Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
snuffel1

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door snuffel1 » 25 jul 2018 18:55

@Sake1987, bedankt voor de objectiviteit.

Weepinbell

Ongelezen bericht door Weepinbell » 29 jul 2018 11:33

Ten eerste; pesters dienen, als vroeger, aan de schandpaal te worden gezet op marktplein. Dan vermoedelijk marktplein te klein zoveel gestoorden lopen er rond.
Ten tweede; indien ziek dan is de bedrijfsarts de aangewezen contactpersoon tussen zieke en werkgever. Om de problemen op te lossen zult U wel met de werkgever om tafel kunnen gaan zitten maar ik zou een getuige meenemen. Hoeft er alleen maar bij te zitten als zijnde getuige. Indien pester een andere relatie heeft met gesprekspartner dan is dat niet te vertrouwen. Men zegt altijd integer te zijn maar helaas is dat een sprookje. Ook onder hoger personeel genoeg vullis die b.v. zo'n pester zouden kunnen beschermen.

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 29 jul 2018 18:57

mijn man werkt in de zorg al meer dan 25 jaar hij heeft voordat dit gebeurde al een mail naar mijn werkgever gestuurd dat ik 7 dagen in de week uren lang praatte over negatieve over negatieve dingen op het werk [intimideren en pesten]hij heeft hierin geschreven ik ben bang dat mijn vrouw overspannen word. in de week dat ik nog zieker werd werd ik 3x gepest ten 1e omdat ik buiten stond te roken [ik rook niet eens]ten 2e omdat mijn man ook had geschreven dat ik nog geen paascadeau had gehad inmiddels 2 maanden gelden .dit leverde mij een standje op ik moest zlfs huilen ten derde kreeg zij de mail te lezen en u raad het al zij is behoorlijk tekeer gegaan.[ik kijk het 2 maanden met je aan en dan moet je weg]dreigen dus. ik kwam zwaar overspannen thuis. mijn man heeft mij bij haar ziek gemeld zij accepteerde dit niet . en zij u vrouw is niet ziek zij heeft een werkconflict. in de avond ging het mis ik wilde dood mijn man heeft mij gered hiervan. momenteel gaat het goed met mij ik kan nu over alles praten wat er is gebeurd zelfs dat ik in het gesprek [waar mijn man eigenlijk volgens de manager niet mee mocht]maar hij heeft een brief meegekregen van de huisarts dat hij mee moest. ik werd geïntimideerd om weer te komen werken terwijl al in mijn medisch dossier al staat psychose gehad voorlopig niet werken van de huisarts. dus is de avond kreeg ik weer een psychose .mijn man is toen ook ingestort en heeft meteen een advocaat in dienst genomen .we zijn al bij de arboarts geweest en die heeft al geschreven dat ik niet mag werken of integreren tot hij alles uitgezocht heeft. alleen werd ik de volgende dag door een hulp van de arbodienst gebeld [deze word duidelijk door de werkgever betaald]of ik niet beter ontslag kan nemen dan ben ik overal vanaf. mijn man heeft hier al een klacht ingediend. advocaat heeft ook gebeld hiernaar het is meteen een stuk rustiger voor mij en mijn gezin.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 29 jul 2018 19:14

Zoals ik maar blijf schrijven u moet uw man uit het traject halen, u bent ziek en u hebt een conflict. Als ik dit zo lees heeft u man meer een probleem met uw werkgever.
Maar u blijft maar schrijven mijn man heeft dit en mijn man heeft dat. Dat uw man al 25 jaar in de zorg zit is mooi (doe ik ook) maar mijn vrouw moet toch haar eigen problemen oplossen, het enige wat ik zou doen is adviseren.
Pak dit nu eens professioneel op en laat u vertegenwoordigen door een onpartijdige (professioneel) persoon. Waarschijnlijk dat er dan eens schot in de zaak komt.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 29 jul 2018 19:37

Met sake 1987 ben ik het eens dat het beter is vanaf nu uw echtgenoot buiten het conflict met uw werkgever te houden. Duidelijk is dat uw man door de hele situatie ook emotioneel betrokken is. Bemoeienis in dezen van uw echtgenoot, hoe goed bedoelt ook, maakt de zaak alleen maar ingewikkelder.

U heeft een advocaat in de arm genomen en vertrouw erop dat deze in de richting van uw werkgever de juiste stappen in uw belang zal nemen. Het blijkt al uit uw laatste zinnen, de advocaat heeft met uw werkgever contact opgenomen, heeft hem op een nette maar niet mis te verstane manier de oren gewassen, en het is een stuk rustiger geworden.

