LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiets via Facebook verkocht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Desiree1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2018 04:28

Fiets via Facebook verkocht

Ongelezen bericht door Desiree1969 »

Beste mede forum gebruikers.

Ik heb 4 maart een fiets verkocht via Facebook.
Ik had vermeld dat de fiets een lekke band en losse pakjes drager had maar verder in goede staat.
Omdat ik door.ziekte niet instaat was de band zelf te plakken heb ik in overleg met de koper de prijs verlaagd van 100€ naar 65€.

Ze is de fiets komen halen, kon hem uitgebreid bekijken en heeft betaald.
Nu beweerd ze dat ze de fiets naar de fietsenmaker heeft gebracht en er van alles aan mankeert wat minstens 160€ gaat kosten.

In ons Messenger gesprek gaf ze zelf.ook aan dat ze los van de al bekende mankementen niks aan de fiets had gezien

Nu dreigt ze zelfs met juridische stappen als ik dit niet op ga lossen.
Kan dat echt ?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mar 2018 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Fiets via Facebook verkocht

Ongelezen bericht door yan »

Ja ze kan wel juridische stappen willen ondernemen, maar daar zal ze niks mee bereiken.
Ze hoeft van een tweedehands fiets niet te verwachten dat deze in nieuwstaat is, en een fietsenmonteur zal altijd wel iets vinden wat "versleten" is. Ze heeft de fiets kunnen zien en geaccepteerd zoals deze toen was, en daarmee is het voor u klaar.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fiets via Facebook verkocht

Ongelezen bericht door witte angora »

Desiree1969 schreef:Beste mede forum gebruikers.

Ik heb 4 maart een fiets verkocht via Facebook.
Ik had vermeld dat de fiets een lekke band en losse pakjes drager had maar verder in goede staat.
Omdat ik door.ziekte niet instaat was de band zelf te plakken heb ik in overleg met de koper de prijs verlaagd van 100€ naar 65€.

Ze is de fiets komen halen, kon hem uitgebreid bekijken en heeft betaald.
Nu beweerd ze dat ze de fiets naar de fietsenmaker heeft gebracht en er van alles aan mankeert wat minstens 160€ gaat kosten.

In ons Messenger gesprek gaf ze zelf.ook aan dat ze los van de al bekende mankementen niks aan de fiets had gezien

Nu dreigt ze zelfs met juridische stappen als ik dit niet op ga lossen.
Kan dat echt ?
Neem me niet kwalijk, maar 65 euro voor een tweedehands fiets is bijna voor niks. Ze heeft er al 35 euro van af gekregen omdat hij een lekke band had. Weet je wat het plakken van een lekke band door een fietsenmaker kost? 7,50. Meer niet. En als je het zelf doet kost het 2 stuivers voor een stukje rubber. Jou heeft het 35 euro gekost. Oftewel: je bent te goed van vertrouwen, je laat je te snel iets wijsmaken.

Ik zou gewoon zeggen: 'ik zie het bericht van de rechtbank met vertrouwen tegemoet'. Zoiets dus. En daarmee moet het klaar zijn.

Desiree1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2018 04:28

Re: Fiets via Facebook verkocht

Ongelezen bericht door Desiree1969 »

Dank jullie wel voor de reacties.
Was best geïntimideerd doorde toon van haar berichten.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fiets via Facebook verkocht

Ongelezen bericht door witte angora »

Desiree1969 schreef:Dank jullie wel voor de reacties.
Was best geïntimideerd doorde toon van haar berichten.
Niet langer laten intimideren dus. :wink:

stofzuigertje

Re: Fiets via Facebook verkocht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met de Lekkere band is geen proefrit mogelijk.
lagers van trapas of wielen moet je voelen, vooral als je niet kan fietsen.

Er vanuit gaande dat deze duidelijk meer dan 2 jaren oud is dus geen fabrieksgarantie meer en kopen op goed geluk.
En remmen, die kun je ook testen als je lek bent.. kabels vast en of ze bewegen.... Derailleur is goed smeren en tandwielen bekijken, ketting hetzelfde dus klagen helpt niet, je moet vooraf goed kijken wat je koopt.

De betaalde prijs is niet van belang, moet weg koopjes of te duur, beide mag.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Fiets via Facebook verkocht

Ongelezen bericht door mp2017 »

witte angora schreef:
Desiree1969 schreef:Dank jullie wel voor de reacties.
Was best geïntimideerd doorde toon van haar berichten.
Niet langer laten intimideren dus. :wink:

Inderdaad, en deze persoon gewoon blokkeren, dan heb je geen last meer!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Fiets via Facebook verkocht

Ongelezen bericht door olaf79 »

Fietsemaker wil natuurlijk geld verdienen aan een oude rammelbak. Om er gewoon op te kunnen fietsen hoeft niet alles pikkobello in orde te zijn.

juliomariner
Berichten: 4833
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Fiets via Facebook verkocht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als u geen garantie heeft afgesproken kan de koper helemaal niets (behalve dreigen). Maar wie gaat er voor 65 euro rechten? ik niet in ieder geval.
Het betreft particuliere verkoop dus u hoeft helemaal geen garantie te geven

mh73

Re: Fiets via Facebook verkocht

Ongelezen bericht door mh73 »

olaf79 schreef:Fietsemaker wil natuurlijk geld verdienen aan een oude rammelbak. Om er gewoon op te kunnen fietsen hoeft niet alles pikkobello in orde te zijn.
Precies. Aan een oude fiets valt altijd wel wat te repareren. Je kunt naar een fietsenmaker gaan en vragen om je fiets rijklaar te maken of zeggen plak mijn band en zet de bagagedrager vast.

Gesloten