Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
RoellieBoellie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2023 10:40

Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door RoellieBoellie »

Mijn dochter (van 12) hoorde -op school- dat je makkelijk geld kunt verdienen door 'reacties te schrijven' (=troll te worden). Daarop heeft ze, een beetje naief, haar gegevens ingevuld op een website en vanaf toen kwamen de dagelijkse spam-mails, die mij onder ogen kwamen aangezien ik toegang heb tot haar mailbox.
Toen ben ik even wat onderzoek gaan doen en schrok van de omvang en gehaaidheid van deze club.
Hun werkwijze in het kort:
Men probeert de jeugd (als voorbeeld: mijn dochter van 12) over te halen om te stoppen met school/opleiding en te beginnen met een carrière in affiliate-marketing, waarmee het grote geld kan worden binnen geharkt en zet ze ondertussen in als ‘Trolls’ ten dienste van de organisatie.
Een ander verdienmodel is het verkopen van een prijzige online cursus wat dient als het startpunt van de succesvolle carrière.

Mocht u niet bekend zijn met deze (en vergelijkbare) organisatie(-s), dan adviseer ik u eens te googelen naar "Jacko Meijaard" en haak vooral niet te snel af wanneer u op de 1e meters Google-search alleen maar positieve inhoud ziet. Al deze >>>100 (!!!) websites :shock: zijn onderdeel van de organisatie! Wanneer een Blogger over de organisatie schrijft worden de reacties binnen de kortste keren overstroomt met onzin-reacties door Trolls (= jeugd die ten behoeve hiervan worden geronseld!). Ben je dus op zoek naar herkenning, zoals in mijn geval, dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg en haak je op een gegeven moment af en is hun doel bereikt.

Ze schamen zich werkelijk nergens voor en gaan zeer doordacht te werk. Het volgende illustreert dit in mijn ogen perfect:
Ze schrijven pagina’s op meerdere van hun websites, welke speciaal zijn gericht op mensen (zoals ik) die het in het hoofd halen te googlen naar "Jacko Meijaard opgelicht", met als doel je te demotiveren om ..ergens.. je beklag te doen.


Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn wiens kind hiermee te maken heeft gehad.

En... ik ben stiekem ook een beetje benieuwd of ik hier reacties van Trolls ga zien...

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Licht uw dochter voor dat gemakkelijk geld verdienen niet bestaat. Daar moet hard voor gewerkt worden, of je moet de boel oplichten.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door kuklos »

@Lady1234, dit betreft een kind van 12. Die zijn echt nog een stuk naïever en dommer dan wij volwassenen.

=======

Het is zeer misselijk, en dat is nog een understatement, dat die organisatie zich richt op kinderen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kuklos schreef:
17 mei 2023 22:00
@Lady1234, dit betreft een kind van 12. Die zijn echt nog een stuk naïever en dommer dan wij volwassenen.

=======

Het is zeer misselijk, en dat is nog een understatement, dat die organisatie zich richt op kinderen.
Nou, dat valt best mee. Toen ik 12 was, wist ik al dat het niet zomaar kwam aanwaaien, en dat weten de 12 jarigen van nu ook. En anders moet papa dat maar uitleggen.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
17 mei 2023 22:03
Nou, dat valt best mee. Toen ik 12 was, wist ik al dat het niet zomaar kwam aanwaaien, en dat weten de 12 jarigen van nu ook. En anders moet papa dat maar uitleggen.
Klopt, en daarom is juist die leeftijdscategorie (en soms nog jonger, en vaker nog wat ouder) vatbaar voor het snelle geld. Soms als geldezel, soms als drugskoerier, ze worden soms al heel jong uitgebuit in de prostitutie, noem maar op.

