PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nitram49
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2023 16:31

PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door Nitram49 »

Op de website van PostNL staat het volgende onder het kopje: Niet thuis bij bezorging pakket
Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen. Als we je e-mailadres hebben ontvangen van de verzender, dan krijg je een bericht over waar je pakket is bezorgd. Heb je de PostNL-app? Daarmee kun je ook zien waar je pakket is.

Nu al meerdere keren ervaren dat PostNL zich hier niet aan houdt.
Pakket afgegeven bij de buren, maar in de e-mail en de PostNL-app wordt gemeld dat het pakket is bezorgd, maar niet bij welke buur.
Ook bij pakketten die ik in ontvangst nam voor buren, bleek dat die buren dezelfde ervaring hadden.
De PostNL-bezorger die ik daar op aansprak snapte (of wilde niet snappen) waar ik hem op aansprak.
Of onze buurt-PostNL-bezorger is niet goed geïnstrueerd en/of snapt het niet en/of het systeem van PostNL (PostNL-app) is "naadje".

Heb er nu maar voor gekozen om voortaan pakketten bij het dichtsbijzijnde PostNL-punt te laten bezorgen, geen pakketten voor buren aan te pakken, webwinkels die verzenden via PostNL te vermijden en zelf geen pakketten meer via PostNL te verzenden.

Andere pakketbezorgingsdiensten blijken wel in staat om het bezorgadres bij afgifte bij buren te laten weten aan de originele geadresseerde.
Waarom kan zo'n groot bedrijf als PostNL dit dan niet???

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door PGros »

Ze kunnen het wel want bij ons gaat het goed. Zal dus aan de bezorger liggen die op bezorgt klikt ipv bij buren op nummer x

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door 150747 »

Welkom bij de PostNL club.
Er is al zoveel over geschreven dat heel dit forum wordt gevuld met PostNL.
Heeft u al betaald voor de zending, jammer dan. Wordt een hele discussie.
Heeft u nog niet betaald, laat de verkoper en PostNL het lekker uitzoeken.
Ik word er een beetje moedeloos van.
Ik vraag tegenwoordig aan de verkopende partij met wie ze in zee gaan.
Is dit PostNL dan zie ik bij deze verkoper af van aankoop.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nitram49 schreef:
08 aug 2023 16:54
Andere pakketbezorgingsdiensten blijken wel in staat om het bezorgadres bij afgifte bij buren te laten weten aan de originele geadresseerde.
Waarom kan zo'n groot bedrijf als PostNL dit dan niet???
Zal wel een lokaal probleem zijn. Bij ons werkt het uitstekend. Wij pakken, indien nodig, de pakketten van de buren gewoon aan en de buren weten dat ook. En anders brengen de buren de pakketten gewoon zelf even. Is reuze gezellig.
Je kunt overal wel een probleem van maken maar denken in oplossingen geeft meer rust.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door Nevyn »

150747 schreef:
09 aug 2023 12:56
Welkom bij de PostNL club.
Er is al zoveel over geschreven dat heel dit forum wordt gevuld met PostNL.
Heeft u al betaald voor de zending, jammer dan. Wordt een hele discussie.
Heeft u nog niet betaald, laat de verkoper en PostNL het lekker uitzoeken.
Ik word er een beetje moedeloos van.
Ik vraag tegenwoordig aan de verkopende partij met wie ze in zee gaan.
Is dit PostNL dan zie ik bij deze verkoper af van aankoop.
En tevens staat dit forum vol over DHL DPD en andere grote bezorgbedrijven.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door DvdVK »

Heel bekend fenomeen.
U heeft er nu voor gekozen om voortaan pakketten bij het dichtsbijzijnde PostNL-punt te laten bezorgen: net als ik.
Maar de bezorger hier kiest dan niet voor het PostNL-punt op 273 m afstand maar doodleuk voor ee PostNL-punt op ruim 8 km afstand.

U neemt u geen pakketten meer voor buren aan: net als ik.
Bij ons staat op een bordje (al 5 jaar) naast de voordeur bel " Wij nemen geen pakketten van anderen aan".
Maar de (nieuwe) bezorger hier belt toch aan, eist dat pakketten van buren aangenomen worden en bij weigering gaat-ie helemaal los.
By the way: voor eigen pakketten was 1 van ons (tot 1 augustus jl. altijd thuis.

