LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen bijdrage zorgverzekering 2016

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Weltmandeurloo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2017 21:06

Eigen bijdrage zorgverzekering 2016

Ongelezen bericht door Weltmandeurloo »

Was in 2016 verzekerd bij het zilveren kruis ziektekosten.Was collectief verzekerd in de gemeente Amsterdam voor mensen die op het minium zitten.Betaalde mijn eigen risico maandelijks aan het ziekenfonds .Eind 2016 bleek dat ik E 107.87 terug kreeg van het eigen risico.Het is nu september 2017 en ik heb dat geld nog steeds niet terug.Na veel telefoontjes.Ik zou hetneerst in oktober terug krijgen toen werd het november en nu december.Dat is toch niet terecht het is mijn geld .Ik leef op het.minium,kan dat geld goed gebruiken.Zilveren Kruis zegt ja wij doen dit omdat er mischien nog declaraties van 2016 kunnen open staan.Dat is gewoon gelul en maar rente trekken van mijn geld.In 2015 was het nog achmea en toen kreeg ik.mijn teveel betaalde eigen risico meteen terug.Ben ook meteen overgestapt in december 2016.Wat is hier aan te doen.Voel mij bestolen.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 sep 2017 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Eigen bijdrage zorgverzekering 2016

Ongelezen bericht door Brahms »

Geld terug van het Eigen Risico. Hoe kan dat, dat kan volgens mij niet ?

Verder, dat eventuele rente trekken valt wel mee, met de huidige rente van rond de 0,3 procent op jaarbasis, in jou geval hooguit enkele centen.
Laatst gewijzigd door Brahms op 06 sep 2017 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Eigen bijdrage zorgverzekering 2016

Ongelezen bericht door moederslink »

Weltmandeurloo schreef:Was in 2016 verzekerd bij het zilveren kruis ziektekosten.Was collectief verzekerd in de gemeente Amsterdam voor mensen die op het minium zitten.Betaalde mijn eigen risico maandelijks aan het ziekenfonds . Eind 2016 bleek dat ik € 107.87 terug kreeg van het eigen risico Het is nu september 2017 en ik heb dat geld nog steeds niet terug.Na veel telefoontjes.Ik zou hetneerst in oktober terug krijgen toen werd het november en nu december.Dat is toch niet terecht het is mijn geld .Ik leef op het.minium,kan dat geld goed gebruiken.Zilveren Kruis zegt ja wij doen dit omdat er mischien nog declaraties van 2016 kunnen open staan.Dat is gewoon gelul en maar rente trekken van mijn geld.In 2015 was het nog achmea en toen kreeg ik.mijn teveel betaalde eigen risico meteen terug.Ben ook meteen overgestapt in december 2016.Wat is hier aan te doen.Voel mij bestolen.
Het zijn 2 aparte dingen : eigen risico en eigen bijdrage.
Iedereen is verplicht ieder jaar eerst bij het gebruik maken van zorg het eigen risico van maximaal € 385 te betalen.
Dus daarvan iets terugkrijgen is dikke onzin ; wat je niet betaald hebt kun je dus ook niet terugkrijgen en kun je dus ook niet teveel betaald hebben.
Ik denk dat u het antwoord van Zilveren Kruis verkeerd begrepen hebt...bel er nog maar eens achteraan en laat het verschil tussen eigen risico en eigen bijdrage nog maar eens helder uitleggen of google het.

Voor sommige medicijnen/ hulpmiddelen betaal je sowieso wel een eigen bijdrage
Laatst gewijzigd door moederslink op 06 sep 2017 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Eigen bijdrage zorgverzekering 2016

Ongelezen bericht door marnix »

edit
Laatst gewijzigd door marnix op 06 sep 2017 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Eigen bijdrage zorgverzekering 2016

Ongelezen bericht door Redfloor »

@Moederslink, bij sommige verzekeringen, zoals die vanuit gemeentes, is het wel degelijk zo dat de verzekerde iedere maand 1/12e van het eigen risico betaalt (om te voorkomen dat hij ineens de volle mep moet ophoesten). En wat er dan niet nodig is krijg je terug na afloop. Dat het zo lang duurt is inderdaad op z'n zachts gezegd niet klantvriendelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Eigen bijdrage zorgverzekering 2016

Ongelezen bericht door moederslink »

Oh nou , dat dat zo gaat bij de gemeente wist ik niet! Dan heeft ie misschien wel geld tegoed?! En moet de gemeente dit zsm oplossen met de zorgverzekeraar.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Eigen bijdrage zorgverzekering 2016

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:Oh nou , dat dat zo gaat bij de gemeente wist ik niet! Dan heeft ie misschien wel geld tegoed?! En moet de gemeente dit zsm oplossen met de zorgverzekeraar.
Iedereen kan dit. Je kunt gewoon aangeven alvast je eigen risico vooruit te willen betalen, omdat je 385 (volgend jaar 400) ineens betalen veel vervelender vind.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Eigen bijdrage zorgverzekering 2016

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat wist ik wel, maar dat dit ook kan voor diegenen die dit via de gemeente hebben geregeld ...dat wist ik niet....is ook wel logisch eigenlijk en wel zo prettig.
Zelf ben ik binnen het 1e kwartaal altijd al door mijn eigen risico heen, evengoed kan ik ook het netjes verspreid door het jaar heen bij mijn zorgverzekeraar betalen. Krijg daar altijd keurig specificaties van ...wat er al betaald is en wat dus nog open staat.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Eigen bijdrage zorgverzekering 2016

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:Dat wist ik wel, maar dat dit ook kan voor diegenen die dit via de gemeente hebben geregeld ...dat wist ik niet....is ook wel logisch eigenlijk en wel zo prettig.
Zelf ben ik binnen het 1e kwartaal altijd al door mijn eigen risico heen, evengoed kan ik ook het netjes verspreid door het jaar heen bij mijn zorgverzekeraar betalen. Krijg daar altijd keurig specificaties van ...wat er al betaald is en wat dus nog open staat.
Ik zou geen flauw idee hebben hoe dit allemaal gaat. Heb al jaren mijn eigen risico met 500€ verhoogd en nooit mijn normale eigen risico gehaald. De laatste keer dat ik naar het ziekenhuis ging was 2 jaar geleden, toen ik voor de eerste keer mijn knieschijf uit de kom had. De huisarts heeft me telefonisch doorverwezen naar de weekendpost en dit heeft me dus ook niets gekost.

Gesloten