LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekering auto

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
teuntje123

verzekering auto

Ongelezen bericht door teuntje123 »

Ik heb pas geleden een nieuwe auto gekocht. Bij aanvraag voor verzekering werd mijn mondeling meegedeeld dat het all-risk E100,- zou bedragen. Na ontvangen van een bevestiging van de verzekering bleek het veel meer te zijn. Maar er waren administratiekosten bij dus over het bedrag kon ik niet veel meer zeggen.
De maand erna werd 148,- van mijn rekening afgeschreven. Gebeld met de maatschappij en de medewerker had een fout gemaakt. Men zou proberen om de fout te herstellen zodat de kosten rond het afgesproken bedrag zou liggen.
Uiteindelijk kreeg men een schadevrij jaar van de maatschappij erbij zodat ik op de 130 E zou uitkomen. Aangegeven dat de auto maar even op 130 E te verzekeren voordat ik definitief zou aangeven hiermee akkoord te gaan.

Bij navraag bleek een andere firma de auto voor 108 te verzekeren. Ik heb een fax gestuurd waarin ik sommeerde de auto verzekering per 14/11 atop te zetten.
Ik kreeg een telefoontje dat dit niet zomaar zou gaan maar dat het contract liep tot dec. 2004. Indien ik al mijn verzekeringen bij deze firma zou onderbrengen, zou men de kostprijs waarschijnlijk omlaag krijgen. Hiermee ben ik niet akkoord gegaan.

MIjn vraag is:

Mag de tussenpersoon, via wie ik de verzekering heb afgesloten, dit zomaar weigeren na een fout aan hun kant??? Hoe moet ik dit nu verder aanpakken??

wampie

Re: verzekering auto

Ongelezen bericht door wampie »

Teun,

Het is heel simpel: een verzekering is een contract tussen de maatschappij en de verzekeringnemer. Het wetboek van koophandel en het burgerlijk wetboek zijn hier heel dudelijk in. Contract is contract, in de voorwaarden zal omschreven staan hoe het zit met contractduur en opzegtermijn.
De tussenpersoon blijft bij geschillen fluitend aan de zijlijn.

teuntje123
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2003 19:05

Re: verzekering auto

Ongelezen bericht door teuntje123 »

Dat is dikke ****. Ik heb inmiddels contact gehad met de eigenaar van het tussenbureau en deze zou voor mij het een en ander uitzoeken om de maandelijske lasten omlaag te krijgen. Misschien heb ik op deze manier toch een beetje mijn zin gekregen.

Gast

Re: verzekering auto

Ongelezen bericht door Gast »

en dan is een tussenpersoon ook nog eens verantwoordelijk voor gemaakte fouten, wampie.

Gesloten