LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - december 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Afbeelding

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

Dankjewel, op zich gaat het allemaal wel. Ze is 91 jaar geworden, heeft zo goed als niet geleden, en tot ~3 weken geleden reed ze zelfs nog auto en alles, dus die heeft echt een lang en gezond leven gehad. Als het kon, zou ik er voor tekenen. Maar desondanks is het een groot verlies, ze was dan wel oud, maar nog zo vitaal en "bij de pinken" dat dit toch ook weer onverwachts kwam.
Juist wat je beschrijft, haar vitaliteit en hoe je oma in het leven mocht staan, natuurlijk mogen jullie dankbaar zijn dat ze op deze manier zo oud heeft mogen worden. Wat niet wegneemt dat het je Oma was en de meeste Oma 's; tja, kleinkinderen hebben meestal een zwak voor hen. Ik zou er zo voor tekenen, net als jij: alleen, daarin hebben we geen vakje waarin we kunnen aanvinken wat we het liefst hebben. Over enige tijd zitten jullie bij elkaar en zeggen: "weet je nog hoe Oma dit of dat deed, zei, enz. En dan leuke herinneringen ophalen. Ik zeg altijd: als je niet meer over iemand praat die is overleden lijkt het erop dat ze niet bestaan heeft. Nogmaals, toi, toi bij het afscheid nemen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Tenormin, jij ook een lekker-lui dag gehad vandaag ?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

trail46 schreef:Ik heb een dergelijk pan weleens gezien maar of het precies dezelfde was weet ik niet zeker. Was een soort sudderpan waar vroeger ook bv paardenvlees(is erg stug en heeft een veel langere braadtijd nodig) langdurig stond te sudderen.
Slowcooker of crockpan. Ideaal.........gekocht in UK waar de helft kost van NL

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Een slowcooker is weer wat anders. Een wonderpan functioneert als een soort oven, maar dan op het gas/petroleumstel. Een wonderpan bestaat uit een buitenpan en een binnenpan, plus een deksel en een vlamverdeler.

Afbeelding

Dit is de moderne versie:
Afbeelding

Afbeelding

En dit komt er uit:

Afbeelding

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

@ Witte Angora, is inderdaad heel iets anders als de Crock Pot. Wat jij laat zien: helaas, zo op het eerste gezicht is het niet geschikt voor waar ik op kook: keramisch. En aan een ouderwets petroleum stelletje ga ik niet meer beginnen, omdat ik genoemde Engelse pot al 1000 jaar heb :mrgreen: . Maar het getoonde resultaat lijkt wel een plumpudding, als het bruiner zou zijn lijkt het wel een X-mas pud. Die maak ik al jaren niet meer; begon daar altijd in september mee en tegen Kerstmis was hij lekker, met tussentijdse toevoeging van alcohol, maar je moet een maag van steen hebben (ik tenminste).

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

Natuurlijk ken ik die wonderpan nog!!! :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

Chocomelk schreef:@ Tenormin, jij ook een lekker-lui dag gehad vandaag ?
Ja Choco, net zo "lui" als andere dagen. Maar heb kleindochter geholpen met een werkstuk wat ze morgen moet inleveren: Visiestuk Jeugdliteratuur. Probleem vandaag de dag is dat jongeren zo gewend zijn sms taal te gebruiken dat de grammatica wat in het gedrang komt. Maar ik was aangenaam verrast eerlijk gezegd; op wat kleine fouten na kon ik best wel trots zijn op haar. Ze pleit in haar stuk dat jongelui zo weinig lezen en dat ze dan zoveel missen. Dat het geschreven woord zo onmisbaar is in haar leven. Enfin, ik denk dat ze er wel een goed stuk van gemaakt heeft. De docenten krijgen daar ook een 'veegje uit de pan' (tussen neus en lippen door'). Maar ja, dat krijg je met een student Communicatie.
Jij ook geluierd? (Ik bedoel niet baby 's verschonen :lol: ).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ sjohie

Idd zou je zeggen we mogen niet klagen...is in feite zo,ken kensen van nog geen 20,'maaaaaar dat wil niet zgegen dat het geen pijn doet!
Je oma was dus nog lekker fief,dus nog genoten tot en dat is super ,hoe dan ook,je weet in je achterhoofd,kan elke dag of elke keef als ik haar zie de laaste keer zijn ! Maar toch komt het als een schok!!!je bent voorbereid,denk je,! Maar....nu is he gevoel bezig en niet verstand.
Oma mooie laatste eer geven

Goh...toch lijkt me dat gezellig als je op ouder leeftijd nog opa of oma heb..
Die van mij toen ik 17 was en op de dag die gecremeerd werd,precies die tijd,overleed de ander..
Geheel onverwacht...opa,s waren al tijdje...
Man heeft niks meer ook...ouders niet,ik ook niet....ach vrienden en kennissen in overvloed.maar toch mis je wel iets...q

Ik wens je heel veel sterkte zal een deze dagen zijn de k ik.,.nogmaals sterkte,je forumvrienden weet ik zekerzulen aan je denken!!