Duidelijk dat die werkgever inmiddels echt wel door heeft dat het u nu ernst is, niet hij de eigen regeltjes maakt en als hij zo doorgaat het voor hem wel eens een stuk prijziger zou kunnen worden als dat het nu al is.

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 29 jul 2018 20:01

voor iedereen die mij een goed hart toedraagt lees bij google sp parel zonder glans schrik niet dit is bijna mijn verhaal. kun je ook lezen dat ze er niemand bij willen hebben bij het gesprek . dus na 10 jaar is er nog niets veranderd.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 29 jul 2018 21:14

Ik heb het artikel inderdaad gelezen en ben van de ene verbazing in de andere verbazing gevallen, dat dit soort dingen in ons zo geregelde Nederlandje nog mogelijk is. Sommige werkgevers hebben nog niet begrepen dat het tijdperk van de slavernij definitief voorbij is. Dit soort werkgevers dienen met wortel en tak uitgeroeid te worden.

Als ik u was zou ik uw hele verhaal eens onder aandacht van de SP brengen. Verwijs eventueel met een link naar dit forum. Denk ook aan andere landelijke politieke partijen die sociaal betrokken lijken te zijn. Maar, pas op, er zijn er enkele partijen die hun mond vol hebben over hun sociale denken maar in de praktijk hun ziel verkocht hebben aan het kapitaal.

Mogelijk dat ook de Nationale Ombudsman in Den Haag in deze kwestie geïnteresseerd is omdat het lijkt te gaan over een overheidsinstantie of een werkgever die een taak (wetgeving) in opdracht van de overheid uitvoert.

Neem even rustig de tijd om de zaken op te schrijven en de zaken netjes op een rijtje te zetten. Die brief hoeft vanavond of morgenavond niet op die bestemmingen te zijn. Een brief vol taalkundige fouten, een matige interpunctie of zinsopbouwen werkt in het algemeen slechter als een keurig opgestelde en duidelijke brief. Lukt u dit niet, maak dan een conceptbrief en vraag iemand in uw omgeving of hij/zij er een netjes geschreven brief van maakt.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 30 jul 2018 11:10

Het artikel dat u aanhaalt betreft een verhaal van uit een WSW situatie en als u in een reguliere werksituatie zit niet van toepassing. Of u nu wel of niet in een sociale werkvoorziening werkzaam bent de afspraken bij ziekte blijven hetzelfde. Regelmatig contact houden met de werkgever, dat kan telefonisch of middels een gesprek gebeuren waarbij u aanwezig dient te zijn. U heeft op advies van anderen het besluit genomen om niet te verschijnen tenzij er aan uw eisen voldaan zou worden maar u kunt helemaal geen eisen stellen want u dient op het gesprek te verschijnen. Ik begrijp dat het moeilijk voor u is want u weet niet wat er besproken gaat worden en daardoor wordt de drempel om alleen te gaan steeds hoger en krijgt u het idee dat uw situatie niet begrepen wordt. Uw angst wordt door invloeden van buitenaf nog verder gevoed en daardoor durft u zonder het bijzijn van uw man het gesprek helemaal niet meer aan te gaan en besluit om niet te verschijnen. Gevolg is dat er twijfel ontstaat over uw ziektebeeld en het beeld wat de ARBO arts van u schetst wel het juiste beeld is.
Als u werkzaam bent in een sociale werkvoorziening en dat zou zo kunnen zijn dan is ontslag nog geen optie maar als u stelselmatig weigert te verschijnen kan het zogeheten ziekteverlof omgezet worden in verlof omdat niet mee wenst te werken aan uw herstel.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 30 jul 2018 17:21

Snuffeltje , snuffeltje toch. U begrijpt het nog steeds niet, u bent stronteigenwijs, of u bent die werkgever zelf. Heb ik het nu nog niet voldoende uitgelegd?

TS hoeft / mag in deze situatie helemaal geen contact met de werkgever/u onderhouden. De ARBO-/bedrijfsarts heeft dat ontraden omdat haar situatie er daardoor alleen maar erger door wordt. Niks verschuilen achter haar echtgenoot, dat leidt alleen maar af.

