Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door witte angora »

Morgan le Fay schreef:
19 mei 2023 13:11
Dan nog steeds heb je als ouder/opvoeder een taak, dus niet deze verantwoordelijkheid op anderen afschuiven.

Maar als die ouders niet weten wat er allemaal in de wereld speelt zullen ze dat ook niet zo snel met hun kinderen bespreken. Ik vind het te makkelijk, zeker bij nieuwe ontwikkelingen, om meteen maar te roepen dat ouders hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

De waarschuwing van TS vind ik dan ook helemaal niet verkeerd. Ik had hier zelf ook nog nooit van gehoord. En hierna zullen er ongetwijfeld wel weer andere 'projecten' ontstaan waarvoor anderen weer aan de bel zullen trekken.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door PGros »

Methusalah schreef:
19 mei 2023 12:35
Je maakt hier de vergissing door uit te gaan van de eindklant cq de klant. Dat is hier niet het geval. Dit gaat om de persoon die de werkzaamheden doet voor die eindklant cq het plaatsen van postings. Vergelijk het met iemand die op een extern call center werkt voor Ziggo. Alleen krijg je nu geen normaal salaris en is het geheel afhankelijk van hoeveel inzet je toont. En de opbrengst is minimaal. Elke andere baan gaat je meer opleveren als je kijkt naar de tijd/geld verhouding.
Dus voor de duidelijkheid. Je hebt een bedrijf dat wil opvallen. Dat bedrijf huurt het bedrijf van Jacko Meijaard in. En Jacko ronselt vervolgens studenten om de werkzaamheden te doen. Jij hebt het over dat bedrijf maar het topic gaat over die student. En die verdient hier echt niet zo veel aan. Het is voornamelijk Jacko die hier aan verdient.
Dan weet jij niet waar het over gaat. Ik heb mezelf gisteren ook ingeschreven en dit gaat over wat ik schreef. (Heb de eerste mailtjes al binnen van hem)
Er zijn zeker ook meer mogelijkheden om geld te verdienen maar Jacko heeft het alleen over zelf een website met affiliate marketing starten.
Kan ook zijn dat ze ergens anders ingeschreven hebben natuurlijk. Bijv de link in de openingspost is geen site van Jacko en daar staan 26 manieren om geld te verdienen op internet. Ook bijv enquêtes invullen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb TS nu al 2 mensen zien beschuldigen van troll gedrag. Beide gebruikers reageren hier al langer en staan niet echt bekend als troll, ook zijn hun berichten nou niet dermate dat je van troll gedrag kan spreken. Wat mij betreft stoppen we met reageren en vragen we de moderatie dit topic te verwijderen, om geen reclame te maken. Wat vinden jullie?

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
19 mei 2023 17:16
Ik heb TS nu al 2 mensen zien beschuldigen van troll gedrag.
... waarvan één keer als directe reactie op een beschuldiging van datzelfde forumlid.

Waarom het topic sluiten? Laat de lezer zijn eigen oordeel vellen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eens met moneyman. Dit topic heeft een nut en de reacties van de topicstarter classificeer ik als zeker interessant. Hij heeft in ieder geval een punt.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie ook geen reden om dit topic te sluiten. Het onderwerp zelf vind ik serieus genoeg. En een discussie over beide beschuldigingen is eigenlijk off-topic, dat gaat echt niet over de inhoud van de OP.

Ikdenkdatikhetweet
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2023 15:25

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Ikdenkdatikhetweet »

Die Internet Succes Gids doet niks anders dan mensen verleiden om zijn veel te dure cursus te verkopen. En mensen trappen daarin. Verdien je er geld mee? Nee, je krijgt een hoop onzin te horen die overal op het internet al staat. Niks nieuws onder de zokn, en Jacko is blij met de centjes die je aan hem geeft.

Al die sites die positef over hem praten zijn affiliate websites. Ooit liep deze cursus via PayPro. Mensen kregen betaald om zijn cursus te promoten, ne moest dus wel poositief zijn. DIt heet affiliate marketing.

En ik citeer: "Ik stoor mij aan al die websites, influencers en YouTube video’s waarin wordt verteld hoe makkelijk het is om een passief inkomen op te zetten. Je hoeft alleen maar dit of dat te doen en het geld stroomt binnen. Ondertussen probeert diegene je te verleiden om iets te kopen. Of om op een advertentie te klikken."