Ja die slowkpcooker nog geen zin gehad,sorry teun :oops: maar wil daar wek eens naar oo zoek
Er is nog iets nieuws ding is duur,iets ,iets met moet je of helemaal niks bij doen of druppe olie..geloof ding 250 euro is :shock: kent iemand het,anders ga ik zo ff zoeken,zien jullie wat ik bedoel

Gekeken actifry van tefal,maar zeggen frituse maar buuv doet er hele maaltijden in,,
Iemand mee bekent...zag dat de prijs al flink gezakt was..boeiend :oops:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Tenormin ja ik heb een echte lekker-lui zijn dag gehad, heerlijk gewoon.
Moet een keertje kunnen he.
Maar wat goed joh van je kleindochter dat ze voor het geschreven woord is !


@ Rozemarijntje, vrienden van ons hebben de acty-fry of hoe dat ding ook heet, en
zijn er zeeeer tevreden over.
Maar in de normale kan je niets doen met paneermeel zeg me eromheen.
Hun hebben de normale zal ik maar zeggen, gebruiken het veel voor gebakken aardappeltjes en
friet maar toch nog een frietpan erlangs voor eventuele kroketten, bitterballen, bittergarnituur etc...
Dus daarom heb ik die niet gekocht dat was de reden voor me om die niet te kopen.

Nu is de nieuwe uit waar je wel kroketten en zo kan indoen maar heb er zeer slechte dingen
over gelezen dat de bitterballen er niet mooi bruin uitzien, smaken wel zoals het moet maar
het oog wil ook wat he. :wink:
Lijkt van buiten net alsof ze half gaar zijn, zet je dus niet op tafel als er gasten komen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

@rozemarijntje, ja, dat is dat ding van Tefal inderdaad: Actifry Multi Cooker. Zag 'um voor €99,-- en bij de Wehkamp voor, jawel, €139,00. Of je een emmer (van verschil) leeggooit. Mij lijkt 't niets maar kan er helemaal naarst zitten. Koop geen dingen voor de keuken meer, staan veel ongebruikte apparaten in de kast (zoals in menig huishouden).

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef: Die maak ik al jaren niet meer; begon daar altijd in september mee en tegen Kerstmis was hij lekker, met tussentijdse toevoeging van alcohol, maar je moet een maag van steen hebben (ik tenminste).
Wat is dat dan die xmas-pud, wat moet ik me daar bij voorstellen dan omdat je er dan in
september al mee moet beginnen ?
Ik ken het niet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef: Koop geen dingen voor de keuken meer, staan veel ongebruikte apparaten in de kast (zoals in menig huishouden).
Herkenbaar, ik wilde een broodbakmachine wat toen helemaal in was....en
waar staat die...in de kast een hoop ruimte innemen. :oops:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik wens iedereen ( forumvrienden natuurlijk ) een goede nachtrust
toe en morgen gezond weer op.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bij gebrek aan een oven, bakte mijn moeder ( met hulp van mij, wie hielp mocht natuurlijk de beslagkom uitlikken) een cake in die wonderpan.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat is dat dan die xmas-pud, wat moet ik me daar bij voorstellen dan omdat je er dan in
september al mee moet beginnen ?
Ik ken het niet.
Heeft er alles mee te maken dat er gedroogd fruit, noten en wat al niet meer in moet. Er zijn zoveel recepten tegenwoordig op Google; dan kan je begrijpen waarom je meestal zo vroeg moet beginnen. Maar alcohol, van sherry tot Whisky, alles word erin verwerkt en dan iedere week weer een scheut cognac, whisky of wat ook, "to keep it moist" zodat het kan rijpen. Is typisch Engels, net als Christmas Diner te beginnen om een uur of 4! Tja, 's-lands wijs, 's-lands eer. Wij hebben onze oliebollen, zij niet. Enz. Welterusten trouwens, lees maar lekker morgenochtend!

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Jolijn schreef:Bij gebrek aan een oven, bakte mijn moeder ( met hulp van mij, wie hielp mocht natuurlijk de beslagkom uitlikken) een cake in die wonderpan.
Justem, maar je kan er ook brood in bakken, van alles eigenlijk. Ook muffins, afbakbroodjes, noem maar op. Het is in feite een oven op het gasfornuis.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Een goedemorgen forumvrienden.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Isabel1 »

goedemorgen allemaal

@sjohie, wat vervelend, veel sterkte, het kan inderdaad een troost zijn dat iemand een mooi leven gehad heeft, en dat komt later ook weer allemaal boven en dan kun je met veel plezier terug kijken op de tijd die je met haar gehad hebt. Op dit moment zal het flink zeer doen, sterkte!

De wonderpan, ja die ken ik nog, wat een onding, mijn moeder fikte daarmee alles altijd aan. Altijd keiharde zwarte cake.... (zoals duidelijk moge zijn heb ik dus geen nostalgische herinneringen aan die pan)

En verder iedereen een fijne werkdag en mensen die (zoals ik) vrij hebben: geniet ervan.

Ben benieuwd hoe de staking morgen verloopt (de zorg staakt morgen min of meer)

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Sjohie ik had je bericht over je oma in eerste instantie gemist. Gecondoleerd en veel sterkte gewenst.

Gesloten