LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis bladen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
investin
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2010 07:20

gratis bladen

Ongelezen bericht door investin »

Dadima BV uit Capelle ad IJssel heeft geadverteerd met gratisbladen.nl waar je voor € 19.95 aan verzendkosten maandelijks een blad kon krijgen als bootjournaal, puzzelvriend, moestuin en vele andere bladen.
30 November 2009 is het geld geind, 2 bladen gezien en vervolgens in het niets verdwenen. Even heeft Publi Force uit Alblasserdam met gratisbladen.nl geadverteerd maar die heeft een paar bladen nu in de markt gezet voor € 39,95 en is verder als dusdanig onbereikbaar.
We zijn mi domweg belazerd.
Wie deelt deze ervaringen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ investin - kijk onder topics als 'publi force' of zoek op titels van de "gratis" bladen, en je zal veel lotgenoten vinden.

jacq121
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2010 10:48

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door jacq121 »

Ik kreeg ook bij Publi Force en over Viva Espana. Vandaag een faktuur van 39,95 Euro, terwijl ik enkel een gratis betaald had vorig jaar voor 9.95 Euro voor GRATIS blad !
Inderdaad hou ze in de gaten!! Ik heb ze gemaild en gestorneerd mijn bedrag. Zijn er nog mensen zijn die Incasso buro's aan de deur of post krijgen van hun. Laten we samen daar naar toe gaan, samen met Radar! Het moet nu afgelopen zijn!!
grts

chrissie100
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2010 11:13

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door chrissie100 »

Herkenbaar probleem: Publi Force met adverteren van GRATIS bladen. Ik heb een abonnement op "Thuisleven" en vandaag werd €39,95 afgeschreven. Ik ben bezig met maatregelen als terugvorderen en aangetekend opzeggen. We hebben gebeld en ze zouden het uitzoeken en terugbellen. Ben benieuwd.

joopvanberkel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:20

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door joopvanberkel »

Gewoon storneren en verder laat ze het maar bekijken.

jacq121
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2010 10:48

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door jacq121 »

Ik heb ook storneren. Heb ook geen abbo voor 39,50 besteld. Wel had ik voor GRATIS blad Viva Espana gevraagd en gekregen Eind vorige jaar de verzendkosten 9,95 betaald via automatische incasso. Ook meteen vorig jaar aangetekend opgezegd omdat ik al vermoede dat er iets niet goed zit! Ik heb inmiddels ook mijn bank ingelicht over deze firma Publi Force !

Ruud Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2010 10:02

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door Ruud Bos »

Bij ons hetzelfde geval. Ongevraagd wordt na een halfjaar een ab. prijs van je rekening gehaald. Daarbij krijg je niet wat beloofd is. Afgelopen jaar 5 bladen in plaats van 12. Telefoneren om opheldering te vragen is erg duur nl. 80ct per min. Daarbij zit je zo aan kwartier aan de telefoon en dan heb je nog niemand gesproken. Bank gevraagd het geld terug te storten wat ze ook doen.
Overgens is het blad, in ons geval "de moestuin", staat vol met reclame en loopt inhoudelijk achter met het jaargetij. Niet doen!!

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door witte angora »

Overgens is het blad, in ons geval "de moestuin", staat vol met reclame en loopt inhoudelijk achter met het jaargetij. Niet doen!!
Sterker nog, als je een lezersvraag indient, wordt er niet op gereageerd. Geen idee hoe ze aan hun kopij komen, maar een fatsoenlijk boek bij de Slegte is niet alleen goedkoper, maar heeft ook veel meer diepgang, en veel meer pagina's inhoud.

jacq121
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2010 10:48

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door jacq121 »

ik zie dat sinds gisteren hun website Publi Force down is! http://www.publiforce.nl/
groetjes
:shock:

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door witte angora »

De eigenaar van Publi Force is United Force. Van United Force kon ik geen website vinden, Publi Force is inderdaad uit de lucht.

Als je op United Force googled kom je de volgende link tegen: http://www.toptijdschriften.nl/ . Nu wordt op deze site reclame gemaakt voor een aantal van de bladen, waarbij er een prijs wordt genoemd van 39,95 euro voor 12 bladen.

Het lijkt erop dat Publi Force haar activiteiten gestaakt heeft, en het abonnementenbestand overgeheveld heeft naar een ander bedrijf, dat dan meent meteen maar te kunnen cashen.

Het zou me ook niks verbazen, want degene die het abonnementenbestand beheerde was dezelfde als het incassoburo (zelfde postbus en zelfde adres, stond los van de uitgever), en die maakte er een puinhoop van. Wellicht dat United Force een ander bedrijf heeft gevonden dat de abonnementenadministratie zou gaan doen.

