Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kayleighh
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2024 09:51

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Kayleighh »

Ook ik ben in de ‘mooie’ verkooppraatjes van Verisure gestapt. Binnen twee uur nadat ze aan de deur kwamen hing alle apparatuur in mijn huis waarvoor ik wel even moest slikken met mijn duur gestucte muren.

Het was een ‘mooi’ aanbod, dacht ik, en ach dat jaar abonnement, waarop ik korting kreeg, overleef ik wel.

Ten eerste je krijgt een soort enjoy the family gevoel, je kunt mij (de verkoper) altijd bellen of een berichtje sturen. Dat heb ik gedaan want ineens stond in het contract dat de korting op het maandbedrag tot einde 2023 zou duren terwijl ik duidelijk had nagevraagd dat ik dat bedrag zou gaan betalen TOTdat ik zou opzeggen, waarop bevestigend werd gereageerd. Nooit meer wat van die man gehoord.

Ten tweede die apparatuur moet ik na opzegging gaan terugsturen, dus reparatiekosten aan mijn muren, terwijl ik dacht dat je voor € 900 die apparatuur KOCHT. Het ging ook allemaal zo snel, je had niet eens de tijd om je ergens in te verdiepen. Red flag nr 1🚩, maar ze vertelden dat scheelt ons weer voorrijkosten en dat klonk ook wel weer logisch.

De medewerker die ik sprak om mijn abonnement op te zeggen gaf toe dat ze misleidend zijn. Dus lieve mensen: ga NOOIT in zee met Verisure. Zolang zij niet transparant zijn, adviseer ik om nooit met dit misleidend bedrijf in zee te gaan.

Veri not sure
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2024 21:22

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Veri not sure »

Verisure zijn grote bedriegers
Zo’n vriendelijke man om te verkopen dus ik dacht dit kan nooit verkeerd lopen. Amai, door familiale problemen heb ik mijn huis verkocht met mijn verisure installatie erbij. Mijn kopers hebben geen interesse en ik zit er nu mee. Contract van twee jaar moet ik nog betalen. Ik verhuis binnenkort. Na enkele telefoons en mails eindelijk eens contact , zijn voorstel ook verisure plaatsen in mijn nieuwe huis en 200 euro betalen voor de installatie en in plaats van 57 euro nu naar 41 euro. Want mijn contact loopt tot 2025. Het is verder betalen of een nieuwe installatie. Als een huis verkocht is hangt dit toch vast aan het huis toch niet aan mij ? Waarom dan verder betalen? Maar wat ik wel wilde horen is als je stopt met je abonnement is je installatie niks meer waard. Niet meer bruikbaar. Mensen blijf ervan weg. Het is niks anders dan miserie.

Dorothea1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2009 23:55

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Dorothea1968 »

Ook hier komen we niet van Verisure af. Contract bleek eerst al voor 4jr te zijn ipv 1of 2, daarna gebeld voor opzegging in dec 2022 en me laten overhalen voor ruim 50% korting per maand.
Nu op 3/1 gebeld om op te zeggen, op 15/1 nog geen bevestiging, dus teruggebeld en zou weer doorgegeven worden. Op 1/2 werd ik teruggebeld, dat ik het schriftelijk moest doen, 1 zinnetje van "ik wil opzeggen" zou voldoende zijn. In de bevestigingsmail staat, dat ze binnen 2wk zouden reageren. Nog niets weer gehoord, maar ze schrijven dus nu wel alweer elke keer 57€ af, die ik heb nu dus van afgelopen week gestorneerd.
Ook ons was verteld, dat je de apparatuur koopt, ben er ondertussen achter, dat de kleine lettertjes anders zijn, en dat het bruikleen is. Maar wanneer ze het komen ophalen?? Ik denk, dat ik het vandaag maar allemaal zelf los haal, kunnen ze in ieder geval niet zeggen, dat ik het nog gebruik.

SintAnna
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2023 07:57

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door SintAnna »

Inmiddels is abonnement beeindigd.
In het begin werkte het alarm nog met de key en/of de individuele code, maar inmiddels werkt er niets meer.
Heeft iemand dezelfde ervaring en kan ik het alarm nog activeren?

