LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hinderbellers maken er een sport van om Bel-me-niet geregistreerden tóch te bellen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PierreGielen
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2020 19:00

Hinderbellers maken er een sport van om Bel-me-niet geregistreerden tóch te bellen

Ongelezen bericht door PierreGielen »

Vroeger werd ik af en toe gebeld door een telemarketeer. Maar sinds ik zeg dat ik ben geregistreerd in het Bel-me-niet register en ook telkens melding maak, zijn dit soort telefoontjes in het kwadraat toegenomen. Vandaag alleen al ben ik 4 keer benaderd door hinderbellers van Telecomvergelijker.nl ("namens KPN") die allemaal te horen krijgen dat ik ben ingeschreven bij Bel-me-niet, dat ik niet gediend ben van telemarketing en dat ik melding zal maken van hun stalktelefoontjes. Hun standaard verweer? "Maar u bent al klant bij ons!"

Inderdaad staat in de regels van het Bel-me-nietregister dat bedrijven hun klanten wél mogen bellen. Zelfs als ze daarover liegen, blijkbaar. Dat maakt het hele register tot een wassen neus. Dus rust zacht, Bel-me-niet-register, ik heb vandaag mijn laatste melding gedaan. Mijn tijd is te kostbaar om te verspillen aan telemarketeers of aan een register dat ze negeert. Het is tijd voor wettelijke maatregelen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hinderbellers maken er een sport van om Bel-me-niet geregistreerden tóch te bellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jammergenoeg komen die wettelijke maatregelen er ook. Namelijk dat je alleen gebeld mag worden als je toestemming geeft.
Zojuist heb ik Ziggo voor de tweede keer vandaag gesproken. Een werkelijk hilarisch gesprek:
Ziggo heeft onlangs glasvezel aangelegd in onze straat, wist u dat? Goh, wanneer dan, er iets hier niet gegraven? Euh, nee, ze hebben niet gegraven, ze hebben het door de bestaande infrastructuur geschoten. Hoe doen ze dat? Dat gebeurd vanaf de centrale kast. Ohhh, zooooo. Voor elke straat een eigen draad in de kast, dat zal een hoop draden zijn. Maar hoe weten die draden dan bij welke straat ze moeten afslaan? Euh, er is toch gegraven om knooppunten aan te leggen. Maar ik heb ze niet zien graven. Oke meneer, die kabel ligt er al een paar jaar. Mooi, en die kabel ligt daar goed, laat maar lekker liggen.

Ik zal het missen als ze niet meer bellen. Ik sta overigens gewoon bij het bel mij niet register ingeschreven.

Gesloten