Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Harald Haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2022 23:55

Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Harald Haan »

Energie Maffiosi.

We hebben onlangs een mailtje gehad dat ons contract was beëindigd bij Essent , met de vraag om in te vullen hoe wij vonden dat dit was afgehandeld.... ????
(wij hadden ons contract niet opgezegd)
Schijnbaar is ons contract door "iemand" over gezet naar Vattenvall (misschien wel een foutje)
dus dan maar bellen...................
Na 35 minuten iemand aan de lijn gekregen van Essent, deze mevrouw kon ons vertellen dat ons contract was opgezegd door Vattenval.
Haar oplossing bellen met Vattenval om het uit te leggen zodat zij met via Essent alles weer recht konden trekken.
Dus bellen met Vattenvall,,, na 1 uur in de wacht hangen en het verhaal vertellen: mijn gegevens opnemen en de belofte dat ze het gaan oplossen............
Dat is nu bijna een week geleden, en er is nog niets opgelost. (ook nog geen bericht of mailtje gehad dat ze er mee bezig zijn)
Als het nu nog een paar weken duurt worden we afgesloten van gas en stroom. de kosten van de afsluiting ? , die moeten wij betalen ??.
Misschien dat het helpt om dit soort praktijken openbaar te maken via deze site.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06
Beste antwoord
Gekozen door Harald Haan

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

door kuklos » 10 jun 2022 18:28

Nijogeth schreef:
10 jun 2022 18:08
Morganlefay schreef:
10 jun 2022 16:32
Wat ik liever zie gebeuren is dat al die online/geautomatiseerde door de andere partij aangeleverde opzeggingen worden afgeschaft. Een drietraps opzegging door contractant is misschien een betere optie.
Dat was juist in het leven geroepen zodat mensen makkelijker zouden overstappen.

Een betere manier zou zijn dat de nieuwe partij eerst een bevestiging stuurt die door de nieuwe contractant ondertekend dient te worden. Op die manier kan een overijverige deur tot deur verkoper ook niet zomaar mensen overschrijven als ie de gegevens weet.
Inderdaad dit. Gezien het misbruik wat we hebben gezien had allang het geheel op de schop gemoeten. Dan alles maar moeilijker maken en misbruik voorkomen.
NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dit soort praktijk gebeuren vaker en heeft niets met de maffia te maken. Fouten worden gemaakt en soms doen ook consumenten domme dingen. Waar het bij u is misgegaan vertelt het verhaal niet.
Mocht u het te lang vinden duren (bedenk wel dat op Hemelvaart niemand gewerkt heeft en de dag na Hemelvaart nagenoeg niemand), dan is simpel even contact opnemen vaak voldoende.

Toevallig zelf afgelopen week een aanbod ontvangen voor een nieuw 1 jarig contract. Mijn naam was verkeerd en bij de postcode waren 2 cijfers verwisseld. Had ik daar blind akkoord op gegeven, dan zat iemand anders in dezelfde situatie als u nu en had ik geen vaste prijzen gehad. Dat soort dingen gebeuren, fouten gebeuren nu eenmaal. Het gaat er wel om hoe het opgelost word.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harald Haan schreef:
02 jun 2022 00:19
Energie Maffiosi.
Dus... :roll:

Ja, er is iets fout gegaan. Geen idee wat, en waarom, want daar schrijf je niets over. Maar als je begint met denken vanuit dit soort termen, bereik je niets. Gewoon even ademhalen, en bedenken dat je de andere partij ook nodig hebt, daar je toon op aanpassen en dan komt je veel verder.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Hoe zou Vattenfall aan uw rekeningnummer gekomen zijn?

Harald Haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2022 23:55

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Harald Haan »

Moneyman schreef:
02 jun 2022 12:02
Harald Haan schreef:
02 jun 2022 00:19
Energie Maffiosi.
Dus... :roll:

Ja, er is iets fout gegaan. Geen idee wat, en waarom, want daar schrijf je niets over. Maar als je begint met denken vanuit dit soort termen, bereik je niets. Gewoon even ademhalen, en bedenken dat je de andere partij ook nodig hebt, daar je toon op aanpassen en dan komt je veel verder.
Mijn contract is door Vattenvall opgezegd bij Essent , terwijl ik helemaal geen contract ben aangegaan bij Vattenval (zoals vermeld in mijn verhaal)

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is er iemand aan de deur geweest?

Harald Haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2022 23:55

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Harald Haan »

Nijogeth schreef:
02 jun 2022 23:51
Is er iemand aan de deur geweest?
Nee. Niemand aan de deur, geen telefonische verkoop praatjes (die kap ik af of neem niet eens op) en ook geen mail

Harald Haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2022 23:55

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Harald Haan »

NeoDutchio schreef:
02 jun 2022 10:08
Dit soort praktijk gebeuren vaker en heeft niets met de maffia te maken. Fouten worden gemaakt en soms doen ook consumenten domme dingen. Waar het bij u is misgegaan vertelt het verhaal niet.
Mocht u het te lang vinden duren (bedenk wel dat op Hemelvaart niemand gewerkt heeft en de dag na Hemelvaart nagenoeg niemand), dan is simpel even contact opnemen vaak voldoende.

Toevallig zelf afgelopen week een aanbod ontvangen voor een nieuw 1 jarig contract. Mijn naam was verkeerd en bij de postcode waren 2 cijfers verwisseld. Had ik daar blind akkoord op gegeven, dan zat iemand anders in dezelfde situatie als u nu en had ik geen vaste prijzen gehad. Dat soort dingen gebeuren, fouten gebeuren nu eenmaal. Het gaat er wel om hoe het opgelost word.
Mijn contract is door Vattenvall opgezegd bij Essent , terwijl ik helemaal geen contract ben aangegaan bij Vattenval (zoals vermeld in mijn verhaal)

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hoe komt Vattenval aan je gegevens?

