Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mevr Jane
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2021 13:42

Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door mevr Jane »

Ik heb niets dan ellende ondervonden met Verisure. Inmiddels gelukkig alles opgezegd en na veel mails en dreigementen al mijngeld teruggekregen. Nu na 6 maanden het alarmsysteem nog weg laten halen en dan ben ik hopelijk van ze af. Zolang je klant bent doen ze alles voor je, staan ze met nieuwe zaken direct voor de deur. Maar ohwee als je het systeem niet meer wil.
Let op het verisure systeem is erg duur, voor ieder extraatje moet je bijbetalen, de verkopers zijn sympathiek maar vertellen je niet alles was je moet betalen. Abonnementskosten zijn hoog en bij ieder alarm betaal je.
In elk geval van tevoren beloven ze gouden bergen echter het is een systeem voor mensen met een volle beurs en absoluut niet geschikt voor mensen met een kleinere of middelmatig gevulde portemonnee.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2021 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel gewijzigd voor discussie

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nee, wel met de klachten, zie oa: https://nederlandreview.nl/online-shopp ... en-reviews en nog veel meer. Het is al vele jaren bekend dat Verisure na levering erg lastig wordt en dat als u het alarm opzegt u het hele systeem de deur uit kunt doen. Mijn tip: Bij alles wat u wilt kopen, huren, aanschaffen: Google altijd eerst op de term "Klacht (bedrijf)" en u bespaart zich bakken ellende.

thecure
Berichten: 2704
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door thecure »

Koop gewoon zelf een alarmsysteem met cloud based app zoals ATS advanced of alphatronics.
Kost eenmalig wat, maar de meldingen gaan naar je eigen telefoons of die van je gezin. En je hebt verder geen maandelijkse kosten.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Nevyn »

breien schreef:
30 nov 2021 12:37
Blijkbaar hebben heel veel personen ellende met Verisure.
Vandaar de Loden Leeuw
Nee die is alleen voor de bar slechte reclame.
En verder alle klachten die Ts heeft , waren met een goede voorbereiding te voorkomen geweest.
Lezen en verdiepen in het product voor de verkoper komt.
Zelfde dat ze doen voorkomen dat er een rechtstreekse verbinding met de politie is.
Dus niet, het gaat allemaal via een PAC ( particuliere alarmcentrale)

Hai
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 nov 2021 20:54

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Hai »

Verisure = veri duur .

Als een bedrijf continue reclame maakt , in ieder sterblok , op alle npo zenders de hele dag door en dit al weken of maanden lang .
Kost dat dat bedrijf een vermogen en dat moet natuurlijk terug verdient worden , dus de klant betaald .

Ik zou wel eens willen weten wat verisure per dag moet aftikken voor al die reclamespotjes ?

Ga liever in zee met een plaatselijk beveiligingsbedrijf , of doe een en ander zelf te beginnen met goed hang en sluitwerk , bewegingssensoren die bij beweging alle verlichting aan doet enz.

DeZevendeHenk
Berichten: 771
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik ben toch mateloos benieuwd hoe de "gouden berg" van een alarmsysteem verkoper en koper eruit ziet? Er zal nooit meer ingebroken worden?
Wat hebben ze u beloofd dat ze niet waargemaakt hebben?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vond in een pak papier dat mij onlangs werd bezorgd door een heer die nogal kaal in de kleren stak -- in plaats van een behoorlijke winterjas, hing hem een soort van sjaal over de schouder -- een vel met daarop de volgende regels:

Script voor een nieuw spotje

We zien een jonge vrouw (begin dertig, verzorgd uiterlijk) telefoneren in een neutrale, moderne woonkamer.
- [Ongerust, jachtig] Er is alweer een rekening binnengekomen! We moeten daar echt vanaf. Zo kan ik niet slapen.

Snijden naar een kantoorinterieur. Een duidelijk succesvolle professional (type financial controller, donker pak) achter een bureau.
- [Geruststellend] Nee, zo kan dat niet langer. Ik ga meteen bellen.

Overgang naar logo met payoff, telefoonnummer en url.


Onderaan de pagina staat een handgeschreven opmerking van de account manager: Klant enthousiast! Noemt het prijswinnend!

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Franskia »

Ze staan snel op de stoep. De verkoper bracht een prachtig verhaal en beloofde van alles, daar was niks mis mee. Maar "gratis" verhuizing zoals hij zei bleek uit de papieren €100,00 te kosten. Uiteindelijk bleef van de offerte die hij aanbood weinig over wat het ging kosten; van €1200 naar € 800 en geen kosten voor het maandelijks abonnement na een "telefoontje" met zijn manager . Toen ik hem vroeg zijn offerte zo op papier te zetten werd de toon anders en begon hij over vertrouwen. Aangezien hij de offerte zo niet op papier wilde zetten hem vriendelijk de deur gewezen. Als ik hierop was ingegaan en de installatie zou hebben aangeschaft zou deze nauwelijks bruikbaar zijn geweest omdat zowat alles aan een abonnement is gekoppeld. Ze hebben een prachtig contract bij zich maar het is lonend om de kleine lettertjes te lezen. Inmiddels zelf een systeem van AJAX aangeschaft wat prima voldoet. Is zonder abonnement en afhankelijk waar je het koopt krijg je prima service.

