DIGID app verplicht bij sommige overheden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Erthanax »

Denk je wel een beetje aan je bloeddruk WA? Anders moet je nog meer afspraken maken :D

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
09 aug 2023 19:48
witte angora schreef:
09 aug 2023 10:54
Onlangs kreeg ik via de mail een afspraakbevestiging van een zorgverlener; het bericht staat achter een of andere muur. Om te lezen wat je net al hebt afgesproken moet je aardig wat capriolen uithalen. Slaat dus helemaal nergens op, dat is volkomen doorgeschoten. Temeer omdat je twee dagen van tevoren ook nog eens een normale sms ter herinnering krijgt.
Dat is in dit topic Gebruik beveiligde mail binnen de zorg langsgekomen.

Persoonlijk hou ik een voorkeur voor DigiD, omdat het redelijk makkelijk werkt.
Eheh, ik ben dus niet de enige die er tegen aan loopt. En hoe ik over Digid denk, dat is in dit topic ook wel duidelijk. Gewoon normaal een code per sms graag, en verder geen onzin.

Ik denk, maar eigenlijk weet ik dat al heel lang, nog in de tijd dat ik op de redactie van Vermande werkte, dat de overheid compleet is doorgeslagen. Het gaat niet om de veiligheid, het gaat er om dat 150 marionetten in wisselende samenstelling bij elkaar zitten om over van alles te praten en 's avonds met een goed gevoel naar huis kunnen omdat ze iets 'bereikt' hebben. Doorgaans, dat is het gros van de wetswijzigingen, gaat het om het verplaatsen van een komma of het omdraaien van twee woordjes. Veel meer is het niet. En ondertussen zijn de echte problemen in het land onbeheersbaar.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
09 aug 2023 20:41
Denk je wel een beetje aan je bloeddruk WA? Anders moet je nog meer afspraken maken :D
Die gaat de afgelopen jaren steeds beter, dank je. Kan de reden niet vertellen natuurlijk, dat is volgens de AVG een soortement van staatsgeheim of zo. En ergens klopt dat ook wel, aangezien ik de enige toekomstige bewoner van mijn eigen zelfstandige weiland ben. :lol:

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
09 aug 2023 20:45
(...) aangezien ik de enige toekomstige bewoner van mijn eigen zelfstandige weiland ben. :lol:
Vergeet niet je Juridische Verklaring Opzegging Burgerschap op te sturen naar de burger-meester, de Tweede Kamer, en de IPU in Basel, voorzien van een natte handtekening in blauwe inkt en daaroverheen een vingerafdruk in rode inkt. Volgens anderen moet je er ook nog weer een zwarte rechthoek omheen tekenen. Autonoom willen worden is best ingewikkeld en de zelfverzonnen regels veranderen ook nogal eens.

De rechter denkt er meestal het zijne van. Lees bv dit hilarisch vonnis maar eens.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is te hopen dat een papieren acte heden ten dage, gebracht met de koperen koets uit het pré-koloniale tijdperk, geaccepteerd wordt. Als ik die opzegging moet doen via de Digid-app, te openen met een zelfverzonnen cijfercode, gaat dat nog wel een uitdaging worden.

Aan de andere kant, als je niet eens in staat bent zelf een cijfercode te verzinnen en vooral: te implementeren, is het nog maar de vraag of je wel in staat bent als Soeverein Mens een Onafhankelijk Weiland te besturen. Hmmm... dilemma's, dilemma's...

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens zeg ik mijn burgerschap niet op, ik verklaar Mijn Weiland onafhankelijk. Met een beetje goede wil wordt ik dan een zelfstandig land binnen het Koninkrijk der Nederlanden.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
09 aug 2023 21:24
Overigens zeg ik mijn burgerschap niet op, ik verklaar Mijn Weiland onafhankelijk. Met een beetje goede wil wordt ik dan een zelfstandig land binnen het Koninkrijk der Nederlanden.
Dus niet soeverein maar je pikt gewoon een stukje land binnen een ander land...
Mmm tot zover de goede wil.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, ik pik het niet, ik koop het, en verklaar het daarna onafhankelijk. Dat is in het recente verleden vaker gebeurd, weet je nog? Indonesië, Suriname, en in de Caribean liggen ook nog wat eilanden die zo hun eigen verhoudingen hebben tot het Koninkrijk der Nederlanden.
🤡

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
09 aug 2023 21:24
(...) binnen het Koninkrijk der Nederlanden.
Word wakker! Doe je eigen onderzoek! Nederland bestaat helemaal niet meer! Volgens sommige autonomen worden we nu bestuurd door Dunn & Bradstreet, volgens andere door SHAEF, en volgens weer andere maken we nu deel uit van Duitsland.

