LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forum-moderatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Wat vind u van het moderatie-beleid op dit forum?

Prima, niets aan veranderen!
0
Geen stemmen
Matig, is onduidelijk, moderatie moet aangeven waarom is ingegrepen
21
46%
slecht, neigt naar of is te beschouwen als censuur, men moet in ieder geval aangeven waarom is ingegrepen.
24
52%
geen van bovenstaande, graag toelichten in tekst
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Walter van V »

Om vervuiling van andere topics te voorkomen open ik maar een nieuw draadje, als kritisch consument (waar dit forum voor bedoeld is):

Wat vind u van het moderatiebeleid op dit foru? het komt herhaaldelijk voor dat postings verwijderd worden zonder dat wordt medegedeeld aan de poster waarom dit gebeurt. Tevens laat men ook vaak reacties staan die duidelijk zichtbaar indruisen tegen de forumregels.

onder andere beledigingen aan het adres van andere bezoekers/deelnemers aan het forum kunnen ongestraft geplaatst worden, terwijl de daarop volgende reacties wel verwijderd worden. Zo is o.a. iemand ongestraft vergeleken met een ultra-rechts politicus.

Naar mijn mening is de identiteit van dit forum in het geding door de onduidelijke en tweeslachtige wijze waarop gemodereerd wordt.

En nu maar hopen dat dit topic niet verwijderd wordt! (wat een slechte zaak zou zijn voor de ontwikkeling van dit forum!)

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door S. »

Walter, je hebt helemaal gelijk en dit item is al vaker aan de orde geweest hier en telkens weer verwijderd.

Ik denk dat berichten via bepaalde software gecheckt wordt op bepaalde woorden en zo bij de moderator naar voren komen. Deze leest ze door en verwijderd ze dan.
Weet haast wel zeker dat ze een heel topic echt niet in zijn geheel doorgelezen, want de aanpassingen zijn daarvoor veel te willekeurig.

Of ze hun beleid willen veranderen? Nou, ik help het je hopen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Walter, aangenomen dat je de integriteit bedoelt, ben ik het met je eens. Ik ben zelf ook vaker het slachtoffer geworden van ongenuanceerde opmerkingen, en dan kun je twee dingen doen. Wegblijven van het forum, of die mensen op dezelfde manier benaderen als ze met mij doen. Dit gebeurde voornamelijk in het mlm-topic, waar ik niet het enige slachtoffer ben, maar iedereen die kritisch tegen het systeem aankijkt, met de grond gelijk gemaakt wordt. Ik voel me echter niet persoonlijk aangesproken daar, ik zeg maar zo: ze weten echt niet beter.

Ik heb voor het laatste gekozen, al zal ik nooit iemand beledigen, wel op zijn/haar nummer zetten, wanneer ik van mening ben, dat degene die dit doet, mijn bericht totaal niet begrepen heeft. Verder zal ik niet gaan.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 20 Dec 2006 19:56 door bodejosm43

Ik heb voor het laatste gekozen, al zal ik nooit iemand beledigen, wel op zijn/haar nummer zetten, wanneer ik van mening ben, dat degene die dit doet, mijn bericht totaal niet begrepen heeft. Verder zal ik niet gaan.


Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik geef ook wel eens kommentaar terwijl ik
helemaal fout zit maar dan durf ik met mijn
billen bloot en bied mijn exuus aan.Maar heremijntijd
die reacties af en toe aan mijn adres?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik heb op matig gestemd, maar neig naar slecht.
Ik herinner me nog een email van de redactie dat ik moest ophouden een zeker iemand te belasteren. Deze meneer had ene klacht ingediend (mrtelecom). Na een reactie mijnerzijds dat ik wilde weten wat prcies de laster was (een strafbaar feit) werd dir veranderd in "het noemen van zijn naam".
Waarna bleek dat men zonder onderzoek te plegen maar blind mensen was gaan beschuldigen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hahaha, Maarschalk, welkom bij de club. Dit is mij dus ook overkomen. Het heerschap dat dit deed, houdt zich nu redelijk rustig, nadat ik om opheldering had gevraagd.

Gezien zijn naam, heeft ie last van een lekkage......... (al in tijden niet meer gesignaleerd, die gast)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door jor »

Slecht en het begint op censuur te lijken. Ik kijk er niet gek van op als ook dit topic ineens verdwijnt.

jor

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door joopataa »

Het is heel triest gesteld met de moderators van dit forum. Eigenlijk kan je het geen modereren noemen. Er verdwijnen gewoon berichten die de tros en consorten niet naar de mond praten of op een andere wijze niet bevallen. De mond van van kritiek op anderen en er zelf niet tegenkunnen.