Peter07
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2024 22:55

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Peter07 »

Tja met verisure “ koop” je zeker weten schijn veiligheid. Dit is het meest onzinnig dure abonnementsvorm die ontwikkelt is om veel veel geld te verdienen. De doormelding gaat naar een PAC( particuliere alarm centrale) . Voordat die ter plaatse is uit weet ik waar vandaan , is de ongewenste vogel allang gevlogen. Bovendien mogen dit soort bedrijven niet ingrijpen; bij onraad moeten ze de Politie bellen. Al met al duurt zo’n procedure best wel lang. De kosten van aanschaf icm het abonnement is extreem hoog. Laat door een professioneel bedrijf een camera bij je thuis monteren met beeld op je smartphone. Beelden kun je terugkijken enz. 1,5-2 jaar Verisure kost net zoveel, maar bij verisure blijven de kosten doorlopen. Inderdaad advies NIET DOEN, dit is geld door een afvoerputje laten vloeien.

Marcel1959
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2024 20:35

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Marcel1959 »

Verisure slapenloze nachtdn heb ik ervan heb 1/10 23 opgezegd en de instalatie per 1/2 verwijderd ze blijven me besteken met rekeningen en herinneringen .hoe kom ik van die af wat een ramp om met dit bedrijf zaken te doen .

Dorothea1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2009 23:55

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Dorothea1968 »

SintAnna schreef:
03 mar 2024 15:44
Inmiddels is abonnement beeindigd.
In het begin werkte het alarm nog met de key en/of de individuele code, maar inmiddels werkt er niets meer.
Heeft iemand dezelfde ervaring en kan ik het alarm nog activeren?
Hoe is het jou gelukt het abonnement te laten stopzetten?? Ik heb afgelopen maandag weer gebeld en zou dezelfde dag of de volgende dag teruggebeld worden; natuurlijk niet gebeurd. Ondertussen krijg ik nu wel aanmaningen, maar ik wil niet meer betalen en ook dat heb ik nu al meermaals aangegeven ....

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Dorothea1968 schreef:
09 mar 2024 06:31
SintAnna schreef:
03 mar 2024 15:44
Inmiddels is abonnement beeindigd.
In het begin werkte het alarm nog met de key en/of de individuele code, maar inmiddels werkt er niets meer.
Heeft iemand dezelfde ervaring en kan ik het alarm nog activeren?
Hoe is het jou gelukt het abonnement te laten stopzetten?? Ik heb afgelopen maandag weer gebeld en zou dezelfde dag of de volgende dag teruggebeld worden; natuurlijk niet gebeurd. Ondertussen krijg ik nu wel aanmaningen, maar ik wil niet meer betalen en ook dat heb ik nu al meermaals aangegeven ....
Het is jou ook gelukt. Op 3 maart heb hier gemeld dat je een bevestigingsmail hebt gekregen; dat is je bewijs dat je opgezegd hebt. Zij moeten maar laten zien dat in jouw bericht aan hen iets anders stond dan "ik wil opzeggen".

rdvj
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2024 10:20

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door rdvj »

Ik heb alleen ervaring met het al minstens een jaar of tien lezen van berichten over mensen die zich door Verisure belazerd voelen. Maar dat is blijkbaar onvoldoende voor al die door aardige verkopers bezochte klanten om steeds weer als makke schapen in de val te lopen. Met als de allergrootste val dat het beëindigen van je abonnement de complete installatie waardeloos maakt. Kijk voortaan eerst eens bij de Action. Die verkopen voor vanaf 14-400 euro prima alarmsystemen. In eigen bezit, zonder abonnement en zonder gedoe.

witte angora
Berichten: 30806
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door witte angora »

Even gecheckt of ik spullen van waarde heb die een dergelijke investering zinvol maken: niet dus. Goed hang- en sluitwerk, en klaar.

Kan me nog herinneren na het overlijden van mijn vader. In een aantal voorwerpen waarvan hij dacht dat het veel waard is had hij met grote letters zijn postcode en huisnummers geschreven. 'Dat is voor als het gestolen werd', zei mijn broer. 'O, en hoe vaak is er dan wat gestolen?'. Niet dus. En de waarde? We wachten nog op het taxatierapport, maar ik denk, de markt kennende, dat het vies tegen zal vallen. Het zijn ook geen spullen die je even gauw onder je arm mee neemt.

Ik denk dat mensen een hoop angst wordt aangepraat voor iets dat weliswaar reëel is, maar waarvan je je af kunt vragen of dit wel nodig is en gaat werken. Zoals gezegd: een simpele camera met verbinding naar je smartphone, een waarmee je ook kan opnemen, is goedkoper en zet waarschijnlijk veel meer zoden aan de dijk.

mlamers
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2024 13:49

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door mlamers »

Ook bij ons problemen. Apparatuur valt van de muur. Sleutelhouder wordt benaderd om ook een aankoop te doen. We zouden ook zonder abonnement met de centrale gebruik kunnen maken van cameras en de sirene. De app is gestopt bij opzeggen abonnement centrale en dus geen beeld van de camera's meer. Ze hebben dus gewoon gelogen en dus hebben we 1000 euro apparatuur voor niks gekocht. Pas op want ze geven geen borgcertificaat af dat je nodig kunt hebben voor je verzekering.