Helaas is er hierover geen enkele communicatie geweest richting abonnees, dat had wel gemoeten. Blijkbaar heeft men dus niks geleerd.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog even een aanvulling: op de algemene voorwaarden zie je dat er ook een andere uitgever is:

De Uitgever: Toptijdschriften, gevestigd te 2991 XR Barendrecht, Zeemanstraat 27, ingeschreven in het handelsregister van de Kamers van Koophandel, onder nummer 243858920000, onder beheer van de Kamer van Koophandel voor Rotterdam.

Verdere info: http://www.toptijdschriften.nl/index.php?id=766

Publi Force is dus inderdaad ter ziele. Of United Force de eigenaar is van Toptijdschriften, kon ik niet vinden, maar aangezien ik de link vond door te googlen op United Force, is dat zeer waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door witte angora op 23 apr 2010 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

jacq121
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2010 10:48

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door jacq121 »

Bedankt voor de informatie !
Iedereen het beste even hun bank te informeren, zodat nooit meer zoiets kan gebeuren met al die onterechte incasso's !
grts

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hier nog iemand waarbij plosteling €39,95 werd afgeschreven voor Puzzelblad.
Gebeld, over de verhoging zou ik bericht hebben gehad en opzeggen kon alleen maar aangetekend.
Ik had een abonnement op 4 tijdschriften (Puzzelvriend, Viva Espana, Thuisleven en Dier Journaal ) en bij geen van de tijdschriften had ik een bericht van prijswijziging gehad.
Ik heb ze dus alle 4 per direct opgezegd.
En natuurlijk het geld gestorneerd.
Ik heb destijds (een maand geleden ongeveer) nog gekeken op de site van Publiforce en toen viel me op dat ze plotseling nog maar 5 verschillende tijdschriften hadden.
10 dagen geleden per e-mail een bevestiging gehad dat alles is opgezegd.

Jammer, want het waren best leuke tijdschriften.

Groetjes, Lieske

vince76
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 dec 2009 20:21

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door vince76 »

Geachte gedupeerde,

Vrijdag weer contact gehad met de klantenservice van de puzzelvriend. Daar werd mij verteld wat we eigenlijk al wisten en dat is dat publiforce niet meer bestaat en is overgenomen door TOPTIJDSCHRIFTEN. Dus voor problemen moeten we bij dat bedrijf zijn. Ik heb hieronder 2 mail adressen staan waarvan [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] de directeur is. Of bel ze op : 010-7370648.
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] of [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Puzzelvriend van maart komt zo en zo niet meer wegens productiefout. Dat kan ik begrijpen en daar heb ik ook begrip voor, maar een kleine moeite zou het moeten zijn om even een excuus brief te versturen naar de klanten. Dan krijgen ze ook geen "gezeur". Wat betreft de prijsverhoging naar €39.95, dit komt ook door toptijdschriften. Ze maken de boekjes iets dikker en durven dan gelijk de prijzen te verdubbelen. Ik vind dit echt schandalig. Ik stop pas als ik mijn geld terug heb van dit abonnement wat ik heb afgesloten. Aangezien mijn vriendin geen automatische incasso heeft gedaan is er bij haar geen geld afgeschreven.

De puzzelvriend van maart komt dus helemaal niet meer, die van April verwachten ze rond 10 mei te leveren en die van mei ergens rond 24 mei. Maar ze kunnen mij niks beloven of garanderen bij de klantenservice. Wat ik me wel kan voorstellen, want hun zijn ook weer afhankelijk van andere instanties.

Ik hoor wel hoe het met jullie gaat en stuur maar een klacht mail naar topincasso. Waarschijnlijk krijg je geen reactie en verwijzen ze je weer door naar de klantenservice. Maar we moeten het bij de bron aanpakken...

Suc6 allemaal.

Groeten.

Vincent

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vincent,

en dan nog klopt hun verhaal van geen kant

1) als er al een machtiging is, is die aan publiforce gegeven. Niet aan toptijdschriften of hoe ze zich ook mogen noemen. Dit kan niet zomaar een op een doorgegeven worden - dat is misbruik van het incassosysteem.

2) er is/was een contract met publiforce. Contracten overnemen kan volgens mij niet 'zomaar'. De overnemende partij zou de klant moeten benaderen en vragen of deze het contract wil voortzetten of niet.

Ik blijf er dus bij, dit zaakje stinkt, en bewust of niet, men is fout bezig.

AEMLB
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 apr 2010 16:25

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door AEMLB »

Publi force valt inderdaad onder United force, een paar maanden geleden hadden ze nog een eigen website waar dit op vermeld stond, als je nu united force intikt kom je hier uit

http://www.mercuriusgids.nl/united+force

Juist de topbladen dus, misschien is het handig als iedereen gewoon alles opzegt bij deze bende dan zijn ze straks vertrokken omdat ze geen klanten meer hebben.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: gratis bladen

Ongelezen bericht door Radar »

Over Publi Force bestaan meerdere topics. Wij sluiten dit topic en verzoeken u om de discussie hier voort te zetten.

Gesloten