Helaas is je dochter er ook ingetrapt.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door PGros »

Ikdenkdatikhetweet schreef:
20 mei 2023 16:05
En ik citeer: "Ik stoor mij aan al die websites, influencers en YouTube video’s waarin wordt verteld hoe makkelijk het is om een passief inkomen op te zetten. Je hoeft alleen maar dit of dat te doen en het geld stroomt binnen. Ondertussen probeert diegene je te verleiden om iets te kopen. Of om op een advertentie te klikken."
Helaas is je dochter er ook ingetrapt.
Ik snap deze post helemaal niet. (Of misschien wel)
Je hebt het over een veel te dure cursus kopen en dat dit niet kan.
Dan verwijs je naar je eigen website waar heel veel tips over hetzelfde staan. Affiliate marketing.
Dat bied je allemaal gratis aan zonder reclames eromheen. Maar als je op "Begin hier" klikt dan verkoop je ook zo'n cursus (alleen dan online) en een stuk duurder.
Daarom snap ik je tekst niet helemaal want je doet hetzelfde alleen iets minder agressief.

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
19 mei 2023 12:45
Methusalah schreef:
19 mei 2023 12:30
Moneyman schreef:
18 mei 2023 15:26

Dat is slechts één van de vormen van trolling. Wat TS beschrijft, is ook trolling.
Sorry maar nee, dat is het niet.

In slang, a troll is a person who posts or makes inflammatory, insincere, digressive,[1] extraneous, or off-topic messages online (such as in social media, a newsgroup, a forum, a chat room, an online video game), or in real life, with the intent of provoking others into displaying emotional responses,[2] or manipulating others' perception, thus acting as a bully or a provocateur. The behavior is typically for the troll's amusement, or to achieve a specific result such as disrupting a rival's online activities or purposefully causing confusion or harm to other people.[3]
Jouw citaat geeft exact aan wat ik schrijf... namelijk dat trolling verder gaat dan jouw voorgaande reactie en dat de door TS genoemde zaken er prima onder vallen.

En omdat Nederlands de voertaal is heb ik jouw tekst (waarvan dit de bron is) maar even vertaald:
In jargon is een trol iemand die opruiende, onoprechte, uitwijdende,[1] irrelevante of off-topic berichten online (zoals in sociale media, een nieuwsgroep, een forum, een chatroom, een online videogame), of in het echte leven, plaatst of maakt, met de bedoeling anderen te provoceren tot emotionele reacties,[2] of de perceptie van anderen te manipuleren, en zo te handelen als een bullebak of een provocateur. Het gedrag is typisch voor het vermaak van de trol, of om een specifiek resultaat te bereiken, zoals het verstoren van de online activiteiten van een rivaal of het doelbewust veroorzaken van verwarring of schade aan andere mensen.


Ik blijf er bij dat afilliate marketing geen trolling is. Ja, je kan je als trol gedragen maar dat is bij lange na niet hoe de meesten te werk gaan want het heeft niet zo veel effect. Trolling is namelijk duidelijk herkenbaar als trolling en gaat als marketingtool niet zo veel voor je doen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
22 mei 2023 08:52
Ik blijf er bij dat afilliate marketing geen trolling is. Ja, je kan je als trol gedragen maar dat is bij lange na niet hoe de meesten te werk gaan want het heeft niet zo veel effect. Trolling is namelijk duidelijk herkenbaar als trolling en gaat als marketingtool niet zo veel voor je doen.
Dan is gelijk het misverstand helder. Affiliate marketing is als zodanig geen trolling. Maar dit wel:
RoellieBoellie schreef:
17 mei 2023 11:11
Wanneer een Blogger over de organisatie schrijft worden de reacties binnen de kortste keren overstroomt met onzin-reacties door Trolls (= jeugd die ten behoeve hiervan worden geronseld!). Ben je dus op zoek naar herkenning, zoals in mijn geval, dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg en haak je op een gegeven moment af en is hun doel bereikt.

RoellieBoellie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2023 10:40

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door RoellieBoellie »

Morgan le Fay schreef:
19 mei 2023 13:11
Dan nog steeds heb je als ouder/opvoeder een taak, dus niet deze verantwoordelijkheid op anderen afschuiven.
Ik schuif volgens mij geen verantwoordelijkheid af?
Ben niet perfect en wil dat ook niet pretenderen.
Dus voel je vrij om me uit te leggen op welke wijze ik verantwoordelijkheid afschuif?

