DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik spreek vanuit wat ik ervaar, dat ik het ook regelmatig meemaak, een dan ben ik toch thuis. Ik kijk niet wat er bij andere gebeurt. Het gebeurt, dat is het probleem.
Sommigen leveren het bij buren af, waar ik totaal geen voorstander van ben als dat ongevraagd gebeurt, want ze weten niet hoe de relatie tussen de buien is, sommige droppen het gewoon buiten voor de deur neer, vind ik ook niet goed, en dan heb je sommige erbij dat het pakket ergens anders ligt, zonde dat er aangebeld is.
Dat zijn dingen die moeten veranderen.
Als er negatieve ervaringen gemeld worden, zal het niet onverstandig zijn om die meldingen te bekijken en waar het mis gaat.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
08 feb 2024 11:51
Onkruid71 schreef:
08 feb 2024 11:44
Wil jij mij nou overtuigen dat ik het moet geloven?
Dat gaat je niet lukken.
Nee, daar was ik al bang voor - dat is namelijk de rode draad bij iedere discussie met jou.

Maar als jij het prima vind om vanuit je bed te oordelen over ervaringen van een ander: succes ermee.
Ben je jaloers dat ik in bed lig ofzo, ik wil wel ruilen hoor.
Ik oordeel niet over iemand zijn ervaring, ik oordeel over iemand zijn vermoeden. Ze gaat er vanuit dat het dan in de hele straat goed gaat. Het hele dorp zei ze.

Tjonge dat je er zo'n discussie punt van maakt dat ik dat niet geloof.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 08 feb 2024 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
08 feb 2024 11:56
Ik spreek vanuit wat ik ervaar, dat ik het ook regelmatig meemaak, een dan ben ik toch thuis. Ik kijk niet wat er bij andere gebeurt. Het gebeurt, dat is het probleem.
Juist. Dat is JOUW perceptie, jouw waarneming. En die zal ongetwijfeld kloppen. Maar dat betekent niet dat jouw waarneming geldend is voor het hele land. Want dat is het niet.

Enne... de waarneming van een ander is geen vermoeden. Dat is een feit, net als jouw waarneming een feit is. Tenzij je aan je eigen waarneming twijfelt.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
08 feb 2024 10:45
Discussie punt is DHL belt niet aan terwijl ze thuis zijn.
Bij mij bellen ze juist aan terwijl ik niet thuis ben. Uiteindelijk doet een buurman dan de gezamelijke voordeur open en zetten ze het bij mij voor de deur. Top geregeld zo. Ook al is het niet volgens de regels, wel fijn dat het kan.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij mij gaat het meestal tot vrijwel altijd goed, bij mijn kinderen ook. De adressen variëren van stedelijk (zowel centrum als buitenwijk) tot dorp. Je moet er een beetje geluk mee hebben. Systematische verschillen tussen de verschillende diensten zijn mij niet opgevallen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nijogeth schreef:
08 feb 2024 12:10
Onkruid71 schreef:
08 feb 2024 10:45
Discussie punt is DHL belt niet aan terwijl ze thuis zijn.
Bij mij bellen ze juist aan terwijl ik niet thuis ben. Uiteindelijk doet een buurman dan de gezamelijke voordeur open en zetten ze het bij mij voor de deur. Top geregeld zo. Ook al is het niet volgens de regels, wel fijn dat het kan.
Nu viel dit vandaag dus vies tegen. Ik was niet thuis, wist dat een paar van de buren wel thuis waren, zodat ze de deur open konden doen. Kreeg om 13.44 de melding dat het naar het pakketpunt ging. Maar daar was ie om 17.30 toen dat ging sluiten ook niet. Misschien staat het er dadelijk toch.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
08 feb 2024 18:44
Nijogeth schreef:
08 feb 2024 12:10
Onkruid71 schreef:
08 feb 2024 10:45
Discussie punt is DHL belt niet aan terwijl ze thuis zijn.
Bij mij bellen ze juist aan terwijl ik niet thuis ben. Uiteindelijk doet een buurman dan de gezamelijke voordeur open en zetten ze het bij mij voor de deur. Top geregeld zo. Ook al is het niet volgens de regels, wel fijn dat het kan.
Nu viel dit vandaag dus vies tegen. Ik was niet thuis, wist dat een paar van de buren wel thuis waren, zodat ze de deur open konden doen. Kreeg om 13.44 de melding dat het naar het pakketpunt ging. Maar daar was ie om 17.30 toen dat ging sluiten ook niet. Misschien staat het er dadelijk toch.
Als dat van Postnl komt, heb al een paar keer meegemaakt dat het pakket dan pas een dag later naar het pakketpunt gaat.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is DHL en inderdaad gaat het daar ook de dag erna naar een pakketpunt. Aangezien hier de trend is dat een pakketpunt in een winkel is en een hoop ervan tegenwoordig om 10 uur open gaan en om 17.30 sluiten en niet om 18.00, zijn die pakketpunten eigenlijk nutteloos voor hen die moeten werken.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
09 feb 2024 08:39
Het is DHL en inderdaad gaat het daar ook de dag erna naar een pakketpunt. Aangezien hier de trend is dat een pakketpunt in een winkel is en een hoop ervan tegenwoordig om 10 uur open gaan en om 17.30 sluiten en niet om 18.00, zijn die pakketpunten eigenlijk nutteloos voor hen die moeten werken.
Dan kijken of er een DHL punt in de buurt is met een pakketautomaat en via de app aangeven dat het voortaan daar naartoe moet.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
09 feb 2024 08:59
Nijogeth schreef:
09 feb 2024 08:39
Het is DHL en inderdaad gaat het daar ook de dag erna naar een pakketpunt. Aangezien hier de trend is dat een pakketpunt in een winkel is en een hoop ervan tegenwoordig om 10 uur open gaan en om 17.30 sluiten en niet om 18.00, zijn die pakketpunten eigenlijk nutteloos voor hen die moeten werken.
Dan kijken of er een DHL punt in de buurt is met een pakketautomaat en via de app aangeven dat het voortaan daar naartoe moet.
Maar die staan ook vaak in een winkel en bovendien passen er alleen pakketten in die niet te groot zijn. Komt ook nogal eens voor dat ze vol zitten, kan het er ook niet in.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Thijs124 »