Overigens is er gisteren vastgesteld door een rechtsgeleerde (de vermaarde yourist Plate uit Schinveld) dat de grondwet en alle wetten beëindigd zijn en dat alle ambtenaten en rechters geen mandaat meer hebben en dat de burgeroorlog is begonnen!

Voor de duidelijkheid, ik verzin dit niet zelf. Dit soort kletskoek gaat rond onder autonomen, die het nog geloven ook.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Suriname en Indonesië, enzovoort, hebben we overigens niet gekocht, maar gewoon ingepikt.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
09 aug 2023 22:44
Suriname en Indonesië, enzovoort, hebben we overigens niet gekocht, maar gewoon ingepikt.
Oh, die (in)pik mentaliteit zit dus gewoon in onze genen? Dan is het volkomen zinloos mensen daarvoor op te sluiten of een therapie op te dringen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
09 aug 2023 22:53
Lady1234 schreef:
09 aug 2023 22:44
Suriname en Indonesië, enzovoort, hebben we overigens niet gekocht, maar gewoon ingepikt.
Oh, die (in)pik mentaliteit zit dus gewoon in onze genen? Dan is het volkomen zinloos mensen daarvoor op te sluiten of een therapie op te dringen.
Net zoals het zinloos is om je onafhankelijk te verklaren, ze pikken het land toch zo weer in. Recht an de sterksten.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

Daarom, dit land bestaat uit 17 miljoen Calimero's. Waarvan een groot deel weer uit inpikkers bestaat. Pakken ze een ander, voelen ze zich weer wat groter, nietwaar?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
09 aug 2023 20:43
Jablan schreef:
09 aug 2023 19:48
witte angora schreef:
09 aug 2023 10:54
Onlangs kreeg ik via de mail een afspraakbevestiging van een zorgverlener; het bericht staat achter een of andere muur. Om te lezen wat je net al hebt afgesproken moet je aardig wat capriolen uithalen. Slaat dus helemaal nergens op, dat is volkomen doorgeschoten. Temeer omdat je twee dagen van tevoren ook nog eens een normale sms ter herinnering krijgt.
Dat is in dit topic Gebruik beveiligde mail binnen de zorg langsgekomen.

Persoonlijk hou ik een voorkeur voor DigiD, omdat het redelijk makkelijk werkt.
Eheh, ik ben dus niet de enige die er tegen aan loopt. En hoe ik over Digid denk, dat is in dit topic ook wel duidelijk. Gewoon normaal een code per sms graag, en verder geen onzin.

Ik denk, maar eigenlijk weet ik dat al heel lang, nog in de tijd dat ik op de redactie van Vermande werkte, dat de overheid compleet is doorgeslagen. Het gaat niet om de veiligheid, het gaat er om dat 150 marionetten in wisselende samenstelling bij elkaar zitten om over van alles te praten en 's avonds met een goed gevoel naar huis kunnen omdat ze iets 'bereikt' hebben. Doorgaans, dat is het gros van de wetswijzigingen, gaat het om het verplaatsen van een komma of het omdraaien van twee woordjes. Veel meer is het niet. En ondertussen zijn de echte problemen in het land onbeheersbaar.
Maar o wee als die SMS wordt gehackt en iemand weet dat er een medische afspraak is. Dan breekt de pleuris uit in dit land en zijn de eerste reacties dat er strengere regels moeten komen. Ook op dit forum.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

En dan te bedenken dat een aanzienlijk deel van de mensen hun hele medische hebben en houden, inclusief afspraken, luidkeels aan de hele omgeving uiteenzetten, tot soms in de trein gillend in de smartphone toe. Kan de hele coupé meegenieten. Maar o wee, de sms met enkel een afspraak zou heel misschien gehackt kunnen worden.

Ik verlang steeds meer naar mijn eigen Weiland.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hebt u daar dan ook uw eigen zorgverleners, of moet u toch naar de buren?

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
10 aug 2023 11:54
En dan te bedenken dat een aanzienlijk deel van de mensen hun hele medische hebben en houden, inclusief afspraken, luidkeels aan de hele omgeving uiteenzetten, tot soms in de trein gillend in de smartphone toe. Kan de hele coupé meegenieten. Maar o wee, de sms met enkel een afspraak zou heel misschien gehackt kunnen worden.