Wat TS noemt is nieuw voor me, maar waarom zou het me moeten verbazen?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Klinkt mij als een gevalletje dat paps/mams verantwoordelijkheden weer op anderen afwentelen.
Gratis geld of geld verdienen zonder enige moeite is er niet, tenzij het stinkt.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door PGros »

RoellieBoellie schreef:
17 mei 2023 11:11
Men probeert de jeugd (als voorbeeld: mijn dochter van 12) over te halen om te stoppen met school/opleiding en te beginnen met een carrière in affiliate-marketing, waarmee het grote geld kan worden binnen geharkt en zet ze ondertussen in als ‘Trolls’ ten dienste van de organisatie.
Hoe kunnen mensen ingezet worden als troll? Het is niet zo dat ze gevangen zitten en iets moeten. Zou je kunnen uitleggen wat er dan staat dat ze dat zouden moeten?
De organisatie richt zich niet op kinderen maar op alle leeftijden en iedereen die een passief inkomen wil verdienen op internet. Dat niet iedereen dat gaat lukken mag duidelijk zijn.
En zoals je al schrijft kinderen horen het van elkaar op school en ze maken elkaar gek. Willen allemaal makkelijk geld verdienen. Er zit verder geen kwaad in en het is inderdaad mogelijk. (Maar het is een bak werk)
Dat er verteld wordt dat ze met school moeten stoppen staat er denk ook niet. Wel dat de inkomsten ook zonder schoolopleiding gehaald kunnen worden.
Als je bijvoorbeeld een website opzet waarin je een e-book voor 50 euro verkoopt en veel mensen kopen dat boek dan loop je binnen zonder veel kosten. ;-)

Zou me niets verbazen als TS zelf een affiliate is die zijn cursus heeft gedaan want er staat een affiliate link in de link op de website waarnaar verwezen wordt en natuurlijk ben ik straks ook zo'n troll die alles komt goedpraten. :-)

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Methusalah »

Begin iig met het gebruiken van de juiste termen. Dit is namelijk geen trolling.

Trolling is je gedragen als een hork op een openbare forum om te stoken en reacties uit te lokken, etc. Dat is geheel voor eigen vermaak en zeer puberaal. Met trollen kan je geen geld verdienen, het leid alleen maar tot een account blokkade.

Dit geval is gewoon een mislukte vorm van marketing cq misleiding. Ze zal er zo goed als niets mee verdienen. Gewoon zo snel mogelijk mee stoppen. Niemand heeft wat aan deze onzin.

'Jacqueline Destiny
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2022 23:41

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door 'Jacqueline Destiny »

Methusalah schreef:
18 mei 2023 12:24
Trolling is je gedragen als een hork op een openbare forum
Dat zouden minder mensen moeten doen.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door PGros »

Methusalah schreef:
18 mei 2023 12:24
Dit geval is gewoon een mislukte vorm van marketing cq misleiding. Ze zal er zo goed als niets mee verdienen. Gewoon zo snel mogelijk mee stoppen. Niemand heeft wat aan deze onzin.
De marketing werkt wel hoor.
Ze zal niet veel verdienen is waarschijnlijk
Zeker als je snel stopt verdien je weinig.
Sommige mensen gaan wel veel verdienen. Maar daar heb je geen boek voor nodig (is inderdaad onzin). Alles is gewoon op internet te vinden.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Methusalah »

PGros schreef:
18 mei 2023 13:01
Methusalah schreef:
18 mei 2023 12:24
Dit geval is gewoon een mislukte vorm van marketing cq misleiding. Ze zal er zo goed als niets mee verdienen. Gewoon zo snel mogelijk mee stoppen. Niemand heeft wat aan deze onzin.
De marketing werkt wel hoor.
Ze zal niet veel verdienen is waarschijnlijk
Zeker als je snel stopt verdien je weinig.
Sommige mensen gaan wel veel verdienen. Maar daar heb je geen boek voor nodig (is inderdaad onzin). Alles is gewoon op internet te vinden.

Geloof me, je verdient hier niets mee. Anders half Nederland dit toch doen. Lekker makkelijk als je zo je centjes kan verdienen. Deze praktijken bestaan al heel lang. En enige die er rijk mee wordt is de persoon die het aanstuurt.

