LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
stofzuigertje

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hun tarief Ex BTW is inderdaat voordeliger dan mijn huidige inclusief BTW.....
en daar maken ze misbruik van .... en voor ondernemers mag je Ex BTW aanbieden helaas!

Gewoon doorvragen en mijn Currator... die grap lukte niet helaas...

drums
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2018 11:09

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door drums »

Ik ben ook gebeld begin juli
ik heb nooit mail gekregen waarin tarieven zouden staan, dus ook niet een knop om te annuleren.
kom ik terug van vakantie ligt er een welkomsbrief van total in de bus.
ik gelijk met mijninkoophulp bellen en kreeg te horen dat ik te laat was en dat alles al in werking gezet was en niet meer geannuleerd kon worden maar ze zou gaan overleggen en mij terug bellen. Dat doen ze dus niet want na 2 dagen heb ik zelf maar weer gebeld.
Reageren op mail doen ze ook al niet.
Contact gehad met ACM en omdat het een woonhuis betreft is het een consumenten contract en dus niet rechtsgeldig omdat ze dan aan een aantal voorwaarden moet doen, zoals ik moet tekenen voor toestemming of op een hyperlink drukken waarmee ik akkoord ga om klant te worden.
best vaak gebeld met mijninkoophulp en gezegd dat ik contact gehad heb met ACM maar ze bleven maar zeggen dat ze me zakelijk hebben benaderd dus het wel geldig is.
Total zelf stuurt me steeds weer terug naar mijninkoophulp. Er wordt niet gereageerd op mijn brieven die ik verstuurd heb via de mail en ook niet op mijn aangetekende brieven (1 naar total en 1 naar mijninkoophulp) terwijl ze wel aangekomen zijn want er is voor getekend.
Ik had de opname gevraagd en na 3/4 weken, heel wat telefoontjes en uiteindelijk na scheldend opgehangen te hebben kreeg ik dan de opname, is natuurlijk alleen maar het zakelijke gedeelte en niet het hele gesprek. maar er wordt in de opname gezegd dat ik dan mail zou krijgen en als ik het niet wilde ik dan op de knop moest gaan drukken. maar hoe kan ik op een knop drukken als ik nooit een mail gezien heb van ze.
vanaf vandaag kom ik er niet meer in bij mijn huidige leverancier dus we zijn overgenomen.

een stel criminelen zijn het
weet iemand wat ik nu nog kan doen?

Aly Huizinga
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:12

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Aly Huizinga »

Afgelopen mei werd ik gebeld door een medewerker van "Mijn Inkoophulp". Op 21 mei zou ik een mail ontvangen met een aanbod. Wanneer ik geen gebruik van dit aanbod wilde maken kon ik dit via een link in de mail of telefonisch aangeven. Echter ontving ik op 21 mei geen mail, wel werd ik begin juni gebeld met de vraag of ik nog even mijn bankrekeningnummer wilde geven want er was een contract afgesloten voor mij bij Total Gas & Power.

Ik vroeg toen of men mij die mail nogmaals wilde toesturen want ik wilde wel graag weten wat het contact inhield. Dit wilde de dame niet doen en ik heb ook geweigerd om mijn bankrekeningnummer te geven. Heb toen gelijk een mail gestuurd, waarin ik zei geen mail met een voorstel tot een voor mij voordeliger aanbod had ontvangen en dat ik geen gebruik van hun verdere diensten wilde maken.

Ik vind dat wanneer er tussen 2 partijen afspraken worden gemaakt en de ene partij houdt zich niet aan datgene wat er is afgesproken er geen sprake is van een overeenkomst.

Op 2 augustus ontving ik een mail van Total Gas & Power met de gegevens. Ten eerste heb ik geen bedrijf aan huis en is mijn beroep, wat ik buitenshuis als zelfstandig ondernemer uitvoer, vrijgesteld van btw. Dit is ook uitgebreid aan de orde gekomen in het gesprek op 18 mei.

Men heeft mij nu dus een energie en gas contract van 5 jaar in de maag gesplitst. Alleen aan vaste leveringskosten ben ik al meer dan 350 euro meer per jaar kwijt dan bij mijn vorige leverancier.

Wanneer ik op die bewuste 21 mei wel de mail had ontvangen die was aangekondigd, was ik natuurlijk nooit akkoord gegaan. Ik vind het een slinkse en valse manier om zo mensen te dwingen een energie en gas overstap aan te gaan. Heb ondertussen natuurlijk zowel telefonisch als per mail contact gezocht maar geen reactie!

Gezien de vele negatieve verhalen die er op internet staan over zowel Mijn Inkoophulp als Total Gas & Power, heb ik besloten om zelf een overstap te regelen naar een andere leverancier. De boete ga ik natuurlijk niet betalen en ook door alle verhalen met dezelfde strekking als de mijne ben ik er niet zo bang voor dat er van de kant van deze bedrijven met hun oneerlijke praktijken acties zullen worden ondernomen.....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Succes. Gelukkig heb ik geen inkoophulp. Regel alles zelf.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door yan »

Gewoon zelf iets afsluiten en ze het lekker laten uitzoeken bij dit soort oplichters.

Aly Huizinga
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:12

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Aly Huizinga »

Beste allemaal,

Tegen allen die zonder dat ze dit hebben gewild een energiecontract via “Mijn Inkoophulp” bij Total Gas & Power in de maag gesplitst hebben gekregen, zou ik willen zeggen: Stap over op een andere energiemaatschappij en laat je niet intimideren door de hoge boete die je waarschijnlijk zal worden opgelegd. Zelf laat ik het erop aankomen; Er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om deze boete te gaan betalen! Want nogmaals, zoals ik al in mijn stukje schreef op 4 november: Er zijn telefonisch afspraken gemaakt. Zij zouden een mail sturen en jij kon daar al dan niet op reageren. Zij hebben zich dus niet aan de afspraak gehouden ( geen mail gestuurd) welke afspraak kun jij je dan nog aan houden? De reden dat men niet nogmaals de mail wil sturen - een goed en serieus ondernemer/ bedrijf heeft zijn zaakjes op orde toch? Onder andere: uitgaande mail een tijd bewaren, open en eerlijk zakendoen, administratie op orde houden, ( potentiële) klanten niet misleiden, bij klachten reageren en bereidheid tonen deze op te willen lossen) is dat er überhaupt nooit een mail is gestuurd.
Ik wil daarom ook voorstellen dat iedereen die met hetzelfde probleem is opgezadeld door toedoen van “ Mijn Inkoophulp” per direct over gaat stappen naar een andere energiemaatschappij om zo samen één front te formen tegen de intimiderende en totaal onacceptabele praktijken van “ Mijn Inkoophulp” ( hoezo HULP??)

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nooit op colportage ingaan, voorkomt een heleboel gezeur en gezanik.

Gesloten