En ja ook andere pakketdiensten maken fouten maar, in dit postcodegebied, spant PostNL de kroon.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door moederslink »

Dirkie schreef: Zal wel een lokaal probleem zijn. Bij ons werkt het uitstekend. Wij pakken, indien nodig, de pakketten van de buren gewoon aan en de buren weten dat ook. En anders brengen de buren de pakketten gewoon zelf even. Is reuze gezellig.
Hier idem dito! Lang leve " een dorp "! PostNl-DHL -UPS maakt allemaal niet uit, gaat gewoon goed!

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door Nevyn »

DvdVK schreef:
09 aug 2023 17:38
Maar de (nieuwe) bezorger hier belt toch aan, eist dat pakketten van buren aangenomen worden en bij weigering gaat-ie helemaal los.
Ik heb dit bordje al 16 jaar hangen en zou dit gedrag echt niet accepteren.
Gelukkig neemt mijn Ring alles op, dus altijd bewijs

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door rwolters »

Waarschijnlijk geen populaire mening maar als ik voor een appel en een ei pakketten moet bezorgen en de 1 na de andere is niet thuis waardoor je weer (onbetaald) omwegen moet gaan maken zou ik het ook moeilijk vinden om altijd maar vriendelijk te blijven. Als je niet thuis bent bestel dan niet online of geef vooraf een postnl punt aan waar het wordt geleverd. Kan je gewoon met 1 klik in de postnl app regelen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door angel1978 »

rwolters schreef:
09 aug 2023 19:25
Waarschijnlijk geen populaire mening maar als ik voor een appel en een ei pakketten moet bezorgen en de 1 na de andere is niet thuis waardoor je weer (onbetaald) omwegen moet gaan maken zou ik het ook moeilijk vinden om altijd maar vriendelijk te blijven. Als je niet thuis bent bestel dan niet online of geef vooraf een postnl punt aan waar het wordt geleverd. Kan je gewoon met 1 klik in de postnl app regelen.
Maar als je voor een appel en een ei moet bezorgen en daar weinig plezier aan beleeft, ga dan gewoon ander werk doen!
Werk genoeg.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door Jablan »

Het probleem is niet de appel of het ei, maar de deeltijd. Post/Pakketbezorgers verdienen minimumloon of iets erboven en dat is te weinig om rond te komen bij 12-25 uur per week.

Lees ook dit: NOS Kwartaalcijfers PostNL. Het venijn zit op het einde. Een tekort van 1000 bezorgers.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ze moeten gewoon een euro per pakket doen en 3 minuten per pakket rekenen. Dan wordt het een veel interessantere baan, krijg je veel meer mensen die het graag doen (want heel eerlijk, het is best een leuke baan). En 1 euro per pakket kan prima bovenop de prijs die men nu rekent.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

angel1978 schreef:
09 aug 2023 19:43
rwolters schreef:
09 aug 2023 19:25
Waarschijnlijk geen populaire mening maar als ik voor een appel en een ei pakketten moet bezorgen en de 1 na de andere is niet thuis waardoor je weer (onbetaald) omwegen moet gaan maken zou ik het ook moeilijk vinden om altijd maar vriendelijk te blijven. Als je niet thuis bent bestel dan niet online of geef vooraf een postnl punt aan waar het wordt geleverd. Kan je gewoon met 1 klik in de postnl app regelen.
Maar als je voor een appel en een ei moet bezorgen en daar weinig plezier aan beleeft, ga dan gewoon ander werk doen!
Werk genoeg.
Ik hoop dat de bezorgers dat ook allemaal maar snel gaan doen. Ze krijgen toch alleen maar kritiek. 1 pluspunt, de fysieke winkels gaan er weer op vooruit.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
09 aug 2023 19:53
Het probleem is niet de appel of het ei, maar de deeltijd. Post/Pakketbezorgers verdienen minimumloon of iets erboven en dat is te weinig om rond te komen bij 12-25 uur per week.

