LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dela bepaald de afkoopwaarden en afkoopkosten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jos1963
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2018 22:10

Dela bepaald de afkoopwaarden en afkoopkosten

Ongelezen bericht door Jos1963 »

"De uitvaartverzekering loopt tot aan uw overlijden. Wilt u de verzekering eerder stoppen? Dan geldt er een termijn van tenminste een maand om dit te regelen. U krijgt niet altijd een geldbedrag uitgekeerd. DELA bepaalt de waarde van de uitvaartverzekering. Deze waarde bestaat uit de poliswaarde min € 150 afkoopkosten (€ 90 als u de polis gedeeltelijk stopzet).
Is de waarde van de verzekering hoger dan de afkoopkosten? Dan maken we dit geldbedrag over naar uw rekening. U bent dan niet meer verzekerd voor uw uitvaart. "

Hoe de afkoopwaarde is opgebouwd bepaalt Dela wat niet bijzonder veel vertrouwen wekt en waar zijn de hoge afkoopkosten op gebaseerd?

Ik heb om een detailberekening van de afkoopwaarde verzocht.

Zijn er mensen met ervaring over dit onderwerp?

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Dela bepaald de afkoopwaarden en afkoopkosten

Ongelezen bericht door Mk »

150 euro administratieve afhandeling. Dus 2 tot 3 uur werk blijkbaar. Ik zou overigens niet weten waarom dela daar een onderbouwing voor hoeft te geven.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dela bepaald de afkoopwaarden en afkoopkosten

Ongelezen bericht door witte angora »

Ervaring niet. Hoe moet ik de titel lezen? Maak je Dela inderdaad het verwijt dat ze de hoogte van de afkoopwaarde vaststellen? Dat is nu eenmaal het recht wat ze hebben. Of ben je het enkel niet eens met het bedrag? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Gesloten