LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] c1000 en extra pinnen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Vorige week pinde ik € 20 meer bij een kleine C1000. Omdat het hectisch was, ben ik vergeten te controleren of ik mijn geld gekregen had. :oops: Ik had niet getekend voor ontvangst.

1 uur later kwam ik erachter. Meteen gebeld. De kassiere wist nog wie ik was en dat ik inderdaad geen geld gekregen had. En ze bood mij haar excuses aan.... Alleen kon ik het geld niet meteen ophalen omdat de kas opgemaakt moest worden. Dit werd 1x per week op zaterdag gedaan. Daarna zou ik gebeld worden om een afspraak te maken om het geld op te halen.

Ik werd niet gebeld op de afgeproken dag. Daarom zelf weer naar de winkel gelopen en naar de bedrijfsleider/eigenaar gevraagd. Zijn assistent vertelde me het volgende verhaal:

Ja we weten wie u bent en uw verhaal klopt helemaal alleen is er een probleem en kunnen wij u uw geld, ondanks eerdere beloftes, niet geven... :shock:

De reden hiervoor is dat deze kassiere al een paar keer zulke fouten gemaakt heeft en al vaker een zeer groot kastekort heeft gehad. Wij vermoeden dat er diefstal in het spel is. (Let op de locatie waar mij dit verteld werd, is bij de kassa's. De collega's en andere klanten konden zo de beschuldiging horen!) Ik hoop op uw begrip, zo ging hij verder, en excuses voor het ongemak. Spaart u maar gauw de zegels voor het boodschappenpakket dan zal ik met plezier er eentje aan u overhandigen.... Daar sta je dan met je mond vol tanden en 2 kleine kindjes aan je handen... :(

Ik heb met de politie gesproken. Die geven aan dat ik aangifte wegens diefstal moet doen. Maar omdat ik de C1000 toch een laatste kans wilde geven heb ik vandaag De C1000 filiaal-eigenaar gesproken: Hij gaf mij de schuld (en ik had ondanks de hectiek het moeten controleren) en ook zijn assistent die bovenstaand verhaal vertelde. Maar om een aangifte tegen te gaan bood hij € 10 aan als compensatie.... :?:

Wie heeft hier meer ervaring mee? Wat zijn mijn rechten? Moet ik die € 10 accepteren of ze via een aangifte dwingen mij mijn € 20 terug te betalen?

1mamavan2

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zelf ook niet een ietsje pietsje dom geweest?

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door vladja »

Heb je hem niet gevraagd wat hij met die andere € 10,-- gaat doen??
Ik zou teruggaan en zeggen dat een slecht werkende cassiere niet uw probleem is en als ze haar verdenken van diefstal dat ook niet uw probleem is.

Ik vind het raar dat hij € 10,-- biedt om aangifte tegen te gaan. Ga terug en zeg: geef mij € 20,--, want u weet dat ik gelijk heb, anders biedt u geen € 10,-- om aangifte te voorkomen. Anders is hij een dief, want hij pikt € 10,-- in.

Doe dat rustig, maar als het even kan bij de rijen bij de kassa.

Vladja

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Hallo Jonjo,

Ik was inderdaad een beetje dom. Maar dat had ik al gemeld toch?


Vladja. Je hebt gelijk. Manlief is nu gaan praten met de winkeleigenaar.

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Manlief is naar de winkel gegaan. Alleen was de eigenaar niet aanwezig :? en had hij zijn assistent (diegene die me over de diefstal vertelde!) de opdracht gegeven mijn man € 10 te geven in ruil voor de kassabon en het afzien van het doen van de aangifte...
Mijn man heeft in de winkel duidelijk gemaakt dat dit niet de afspraak was en dat de eigenaar maandagochtend contact met hem op kon nemen om het nogmaals door te nemen. Mocht hier niets uitkomen dan zullen wij aangifte doen. :!:

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door woman4life »

wat een naar verhaal zeg
oke misschien had je zelf beter op kunnen letten maar ik vind het dusook geen stijl en die kassieren gaf het dus ook toe.
nou laat me weten hoe het gaat ik vind dit geen stijl eerlijk niet

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door NAK »

Ik had niet getekend voor ontvangst.
Dat tekenen in een farce. Je zet een handtekening en krijgt zelf het papiertje mee. Waar is dan het bewijs voor de winkelier?
De reden hiervoor is dat deze kassiere al een paar keer zulke fouten gemaakt heeft en al vaker een zeer groot kastekort heeft gehad.