Lees ook dit: NOS Kwartaalcijfers PostNL. Het venijn zit op het einde. Een tekort van 1000 bezorgers.
Als het een tekort aan personeel blijft, zal men daarna moeten handelen. Dus geen mensen, dan minder bestellingen aannemen. Zo werkt dat voor kleine bedrijven ook.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door DvdVK »

Nevyn schreef:
09 aug 2023 18:53
DvdVK schreef:
09 aug 2023 17:38
Maar de (nieuwe) bezorger hier belt toch aan, eist dat pakketten van buren aangenomen worden en bij weigering gaat-ie helemaal los.
Ik heb dit bordje al 16 jaar hangen en zou dit gedrag echt niet accepteren.
Gelukkig neemt mijn Ring alles op, dus altijd bewijs
Er hangen bij ons, behalve het bordje, én een deurbelcamera én 2 beveiligingscamera's.
Alle camera's nemen beeld en geluid op.
Ik heb stills doorgestuurd naar PostNL (per post 😉) en hen aangeboden wat beelden met geluid ter bewijs te overleggen; na ruim 2 maanden geen enkele reactie van PostNL.
Net zoals op alle klachten ingediend via chat en telefoon: nix-noppes-nada van PostNL.
Wel van de pakketbezorger; dagelijks zijn middelvinger (ook dagelijks op geeld 😜), pakket 8 km verderop i.p.v. dichtsbijzijnde PostNL-punt (273 m) etc.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door angel1978 »

WeerIemandanders schreef:
09 aug 2023 21:35
angel1978 schreef:
09 aug 2023 19:43
rwolters schreef:
09 aug 2023 19:25
Waarschijnlijk geen populaire mening maar als ik voor een appel en een ei pakketten moet bezorgen en de 1 na de andere is niet thuis waardoor je weer (onbetaald) omwegen moet gaan maken zou ik het ook moeilijk vinden om altijd maar vriendelijk te blijven. Als je niet thuis bent bestel dan niet online of geef vooraf een postnl punt aan waar het wordt geleverd. Kan je gewoon met 1 klik in de postnl app regelen.
Maar als je voor een appel en een ei moet bezorgen en daar weinig plezier aan beleeft, ga dan gewoon ander werk doen!
Werk genoeg.
Ik hoop dat de bezorgers dat ook allemaal maar snel gaan doen. Ze krijgen toch alleen maar kritiek. 1 pluspunt, de fysieke winkels gaan er weer op vooruit.
Dat laatste ga maar niet vanuit. Zelfs ik ( en ik hoor zeker niet bij de nu opgroeiende generatie ) ga niet meer terug naar de fysieke winkel voor van alles en nog wat. Vroeger was niet alles beter.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nou ja, als ze in de fysieke winkel zelf zeggen: “u kunt het ook via internet bestellen, daar heeft u meer keuze”, dan ben je daar toch snel klaar mee.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
10 aug 2023 12:47
Jablan schreef:
09 aug 2023 19:53
Het probleem is niet de appel of het ei, maar de deeltijd. Post/Pakketbezorgers verdienen minimumloon of iets erboven en dat is te weinig om rond te komen bij 12-25 uur per week.

Lees ook dit: NOS Kwartaalcijfers PostNL. Het venijn zit op het einde. Een tekort van 1000 bezorgers.
Als het een tekort aan personeel blijft, zal men daarna moeten handelen. Dus geen mensen, dan minder bestellingen aannemen. Zo werkt dat voor kleine bedrijven ook.
Het tekort aan bezorgers zit bij de briefpost, niet bij pakketbezorging. Postnl zou daarom graag minder bezorgdagen p.w. willen, maar dat mag niet volgens huidige regeltjes. Andere optie is verminderen aantal brievenbussen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
10 aug 2023 13:19
Nou ja, als ze in de fysieke winkel zelf zeggen: “u kunt het ook via internet bestellen, daar heeft u meer keuze”, dan ben je daar toch snel klaar mee.
En dat is ook zo natuurlijk dat je meer keuze hebt. Maar ook meer keuze uit leveranciers. :D BCC is al druk bezig met het verkleinen van hun assortiment in fysieke winkels.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: PostNL - Niet thuis bij bezorging pakket

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ik zeg ook niet dat mensen dan naar de fysieke winkel moeten gaan, maar misschien bestellen op internet en zelf ophalen.
Ik vond het vroeger overigens gezelliger lekker een dag shoppen bij een winkelcentrum of een gezellig praatje op de markt. Is er nog wel maar toch anders.
Ik denk ook niet dat ze zo snel stoppen met bezorgen, maar hoe meer mensen op internet shoppen en thuis laten bezorgen, hoe drukker ze het krijgen, hoe drukker het op de weg wordt, hoe meer ergernis in het verkeer en in de straten met oponthoud door een bestelbus in de straat en hoe meer klachten dat het niet op tijd is. Steeds meer mensen willen er niet voor thuis blijven en hoe meer vertraging. Dat moeten we dan maar voor lief nemen denk ik zo.

Plaats reactie