:cry: :cry: :cry:

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Zeker op het legio-lease forum niet "met veel spuug en zonder tanden" meepraat dan wordt je gelijk gecensureerd door deze gedachtenpolitie. Of zouden ze geld krijgen van bepaalde clubs?

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Fiore »

ik stem voor slecht.
Heb al vaker gehad dat posts worden verwijderd, naar de reden kun je slechts gissen. Andere posts daarentegen blijven dagen staan, totdat iemand de moderator er op wijst. ziektes, scheldwoorden.. totaal onnodig provocerende forumnamen.. zijn daar geen regels voor, of worden die gewoon niet toegepast?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Walter van V »

daar zijn idd regels voor...voorzover niet onder forumregels benoemd is er zo iets als gewoon fatsoen...waar dus ongeschreven regels voor zijn.

Ikzelf ga ook geen grensbenaderende discussie uit de weg, maar als het even kan graag gewoon op basis van argumenten.
En als iemand mij (en soms ook anderen...) onheus bejegend, kan hij ook zijn vet krijgen, mede OMDAT er NIET op goede wijze gemodereerd wordt.

En als ik dan zie dat de veroorzakers niet worden aangepakt, maar de reacties erop wel, is mijn conclusie dat men qua moderatie hier de weg kwijt is, wat niet goed is voor de kwaliteit van het forum!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Fiore »

ja op zich leuk natuurlijk dat die regels er zijn, maar is het dan niet aan de moderators om er op toe te zien dat deze ook worden nageleefd? Er staan af en toe een partij scheldwoorden bij een topic, daar zeg je u tegen. En dan mag iemand naar mijn idee ook gewoon, hup, met e-mailadres geblokkeerd worden. Altijd te omzeilen natuurlijk, maar je doet tenminste iets.
Ook een forumnaam als bijv. volkert van der g is naar mijn idee volkomen ongepast

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door S. »

Volgens mij kost het gewoon te veel tijd en mankracht om deze forumregels toe te passen door de redactie. Want dat houdt in dat je alles moet lezen, en dat werkt alleen als je vrijwilligers inzet zoals op Wikipedia of bepaalde hobby-fora.

Zou een idee zijn wanneer de Tros-redactie tekst en uitleg geeft over de wijze waarop ze hun site beheren.

Trouwens; ik heb ook op "slecht" gestemd.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door tienepien »

Op het forum van scholieren.com is de moderatie van de diverse onderwerpen uitbesteed aan verschillende "leden": mensen die zelf actief posten en dus ook veel topics lezen.

Daarnaast hebben zij een forumdeel waar leden hun klachten en opmerkingen over de moderatie of andere leden kunnen posten en waarin een forumbaas kan reageren en uitleggen waarom er wel of niet iets gedaan wordt. Bij slotjes of verwijderde posts wordt altijd aangegeven waarom.

Op deze manier verdeel je het werk over verschillende mensen die toch al wel lezen en is het ook duidelijk wat wel en niet kan.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb het juist net andersom. Wordt regelmatig door een dolle miena lastiggevallen in topics. Heb al een paar keer gemaild naar de redactie van dit forum, maar mevrouw mag blijkbaar gewoon lekker doorgaan. Ze doen er totaal niets aan!!

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Walter van V »

achh gewoon om blijven lachen dat soort typetjes. Houdt de humor erin hier toch! Uiteindelijk zet dat soort mensen eigenlijk alleen maar zichzelf te kijk.

wat ik het ergste vind is alle gescheld en het anderen afze*k&n en dan meestal zonder zelf met een (gefundeerde) mening te komen . Gewoon schelden om het schelden dus. En dat moderatie niet communiceert, en niet laat blijken waarom men ingrijpt en waarom men op die maniet ingrijpt.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door antonh »

Ik heb op slecht gestemd.
Het is me al vaker opgevallen dat berichten weg zijn en dan is de draad van het topic ook weg.

slecht, neigt naar of is te beschouwen als censuur, men moet in ieder geval aangeven waarom is ingegrepen.

Dat moeten ze niet doen.
Of de persoon blokkeren.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door wicher »

En ik was zo kwaad dat ik dit topic niet eens gezien heb en een ander topic heb gestart http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=46551 :oops:
Mogen jullie raden wat ik gestemd heb...... :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb ook niet bepaald op prima gestemd. Het valt me op dat de laatste tijd wel iemand opvallend afwezig is. Ik noem geen namen, in het kader van de kerstgedachte........................

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 25 Dec 2006 11:43 door bodejosm43

Ik heb ook niet bepaald op prima gestemd. Het valt me op dat de laatste tijd wel iemand opvallend afwezig is. Ik noem geen namen, in het kader van de kerstgedachte........................
Nou dan noem ik ze toch.
Karr-2 en Dilbert29 :wink:

Gesloten