LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldigheid Restaurant Cadeaukaart

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
robertlouiskempers
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2018 07:19

Geldigheid Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door robertlouiskempers »

Wij kregen van onze zoon een restauarantcadeaukaart mijn vrouw en haar zus gingen eten met de kaart en bij het restaurant konden ze de kaart niet uitlezen en wat bleek dat je eers je saldo moet checken belachelijk natruurlijk want als je een kaart hebt dan verwacht je niet zoveel poespas toen zijn we daa maar weer gaan eten nadat wij de check hebben gedaan nummers van de kaarten genoteerd en de geldigheids duur een jaar wat natruurlijk ook al belachelijk is dat zou pure diefstal zijn maar goed bij het afrekenen konden ze het weer niet uitlezen het restaurant (zonneheuvel te Doorn) gaf in ieder gevalk een geweldige service door het door mij opgegeven totaal bedrag van de rekening af te trekken. Geprobeerd het cadebonnen bedrijf te bellen maar dat is niet mogelijk ik begrijp ook wel waarom.
Mijn Klachten: geldigheidsduur van de kaart 1 jaar is natuurlijk schandalig een briefje van tien is ook langer geldig dit probleem is al bij Kassa geweest.
2: Dat je eerst het saldo moet uitlezen je vrwacht toch dat als je de kaart mee neemt dat het restaurant dit automatisch uitleest zoals bij de meeste
3: Als je kontact zoekt met het bedrijg kan je niet eens bellen ik begrijp ook al waarom.
In ieder geval warn wij wel duur uit door dit voorval maar hebben gelukkig goed gegeten maar een diner of restaurantkaart willen wij inn ieder geval niet meer

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geldigheid Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

1. Een kadokaart is geen wettig betaalmiddel. Daar mag dus een geldigheidsduur aan zitten. Een briefje van 10 wordt inderdaad overal geaccepteerd. Daarom worden op diverse fora ook altijd geadviseerd om de bonnen van de Nederlandsche Bank te geven.
2. Hoe weet u welk bedrag er op de kaart staat? Daarbij, een betaalsysteem kan geen saldo checken. Als u met de pin betaald krijgt u ook niet te zien hoeveel er op uw rekening staat. Ik ken weinig kadobonnen waarbij de in de winkel kan checken hoeveel geld er nog op staat.
3. U kunt gewoon een bericht sturen. Waarom zou u willen bellen? U bent geen klant, enkel gebruiker. Dat u het vreemd vind dat er een geldigheidsduur aan zit en andere voorwaarden moet u melden bij de gever.

En dat er een probleem was met de betaling kan aan het systeem in het restaurant liggen. En dat hebben ze netjes opgelost.

Maar klagen moet u bij de gever doen, die heeft u de kaart gegeven.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geldigheid Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

robertlouiskempers schreef:Wij kregen van onze zoon een restauarantcadeaukaart mijn vrouw en haar zus gingen eten met de kaart en bij het restaurant konden ze de kaart niet uitlezen en wat bleek dat je eers je saldo moet checken belachelijk natruurlijk want als je een kaart hebt dan verwacht je niet zoveel poespas toen zijn we daa maar weer gaan eten nadat wij de check hebben gedaan nummers van de kaarten genoteerd en de geldigheids duur een jaar wat natruurlijk ook al belachelijk is dat zou pure diefstal zijn maar goed bij het afrekenen konden ze het weer niet uitlezen het restaurant (zonneheuvel te Doorn) gaf in ieder gevalk een geweldige service door het door mij opgegeven totaal bedrag van de rekening af te trekken. Geprobeerd het cadebonnen bedrijf te bellen maar dat is niet mogelijk ik begrijp ook wel waarom.
Mijn Klachten: geldigheidsduur van de kaart 1 jaar is natuurlijk schandalig een briefje van tien is ook langer geldig dit probleem is al bij Kassa geweest.
2: Dat je eerst het saldo moet uitlezen je vrwacht toch dat als je de kaart mee neemt dat het restaurant dit automatisch uitleest zoals bij de meeste
3: Als je kontact zoekt met het bedrijg kan je niet eens bellen ik begrijp ook al waarom.
In ieder geval warn wij wel duur uit door dit voorval maar hebben gelukkig goed gegeten maar een diner of restaurantkaart willen wij inn ieder geval niet meer
ad 1: dan moet je niet klagen over de kaart, maar over de gevers. Die beslissen immers om je niet dat tientje, maar een kaart te geven.
ad 2: als je met een kaart wilt betalen, is het wel erg handig om vooraf even te checken hoe dat werkt
ad 3: wanneer probeerde je te bellen? Op het moment van afrekenen? En hoezo was je duur uit? Je saldo is toch verzilverd door de Zonneheuvel?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Geldigheid Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door Brainless »

Je moet de kaart eerst online activeren met het kaartnummer en pincode (onder het kraslaagje) die achterop de kaart staan.
Dit staat ook op het karton/envelop waarin u de kaart heeft gekregen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geldigheid Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door mahadma »

Er is met de diverse kadobonnen meestal/in de praktijk maar 1 winnaar, de uitgever ervan. Gewoon aan iedereen duidelijk maken dat u als men een bon wil geven liever de cash ervan wilt hebben. Behalve de bonnen van oom of tante agent dan. Scheelt de gevers ook de moeite om die kadobonnen te moe ten kopen. De nlb bonnen, euro's, kan je uit elke flappen tap halen. En als u toch nog bonnen krijgt EERDT LEZEN EN DOEN.

staraad
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2017 12:32

Re: Geldigheid Restaurant Cadeaukaart

Ongelezen bericht door staraad »

Het verdienmodel van deze cadeaucard-uitgevers zit voor het grootste deel in verliezen/kwijtraken/vergeten/ verlopen geldigheidsduur door/bij de ontvanger. Ruim 20% wordt nooit ingewisseld...... en dat is kassa.
Met veel moeite en onder druk van consumentenorganisaties is de geldigheidsduur bij een aantal uitgevers van cards verlengd tot minimaal 2 jaar.

Een voorbeeld, de personeelsvereniging van ons bedrijf had een dergelijke Cadeaucard uitgereikt als alternatief kerstcadeau. Geldigheidsduur was beperkt tot 6 maanden. Na 3 maanden was 40% gebruikt. Een reminder-email aan het personeel vergrootte dit percentage uiteindelijk naar 70%.
Als van te voren overeengekomen stortte het cardbedrijf na 7 maanden het niet besteedde bedrag, uiteraard na aftrek van kosten, aan de personeelsvereniging terug....nu dus kassa voor de vereniging, maar dat komt ten goede aan allen.

Ik blijf het een hopeloos systeem vinden.

Gesloten