Ik verlang steeds meer naar mijn eigen Weiland.
Als u dan op uw eigen weiland woont, dan zeker ook geen gebruik meer maken van de zorg? Anders blijft die stress die u dat oplevert.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Methusalah »

witte angora schreef:
09 aug 2023 19:33
Lady1234 schreef:
09 aug 2023 19:21
Zou het niet gewoon uit beleefdheid kunnen zijn? En wat is het probleem van het ontvangen van een mail.
Het probleem is dat ik niet alles uit de kast wil halen om een mail te lezen waarvan ik de inhoud al ken. En beleefdheid? Is dat weer een van die 'social talks' van neurotypicals? Voor mij is het simpel: als je een vraag stelt, kun je ook een antwoord verwachten. Wil je het antwoord niet horen, stel dan ook de vraag niet.
Alles uit de kast? Je houd er echt van om dingen zwaar te overdrijven he... Stel je niet zo aan. Ik ben echt geschrokken van de koppige blindheid en naiviteit die je hier tentoonstelt. Je hebt 0 expertise op het gebied maar je doet alles af als onzinnig omdat je denkt het beter te weten. Compleet kansloos in een discussie natuurlijk en je zet je zelf behoorlijk voor schut. Was je in school vroeger ook zo? Ik kan het mij bijna niet voorstellen.

witte angora schreef:
09 aug 2023 20:43
Ik denk, maar eigenlijk weet ik dat al heel lang, nog in de tijd dat ik op de redactie van Vermande werkte, dat de overheid compleet is doorgeslagen. Het gaat niet om de veiligheid, het gaat er om dat 150 marionetten in wisselende samenstelling bij elkaar zitten om over van alles te praten en 's avonds met een goed gevoel naar huis kunnen omdat ze iets 'bereikt' hebben. Doorgaans, dat is het gros van de wetswijzigingen, gaat het om het verplaatsen van een komma of het omdraaien van twee woordjes. Veel meer is het niet. En ondertussen zijn de echte problemen in het land onbeheersbaar.

Ook van politiek heb je geen kaas gegeten als je dit serieus denkt. Waar haal je deze onzin vandaan, serieus. Dat je het al hebt over marionetten vertelt mij genoeg over jouw manier van denken. Het is heel erg populistisch en onwetend. Ondertussen zit je achter je beeldscherm een beetje te klagen. De wereld wordt daar ook niet echt veel beter van.
witte angora schreef:
10 aug 2023 11:54

Ik verlang steeds meer naar mijn eigen Weiland.
Succes daar op je weiland zonder water- en stroomvoorzieningen. Succes in je weiland zonder zorgstelsel. Je snapt dat als je 'soeverein' wil zijn dat je de eerste en beste ziekenhuis nota voor de rest van je leven mag afbetalen. Succes in je weiland zonder pensioenstelsel. Heb je je pijl en boog al klaar en weet je al hoe je vuur moet maken? Succes in een weiland waar je niks kan importeren omdat je daarvoor verdragen nodig gaat hebben met Europa. Succes in een weiland waar je alleen en armoedig achter zal blijven want dat weiland wat jij wil bestaat alleen maar in je fantasie.

Je hebt geen flauw idee wat je te danken hebt aan de maatschappij waar je in leeft.

Ik vind jouw hele houding om je te schamen.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Om te schamen? Ik maak me meer wat zorgen om de mentale gezondheid van mensen die zo tekeer gaan.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lowieze schreef:
10 aug 2023 13:22
Om te schamen? Ik maak me meer wat zorgen om de mentale gezondheid van mensen die zo tekeer gaan.
Goed punt. Dat zeker ook. Ik weet niet of dit nu een gemis is in opvoeding of gewoon pure onwetendheid en vooringenomenheid. Ik vind het bizar dat je zo lang in een maatschappij kan leven zonder echt te snappen hoe het werkt en waarom sommige dingen noodzakelijk zijn. Ik zou ook wel willen dat sommige dingen anders zijn maar ik blijf wel in de realiteit. Altijd maar dat zeuren en niet beseffen hoe goed ze het hebben en hoeveel geluk ze hebben dat ze in dit land geboren zijn en niet een ander land waar je rechten en leefomstandigheden minimaal zijn

Plaats reactie