Fraude met creditkaart

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
HE0112
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2023 16:33

Fraude met creditkaart

Ongelezen bericht door HE0112 »

Ik kreeg vanmorgen van ICS om mijn afschrift te bekijken.
Tot mijn schrik zag ik daar 7 afschrijvingen uit de VS waarvan ik geen weet had.
Ik heb dit wel gemeld bij ICS, maar kreeg als antwoord dat ik pas na 20 dagen antwoord zou krijgen.
Ook heb ik mijn bank ABNAMRO over ingelicht.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Fraude met creditkaart

Ongelezen bericht door Aygulf »

Dat heb ik jaren geleden ook meegemaakt. Meteen gemeld bij ICS. Zij gaan dat dan uitzoeken en de bedragen waar het om ging werden zolang "op een zijspoor" gezet. Men heeft namelijk wel tijd nodig om dit onderzoek te doen. Op een gegeven moment werd mij verteld dat dat het opgelost was. Over de oorzaak werden geen mededelingen gedaan maar gelukkig was alles weer in orde. Moraal van het verhaal: heb vertrouwen in het onderzoek van ICS en geef ze even de tijd.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Fraude met creditkaart

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

HE0112 schreef:
28 dec 2023 16:43
Ik kreeg vanmorgen van ICS om mijn afschrift te bekijken.
Tot mijn schrik zag ik daar 7 afschrijvingen uit de VS waarvan ik geen weet had.
Ik heb dit wel gemeld bij ICS, maar kreeg als antwoord dat ik pas na 20 dagen antwoord zou krijgen.
Ook heb ik mijn bank ABNAMRO over ingelicht.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Je hebt wel je CC nu geblokkeerd toch ?

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Fraude met creditkaart

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ben een paar jaar geleden ook door ICS benaderd dat er een raar bedrag van rekening was afgeschreven of ik dit wilde controleren.
En inderdaad 300 euro voor mij onbekend.
Is door ICS keurig terug gestort, maar verder kreeg ik geen informatie.

Plaats reactie