Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gerrie2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2023 13:42

Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door gerrie2000 »

Ik heb op marktplaat een accu decoupeerzaag gekocht voor 120 euro en verzendkosten. Verzending via Postnl met track en trace (7 euro). Pakje is volgens track en trace afgeleverd op vrijdag 23 juni om 10:11. Echter, ik heb niks ontvangen of gezien.
Paar dagen voor de zekerheid, maar geen pakketje.
Dus via de Postnl chatbot een referentie en tel nummer gekregen met de boodschap om maar te bellen naar dat nummer met de klacht. Dit heb ik een paar keer geprobeerd, maar na 30 min en 45 min in de wacht maar opgehangen, omdat ik ook nog andere dingen in mijn leven moet doen. Vanochtend nogmaals geprobeerd en warempel na een uur iemand aan de lijn. Wat zegt deze mevrouw? U kunt het onderzoek naar het vermiste pakje niet starten, dat moet de afzender doen (want hij/zij is het bezorgcontract aangegaan met Postnl). Juridisch zal dat wel zo zijn, maar ik zit met het probleem en niet de afzender. Op mijn vraag of de afzender mij dan kon machtigen, zodat ik (de probleemhouder) het onderzoek alsnog kan starten werd geantwoord dat dat niet kon, want zo zijn de procedures nu eenmaal... Tsja, dan ben je uitgeluld en van het kastje naar de muur gestuurd.
En nu kan ik wel de afzender vragen om telefonisch contact op te nemen met Postnl en dus minimaal een uur in de wacht te gaan staan voor wat niet zijn probleem is (hij heeft immers het pakje netjes verstuurd wat volgens de track en trace is aangekomen). Maar dat lijkt me vrij kansloos. Zou ik ook niet doen als afzender in dit geval...
Wellicht dat Radar Postnl eens zou kunnen bevragen hierover. Met name de vraag waarom de afzender de ontvanger niet kan machtigen lijkt me erg relevant.
Zo nu ben ik iig mijn verhaal en deel van mijn frustratie ff kwijt (en natuurlijk die 120 euro voor die accu decoupeerzaag)!

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vreemd, ik lees nooit klachten over Postnl. :mrgreen:

Het klopt trouwens wel dat alleen de verzender om een onderzoek kan vragen, de verzender is de klant van Postnl. Niet de ontvanger.

Als de verzender een particulier is en je heeft laten weten dat verzending op jouw verantwoording gebeurd, ben je inderdaad je geld kwijt.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door Lowieze »

Staat er bij de bezorging in de app ook waar het is afgeleverd? Ligt het bij één van de buren of misschien bij een afhaalpunt?

gerrie2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2023 13:42

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door gerrie2000 »

Lowieze schreef:
07 jul 2023 14:40
Staat er bij de bezorging in de app ook waar het is afgeleverd? Ligt het bij één van de buren of misschien bij een afhaalpunt?
Er staat dat het bij mij thuis is afgeleverd. Maar niemand heeft iets gehoord, en ook niets in de tuin/schuur gevonden....
Belachelijk dat dan alleen de afzender een onderzoek kan starten en niet de ontvanger (desnoods met een machteging van de afzender). En belachelijk dat je minimaal een uur in de wacht moet staan bij de klantenservice...

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door Lowieze »

gerrie2000 schreef:
07 jul 2023 15:37
Lowieze schreef:
07 jul 2023 14:40
Staat er bij de bezorging in de app ook waar het is afgeleverd? Ligt het bij één van de buren of misschien bij een afhaalpunt?
Er staat dat het bij mij thuis is afgeleverd. Maar niemand heeft iets gehoord, en ook niets in de tuin/schuur gevonden....
Belachelijk dat dan alleen de afzender een onderzoek kan starten en niet de ontvanger (desnoods met een machteging van de afzender). En belachelijk dat je minimaal een uur in de wacht moet staan bij de klantenservice...
Dan zou ik het nog eens bij buren vragen.
Mijn buurjongen kreeg vorige week in de app de melding dat het pakketje thuis bezorgd was, niet dus. De pakketbezorger had per ongeluk het huisadres als bezorgadres opgegeven maar het pakketje lag bij één van de buren. Zo is het wel even zoeken natuurlijk.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door juliomariner »