Als die werkgever/u twijfelt over het al dan niet arbeidsgeschikt zijn van TS dan kan hij/kunt u zelf contact opnemen met de ARBO-/bedrijfsarts. Niet dat hij/u daarvan veel wijzer zal worden want zelfs over de aandoening van TS zal die arts niets loslaten. Maar die werkgever/u loopt het dun door de broek als de bedrijfsarts zou worden gebeld. Die weet precies hoe de werkgever/u reageert op TS. De wind van voren krijgt die werkgever/u (het) dan, dat is niet zo'n leuke belevenis. Makkelijker is het dan om het ongerief van de werkgever/u op de zieke werknemer uit te spelen met allerlei stellingen die onwettig, oneerlijk en onbeleefd zijn, én geen enkel respect tonen voor de zieke werknemer.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 30 jul 2018 18:32, 2 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 30 jul 2018 17:23

snuffel1 schreef:Het artikel dat u aanhaalt betreft een verhaal van uit een WSW situatie en als u in een reguliere werksituatie zit niet van toepassing.
Of TS in een WSW situatie zit of in een gewone reguliere werksituatie weet ik niet, maar TS geeft aan dat de beschreven situatie als twee druppels water is. Jij was er niet bij, dus jij kan het niet weten. Ook in een reguliere werksituatie kunnen leidinggevenden zijn die fout met medewerkers omgaan.
snuffel1 schreef:Regelmatig contact houden met de werkgever, dat kan telefonisch of middels een gesprek gebeuren waarbij u aanwezig dient te zijn. U heeft op advies van anderen het besluit genomen om niet te verschijnen tenzij er aan uw eisen voldaan zou worden maar u kunt helemaal geen eisen stellen want u dient op het gesprek te verschijnen.
Je kan wel van alles roepen, maar dat maakt het nog niet waar. TS heeft een advocaat, die de omstandigheden kent en TS goed kan adviseren.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 30 jul 2018 19:06

Het is mooi om Ts het voordeel van de twijfel te geven maar dan komt het er op neer dat de werkgever eigenlijk geen rechten heeft voor wat betreft de voortgang van het herstelproces van de zieke werknemer. In eerste instantie ging het om een uitnodiging van de werkgever waar Ts op advies van anderen niet in is gegaan en daarna is de zaak geëscaleerd tot wat het nu is. Ik ben geen werkgever maar ben wel op de hoogte voor wat betreft het verwerken van ziekmeldingen. Bij zo'n ziekmelding mag ik niet vragen naar de ziekte die iemand heeft maar als iemand zelf iets vertelt mag ik dat als toevoeging in de ziekmelding meenemen, aan het einde van het gesprek vraag ik om in contact te blijven en bijvoorbeeld na een week te laten weten hoe het gaat. Als de persoon in kwestie geen contact meer opneemt dan roept dat toch wat vraagtekens op en dan kan een uitnodiging tot een gesprek het gevolg zijn. Niet verschijnen kan twijfels over de ziekmelding opleveren maar als reden opgeven dat een derde zeker niet onpartijdig persoon niet aanwezig mag zijn snijdt geen hout omdat die derde geen arbeidsrelatie heeft met de werkgever. Al zou de werkgever toestaan om die derde persoon bij het gesprek aanwezig te laten zijn dan is het enkel tot steun van de zieke werknemer en heeft verder geen invloed op het inhoudelijke gesprek. M.i. worden er bij in dienst treden afspraken gemaakt die zowel de werkgever als de werknemer met elkaar afspreken en in die afspraken staat ook hoe er bij een onverhoopte ziekmelding gehandeld dient te worden.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 30 jul 2018 23:16

U begint het te begrijpen, Snuffel1. Op het moment dat de werknemer zich ziekmeldt verliest de werkgever zo goed als alle rechten. Jammer, maar helaas. Het enige recht dat de werkgever vaak heeft is dat hij zijn zieke weknemer gewoon mag doorbetalen.

De plicht die de zieke werknemer heeft is om zich over die ziekte te verantwoorden tegenover de bedrijfs- of ARBO-arts. Dát is de enige medisch deskundige op dit gebied en ook de werkgever is daarvan afhankelijk. Het is dus het meest verstandig dat de werkgever zich totaal niet bemoeit met de ziekte van zijn werknemer, al is het alleen maar om onnodige spanningen te voorkomen, die het herstelproces niet bevorderen.