En marketing via een forum werkt voor geen meter. Ik weet waar ik het over heb. Alleen is dat dus de misleiding die hij aan zijn klanten verkoopt die ook geloven dat het werkt.

Sterker nog, er is heel veel geaccepteerde marketing die voor geen meter werkt. Alleen de marketing onzin is helaas ook heel sterk dus blijven mensen het op die manieren proberen. Want 'baat het niet...', want 'de concurrent doet het ook'. Marketing moet ook zichzelf verkopen anders gaan die bedrijven ten onder.

Er zijn zat voorbeelden van goede marketing, er zijn zat voorbeelden waarbij het weg gegooid geld is.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
18 mei 2023 12:24
Trolling is je gedragen als een hork op een openbare forum om te stoken en reacties uit te lokken, etc.
Dat is slechts één van de vormen van trolling. Wat TS beschrijft, is ook trolling.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door PGros »

Methusalah schreef:
18 mei 2023 15:20
Geloof me, je verdient hier niets mee. Anders half Nederland dit toch doen. Lekker makkelijk als je zo je centjes kan verdienen. Deze praktijken bestaan al heel lang. En enige die er rijk mee wordt is de persoon die het aanstuurt.
Geloof mij, het kan echt werken.
Maar vooral in het begin kost het veel tijd zonder inkomsten.
De 10.000 per maand zoals vertelt wordt is wat overdreven in de meeste gevallen (maar kan ook) maar als zakcentje honderden euro's per maand verdienen is echt te doen.
Het grote probleem is het krijgen van bezoekers en het liefst bezoekers die ook wat willen kopen. Dus je moet iets hebben dat niet teveel anderen ook hebben en je moet goede en veel content hebben zodat google (en andere zoekmachines) je op de eerste pagina willen plaatsen. Als dat lukt dan gaat het goed komen.
Maar de meeste mensen stoppen na een paar weken omdat er niets binnenkomt. En het duurt minstens een jaar voor het een beetje gaat opleveren.
Maar affiliate marketing, google adsense en advertenties verkopen werkt als je de juiste content op een website hebt. Net als youtube flmpjes (vloggen) en instagram als je veel volgers hebt.
Je weet toch dat er genoeg influencers zijn die veel verdienen op internet. Die zijn ook allemaal met niets begonnen. De meeste die veel verdienen zijn begonnen omdat ze iets gewoon leuk vinden en dan opeens (soms na jaren) blijkt dat ze er geld mee kunnen verdienen.
Wie begint met verdienen in zijn hoofd haalt het bijna nooit.

RoellieBoellie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2023 10:40

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door RoellieBoellie »

Lady1234 schreef:
17 mei 2023 21:55
Licht uw dochter voor dat gemakkelijk geld verdienen niet bestaat. Daar moet hard voor gewerkt worden, of je moet de boel oplichten.
Bedankt voor het welgemeende advies

RoellieBoellie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2023 10:40

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door RoellieBoellie »

Lady1234 schreef:
17 mei 2023 22:03
kuklos schreef:
17 mei 2023 22:00
@Lady1234, dit betreft een kind van 12. Die zijn echt nog een stuk naïever en dommer dan wij volwassenen.

=======

Het is zeer misselijk, en dat is nog een understatement, dat die organisatie zich richt op kinderen.
Nou, dat valt best mee. Toen ik 12 was, wist ik al dat het niet zomaar kwam aanwaaien, en dat weten de 12 jarigen van nu ook. En anders moet papa dat maar uitleggen.
Beste Lady1234,
Wrs. onbedoeld en onbewust maar wat jij doet is precies de werkwijze van de "Trolls":
Je draait met je 1e reactie weg van de inhoud van mijn post en probeert nu mij, zijnde de papa die tekortschiet in de opvoeding, uit te lokken tot een reactie.
En iedereen die hier terecht komt haakt af want het gaat niet meer over de inhoud.