Het enige wat hier gebeurt is dat C1000 van hun probleem, jouw probleem proberen te maken.

Niet accepteren en aangifte doen.
Het gaat niet om het geld, maar om het principe

Succes

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Laatste bericht,

Ook is een klacht via de Website van C1000 ingediend. Het hoofdkantoor heeft contact opgenomen met de vestiging en die hebben met veel excuses mijn man gebeld. Op dit moment is hij onderweg naar de betreffende C1000 om het geld op te halen. Ook had de winkeleigenaar gehoord van dit forum....

Als dit niet de uitkomst was geweest dan was ik morgen een aangifte van diefstal gaan doen bij de politie.

Dank jullie voor jullie steun!

mamavan2


Redactie: van mij mag deze discussie afgesloten worden!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

mamavan2: de zaak is duidelijk:

wanneer zij het aanbod doen van die 10 euro, dient u die andere 10 euro OOK te krijgen.

En nog een grote bos bloemen ook, omdat ze u vals hebben beschuldigd van diefstal, nota bene waar klanten bij waren. Dit is een bedrijfsleider onwaardig, zo mag die niet met klanten omgaan.

Het zit zo: als zij al erkennen dat u die 20 euro had moeten krijgen, hoeven ze u niet af te schepen met de helft, ze erkennen immers dat u 20 euro te weinig hebt gekregen, en dat is zelfs door de bedrijfsleider bevestigd.

Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zag dit topic nu pas. Goed dat het zo is afgelopen, maar slap dat die bedrijfsleider die fout pas onder druk van dit forum wilde toegeven.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door karr-2 »

En nog een grote bos bloemen ook, omdat ze u vals hebben beschuldigd van diefstal, nota bene waar klanten bij waren. Dit is een bedrijfsleider onwaardig, zo mag die niet met klanten omgaan.
En daar komt de echte Nederlander weer om de hoek. Laten we er vooral meer uitslepen als waar het om begonnen is omdat ik zo dom ben geweest om mijn geld te vergeten. Waar gaat het heen met dit land.......

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

NEE, Karr-2, je begrijpt het niet. Die bedrijfsleider is dermate in de fout gegaan, dat ik van mening ben dat hij wel erg magertjes reageert, als mevrouw alleen maar die 20 euro krijgt. Hij heeft haar wel voor schut gezet door in het bijzijn van klanten de suggestie van diefstal te wekken.

Lees voor die grote bos bloemen ''het openlijk aanbieden van zijn excuses'' en je snapt wat ik er werkelijk mee bedoel.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Shareena »

Een kas wordt toch niet een keer per week opgemaakt? In de tijd dat ik nog in een winkel werkte werd mij verweten door een klant dat ik de 10 gulden al aangepakt had terwijl ze me helemaal geen geld had gegeven.. Mijn filiaalleidster heeft toen mijn la geteld en daar kwam uit dat ik inderdaad geen geld had gekregen.. Anders moest ik tien gulden teveel hebben in mijn la... Ik praat hier nog over de guldentijd.. Toen kon al gekeken worden of er geen kasverschil was tussendoor.. Ik neem aan met de techniek tegenwoordig dat dat nog steeds kan.. Lijkt mij een beetje een kwestie van afschepen...

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Hallo Shareena,

Mijn broer was bedrijfsleider in een kleine schoenenhandel, hij had een zeer slecht lopende vestiging overgenomen. Hij controleerde 5x per dag de kassa's... Toen hij de rotte eieren gevonden had en ze weg gestuurd had, en goed personeel gevonden ging hij over naar 2x per dag...

Dus daarom had (en heb) ik vraagtekens bij hun antwoord dat er maar 1x per week de kas opgemaakt werd. Vooral omdat ze te maken hadden met een jonge dame die ze verdachten en nog steeds verdenken (!) van diefstal. Dan zou ik voor en na haar dienst de kas opmaken.... Om zo bewijzen te vinden.

Een bloemetje was leuk geweest maar als ik wilde praten en als ik er mee zat dan stond het me vrij om bij hun langs te komen en een bakkie te doen... En ze vonden het niet leuk dat ik mijn man om hulp gevraagd had... Ze dachten dat ze er mee weg konden komen...

Maar nu hoop ik gewoon dat ze hun lesje geleerd hebben en beter letten op hun klanten...

