LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Maxmara
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2014 13:58

Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door Maxmara »

Onlangs heb ik mezelf buitengesloten en heb via Google gezocht op slotenmaker + mijn locatie. Bovenaan stond slotenmaker Sleutelkoning.nl vermeld. [ongefundeerde bewering door moderator verwijderd] slotenmaker Sleutelkoning.nl gebruikt de naam van een echte slotenmaker - De Sleutelkoning - die hiervan heel veel hinder ondervindt. slotenmaker Sleutelkoning.nl vermeldt geen adres, geen KvK-nummer, telefoonnummer verandert bijna dagelijks, etc.

Slotenmaker Sleutelkoning.nl heeft iemand van AN slotenservice uit Helmond naar mij toe gestuurd. Voor een half uur werk moest ik bijna €800,- betalen! De slotenmaker van AN slotenservice werd zeer intimiderend toen ik wilde weigeren, dus ik heb het volledige bedrag betaald. [ongefundeerde bewering door moderator verwijderd] mag je de politie bellen, dus dat had ik moeten doen.

[persoonsnamen verwijderd door moderator] van slotenmaker Sleutelkoning.nl (geen KvK-nummer) als [persoonsnamen verwijderd door moderator] van AN SLOTENSERVICE (KvK 68766173) nemen niet meer op. Ik heb aangifte gedaan bij de politie, Fraudehelpdesk, Consuwijzer, en veel klachtensites. Ondertussen heb ik gezien dat Tros Radar een groot item heeft besteed aan dit probleem.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2018 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerde bewering door moderator verwijderd, namen verwijderd, hoofdletters verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is geen oplichting hoor, het is vraag en aanbod. U kiest er zelf voor om de eerste de beste commerciele partij te bellen en zonder naar de prijs vragen de klus laat klaren.
Maar wie of wat hoopt u te bereiken met uw waarschuwing? Hoeveel topics zijn er al geopend met exact hetzelfde er in? U heeft het ook nooit in de krant gelezen en de tv ook nie aan gehad de laatste jaren? Hoer wordt al ontzettend veel voor gewaarschuwd, dus uw waarschuwing voegt ook niets toe.

Wijze en vooral dure les voor de volgende keer, niet zomaar de bovenste bij Google bellen en bij de buren een sleutel afgeven.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

[quote verwijderd, offtopic bijdrage verwijderd door moderator]

Ten tweede als u de zoekfunctie van dit forum gebruikt voor dit onderwerp heeft u enige uren leesplezier. U bent nl niet de eerste die hoge kosten maakt nadat hij/zij is buitengesloten.
succes
Laatst gewijzigd door Radar op 14 nov 2018 09:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: verwijderde quote, offtopic bijdragen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo worden kwetsbare mensen opgelicht en beroofd van grote geldbedragen. Achthonderd euro van topicstarter weg. Het is zonder meer misdadig maar juridisch heel moeilijk aan te pakken.

Meestal kun je de deur zelf open krijgen met een kapot geknipte petfles. Flipperen heet dat. Ik heb zo buurtbewoners die zich hadden buitengesloten een paar keer kunnen helpen. Voor nul euro in plaats van achthonderd. Je kan dus beter een petfles en een schaar of stanleymes regelen bij de buren of supermarkt en dan zelf een kwartiertje knoeien. Dan hoef je zelfs geen bonafide slotenmaker te bellen. Genoeg Youtube filmpjes met uitleg.

Verder is Sleutelkoning.nl een bonafide firma in de stad Utrecht. Die houden zich niet bezig met deze praktijken.