Maar,
Ik herhaal het nog maar even omdat de inhoud zo snel ver te zoeken is. Het punt dat ik wil maken is:

Jacko Meijaard en vergelijkbare organisaties proberen de jeugd (o.a. mijn dochter van 12) in te zetten voor niet-wenselijke praktijken die wat mij betreft schuren aan criminaliteit. Kortgezegd is hun boodschap: "Stop met school en begin met het verdienen van gouden bergen in de affiliate marketing. Schrijf *uit naam van jezelf maar in opdracht van ons*:

Ofwel:
Reacties op blog-berichten of socialmedia-posts van de Affiliate-organisatie van Jacko Meijaard, waarbij je ze de wereld in prijst,

Ofwel;
Onzin-reacties (trolling) op kritische blogs/posts in dito forums, waarmee de lezer wordt afgeleid van de (serieuze) inhoud, zodat de boodschap van de blogger verloren gaat (of minstens aan kracht verliest) in een welhaast sprookjesachtige mist van trolling-nonsens.

Hiervoor krijg je goed betaald (maar niet heus)...".

Ik ben benieuwd of anderen hier ervaringen mee hebben en verder ben ik benieuwd of/wanneer Avro-Tros-Radar hier wellicht aandacht aan wil besteden?

Groetjes van de schrijver van deze post, ofwel de TS (?)

RoellieBoellie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2023 10:40

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door RoellieBoellie »

PGros schreef:
19 mei 2023 14:01
Methusalah schreef:
19 mei 2023 12:35
Je maakt hier de vergissing door uit te gaan van de eindklant cq de klant. Dat is hier niet het geval. Dit gaat om de persoon die de werkzaamheden doet voor die eindklant cq het plaatsen van postings. Vergelijk het met iemand die op een extern call center werkt voor Ziggo. Alleen krijg je nu geen normaal salaris en is het geheel afhankelijk van hoeveel inzet je toont. En de opbrengst is minimaal. Elke andere baan gaat je meer opleveren als je kijkt naar de tijd/geld verhouding.
Dus voor de duidelijkheid. Je hebt een bedrijf dat wil opvallen. Dat bedrijf huurt het bedrijf van Jacko Meijaard in. En Jacko ronselt vervolgens studenten om de werkzaamheden te doen. Jij hebt het over dat bedrijf maar het topic gaat over die student. En die verdient hier echt niet zo veel aan. Het is voornamelijk Jacko die hier aan verdient.
Dan weet jij niet waar het over gaat. Ik heb mezelf gisteren ook ingeschreven en dit gaat over wat ik schreef. (Heb de eerste mailtjes al binnen van hem)
Er zijn zeker ook meer mogelijkheden om geld te verdienen maar Jacko heeft het alleen over zelf een website met affiliate marketing starten.
Kan ook zijn dat ze ergens anders ingeschreven hebben natuurlijk. Bijv de link in de openingspost is geen site van Jacko en daar staan 26 manieren om geld te verdienen op internet. Ook bijv enquêtes invullen.
Mijn dochter van 12 heeft een volle inbox (inmiddels > spambox) van de organisatie van 'Jacko', waar de honden werkelijk geen brood van lusten..

De presentatie via internet is:
"Wij komen uit voor waar we voor staan: Leer bij ons hoe je snel een carrière kunt opbouwen in de wereld van Affiliate Marketing".
De mails aan mijn dochter zijn iets anders van toon...

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door Methusalah »

PGros schreef:
19 mei 2023 14:01
Methusalah schreef:
19 mei 2023 12:35
Je maakt hier de vergissing door uit te gaan van de eindklant cq de klant. Dat is hier niet het geval. Dit gaat om de persoon die de werkzaamheden doet voor die eindklant cq het plaatsen van postings. Vergelijk het met iemand die op een extern call center werkt voor Ziggo. Alleen krijg je nu geen normaal salaris en is het geheel afhankelijk van hoeveel inzet je toont. En de opbrengst is minimaal. Elke andere baan gaat je meer opleveren als je kijkt naar de tijd/geld verhouding.
Dus voor de duidelijkheid. Je hebt een bedrijf dat wil opvallen. Dat bedrijf huurt het bedrijf van Jacko Meijaard in. En Jacko ronselt vervolgens studenten om de werkzaamheden te doen. Jij hebt het over dat bedrijf maar het topic gaat over die student. En die verdient hier echt niet zo veel aan. Het is voornamelijk Jacko die hier aan verdient.
Dan weet jij niet waar het over gaat. Ik heb mezelf gisteren ook ingeschreven en dit gaat over wat ik schreef. (Heb de eerste mailtjes al binnen van hem)
Er zijn zeker ook meer mogelijkheden om geld te verdienen maar Jacko heeft het alleen over zelf een website met affiliate marketing starten.
Kan ook zijn dat ze ergens anders ingeschreven hebben natuurlijk. Bijv de link in de openingspost is geen site van Jacko en daar staan 26 manieren om geld te verdienen op internet. Ook bijv enquêtes invullen.