DHL en PostNL en DPD zijn hier gezamenlijk bij een depot in een tankstation dat 24/7 open is.
De bezorgers rijden na afloop van hun toer bij het depot langs, vaak ook pas heel laat. Soms komen ze smorgens langs maar ook vaak in de avond tot ca 22 uur.
Zowel PostNL als DHl maken minstens 2 ritten per dag, met verschillende bezorgers natuurlijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Thijs124 schreef:
09 feb 2024 09:18
DHL en PostNL en DPD zijn hier gezamenlijk bij een depot in een tankstation dat 24/7 open is.
De bezorgers rijden na afloop van hun toer bij het depot langs, vaak ook pas heel laat. Soms komen ze smorgens langs maar ook vaak in de avond tot ca 22 uur.
Zowel PostNL als DHl maken minstens 2 ritten per dag, met verschillende bezorgers natuurlijk.
Ja, en? Dat er bij jou in de buurt een pakketpunt bij een tankstation is, betekent niet dat dit all over Nederland zo is. Bovendien heb ik al een paar x meegemaakt dat mijn pakket naar een ander pakketpunt is gebracht omdat de automaat vol zat.
En dan kiest de bezorger een pakketpunt wat voor hem het makkelijkst niet, niet voor de ontvanger.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door riddert »

Nijogeth schreef:
09 feb 2024 08:39
Het is DHL en inderdaad gaat het daar ook de dag erna naar een pakketpunt. Aangezien hier de trend is dat een pakketpunt in een winkel is en een hoop ervan tegenwoordig om 10 uur open gaan en om 17.30 sluiten en niet om 18.00, zijn die pakketpunten eigenlijk nutteloos voor hen die moeten werken.
Laat je pakketten dan op je werk bezorgen. Probleem opgelost.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Techneut71 »

riddert schreef:
09 feb 2024 09:34
....
Laat je pakketten dan op je werk bezorgen. Probleem opgelost.
Bij ons op het werk mag dat helaas niet.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door angel1978 »

Is toch ook wonderlijk dat je je werkgever moet opzadelen met het ontvangen van pakketjes als oplossing voor het niet functioneren van een bezorgdienst.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je werkgever zal maar een paar duizend werknemers in dienst hebben. Moeten ze een loods bouwen voor alle afgegeven pakketten.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik meen dat Blokker in Geldermalsen nog een megamagazijn heeft met veel te veel ruimte. Is het een idee daar dan een landelijk pakketpunt van te maken?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, ik lees net dat DHL honderden pakketautomaten gaat plaatsen, waarvan veel bij sportclubs. Er moet dan wel eerst een seizoenkaart worden gekocht...https://www.emerce.nl/nieuws/nu-pakketa ... -eindhoven

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
09 feb 2024 08:59
Nijogeth schreef:
09 feb 2024 08:39
Het is DHL en inderdaad gaat het daar ook de dag erna naar een pakketpunt. Aangezien hier de trend is dat een pakketpunt in een winkel is en een hoop ervan tegenwoordig om 10 uur open gaan en om 17.30 sluiten en niet om 18.00, zijn die pakketpunten eigenlijk nutteloos voor hen die moeten werken.
Dan kijken of er een DHL punt in de buurt is met een pakketautomaat en via de app aangeven dat het voortaan daar naartoe moet.
Helaas zijn die er niet. Alleen PostNL heeft eigenlijk pakketpunten die na 18.00 open zijn en die hebben ook een pakket automaat hier.

In mijn ogen zou dat eigenlijk de ideale oplossing zijn. Als ieder klein dorp een grote plek heeft waar meerdere parkeerplaatsen en automaten zijn waar men na het werk even langs gaat, pakket oppikt en door. Dat scheelt een hoop kilometers en werkdruk voor de bezorgers. Dan laat je mensen extra betalen als ze het per se thuis willen ipv in de automaat.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Nijogeth »

riddert schreef:
09 feb 2024 09:34
Laat je pakketten dan op je werk bezorgen. Probleem opgelost.
Dat is normaal ook de oplossing. Maar dit zou afgelopen zaterdag al binnen zijn gekomen.

Plaats reactie