U kunt het belachlijk vinden dat de ontvanger geen onderzeok kan laten doen maar u heeft PostNL geen bezorgopdracht gegeven. Omdat u geen opdrachtgever bent van PostNL hebben ze in pricipe niets met u van doen.
U kunt de verzender toch vragen om een onderzoek op te laten starten. (hoewel ik eigenlijk niet veel resultaat verwaxht)
Voor de rest inderdaad toch bij een paar buren navragen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gerrie2000 schreef:
07 jul 2023 15:37
Lowieze schreef:
07 jul 2023 14:40
Staat er bij de bezorging in de app ook waar het is afgeleverd? Ligt het bij één van de buren of misschien bij een afhaalpunt?
Er staat dat het bij mij thuis is afgeleverd. Maar niemand heeft iets gehoord, en ook niets in de tuin/schuur gevonden....
Belachelijk dat dan alleen de afzender een onderzoek kan starten en niet de ontvanger (desnoods met een machteging van de afzender). En belachelijk dat je minimaal een uur in de wacht moet staan bij de klantenservice...
Lijkt mij een slecht plan dat ontvangers ook om een onderzoek kunnen vragen. Denk alleen al aan al die kopers die niet door hebben in China te hebben besteld en na 3 dagen dan al Postnl gaan bellen waar het blijft. Ik vrees dan voor wachttijden aan de telefoon van zo'n 4 uur i.p.v. 1 uur.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Vorige week stopte hier een busje van Postnl voor de deur. Ik was bezig met afwassen aan de aanrecht voor het raam aan de voorzijde van mijn huis. Die bezorger pakt een pakketje uit zijn bus, zwaait een keertje naar mij, zet het pakketje voor mijn raam, scant dat pakketje en was weer weg, zelfs nog voordat ik mijn handen had afgedroogd en de deur open had gedaan. Ik bestel helemaal nooit iets dus dat vind ik erg vreemd. Toen ik het pakketje pakte bleek het voor iemand te zijn 3 straten verderop. Gelukkig was het niet zwaar dus ben daar maar naar toe gelopen en waren ze daar toevallig thuis. Als ik toen niets had gedaan en dat pakketje had gehouden dan had dus de ontvanger zijn pakketje nooit gekregen en ook nooit kunnen ontdekken waar dat gebleven was.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door DvdVK »

peter17111962 schreef:
07 jul 2023 18:52
Vorige week stopte hier een busje van Postnl voor de deur. Ik was bezig met afwassen aan de aanrecht voor het raam aan de voorzijde van mijn huis. Die bezorger pakt een pakketje uit zijn bus, zwaait een keertje naar mij, zet het pakketje voor mijn raam, scant dat pakketje en was weer weg, zelfs nog voordat ik mijn handen had afgedroogd en de deur open had gedaan. Ik bestel helemaal nooit iets dus dat vind ik erg vreemd. Toen ik het pakketje pakte bleek het voor iemand te zijn 3 straten verderop. Gelukkig was het niet zwaar dus ben daar maar naar toe gelopen en waren ze daar toevallig thuis. Als ik toen niets had gedaan en dat pakketje had gehouden dan had dus de ontvanger zijn pakketje nooit gekregen en ook nooit kunnen ontdekken waar dat gebleven was.
Dan bent u niet de enige waarbij een pakket zo wordt bezorgd.
En dan doodleuk invullen dat het pakket ( fotmaat grote schoenendoos) in de brievenbus is bezorgd.

Het kan nog erger; alles iedere dag uit de bus gooien/schoppen.
Zo op de openbare weg.
Een enkel pakket "bezorgen" terwijl de rest op de openbare weg ligt.
En waag het niet de "bezorger" op zijn werkwijze aan te spreken.

Ik hoop van harte dat de ts het pakket toch nog krijgt; ligt het soms in zijn kliko?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door alfatrion »

gerrie2000 schreef:
07 jul 2023 13:51
Zo nu ben ik iig mijn verhaal en deel van mijn frustratie ff kwijt (en natuurlijk die 120 euro voor die accu decoupeerzaag)!
Het lijkt mij zinnig om te onderzoeken of je de verkoper aansprakelijk kan stellen.

Is de verkoper een parteculier of handeld hij vanuit beroep of bedrijf?
Is er afgesproken om het product te komen ophalen en daarna verzonden?
Is er iets afgesproken over waar het risico van verlies van beschadiging tijdens verzending?

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@alfatrion. Lijkt mij dat de verkoper zijn verplichtingen is nagekomen. Hij heeft verzonden en ook Track en trace aan koper gegeven, danwel dat via marktplaats gedaan.
Wat valt verkoper te verwijten? Helemaal als deze particulier blijkt te zijn.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik zet in al mijn advertenties, verzenden voor risico van de koper.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit legitiem is .

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dramatische afhandeling verkeerd bezorgd Postnl pakje

Ongelezen bericht door alfatrion »

Justmeagain schreef:
08 jul 2023 00:32
@alfatrion. Lijkt mij dat de verkoper zijn verplichtingen is nagekomen.
De verplichting van de verkoper is om het product af te leveren. Aflevering is het het product in bezit stellen van de koper. Het risico gaat over op de koper op het moment van aflevering of - in het geval van B2C - bezorging. Bij B2C is dit dwingend recht, anders is het regelend recht.
Justmeagain schreef:
08 jul 2023 00:32
Hij heeft verzonden en ook Track en trace aan koper gegeven, danwel dat via marktplaats gedaan.
Wat volgt daaruit?
Nevyn schreef:
08 jul 2023 07:33
Ik zet in al mijn advertenties, verzenden voor risico van de koper.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit legitiem is .
Dat is legaal, tenzij er sprake is van B2C, zoals je hier boven kunt zien. Ik zou wel de verzending documenteren.

Plaats reactie