Zeer goede uitzending AvroTros Opgelicht van 4 september jl. over dit onderwerp:

"Wie zijn die slotenmakers, die soms met behulp van intimidatie en bedreiging mensen in nood het vel over de oren trekken? Opgelicht?! confronteert enkelen van hen met hun wandaden."

https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... 4-09-2018/

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Zie ook uitzending van Alberti Stegeman,
https://m.youtube.com/watch?v=-Fy42JOjQvw

Als rekenmaatstaaf reken ik een uurbedrag van max€75,- euro plus evt voorrijkosten max€30,-. Slot kost tussen de €30 en €100.
Zo kan je voor het inroepen van een slotenmaker niet meer dan een €150,- euro kwijt zijn.
Zoals in de uitzending van Alberto duidelijk werd was er een patroon. Bedragen werden vooraf niet gegeven.. wel onduidelijke antwoorden... aanrij tijden waren altijd max 40min. De slotenmaker die terug belde (om te zeggen waar hij was) zei zijn naam niet.. de busjes of auto’s waar de slotenmakers in reden waren niet voorzien van opdruk.. slotenmakers zelf waren van het type “kamper” of (helaas maar waar)”allochtoon”.
Met bevenstaande kenmerken kan je de oplichter van de echte slotenmaker wegfilteren.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus allochtone slotenmakers in een busje zonder opdruk zijn allemaal oplichters?

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door Michel-mol »

@lady1234: in antwoord op uw “conclusie”; nee, allochtone slotenmakers zijn niet allemaal oplichters. Maar kwamen wel veel boven in de profilering van de uitzending.. waarin ik alleen maar een feit aangaf. Maar tegenwoordig mag dit helaas niet meer benoemd worden... zie uw overtrokken reactie.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Michel-mol schreef:
03 jan 2019 12:41
@lady1234: in antwoord op uw “conclusie”; nee, allochtone slotenmakers zijn niet allemaal oplichters. Maar kwamen wel veel boven in de profilering van de uitzending.. waarin ik alleen maar een feit aangaf. Maar tegenwoordig mag dit helaas niet meer benoemd worden... zie uw overtrokken reactie.
Dus omdat het in de uitzending allochtonen waren zijn het allemaal allochtonen?

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U schrijft: “ Met bovenstaande kenmerken kan je de oplichter van de echte slotenmaker wegfilteren”.

Dus u vindt iemand met die kenmerken oplichters, heel simpel. Niet achter een uitzending wegkruipen.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Ja kenmerk: hoge prijs, vage afspraken, niet te traceren waar men vandaan komt(onbekend busje), naam niet willen zeggen, als dat in combinatie is met kamper of allochtoon dan haak ik af. Dat is wat ik wil toevoegen, helaas jammer dat een aantal getriggerd worden door een woord wat weer in de discriminatie hoek getrokken word.. want dat doe ik niet.
(Overigens wel frappant dat er niet gevallen wordt over het woord “ kamper” wat toch eenzelfde oordeel zou kunnen zijn.
Ik zou het fijn vinden als het hele verhaal gelezen wordt en men de context begrijpt.

Maar goed dit was het laatste wat ik erover zeg. Doe ermee wat je ermee kan en denk erover hoe je wil.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mensen moeten simpelweg niet op de eerste de beste advertentie op Google klikken.

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn advies: zoek nu op uw gemak een slotenmaker in (de buurt van) uw woonplaats. Ga naar de winkel of bel hem op en vraag daar of ze ook helpen bij noodgevallen en wat dat ongeveer kost. Tevreden? Sla het nummer op in uw telefoon.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door heerschap »

De Sleutelkoning in Utrecht is een prima bedrijf, overigens. Die heeft mij ooit in de nacht geholpen voor onder de 150 euro inclusief nieuw slot. Ik denk dat er voor de firma uit Utrecht er juridisch wel voor zou kunnen zorgen dat zijn naam niet gebruikt wordt.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door k2p »

Michel-mol schreef:
03 jan 2019 13:00
jammer dat een aantal getriggerd worden door een woord wat weer in de discriminatie hoek getrokken word..
Vind je het gek? De enige reden dat je daar veel allochtonen hebt is omdat de gemiddelde blankman liever ander werk doet waar je regelmatige uren werkt. Idem voor rioolontstopper, electricien, pechhulpmonteur, etc.

@moderatie: ik vind eigenlijk dat jullie geen namen (naw) moeten verwijderen van personen die zonder KvK inschrijving een bedrijf runnen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaring met slotenmaker Sleutelkoning.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een betrouwbaar bedrijf geen website met .nl neemt zoals deze kan je goede naam misbruikt worden.

Klaag dit bedrijf aan want als die de naam claimen, want misbruik maken van een ander bedrijf mag niet.

Gesloten