Hoe Amazon omgaat met revieuws

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
de france
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2013 10:33

Hoe Amazon omgaat met revieuws

Ongelezen bericht door de france »

Een aantal dagen geleden heb ik via Amazon iets besteld en wat ik thuis gestuurd kreeg was een slap aftreksel van het product dat de verkoper via foto's aanbood. ( foto's kwamen , denk ik, van een andere site die het originele product verkoopt). Ik had dit pas in de gaten bij het in elkaar zetten toen ik het niet voor elkaar kreeg om het beoogde doel te bereiken. Maar toen had ik al door de druk die ik moest uitoefenen iets verbogen... daar ging mijn kans om het item te retourneren. Dit was weggegooid geld voor mij. Maar ik had nog wel een kans om andere kopers te waarschuwen dus ik schreef een review en heb daar een aantal foto's bij gedaan. Ik kreeg net bericht van Amazon dat ze mijn review hadden geplaats. Wat schets mijn verbazing ik kan mijn verhaal niet vinden en ook geen foto's. Ik kan alleen zien dat er 5 personen een 1 ster hebben gegeven. Ik geloof nu echt dat Amazon potentiele kopers een rad voor hun ogen draaien. Want hoe is het mogelijk dat een bedrijf die met externen verkopers te maken heeft nog producten wil verkopen waar klachten over zijn en deze niet laten zien zodat je zelf kan bepalen of dit product voor jouw geschikt is. ik vind dit echt een heel zorgelijke ontwikkeling!

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hoe Amazon omgaat met revieuws

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik hoop niet dat het als een hele grote verrassing komt maar zolang ze ermee wegkomen zal Amazon dit blijven doen. De wetten komen eraan, dan nog wat tijd voor een stukje handhaving, een rechterlijke uitspraak en met aan jaar of vijf zou dit verleden tijd moeten zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe Amazon omgaat met revieuws

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Reviews zijn nodig, maar komen pas later in een aankooptraject aan zet. Ik kan u een hoop sites opnoemen waar tienduizenden mensen zeer tevreden over zijn maar waarvan ik u van te voren al kan aangeven dat u niets zal ontvangen of een slecht product.
Stap 1 is altijd kijken waar u koopt. Via Amazon klinkt leuk, maar ook hier zitten dropshippers op die Chinese rommel op de Europese markt gooien. Pas als de site klopt kan je kijken naar reviews van anderen.

Wat ik bij Bol (heb nog nooit gekocht via Amazon) altijd doe is de KVK checken. Staat er een ander adres bij Bol dan op de site van de KVK, dan is dat een rode vlag. Klopt de naam en bedrijfstak bij de KVK niet met wat de verkoper aanbied, dan is dat weer een rode vlag. Is het adres een woonhuis en heeft de verkoper verschillende artikelen, of juist heel veel of heel weinig artikelen, dan is dat ook een indicatie.
Zo voorkom je al een hoop miskopen. Wil niet zeggen dat het feilloos is, soms koop ik niet bij een bedrijf die wel te vertrouwen is, maar dan had het bedrijf er maar voor moeten zorgen dat ze dergelijke twijfels niet moeten veroorzaken.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Hoe Amazon omgaat met revieuws

Ongelezen bericht door riddert »

@defrance,
Feitelijk handelt u in een verkeerde volgorde. U geeft eerst een negatieve beoordeling, zonder de verkoper in de gelegenheid te stellen om u tevreden te stellen.
Dat is mijns inziens een kwalijke manier van handelen.
Wellicht had de verkoper u schadeloos gesteld als u een bericht had gestuurd. Ik verwacht dat de verkoper na uw 1 ster review wat minder toeschietelijk zal zijn.
De review is bedoeld als evaluatie na de transactie, niet zoals in uw geval halverwege de transactie.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Hoe Amazon omgaat met revieuws

Ongelezen bericht door smilie »

Daarbij kreeg je misschien een automatische antwoord en zal je volledige recensie pas na paar dagen zichtbaar zijn.

Gesloten