Sobat
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2021 17:34

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Sobat »

Nou meen ik dat we allemaal graag inbrekers BUITEN de deur willen houden. Dat doe je met goed hang- en sluitwerk op ramen en deuren.
Alarmsysteem is leuk, maar signaleert alleen dat iets niet goed is gegaan.
De inbreker is dan wél binnen....
Alarm gaat af en dan snel politie if andere hulp? Ja, als die puur tievallig om de hoek staat. Maar duurt al gauw 5 of 6 minuten. Gemiddelde inbraak duurt 3 minuten. Tel uit je winst.
Ik zou investeren in hang- en sluitwerk en alarmsysteem als leuke sluitpost zien.
En nee, ik handel niet in sloten etc. Ben gepensioneerd ambtenaar......

Fsloots
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2022 18:09

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Fsloots »

Veel te agressieve verkoop !
Ik vul op zaterdagavond 18.10 uur een internet-aanvraag in voor informatie en wordt tijdens het invullen al gebeld ! ! !
Dame aan de telefoon begint een verkoopverhaal en ik krijg er geen speld tussen, ze wil meteen een adviseur mijn kant op sturen.
Toen ik aangaf dat ik alleen maar info wilde aanvragen kreeg ik te horen dat dat niet kon en werd de verbinding verbroken.
Met vriendelijke groet,
Frans

Erikdepooter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2018 15:14

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Erikdepooter »

Ik had dezelfde verrassende ervaring. Maar vond die juist positief. Andere gegadigden van huisalarmering had ik ook benaderd. Die reageerden of helemaal niet, of met een standaard invulformulier wat automatisch leidt tot een op het oog gunstige offerte die echter -na telefonisch contact- nogal omhoog werd bijgesteld. Mijn conclusie was dan ook, dat Verisure (Securitas eigenlijk) in mijn geval wel degelijk adequaat en klantgericht heeft gehandeld.

appel1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2022 22:31

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door appel1 »

agressieve verkoop, slechte klantenservice

zeetj59
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2022 13:36

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door zeetj59 »

Bovenstaande klopt, ik heb binnen 14 dagen opgezegd en tot nu toe niets gehoord

zeetj59
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2022 13:36

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door zeetj59 »

Alarm aangeschaft op 27-01-2022 na aantal dagen weer een monteur op bezoek maar systeem kon niet voldoen aan mijn wensen, dus besloten om systeem en herroepingsformulier op 02-02-2022 aangetekend te retourneren, tot vandaag 18-02-2022 nog niets vernomen van verisure.
Wie heeft hier ervaring mee

houtvalk
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2022 11:05

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door houtvalk »

Ik heb geen verisure-produkt maar wel erg veel bezwaar tegen de radioreclame van verisure. Ze wakkeren angst aan voor heel gewone situaties als: niets waardevols in huis hebben, grote ramen en n tuin, kinderen alleen thuis. Ik vindt het moreel verwerpelijk dat voor eigen gewin onnodig angst aangewakkerd wordt. Ik zou het product daarom nooit kopen. De reclame code commissie doet hier niets aan. Misschien kan Radar dit onverantwoordelijk stemming maken meenemen als het product behandeld wordt.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Nevyn »

houtvalk schreef:
15 apr 2022 11:14
Ik heb geen verisure-produkt maar wel erg veel bezwaar tegen de radioreclame van verisure. Ze wakkeren angst aan voor heel gewone situaties als: niets waardevols in huis hebben, grote ramen en n tuin, kinderen alleen thuis. Ik vindt het moreel verwerpelijk dat voor eigen gewin onnodig angst aangewakkerd wordt. Ik zou het product daarom nooit kopen. De reclame code commissie doet hier niets aan. Misschien kan Radar dit onverantwoordelijk stemming maken meenemen als het product behandeld wordt.
Vind u de reclame van Dethol dan wel acceptabel?
Angst creëren tegen alle aanwezige bacteriën ( ook de goede)
Het is gewoon een duur systeem met zeer slechte reclame,

Antonio_di
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2022 16:06

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Antonio_di »

Het is jammer dat het het CCV en de Politie alleen advies geven over hang/sluitwerk/lichtje_aan aan de consument en niets over Alarm/smarthome systemen. Dat hang/sluit/lichtje_aan is trouwens wel hetgeen je eerst moet doen voordat je aan een Alarmsysteem begint. Het CCV raadt voor een Alarm een BORG installateur aan (eventueel een VEB).
DE CCV regels voor BORG/VEB zijn te technisch voor de meeste gewone consumenten.
Zie voor CCV: https://hetccv.nl/