Hopelijk snap je het punt dat ik wil maken, zonder jou te willen schofferen..

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
18 mei 2023 15:26
Methusalah schreef:
18 mei 2023 12:24
Trolling is je gedragen als een hork op een openbare forum om te stoken en reacties uit te lokken, etc.
Dat is slechts één van de vormen van trolling. Wat TS beschrijft, is ook trolling.

Sorry maar nee, dat is het niet.

In slang, a troll is a person who posts or makes inflammatory, insincere, digressive,[1] extraneous, or off-topic messages online (such as in social media, a newsgroup, a forum, a chat room, an online video game), or in real life, with the intent of provoking others into displaying emotional responses,[2] or manipulating others' perception, thus acting as a bully or a provocateur. The behavior is typically for the troll's amusement, or to achieve a specific result such as disrupting a rival's online activities or purposefully causing confusion or harm to other people.[3]

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Methusalah »

PGros schreef:
18 mei 2023 16:30
Methusalah schreef:
18 mei 2023 15:20
Geloof me, je verdient hier niets mee. Anders half Nederland dit toch doen. Lekker makkelijk als je zo je centjes kan verdienen. Deze praktijken bestaan al heel lang. En enige die er rijk mee wordt is de persoon die het aanstuurt.
Geloof mij, het kan echt werken.
Maar vooral in het begin kost het veel tijd zonder inkomsten.
De 10.000 per maand zoals vertelt wordt is wat overdreven in de meeste gevallen (maar kan ook) maar als zakcentje honderden euro's per maand verdienen is echt te doen.
Het grote probleem is het krijgen van bezoekers en het liefst bezoekers die ook wat willen kopen. Dus je moet iets hebben dat niet teveel anderen ook hebben en je moet goede en veel content hebben zodat google (en andere zoekmachines) je op de eerste pagina willen plaatsen. Als dat lukt dan gaat het goed komen.
Maar de meeste mensen stoppen na een paar weken omdat er niets binnenkomt. En het duurt minstens een jaar voor het een beetje gaat opleveren.
Maar affiliate marketing, google adsense en advertenties verkopen werkt als je de juiste content op een website hebt. Net als youtube flmpjes (vloggen) en instagram als je veel volgers hebt.
Je weet toch dat er genoeg influencers zijn die veel verdienen op internet. Die zijn ook allemaal met niets begonnen. De meeste die veel verdienen zijn begonnen omdat ze iets gewoon leuk vinden en dan opeens (soms na jaren) blijkt dat ze er geld mee kunnen verdienen.
Wie begint met verdienen in zijn hoofd haalt het bijna nooit.

Je maakt hier de vergissing door uit te gaan van de eindklant cq de klant. Dat is hier niet het geval. Dit gaat om de persoon die de werkzaamheden doet voor die eindklant cq het plaatsen van postings. Vergelijk het met iemand die op een extern call center werkt voor Ziggo. Alleen krijg je nu geen normaal salaris en is het geheel afhankelijk van hoeveel inzet je toont. En de opbrengst is minimaal. Elke andere baan gaat je meer opleveren als je kijkt naar de tijd/geld verhouding.

Dus voor de duidelijkheid. Je hebt een bedrijf dat wil opvallen. Dat bedrijf huurt het bedrijf van Jacko Meijaard in. En Jacko ronselt vervolgens studenten om de werkzaamheden te doen. Jij hebt het over dat bedrijf maar het topic gaat over die student. En die verdient hier echt niet zo veel aan. Het is voornamelijk Jacko die hier aan verdient.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
19 mei 2023 12:30
Moneyman schreef:
18 mei 2023 15:26
Methusalah schreef:
18 mei 2023 12:24
Trolling is je gedragen als een hork op een openbare forum om te stoken en reacties uit te lokken, etc.
Dat is slechts één van de vormen van trolling. Wat TS beschrijft, is ook trolling.
Sorry maar nee, dat is het niet.

