Voorwerp vermist bij DHL. Wat nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
CST1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2023 14:00

Voorwerp vermist bij DHL. Wat nu?

Ongelezen bericht door CST1969 »

Op dinsdag 25 juli verloor ik mijn portemonnee in een bus van BRENG in Nijmegen. Deze werd gelukking teruggevonden. Breng maakt gebruik van iLost. Nadat geidentificeerd was dat ik de rechtmatige eigenaar was en ik betaald had voor verzending, werd de verzending in gang gezet. Het is nu 1 augustus en mijn pakketje is er nog steeds niet. De statussen waren achtereenvolgens:

1. Zending nog niet aangemeld of ontvangen (dit is logisch want het pakket was nog niet opgehaald door DHL bij de leverancier)
2. Aangemeld
3. Retour zender (bleek later niet waar te zijn)
4. Aangekomen in jouw regio
5. Verwerkt in het sorteercentrum
6. Bezorging op 31-07-2023 tussen 10-15 uur
7. Bezorging op dit moment verhinderd. Het pakket heeft 1 tot 2 dagen vertraging
8. Bezorging op 1-08-2023 tussen 10-15 uur.
9. Bezorging op dit moment verhinderd. Het pakket heeft 1 tot 2 dagen vertraging.

Contact met DHL geeft aan dat alleen iLost op onderzoek uit kan gaan omdat dit de klant is. Die doen dat ook steeds braaf, maar nu is mijn pakket voor het laatst gescand op 28-07-2023 en denkt DHL inmiddels ook dat het kwijt is. Daarvoor moet weer een onderzoek worden ingesteld door iLost. Wie kan ik hiervoor aansprakelijk stellen? Al mijn passen zitten in het pakket. Rijbewijs, twee ov-kaarten, bankpas, creditcard etc. etc. En nog geen zicht op terugkeer. Maar in tegenstelling tot bij een bestelling bij een webwinkel is dit pakket al mijn eigendom voordat ik het ontvang. Wat kan ik doen?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Voorwerp vermist bij DHL. Wat nu?

Ongelezen bericht door BL2 »

Erg vreemd dat vervoerder dit soort passen terugzenden naar de eigenaar. Veel vervoerders doen dit niet meer. Veelal worden bankpassen en OV kaarten direct vernietigd en het rijbewijs gaat retour RDW.
Maar ontopic, de afzender is verantwoordelijk voor verzending, dus die moet actie ondernemen.
U bent geen partij voor DHL.
Hoop dat het nog aankomt, anders gaat het wel enige tijd kosten om alles opnieuw aan te vragen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Voorwerp vermist bij DHL. Wat nu?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zover ik weet gaat het naar de gemeente of politie en kan iemand het in persoon op komen halen. Zo gebeurde het bij mijn vader in elk geval. Al hadden ze het toen na overleg naar de eigen gemeente gestuurd. Maar dit was wel op straat verloren.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Voorwerp vermist bij DHL. Wat nu?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

U heeft betaald voor het terugbezorgen en dat is niet gebeurd. Daar zit uw enige aanknopingspunt maar men zal de verantwoordelijkheid wel afwijzen.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Voorwerp vermist bij DHL. Wat nu?

Ongelezen bericht door jochemd »

Ik ga er van uit dat in dit geval iLost gezien wordt als een agent van de verliezer (artikel 5 AV van iLost). Dat betekent dat u iLost kan vragen om een claim in te dienen bij DHL. Als u geen aanvullende verzekering heeft afgesloten komt u dan in aanmerking voor een schadevergoeding van ongeveer EUR 10.00 per kilo (tenzij er aanvullende voorwaarden gelden die dit verder beperken).

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Voorwerp vermist bij DHL. Wat nu?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wel alle passen geblokkeerd?

Plaats reactie