LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Catawiki Veiling

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
roos58
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2014 13:26

Catawiki Veiling

Ongelezen bericht door roos58 »

Klacht mijn kunstwerk werd aangeboden op deze veiling hoogste bedrag zou 600 zijn en het minimum bedrag stond bij dat het niet nodig was om dat in te vullen en dat er dan meer mensen zouden gaan bieden dus jammer genoeg niet ingevuld
Aangevinkt ophalen dus alleen dit!
Er werd maar 8 euro geboden op mijn werk en daar ben ik het dus niet mee eens en ook nog eens iemand uit Spanje nu willen ze dat ik het verstuur en ook nog eens uit eigen zak de verzendkosten betaal terwijl ik er bij had staan OPHALEN dus nee ik doe geen afstand hier van wat kan ik doen??
Heb ze 3 april de hele dag gemaild en de persoon in het Engels bericht gestuurd en bericht terug in het Spaans wat ik niet begrijp gebeld pakken niet op helpp

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Catawiki Veiling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon niet leveren. Klaar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Catawiki Veiling

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

bij Ophalen hoef je het nooit te versturen.
Als breekbaar mag je dat weigeren, ook niet op hun risico versturen.

Als ze maar €8,- betalen dit terug storten.
Ze kopen maar vliegticket retour en gaan maar halen.

Wel volgende keer minimale prijs of vrienden laten mee bieden, mag niet maar gebeurde wel vaker.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Catawiki Veiling

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Roos: wat zeggen de algemene voorwaarden van Catawiki hier over?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Catawiki Veiling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het verschil tussen Catawiki en eBay op dit punt is; op eBay kun je aanvinken: "Alleen Ophalen". Op Catawiki is dit niet mogelijk. Vervolgens krijg je als verkoper dit gezeur. Catawiki kan dit makkelijk verhelpen maar dat doen ze om begrijpelijke redenen niet. Het kost ze dan biedingen en dus inkomsten. Op eBay zie je altijd duidelijk dat spullen met "Alleen Ophalen" fors minder opbrengen.

Mijn advies: opsturen weigeren en daar aan vasthouden. De bal ligt dan bij de koper. Daar hoor je nooit meer wat van.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 04 apr 2019 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Catawiki Veiling

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat de opbrengst betreft: het is natuurlijk maar net wat de liefhebber er voor over heeft. Wat dat betreft kom je soms de meest wonderlijke dingen tegen. Niet alleen op Catawiki.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Catawiki Veiling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Catawiki verplicht verkopers spullen te verzenden, ook al geeft de verkoper "ophalen" aan
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/c ... cbf5da9c9f

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Catawiki Veiling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De oplossing staat in het verhaal op klachtencompas. Er wordt verstuurd als de koper bereid is deze kosten op zich te nemen. In het geval van TS geef je een hoog bedrag op voor deze kosten waarbij de koper zal afhaken. Hapt deze toch toe, dan zal het toch verstuurd moeten worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Catawiki Veiling

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:
04 apr 2019 23:56
Je hebt nu wel het verschil tussen een marktplaats en een veiling geleerd.

Nu alleen nog het verschil leren tussen "bij voorkeur ophalen" en "ophalen".

wilsomyklawilp2sop7
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2020 18:24

Re: Catawiki Veiling

Ongelezen bericht door wilsomyklawilp2sop7 »

Niet alleen schijn van professionaliteit is een kenmerk van de Catawiki-experts,die klakkeloos accepteert zelf op basis van fakfoto en idem diot tekst. Door toelaten van frauderende vrienden en regelen dat bedrogen kopers geroyeerd worden omwille de stelling expert dat de echte oplichter de klager is is in expertenland vrij baan om alle wanpraktijken te faciliteren.
Ze kunnen eigen vlees keuren en er Fancy taxatie bijplakken en kunnen vrienden en familieleden alle vuiligheid laten verkopen.
De klager is de pineut. Geweldig verdienmodel van de oude rot in het vak bij Catawiki expert zijn.

Ik heb onlangs de notaris ingelicht, dat zijn falend toezicht veroorzaakt worden door uitsluitend foto acceptatie van min of meer corrupte experts. In bepaalde fora worden de experts met naam genoemd met tekst en uitleg.
Zelf deed ik expertise naar Moldaviet (edelsteen) en verkreeg zo en bewijs dat Catawiki opzettelijk die valse stenen bleef verkopen, om premie te vangen en dus opzettelijk premies ontving van bedrog.
Ik stelde dat Catawiki de bedrogen kopers van Moldaviet moest aanschrijven en hen schadeloos moesten stellen, omdat ze het wisten. Uiteindelijk werd ik ook geroyeerd vanwege het schenden van de gebruiksregels.

Ik had aangifte gedaan bij de politie en behield de fraude steen als bewijs. (ook tegen Catawiki). En dat past Catawiki niet. De fraudeur moet het bewijs terug hebben, want die steunen ze. De fraudeur wil altijd de veilingkosten betalen voor vele fraudegevallen. Dat is het verdienmodel bij uitstek van Catawiki. De bedrogene is het bewijs kwijt en wordt volkomen weerloos slachtoffer van het Catawiki systeem en dreigt bestookt te worden met politie aangifte door de oplichter en benut de steun van Catawiki. Leuker kan cartawiki het niet maken voor fraudeurs.

Dus taak van de Notaris om vooral enkele expertgroepen onder de loep te nemen, waar volledig te bewijzen is dat de experts totaal ondeskundig zijn om edelstenen en dure sieraden op basis van foto juist te beoordelen.
Logisch dat Catawiki schreeuwt om nieuwe experts. Een echte expert, wil toch niet bij zo een zootje geplaatst worden in de fotogalerij.
Grappig is dat van de nu bv ca 20 experts bij edelstenen en sieraden bij aanklikken van de foto maar van een enkeling je te weten komt, dat hij of zij die stof helemaal niet beheerst. Sterker nog van de meeste foto's is er alleen een verwijzing naar een veilingpagina met andere fotokoppen. Dus het is zelfs mogelijk dat bij Catawiki zelfs een foto, de foto accepteert en via een automatisch programma er een leuke taxatie bij zet voor de bekende groep die niet thuishoort op een professionele eerlijke veiling.
Waarvan akte.
L>S

Gesloten