Ik val weer in herhaling. Als de werkgever dus wil weten of de ziekte van zijn werknemer terecht is dan wendt hij zich tot genoemde arts en niet tot de werknemer. De rest van uw relaas doet niet ter zake.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 31 jul 2018 09:40

BreejKC schreef:U begint het te begrijpen, Snuffel1. Op het moment dat de werknemer zich ziekmeldt verliest de werkgever zo goed als alle rechten. Jammer, maar helaas. Het enige recht dat de werkgever vaak heeft is dat hij zijn zieke weknemer gewoon mag doorbetalen.

De plicht die de zieke werknemer heeft is om zich over die ziekte te verantwoorden tegenover de bedrijfs- of ARBO-arts. Dát is de enige medisch deskundige op dit gebied en ook de werkgever is daarvan afhankelijk. Het is dus het meest verstandig dat de werkgever zich totaal niet bemoeit met de ziekte van zijn werknemer, al is het alleen maar om onnodige spanningen te voorkomen, die het herstelproces niet bevorderen.

Ik val weer in herhaling. Als de werkgever dus wil weten of de ziekte van zijn werknemer terecht is dan wendt hij zich tot genoemde arts en niet tot de werknemer. De rest van uw relaas doet niet ter zake.

Dat bedoel ik met de hoed en de rand :D
Het kan heel frustrerend zijn voor een werkgever maar de ARBO / Bedrijfsarts beslist ( geen huisartsen, echtgenoten of politieke partijen) en even misschien wat overbodig ook de werknemer dient zich hier aan te houden.

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 31 jul 2018 16:17

aan snuffel mijn werkgever staat hier bij.[of had u dit nog niet begrepen]

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 31 jul 2018 16:29

wij hebben vandaag met de nationale ombudsman gesproken .deze heeft gezegd dat wij de stukken openbaar moeten maken .

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 31 jul 2018 16:37

televiesie schreef:wij hebben vandaag met de nationale ombudsman gesproken .deze heeft gezegd dat wij de stukken openbaar moeten maken .
Zou van dit bericht toch echt een schriftelijke bevestiging vragen.
Ombudsman bellen en dit als antwoord???

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 31 jul 2018 17:59

we hebben de mails en de antwoord bevestigd gekregen .wij hebben gekozen om een aantal stukken naar de krant te sturen zodat de krant dit ook nader kan onderzoeken . de dreigbrief is al naar een aantal andere gestuurd zoals tros radar. [het gaat ons nu alleen maar om de waarheid]de waarheid is dat het niet alleen om mij gaat maar om een heleboel mensen]die hulp nodig hebben op de werkvloer.het is de bedoeling dat er landelijk een discussie moet komen hoe dit nog kan in deze tijd .en inderdaad hierdoor zou misschien de uitkering of iets dergelijks in gevaar kunnen komen.maar de waarheid moet gezegd worden.[de werkgever heeft pech dat ik het financieel heel goed heb de advocaat betaal ik zelf]

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 31 jul 2018 18:05

Vergeet de politiek niet (SP). Die hebben dit vuurtje eerder aangestoken, uw zaak wordt olie, nee benzine, op het vuur.

Welke kranten? Zeker De Telegraaf, die houdt wel van dit soort nieuws, maar vergeet het AD niet en het NRC die in dit soort zaken er nog wel eens diep in wil duiken. Meer suggesties zijn natuurlijk welkom.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 31 jul 2018 19:34

Natuurlijk je kan alles inschakelen, lekker publiciteit zoeken. Snap niet wat een politieke partij in een civiele zaak te zoeken heeft. Maar goed. hoop dan wel dat het allemaal echt klopt wat u beweerd, anders blaast u hoog van de toren en u zult diep vallen.
Baan zo wie zo kwijt (verstoorde arbeidsverhoudingen) en geen andere werkgever die zich nog de vingers aan u brand.
Voor iemand die zo is gepest weet u de publiciteit in 1 x goed te vinden.
Je kan winnen en toch verliezen.
Maar uw trekt zich toch niks van de hier goedbedoelde adviezen aan en gaat uw eigen weg. Zie namelijk geen antwoord op goed bedoelde adviezen, alleen weer nieuwe bijkomende zaken of beschuldigingen.
En nee ik ben niet de werkgever, maar wel iemand die voor zichzelf en voor anderen in deze situaties heeft geknokt en nog steeds een baan heeft.

riddert

Ongelezen bericht door riddert » 31 jul 2018 20:14

@televisie,

Dat u er de kracht voor heeft om dit gevecht aan te gaan...terwijl u zo ziek bent. Petje af hoor.
Wat is uw uiteindelijke doel met deze acties?

Plaats reactie