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Hopelijk kunnen hun jou verder helpen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Harald Haan schreef:
03 jun 2022 01:32
Mijn contract is door Vattenvall opgezegd bij Essent , terwijl ik helemaal geen contract ben aangegaan bij Vattenval (zoals vermeld in mijn verhaal)
Ja, zo werkt dat. Dat zijn ze zelfs verplicht. Waarschijnlijk heeft iemand uw gegevens ingevuld. Misschien wel een deur aan deur verkoper die toevallig uw gegevens kent. Ga er maar vanuit dat dit niet vanuit Vattenfall zelf in gang is gezet.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harald Haan schreef:
02 jun 2022 23:22
Moneyman schreef:
02 jun 2022 12:02
Harald Haan schreef:
02 jun 2022 00:19
Energie Maffiosi.
Dus... :roll:

Ja, er is iets fout gegaan. Geen idee wat, en waarom, want daar schrijf je niets over. Maar als je begint met denken vanuit dit soort termen, bereik je niets. Gewoon even ademhalen, en bedenken dat je de andere partij ook nodig hebt, daar je toon op aanpassen en dan komt je veel verder.
Mijn contract is door Vattenvall opgezegd bij Essent , terwijl ik helemaal geen contract ben aangegaan bij Vattenval (zoals vermeld in mijn verhaal)
Dat doet Vattenval niet zomaar, dat doen ze omdat ze daar een (blijkbaar onjuiste) opdracht voor hebben. Er is dus geen enkele reden voor je gescheld.

mrnn
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:53

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door mrnn »

Bij mij ook gebeurd enige tijd geleden. Bleek na veel telefoontjes dat het EAN nummer van mijn meter was verwisseld met die van de buren. Ze hebben me nooit verteld hoe dat gekomen was of wanneer dat gebeurd was. Toen mijn buren van leverancier verwisselden, kwam dit probleem dus aan het licht en werd ik hartelijk bedankt voor vele jaren Essent.

Essent heeft me nooit geholpen om de zaak recht te zetten en toen mijn contract bij hen was afgelopen, ben ik er weggegaan.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Lady1234 »

mrnn schreef:
03 jun 2022 10:59
Bij mij ook gebeurd enige tijd geleden. Bleek na veel telefoontjes dat het EAN nummer van mijn meter was verwisseld met die van de buren. Ze hebben me nooit verteld hoe dat gekomen was of wanneer dat gebeurd was. Toen mijn buren van leverancier verwisselden, kwam dit probleem dus aan het licht en werd ik hartelijk bedankt voor vele jaren Essent.

Essent heeft me nooit geholpen om de zaak recht te zetten en toen mijn contract bij hen was afgelopen, ben ik er weggegaan.
En hebt u dan al die tijd het verbruik van uw buren betaald?

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemiddag,

Vervelend om te lezen dat uw contract bij Essent is opgezegd door ons zonder dat u dit wilde. Mogelijk is er bij ons een typefout gemaakt in het adres, waardoor we een verkeerd adres hebben aangemeld. Ik wil u wel graag geruststellen: zolang er een contract is wordt u niet afgesloten voor stroom en gas. Uit uw verhaal maak ik op dat er een contract is bij ons, maar dat dit niet de bedoeling is. Omdat er nu wel een contract is houdt u gewoon energie.

Ik kijk natuurlijk graag met u mee wat er gebeurd is en vooral: hoe we dat zo snel mogelijk voor u kunnen oplossen. Stuurt u hiervoor een privéberichtje met uw postcode, huisnummer en achternaam?

Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoi Ellen,

Tussen de regels doorlezend maak ik uit je bericht op dat TS een contract heeft met jullie. Dat is niet het geval!

Een opzegging en aanmelding zijn namelijk rechtshandelingen en rechtshandelingen vereisten een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard. TS heeft deze handelingen niet verricht.

Groet,
Alfa

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar dat doet aan de geruststelling niets af. Wat Ellen bedoelt, is dat er een actief contract in de systemen staat, zodat de afsluitprocedure niet wordt opgestart.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
10 jun 2022 14:59
Hoi Ellen,

Tussen de regels doorlezend maak ik uit je bericht op dat TS een contract heeft met jullie. Dat is niet het geval!

Een opzegging en aanmelding zijn namelijk rechtshandelingen en rechtshandelingen vereisten een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard. TS heeft deze handelingen niet verricht.

Groet,
Alfa
Groet Alfa? :shock: Wat krège we nâh? :?

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
10 jun 2022 17:01
Groet Alfa? :shock: Wat krège we nâh? :?
Een groet, natuâhlijk. Je ken toch leize, of nie dan?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
10 jun 2022 17:14
ZeerPrivé schreef:
10 jun 2022 17:01
Groet Alfa? :shock: Wat krège we nâh? :?
Een groet, natuâhlijk. Je ken toch leize, of nie dan?
Da's diskriminasie, hè groet ons nauit. :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Energiecontract opgezegd door Vattenval bij Essent

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Morganlefay schreef:
10 jun 2022 16:32
Wat ik liever zie gebeuren is dat al die online/geautomatiseerde door de andere partij aangeleverde opzeggingen worden afgeschaft. Een drietraps opzegging door contractant is misschien een betere optie.
Dat was juist in het leven geroepen zodat mensen makkelijker zouden overstappen.

Een betere manier zou zijn dat de nieuwe partij eerst een bevestiging stuurt die door de nieuwe contractant ondertekend dient te worden. Op die manier kan een overijverige deur tot deur verkoper ook niet zomaar mensen overschrijven als ie de gegevens weet.

Plaats reactie