LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe nu te handelen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik denk dat er een misverstand is.
Ik werk 32 uur bij de gemeente.
Dus 32 uur gemeente en ongeveer 24 uur bij de patatzaak.
Bij de gemeente moet ik helaas weg in oktober vanwege een andere beleid.
Mijn contract is al 1 x verlengt met 6 maanden en 2x met 1 jaar

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door berndv »

Ridder777 schreef:
27 feb 2019 16:50
Ik heb een oneindig doorlopende 0 uren contract en ik werk 6 dagen 3-4 uur per dag
Nee, dat heb je niet, je hebt een vast contract voor 24 uur per week, zo is de wet nu eenmaal. Dat jouw handtekening onder andere voorwaarden onder een contract staat heeft hier niets mee te maken. Deze wet is juist in het leven geroepen tegen het misbruik van de 0-uren contracten. Je hebt namelijk gewoon recht op doorbetaling bij ziekte bijvoorbeeld. In het verleden is hier op deze wijze misbruik van gemaakt, door mensen oneindig op een 0-uren contract te houden, terwijl het feitelijk gewoon een contract met vaste uren had moeten zijn, maar omdat de werkgever geen zin had om bij ziekte door te betalen, werd er maar een 0-uren contract van gemaatk. Daar is door de overheid een stokje voor gestoken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door moederslink »

En ben je er al uit wat je gaat doen met dit cafetariawerk waar je nu op een scooter moet rijden zonder veilige helm?
En blijf je hier toch maar wel werken en zoek je een andere baan erbij voor 32 uur na oktober?
Of zoek je een fulltime job elders na oktober?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien gaat McDonald's bezorgen?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn zoveel bezorgdiensten... En die fooi krijg je elders ook wel, daar zou ik me niet al te druk om maken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als iemand het beter weet, kom er maar in.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door moederslink »

Hypo63, dat heeft ie idd niet gevraagd, maar ik heb wel de indruk dat forummers die reageren zich best wel betrokken voelen bij de TS en hun bezorgdheid daarom willen uiten en mogelijk een ander / beter perspectief willen bieden.
Zijn rechten nl worden bij voortduring met voeten getreden in deze functie bij dat cafetaria ......vandaar..... en ga er maar van uit dat deze bemoeizucht goed bedoeld is , zeker naar ' onze Ridder777 ' en hij vindt het , denk ik , ook wel best . :wink:

Desalniettemin is ongevraagde bemoeienis idd ' not done ' 8)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:
27 feb 2019 15:21
Ik woon in een buurt waar iedereen elkaar kent.
De fooien zijn heel goed!
Soms heb ik 3 bestellingen in 1 ritje
3 x 5 E fooi, dus binnen 15 min heb ik al 15 E
Als u daar wil blijven werken, koop dan zelf een helm, al is het alleen maar voor uw eigen veiligheid.
Bij een ongeval met hoofdletsel kunt u wel naar een schadeclaim fluiten, want u draagt het inferieure materiaal.
Ook als uw werkgever u geen goede spullen wil verstrekken, blijft u zelf verantwoordelijk voor de wijze waarop en waarmee u de weg op gaat.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Hypo63 schreef:
28 feb 2019 19:35
Ik heb niet de indruk dat TS gevraagd heeft of deze ander werk moet gaan zoeken. TS wil graag weten wat de rechten zijn. Als forumleden geen inhoudelijke reactie kunnen geven of het niet weten, laten ze zich dan ook niet bemoeien met de klacht.
En wat is jouw inhoudelijke reactie naar de TS toe?

Die van ons is niet alleen gebaseerd op dit topic, maar ook op andere topics van deze TS over deze werkgever. Ook in andere topics is al eens het advies gegeven om ander werk te zoeken. De vraag van de TS is trouwens:
Ridder777 schreef:
27 feb 2019 14:52
Weten jullie of hebben jullie adviezen en of tips?
Of staat ze volledig in haar recht?
Mijn advies, en dat van anderen, is ander werk zoeken.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door kuklos »

@hypo63, wat moederslink en witte angora zeggen.

Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik denk dat ik maar zelf een helm aanschaf.
We hebben ongeveer 12 bezorgers, iedereen zet er met zijn hoofd in.
Ik denk als ik mijn loon krijg dat ik even naar de scooterwinkel ga.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door moederslink »

Verstandig Ridder777! Lekker je eigen helmpie opzetten !

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Goed ridder, het is jouw hoofd.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door BL2 »

En het bonnetje netjes afgeven bij je werkgever, kan je gelijk je arbeidscontract even updaten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Koop gewoon een eigen helm. Dat is zo gepiept met die fooien. Niet aangeven bij de belastingdienst overigens, dat doet geen mens.

Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Kan ik dat aftrekken?
Dat bedrag van die helm?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt het inderdaad van de belasting aftrekken als zijnde werkkleding of iets dergelijks. Alleen kan dat pas met de aangifte van 2019, die je dus vanaf 1 maart 2020 kan doen. Dit is omdat je de kosten in 2019 maakt. Wel het bonnetje bewaren.

Overigens krijg je niet het hele bedrag terug van de belasting. Je bruto inkomen wordt met het bedrag verminderd, en over dat bedrag krijg je dus belasting terug. Mocht je boven het minimum zitten, en huurtoeslag krijgen, dan krijg je ook wat meer huurtoeslag. In dat geval krijg je in totaal zo'n 60-70 procent van de aanschaf terug.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door kuklos »

Ridder777 schreef:
01 mar 2019 08:54
Ik denk dat ik maar zelf een helm aanschaf.
We hebben ongeveer 12 bezorgers, iedereen zet er met zijn hoofd in.
Ik denk als ik mijn loon krijg dat ik even naar de scooterwinkel ga.
Dit is een goede keuze voor dit probleem. Maar voor het onderliggende probleem, een baas die misbruik maakt van haar personeel, is dit nog geen oplossing.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door BreejKC »

De beste tip die u kon krijgen was die van Snuffel. De arbeidsinspectie, of hoe dat tegenwoordig ook heet, onverwijld inschakelen. De arbeidsinspectie maakt geen onderscheid tussen particuliere werkgevers of overheidsorganisaties.

U heeft uw werkgever keurig in de gelegenheid gesteld het veiligheidsprobleem op te lossen en dat is u dus pertinent geweigerd. Eén telefoontje voldoet om de hele kermis met de arbeidsinspectie in gang te zetten.

Zelf ooit een keer aan de hand gehad. Een bouwsteiger stond slecht aan de muur bevestigd, was gevaarlijk en kon omvallen. De uitvoerder weigerde er iets aan te doen. Toen ik 's middags thuis kwam van mijn werk de arbeidsinspectie gebeld. Die stonden de volgende morgen om 08:00 uur op de bouwplaats. De hele bouw is gecontroleerd enkele dagen stil gelegd, een geheel nieuwe steiger moest worden gebouwd en enkele andere aanpasingen i.v.m. Veiligheid moesten worden aangebracht. Of de werkgever een boete heeft gehad heeft hij mij niet verteld.

Natuurlijk bestaat er bij uw werkgever straks een vermoeden dat u de arbeidsinspectie heeft ingeschakeld. Misschien hebben ze zelfs nog het gore lef u daar op aan te spreken. Zegt u dan maar dat u een keer op straat aangehouden bent en er op de veiligheid is geinspecteerd. De arbeidsinspectie geeft namelijk haar bronnen van meldingen niet vrij.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Waarschijnlijk wil hij er blijven werken. Zijn andere baan vervalt.

Gesloten