LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - december 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

De naaste omgeving, ik weet niet of dat altijd op gaat. Mensen die nu eenmaal geneigd zijn anderen in hokjes te stoppen gaan daar, niet gehinderd door inzicht, vrolijk mee door. Die denken: "o Asperger, dat zal wel dit en dat zal wel dat'.

Ik heb wel eens gezegd (niet op dit forum): "het is vreemd dat degenen die denken dat ze alles van me weten, en menen het recht te hebben dat overal rond te bazuinen, niet eens weten of ik nou melk en suiker in de koffie heb." In deze context, het forum dus: vrienden nemen je zoals je bent. Mensen die niet echt in je geïnteresseerd zijn, bereik je er toch niet mee. Ook niet als het om je naaste omgeving gaat.

Alleen voor mensen die in de ander geïnteresseerd zijn heeft zo'n diagnose nut, en voor de persoon zelf uiteraard. Omdat veel dingen ineens herkenbaar worden, omdat je dan in staat bent je sterke punten beter te gebruiken, en de zwakke punten, voor zover mogelijk, te onderkennen en eventueel te versterken/compenseren/whatever. Of, als het echt niet anders kan, uit te leggen aan anderen waarom je zo reageerde. Niet als excuus, maar als verklaring.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

WA, dat is precies hetzelfde met reuma, reuma in tig vormen, heb je reuma wil nog niet
zeggen dat je vergroeide kromme vingers hebt maar als mensen dat niet zien dan
heb je geen reuma.
Mensen willen soms niet verder nadenken maar dat komt doordat ze niet genoeg interesse
daarin hebben, is ook niet erg maar oordeel dan ook niet en houd het voor je.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@sjohie

Ook van gecondoleerd met het verlies...

Geen leuke tijd nu ..
Heel veel sterkte! Ook voor je vrouw

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door snepke »

@sjohie,

Gecondoleerd met je oma.
Veel sterkte.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoe is het met de keelpijn WA ?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Miepje1 »

We hangen op de bank met Spotify aan - kerstliedjes! Zo lukt het me wel om even niet aan mijn werk te denken.
Sjohie, gecondoleerd! Veel sterkte gewenst.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miepje1 schreef:We hangen op de bank met Spotify aan - kerstliedjes! Zo lukt het me wel om even niet aan mijn werk te denken.
Gezellig !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Hier een luie zondag :lol: echt lui,moet kunnen...
Lekkere cake gebakken...mmmmm ruikt lekker in huis.
Meneer. R even wat dingen gedaan die ikniet kan..

Lekker zo,n dagje...

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:Hoe is het met de keelpijn WA ?
Dat vordert intussen, Choco. Koorts is gezakt tot een minimale verhoging. Blijft over hoesten en blaffen, en andere verschijnselen, maar dat is met een dag of twee ook wel weg denk ik. Dank je voor je belangstelling.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Hebben jullie wel eens van de wonderpan gehoord? Werd vroeger veel gebruikt, naar het schijnt, het werd gebruikt als een soort oven. Tegenwoordig is er een nieuwe variant (maar daar mag ik uiteraard de link niet van zetten: google op 'wonderpan' en je vindt hem wel).

Afbeelding

Afbeelding

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

Blijft over hoesten en blaffen, en andere verschijnselen, maar dat is met een dag of twee ook wel weg denk ik. Dank je voor je belangstelling.[/quote]

Hoesten, ja, dat kan ik me voorstellen maar blaffen :lol: . Dacht dat je een kat had, joh, of kan hij/zij, naast miauwen ook blaffen? Grapje, hoor. Hoop dat je snel helemaal opknapt; ik ben nog steeds in de fase "loopneus", gaat over dus er is weer hoop....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nee nog nooit van die pan gehoord WA.

Hoorde dat er heel veel mensen zijn die erg verkouden zijn maar vooral
die keelontstekingen zijn nu helemaal erg.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef: ik ben nog steeds in de fase "loopneus", gaat over dus er is weer hoop....
Een 'loop'neus kan erg irritant zijn maar beter als dat alles hartstikke vast zit.
Hoop dat je er snel van verlost bent Tenormin.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door trail46 »

Ik heb een dergelijk pan weleens gezien maar of het precies dezelfde was weet ik niet zeker. Was een soort sudderpan waar vroeger ook bv paardenvlees(is erg stug en heeft een veel langere braadtijd nodig) langdurig stond te sudderen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Afbeelding

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

@ tenormin: een loopneus schijnt goed voor de conditie te zijn, als je er tenminste achteraan gaat...

Afbeelding

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ wa
Dat is het rotiige ,meestal blijft hoesten lang hangen,maar hoop het niet :wink: gelukkij beter kant op :!:

Chocomelk
Idd reuma vele soorten ,weten veel mensen niet ik heb er vier....ben je gezegend mee..
Nee niet de kromgroeiende vingers( hoop dat die me bespaard blijft) maar tegenwoordig wel veel medicatie omdat proces tegen te gaan,maar dan nog...
Wil niet zeggen dat ze niet kromgroeien dat je de klachten niet hebt...

Joh mensen snappen zoveel niet over chronisch zieken..
Bv kennis van me heeft kanker maar chronisch om zo maar te zeggen,prostaat,maar moet om de zoveeltijd wel behandeld worden.zien mensen niet,ja maar je kan toch 90 worden
Ja dat zijn rug kapot is vd bestralingen etc,hormonen die veel met je doen,snappen gewoon niet dat er meer bij komt.

Bij mij oook neem mensen het niet kwalijk,voral als ze zekf nog nooit wat gemankeerd hebben,,tot ze een grieoje hebben hihij.ach maak het uit..mensen in omgeving heb ik het over...mijn forumvriendensnappen me gelukkig :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:Bij mij oook neem mensen het niet kwalijk,voral als ze zekf nog nooit wat gemankeerd hebben,,tot ze een grieoje hebben hihij.ach maak het uit..mensen in omgeving heb ik het over...mijn forumvriendensnappen me gelukkig :wink:
Inderdaad.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
Nee niks van gezien, sowieso ben ik niet zo'n fan van dat soort programma's, maar we zijn druk bezig met het regelen van de uitvaart van mijn oma, dus TV kijken schiet er wat bij in. Dit wordt overigens niet vergemakkelijkt door een verkeerde datum en tijd voor de condoleance in de advertentie, ze hadden het laatste mailtje bij de krant niet gelezen, stelletje prutsers. :x
Oh sjohie, mijn condoleance met het verlies van je oma. En buitengewoon irritant dat er fouten in de advertentie zijn gemaakt: dubbele stress wat jullie al helemaal niet kunnen gebruiken. Veel sterkte toegewenst.
Dankjewel, op zich gaat het allemaal wel. Ze is 91 jaar geworden, heeft zo goed als niet geleden, en tot ~3 weken geleden reed ze zelfs nog auto en alles, dus die heeft echt een lang en gezond leven gehad. Als het kon, zou ik er voor tekenen. Maar desondanks is het een groot verlies, ze was dan wel oud, maar nog zo vitaal en "bij de pinken" dat dit toch ook weer onverwachts kwam.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zo zeg 91 en nog auto rijden, dan kan ik me heel goed voorstellen
dat dit toch totaal onverwacht komt ondanks de mooie hoge leeftijd.

Nogmaals sterkte Sjohie voor jou en je vrouw.

Gesloten