Ik heb daarom een niet technisch artikel (op het forum) geplaatst op Tweakers.net dat je eerst kunt lezen voordat je een Alarm met eventueel Smarthome mogelijkheden gaat kopen. Zie:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2073276

VersiSure werkt op je gemoedstoestand (dat zeggen ze ook letterlijk). Verisure is niet BORG/VEB. Lees mijn artikel voor meer informatie. Hopelijk heb je hier iets aan als je een Alarmsysteem (met eventueel smarthome) wilt kopen.
Laatst gewijzigd door Antonio_di op 03 mei 2022 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.

HandokoF
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2022 22:54

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door HandokoF »

DeZevendeHenk schreef:
30 nov 2021 21:20
Ik ben toch mateloos benieuwd hoe de "gouden berg" van een alarmsysteem verkoper en koper eruit ziet? Er zal nooit meer ingebroken worden?
Wat hebben ze u beloofd dat ze niet waargemaakt hebben?
Het doel van inbraakdetectie is nooit om ervoor te zorgen dat er niet ingebroken kan worden. Echte beveiligingsbedrijven (BORG of VEB Erkend) hanteren om die reden de VRKI. De VRKI is opgesteld door het verbond van verzekeraars.

Het eerste wat wij moeten doen is een intake gesprek houden. Hierin inventariseren wij de voorraden, waardes en attractiviteit en geven op basis van deze gegevens een pakket aan beveiligingsmaatregelen als advies. Dit bestaat uit zowel organisatorisch, bouwkundig, compartimentering, meeneembeperkendemaatregelen en elektronisch. In de laagste risico klasse voor woningen word bijvoorbeeld geen elektronische maatregelen geadviseerd tenzij het bouwkundige onder de maat is en niet op een voldoende niveau te krijgen is.

Voor woningen is ons doel altijd het zo moeilijk mogelijk te maken om binnen te komen. De bezittingen in de woning hebben vaak een hoge emotionele waarde. Bij bedrijven is het doel zo snel mogelijk elektronisch detecteren en reactie. Want een inbreker bij een bedrijf wil hoe dan ook binnen komen. Is de deur te stevig dan gaan ze de pui eruit rijden met de auto. En het vervangen van een geforceerde deur is goedkoper, sneller en gemakkelijker dan een hele pui vervangen. Wanneer de pui eruit ligt dan de winkel ook niet open, terwijl als alleen de deur is geforceerd dan kan hij nog wel open en de goederen verkopen die niet ontvreemd zijn.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

HandokoF schreef:
03 mei 2022 23:17
DeZevendeHenk schreef:
30 nov 2021 21:20
Ik ben toch mateloos benieuwd hoe de "gouden berg" van een alarmsysteem verkoper en koper eruit ziet? Er zal nooit meer ingebroken worden?
Wat hebben ze u beloofd dat ze niet waargemaakt hebben?
Het doel van inbraakdetectie is nooit om ervoor te zorgen dat er niet ingebroken kan worden. Echte beveiligingsbedrijven (BORG of VEB Erkend) hanteren om die reden de VRKI. De VRKI is opgesteld door het verbond van verzekeraars.

Het eerste wat wij moeten doen is een intake gesprek houden. Hierin inventariseren wij de voorraden, waardes en attractiviteit en geven op basis van deze gegevens een pakket aan beveiligingsmaatregelen als advies. Dit bestaat uit zowel organisatorisch, bouwkundig, compartimentering, meeneembeperkendemaatregelen en elektronisch. In de laagste risico klasse voor woningen word bijvoorbeeld geen elektronische maatregelen geadviseerd tenzij het bouwkundige onder de maat is en niet op een voldoende niveau te krijgen is.

Voor woningen is ons doel altijd het zo moeilijk mogelijk te maken om binnen te komen. De bezittingen in de woning hebben vaak een hoge emotionele waarde. Bij bedrijven is het doel zo snel mogelijk elektronisch detecteren en reactie. Want een inbreker bij een bedrijf wil hoe dan ook binnen komen. Is de deur te stevig dan gaan ze de pui eruit rijden met de auto. En het vervangen van een geforceerde deur is goedkoper, sneller en gemakkelijker dan een hele pui vervangen. Wanneer de pui eruit ligt dan de winkel ook niet open, terwijl als alleen de deur is geforceerd dan kan hij nog wel open en de goederen verkopen die niet ontvreemd zijn.
Een mooi verkoopverhaal maar ik mis de visie op de klachten van klanten die vertrekken bij Verisure.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Misschien hebben ze geen budget meer voor goede after sales omdat ze het hebben uitgegeven aan die irritante reclames.

Plaats reactie