Dat weet ik wel zeker. Want wat heeft een student in hemelsnaam zelf te marketen. Die heeft geen eigen bedrijf of product. Weet je zelfwel wat affiliate marketing is? In de normale wereld is dat een marketing tool die je inzet om je product te verkopen. De marketing zelf kan worden gedaan door derden (wat hier het geval is in de vorm van scholieren). Het gaat hier om de uitvoerders, niet de opdrachtgevers.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door PGros »

@Methusalah
Er zijn twee partijen betrokken: de adverteerder, wiens producten worden gepromoot, en de publisher, die de advertentie plaatst.
De publisher is diegene die met affiliate marketing geld gaat verdienen. Als je affiliate bij bol.com wordt dan verdien je geld aan de verkopen die bol.com maakt. Heb je dus een eigen website dan ga je bol.com artikelen verkopen en kun je rijk worden als je website goed loopt.
En dit is wat Jacko Meijaard promoot op zijn websites en in de mails.
Dus de studenten waar je het over hebt promoten (verkopen) dan bol.com artikelen op hun website.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is al van alle tijden en het doet denken aan het oude verhaal van de advertentie in een huis aan huis blad. "voor 50 gulden vertel ik u het geheim van rijk worden. Maak 50 gulden over op rekeningnummer etc." Je krijgt dan met een A4-tje met alleen daarop,:zet ook zo'n advertentie en stuur de sukkels die geld overmaken een kopie van deze A4.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door PGros »

Nee dat is wat anders. Affiliate marketing kun je zo zonder kosten beginnen. Wil je tips kun je zijn boek kopen. En in dat boek staat niets over datzelfde boek ook gaan verkopen. Of je verkoopt het via affiliate marketing zodat je een percentage krijgt. ;-)

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door juliomariner »

Toch bijna hetzelfde, het bedrijfje uit de titel probeert je een cursus AM te verkopen. Je moet eerst wat kopen dat ook op internet gratis te vinden is.
Ik zie ook steeds meer advertenties voor "thuiswerk" op de plaatselijke verkoophoeken op Facebook verschijnen.

VicWaZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2023 08:17

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door VicWaZ »

Ik ben een affiliate marketer. De cursus van Meijaard heb ik niet gevolgd en zal ik ook niet volgen. Ik heb een deel van de cursus wel ingezien en was niet onder de indruk. Zoals eerder gezegd is alles wat Meijaard deelt in zijn cursus gratis en makkelijk op internet te vinden. De 'reviews' op google over de cursus van Meijaard kun je beste links laten liggen dit zijn allemaal verkapte verkooppagina's met zogenaamde kritische teksten. Meijaard biedt uit mijn hoofd een commissie van 50% (circa €27,-) per verkoop van de cursus, vandaar de enorme lijst van websites die de cursus van Meijaard aanprijzen, gevolg hiervan is dat mogelijke negatieve / echt kritische reviews verdwijnen naar een pagina ver weg op Google. Op Trustpilot zijn relatief veel klachten over de beloofde refund (https://nl.trustpilot.com/review/intern ... nl?stars=1).


J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Je kind ingezet als troll, met de "Jacko Meijaard Internet Succes Gids"

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

RoellieBoellie schreef:
19 mei 2023 12:26
Lady1234 schreef:
17 mei 2023 22:03
Toen ik 12 was, wist ik al dat het niet zomaar kwam aanwaaien, en dat weten de 12 jarigen van nu ook. En anders moet papa dat maar uitleggen.
Beste Lady1234, wat jij doet is precies de werkwijze van de "Trolls":
Je draait met je 1e reactie weg van de inhoud van mijn post en probeert nu mij, zijnde de papa die tekortschiet in de opvoeding, uit te lokken tot een reactie.
En iedereen die hier terecht komt haakt af want het gaat niet meer over de inhoud.
Even een nog wat late reactie hierop, maar het punt van RB is natuurlijk volledig correct.
Anderzijds zijn er natuurlijk de superperfecte mensen die dit inderdaad al wisten als 12 jarige. Die wisten ook al als driejarige dat je niet met je vinger in het stopcontact mag zitten en als 0 jarige dat je niet in de luier moet poepen maar op het potje.

Plaats reactie