In slang, a troll is a person who posts or makes inflammatory, insincere, digressive,[1] extraneous, or off-topic messages online (such as in social media, a newsgroup, a forum, a chat room, an online video game), or in real life, with the intent of provoking others into displaying emotional responses,[2] or manipulating others' perception, thus acting as a bully or a provocateur. The behavior is typically for the troll's amusement, or to achieve a specific result such as disrupting a rival's online activities or purposefully causing confusion or harm to other people.[3]
Jouw citaat geeft exact aan wat ik schrijf... namelijk dat trolling verder gaat dan jouw voorgaande reactie en dat de door TS genoemde zaken er prima onder vallen.

En omdat Nederlands de voertaal is heb ik jouw tekst (waarvan dit de bron is) maar even vertaald:
In jargon is een trol iemand die opruiende, onoprechte, uitwijdende,[1] irrelevante of off-topic berichten online (zoals in sociale media, een nieuwsgroep, een forum, een chatroom, een online videogame), of in het echte leven, plaatst of maakt, met de bedoeling anderen te provoceren tot emotionele reacties,[2] of de perceptie van anderen te manipuleren, en zo te handelen als een bullebak of een provocateur. Het gedrag is typisch voor het vermaak van de trol, of om een specifiek resultaat te bereiken, zoals het verstoren van de online activiteiten van een rivaal of het doelbewust veroorzaken van verwarring of schade aan andere mensen.

RoellieBoellie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2023 10:40

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door RoellieBoellie »

PGros schreef:
18 mei 2023 09:22
RoellieBoellie schreef:
17 mei 2023 11:11
Men probeert de jeugd (als voorbeeld: mijn dochter van 12) over te halen om te stoppen met school/opleiding en te beginnen met een carrière in affiliate-marketing, waarmee het grote geld kan worden binnen geharkt en zet ze ondertussen in als ‘Trolls’ ten dienste van de organisatie.
Hoe kunnen mensen ingezet worden als troll? Het is niet zo dat ze gevangen zitten en iets moeten. Zou je kunnen uitleggen wat er dan staat dat ze dat zouden moeten?
De organisatie richt zich niet op kinderen maar op alle leeftijden en iedereen die een passief inkomen wil verdienen op internet. Dat niet iedereen dat gaat lukken mag duidelijk zijn.
En zoals je al schrijft kinderen horen het van elkaar op school en ze maken elkaar gek. Willen allemaal makkelijk geld verdienen. Er zit verder geen kwaad in en het is inderdaad mogelijk. (Maar het is een bak werk)
Dat er verteld wordt dat ze met school moeten stoppen staat er denk ook niet. Wel dat de inkomsten ook zonder schoolopleiding gehaald kunnen worden.
Als je bijvoorbeeld een website opzet waarin je een e-book voor 50 euro verkoopt en veel mensen kopen dat boek dan loop je binnen zonder veel kosten. ;-)

Zou me niets verbazen als TS zelf een affiliate is die zijn cursus heeft gedaan want er staat een affiliate link in de link op de website waarnaar verwezen wordt en natuurlijk ben ik straks ook zo'n troll die alles komt goedpraten. :-)
Om te reageren op je laatste zin: Je communiceert idd. nogal verdacht, precies zoals een Troll zou doen: wegdraaien van de inhoud, daarom...:

"Beste mensen,
Zijnde de schrijver van deze post, hierbij nogmaals mijn boodschap:
Jacko Meijaard en vergelijkbare organisaties proberen de jeugd (o.a. mijn dochter van 12) in te zetten voor niet-wenselijke praktijken die wat mij betreft schuren aan criminaliteit. Kortgezegd is de boodschap: Stop met school en begin met het verdienen van gouden bergen in de affiliate marketing. 'Reageer op berichten in forums en daarvoor krijg je goed betaald..."

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Dan nog steeds heb je als ouder/opvoeder een taak, dus niet deze verantwoordelijkheid op anderen afschuiven.

Plaats reactie