moneyman
Berichten: 30113
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
20 jun 2023 09:26
Moneyman schreef:
20 jun 2023 08:57
16again schreef:
20 jun 2023 07:07
Vooralsnog krijgt TS niet eens geleverd.
TS heeft niet bij/ via Bol.com besteld.
Denk je dat BOL voorraad heeft? Bouwvoordeel zal direct naar de klant sturen , ongeacht waar besteld is.
Dat doet er niet toe. Feit is dat TS niet bij Bol.com heeft besteld én dat TS evident geen idee heet hoe een en ander momenteel achter de schermen geregeld was/is/wordt. Zeker in de eerste dagen na het faillissement verandert dat voortdurend. Daarom zeggen problemen met het ene kanaal niet automatisch iets voor bestellen via een ander kanaal.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

16again schreef:
20 jun 2023 09:26
Moneyman schreef:
20 jun 2023 08:57
16again schreef:
20 jun 2023 07:07
Vooralsnog krijgt TS niet eens geleverd.
TS heeft niet bij/ via Bol.com besteld.
Denk je dat BOL voorraad heeft? Bouwvoordeel zal direct naar de klant sturen , ongeacht waar besteld is.
WeerIemandanders schreef:
20 jun 2023 08:58
In dit geval kan je dan bij Bol.com terecht als het product niet goed is of niet compleet.
Is er dan een overeenkomst met BOL, of met de externe partij??
Nee, nu nog niet maar als TS het bij Bol.com besteld zou hebben.
U zegt dat TS nergens terecht kan als het bij Bol.com besteld wordt terwijl het bouwbedrijf failliet is…daar reageer ik op. Dan zou TS dus bij Bol.com terecht kunnen als deze daar zou kopen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
20 jun 2023 10:07
Dat doet er niet toe. Feit is dat TS niet bij Bol.com heeft besteld én dat TS evident geen idee heet hoe een en ander momenteel achter de schermen geregeld was/is/wordt. Zeker in de eerste dagen na het faillissement verandert dat voortdurend. Daarom zeggen problemen met het ene kanaal niet automatisch iets voor bestellen via een ander kanaal.
Prima hoor. Al zie ik voldoende aanleiding om bij mij de alarmsignalen op rood te zetten.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
20 jun 2023 10:49
Moneyman schreef:
20 jun 2023 10:07
Dat doet er niet toe. Feit is dat TS niet bij Bol.com heeft besteld én dat TS evident geen idee heet hoe een en ander momenteel achter de schermen geregeld was/is/wordt. Zeker in de eerste dagen na het faillissement verandert dat voortdurend. Daarom zeggen problemen met het ene kanaal niet automatisch iets voor bestellen via een ander kanaal.
Prima hoor. Al zie ik voldoende aanleiding om bij mij de alarmsignalen op rood te zetten.
Natuurlijk zet je alle signalen op rood als je weet dat de leverancier failliet is, en ga je er niet meer bestellen. Dat is echter een compleet andere discussie dan diegene die hier loopt en die gaat over hoe zij de zaken geregeld hebben tijdens het faillissement.

Nalala
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2023 16:58

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Nalala »

Wij hebben ook ter goedertrouw op 2/6 een bestelling geplaatst via de webshop en aangezien er niet werd verstuurd, na wat opzoekwerk gezien dat deze firma failliet was verklaard.

Ook hadden we de zaakvoerder aan de lijn die ons verzekerde dat de bestelling verstuurd zou worden. Dat zijn firma ten onrechte failliet is verklaard en hij gewoon kon verderwerken. Hij stuurde ook nog een e-mail van zijn advocaat door dat die beroep zou aantekenen, dat dit zogezegd om een misverstand zou gaan.
Daarna ook nog een e-mail gekregen dat ons pakket zeker verstuurd zou worden op 6/6.

Op dit moment was ik nog ter goeder trouw, en geloofde die man. Helaas...

Het einde van die week op8/6 nog steeds geen pakket en ook geen trackingcode dat onze bestelling verzonden was. Ook geen reactie meer van de eigenaar. Ook bij zijn dropshipleverancier ( hier was ik na enig zoekwerk achtergekomen) hadden ze van hem geen bestelling binnen gekregen. Ook niet van Bol.com. Zij dachten dat hij enkel via Bol.com verkocht.

Had hij niet gelogen en gewoon eerlijk geweest dat hij misschien niet meer aan zijn rekeningen kon door de "onterechte faillietverklaring", dan had ik nog enig begrip gehad en gezegd van ok, regel de terugbetaling wanneer alles terug in orde is. Maar liegen, nee sorry dan is er meer aan de hand, en dan licht je de mensen echt op.


Volgens mijn informatie zijn bestellingen geplaatst en betaald, na een faillissement ongeldig en moet er sowieso een terugbetaling volgen. Wij hebben besteld op 2/6 dus na de faillissementsverklaring van 25/5

Daarna heb ik de curator aangeschreven en die wist mij het volgende te antwoorden:

"Deze firma is inderdaad in faling verklaard op 25.5.2023.

De raadsman van de gefailleerde heeft evenwel beroep aangetekend tegen de faling. De zaak zal een eerste keer voorkomen eind juni.

Zolang er evenwel geen uitspraak is in beroep, zullen er geen werken / leveringen kunnen worden uitgevoerd. Alleszins is dit wat er werd meegedeeld door de curatele aan de gefailleerde.

Mag ik aannemen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met oprechte groeten

Carl SCHREURS
Advocaat-Curator"

Vandaag heb ik de eigenaar en de curator nogmaals aangeschreven om met aandrang ons geld terug te storten.

Ik vind het heel frappant, dat die man via zijn website wel kan blijven aanbieden. De website staat nog steeds actief en mensen kunnen er bestellen en betalen, maar hij levert niets en ook betaalt hij niets terug. Ondertussen zijn er al heel wat gedupeerden.
Zijn website had volgens mij van het net moeten gehaald worden zodra die man failliet was verklaard.

Ook via Bol.com biedt hij nog steeds aan, maar wat ik heb opgemerkt is dat het adres anders is dan het originele adres van de firma die is failliet verklaard. Het BTW-nummer is wel hetzelfde.

Voila hierbij onze spijtige ervaring met de firma BOUWVOORDEEL

nathalie c
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2023 12:49

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door nathalie c »

bij mij net hetzelfde...
douchebak besteld en betaald
ging allemaal wat langer duren
nam gewoon telefoon aan
ook via mail liet hij weten wegen stockproblemen iets meer tijd nodig
na veel geduld verloor ik mijn geduld, maar antwoordde hij niet meer....
637€ kwijt!! erg veel centjes en dus gewoon ontvangen na zijn faillissement, dat si toch minstens frauduleus? :twisted:

Moneyman
Berichten: 30113
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Moneyman »

nathalie c schreef:
03 dec 2023 12:53
637€ kwijt!! erg veel centjes en dus gewoon ontvangen na zijn faillissement, dat si toch minstens frauduleus? :twisted:
En, wat zei de curator?

Vader Jacob
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48

Re: Bouwvoordeel failliet, bij BOL.COM bieden ze gewoon aan.

Ongelezen bericht door Vader Jacob »

Blijkbaar is het faillissement ingetrokken. Als bedrijf hebben wij gewoon doorgezet, er is beslag gelegd op goederen die in de verkoop gaan dus ik verwacht binnenkort het geld terug te ontvangen.
Deze man is gewoon van kwade wil en reageert nergens op.

Plaats reactie