Radhica
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2024 19:01

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Radhica »

Ik ben sinds 2020 cliènt bij Verisure. Betaal €50 per maand voor beveiliging. Op 16 maart jl. is mijn huis verbouewd, nieuwe ramen en deuren geplaatst. Ondanks dat ik heb ruim schot van voren aangegeven om de instalatie komen te ontmantelen, kwam niemend me te helpen en moets ik het zelf doen. Nu na de vebouwing bel ik sistdmatisch met klantenservice om mijn alarminstalatie tetug te plaatsen, maar er is niemand om me te helpen. Ook dit moet ik zelf doen, of tot 6 mei wachten. Het is dus 3 weken zonder beveiliging zitten en ik krijg GEEN restitutie voor en moet ik 50 euro as usual voor niet verrichtte diensten te betalen.
Scandalisch.
Ik heb klacht bij bedrijf zelf ingediend maar krijg geen antwoord.
Wat moet im er mee?

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het is toch zo simpel, ALLE bedrijven die ongevraagd bij je voor de deur staan, zijn gewoon in min of meerdere mate oplichters.
Nooit iets kopen aan de deur.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Arizonakid schreef:
21 apr 2024 11:30
Het is toch zo simpel, ALLE bedrijven die ongevraagd bij je voor de deur staan, zijn gewoon in min of meerdere mate oplichters.
Nooit iets kopen aan de deur.
Helemaal mee eens, maar als ik de laatste bijdrage zo lees, heeft de schrijver bewust een beveiliging gekocht.

Jorien p
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2024 22:41

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Jorien p »

Ook wij hebben een negatieve ervaring met Verisure,we proberen al twee maanden het abonnement op te zeggen, maar te vergeefs... smoesjes met we bellen je volgende week terug, en voor je het weet ben je een week verder, en als je terug belt krijg je weer dezelfde smoes ,we bellen je volgende week weer terug.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Tja, eerst inlezen als je bewust iets koopt is ook een goeie gewoonte. Maar dat doen de meeste pas achteraf.

Huub Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2024 23:00

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Huub Jansen »

Ik heb een beveiligingssysteem van Verisure sinds 2016. Ik betaalde bijna 60 euro per maand en heb dan een beveiliging via hun meldkamer en via een app. Omdat ik het maandelijks bedrag te hoog vond heb ik ca 1,5 jaar geleden het contract willen beëindigen. Ik liet me toen toch over halen om het contract te verlengen voor een bedrag van ca 35 euro per maand. Een paar maanden geleden zag ik dat het bedrag door Verisure wederom na een jaar was verhoogd naar ca 60 euro per maand. Ik heb nu telefonisch contact opgenomen met Verisure en gemeld dat ik het contract nu toch echt wens te beëindigen (en daarbij realiseer ik me dat de beveiliging met de deurcontacten, de camerabeelden via mijn app, enz niet meer werkt (heel kinderachtig eigenlijk van Verisure). Ik zou worden teruggebeld. Zojuist zag ik Radar op tv met de praktijken van Verisure. Ik ga mijn contract nu per aangetekend schrijven en per mail beëindigen. Rekening houdend met 1 maand opzegtermijn zal ik vervolgens alle maandelijkse afschrijvingen van Verisure storneren. Vervolgens wacht ik met veel vertrouwen hun betalingsherinneringen, aanmaningen en incassotrajecten af. Komt het voor de rechter dan zie ik de uitspraak met vertrouwen tegemoet

jveluwenkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2024 17:08

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door jveluwenkamp »

Ik heb ook Verisure gehad bij mij werd er afgesproken dat ik voor het alarm systeem 770 euro moest betalen en 48 euro per maand voor de beveiligings abonnement
Dat was voor mij een heleboel geld maar na moeite heb ik de 770 euro betaald aan Verisure voor het alarmsysteem en betaalde 48 euro per maand voor de beveiligings abonnement (Securitas) vervolgens kreeg ik aanmaningen dat ik nog 770 euro moest betalen terwijl dit al voldaan was
Tevens vertelde Verisure dat mijn betaling van 770 euro naar me beveiligings abonnement is gegaan en dat er nog steeds 770 euro openstond voor me alarmsysteem (Verisure) terwijl ik elke maand 48 euro betaalde voor me beveiligings abonnement (Securitas)
Daarop hebben ze mijn abonnement beëindigd en tot op heden blijven ze zeggen dat er 770 euro openstaat voor me alarmsysteem Verisure

Plaats reactie