En dit verhaal gaat natuurlijk de "wereld" rond. Verschillende kennissen die daar hun boodschappen doen, gaan nu een paar straten verder. Naar een andere C1000 of zelfs een andere supermarktketen.

En de C1000 website geven aan dat ze binnen 3 werkdagen reageren op klachten.... Dit is dag 6....

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door tienepien »

NEE, Karr-2, je begrijpt het niet. Die bedrijfsleider is dermate in de fout gegaan, dat ik van mening ben dat hij wel erg magertjes reageert, als mevrouw alleen maar die 20 euro krijgt. Hij heeft haar wel voor schut gezet door in het bijzijn van klanten de suggestie van diefstal te wekken.

Lees voor die grote bos bloemen ''het openlijk aanbieden van zijn excuses'' en je snapt wat ik er werkelijk mee bedoel.
er werd toch niet gesuggereerd dat deze mevrouw iets had gestolen? er werd gesuggereerd dat de dame achter de kassa had gestolen...

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Shareena »

Inderdaad... Een supermarkt keten die zijn geld een keer per week telt.. Daar moeten overvallers dan naar toe!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

er werd toch niet gesuggereerd dat deze mevrouw iets had gestolen? er werd gesuggereerd dat de dame achter de kassa had gestolen...
maar dat zeg IK ook niet. Ik heb iets soortgelijks een paar keer meegemaakt: ik zag dan dat een winkelmedewerker een klant staande hield, er wordt iets over diefstal gezegd, en de klanten die dit opvangen, trekken er hun eigen conclusie uit. Terecht of niet. Vandaar ook dat ik zei: de suggestie van diefstal.

Desondanks vind ik dat die bedrijfsleider dat gebaar had mogen maken. Niet om mamavan2 er beter van te laten worden, dat hoefde voor haar zelf evenmin, maar om ermee aan te geven dat zijn handelwijze geen schoonheidsprijs verdient.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door tienepien »

maar dat zeg IK ook niet. Ik heb iets soortgelijks een paar keer meegemaakt: ik zag dan dat een winkelmedewerker een klant staande hield, er wordt iets over diefstal gezegd, en de klanten die dit opvangen, trekken er hun eigen conclusie uit. Terecht of niet. Vandaar ook dat ik zei: de suggestie van diefstal.

Desondanks vind ik dat die bedrijfsleider dat gebaar had mogen maken. Niet om mamavan2 er beter van te laten worden, dat hoefde voor haar zelf evenmin, maar om ermee aan te geven dat zijn handelwijze geen schoonheidsprijs verdient.
Dit vind ik erg overdreven. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wij zijn het eens tienepien. Een bos bloemen gaat weer net te ver, neem waar je recht op hebt en zeur dan niet verder.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Onprofessioneel, om twee redenen:


Ook al verdenk je een werknemer van diefstal, zoiets los je intern en discreet op.

Ten tweede had die man gewoon 20 euro uit een willekeurige kassa moeten pakken en jou dat meegeven, klaar. Supermarktpersoneel heeft er nogal een handje van om hun werk op te blazen alsof het op academisch niveau is. Alsof ze tussen de groente en de kaas bezig zijn een medicijn tegen kanker te ontwikkelen.

Ik heb zelf ooit een een bijbaan in een supermarkt gehad, waar ik een hele dag heb lopen bekvechten met de hoofdcassière, die vond dat de spitskool per kilo aangeprijst moest staan. Ik vond dat onzin, dus had ik per stuk op het prijskaartje gezet. De kolen waren nl. geseald en voorzien van streepjescodes en wogen allemaal nagenoeg hetzelfde, dus wegen was onzin als je ze ook zo over de kassa kon trekken, en het scheelde ook niets in prijs.

Zuuuuuuuuchhhht........


Maar, uiteraard, sluit ik me aan bij dit prachtige statement:

En daar komt de echte Nederlander weer om de hoek. Laten we er vooral meer uitslepen als waar het om begonnen is omdat ik zo dom ben geweest om mijn geld te vergeten. Waar gaat het heen met dit land.......

:D :D :D

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Die uitspraak kan ik me ook bij aansluiten. Fouten worden gemaakt, overal en altijd. Maar niemand is meer tevreden met simpele excuses, maar verwacht meteen bossen bloemen, tegoedbonnen en medewerkers die op hun knieen smeken om vergiffenis......

Gesloten