LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
14 mar 2020 11:33
Kan het inkomen van een oudje met alleen AOW in een sociale huurwoning variëren van 1200 tot 1500 euro?
Niet echt. De AOW staat vast en als dat het enige inkomen is, staan ook de zorg en huurtoeslag van dat jaar zo goed als vast.

En gelukkig zijn er ook nog wel wat ontheffingen.

Erthanax
Berichten: 9692
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Erthanax »

ElleFlowers schreef:
14 mar 2020 11:37
Erthanax schreef:
14 mar 2020 11:33
Kan het inkomen van een oudje met alleen AOW in een sociale huurwoning variëren van 1200 tot 1500 euro?
Jazeker. Wat bedoel je, ze krijgen vaak nog wel een klein pensioentje nog en wat toeslagen. Zit ik fout dan? Ze hebben soms minder hoor maar dit is gemiddeld dennk ik
Ja, oké, als er nog een klein pensioen is, dan kan het wel variëren natuurlijk. Maar dan moet het toch al gauw meer zijn dan 1500? Ik dacht dat het over oudjes met alleen AOW ging.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Erthanax schreef:
14 mar 2020 11:51
ElleFlowers schreef:
14 mar 2020 11:37
Erthanax schreef:
14 mar 2020 11:33
Kan het inkomen van een oudje met alleen AOW in een sociale huurwoning variëren van 1200 tot 1500 euro?
Jazeker. Wat bedoel je, ze krijgen vaak nog wel een klein pensioentje nog en wat toeslagen. Zit ik fout dan? Ze hebben soms minder hoor maar dit is gemiddeld dennk ik
Ja, oké, als er nog een klein pensioen is, dan kan het wel variëren natuurlijk. Maar dan moet het toch al gauw meer zijn dan 1500? Ik dacht dat het over oudjes met alleen AOW ging.
Nee ze hebben vaak nog wel iets aan pensioen varierend van EUR 30 tot 300 euro (meestal de oudere vrouwen die ik zie). Ze krijgen huurtoeslag en zorgtoeslag en dan kom je wel op EUR 1500 ongeveer uit. Geen vetpot maar let wel indien je de WMO nodig hebt moet je vaak eigen bijdrage betalen. Verder is de zorgverzekering en de tandarts ook rond de EUR 160 per maand. Ze hebben vaak een pakket van de gemeente zonder eigen risico en dan wel met alle aanvullende verzekeringen. Ze betalen soms ook kosten voor de aanleunwoningen nog die kunnen oplopen.

Ik heb geen exacte berekening maar de energiekosten worden voor veel een issue. Die zijn soms verdubbeld. Ook de verzekeringen kunnen duurder worden vm leefijd

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat heeft dat allemaal van doen met de topic titel?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lady1234 schreef:
14 mar 2020 12:06
Wat heeft dat allemaal van doen met de topic titel?
Nou het gaat over onrecht, dit vind ik onrecht? Wat vind jij onrecht? Voeg het toe ;-)

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik krijg mijn AOW elke maand gestort. Dat vind ik geen onrecht.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lady1234 schreef:
14 mar 2020 12:11
Ik krijg mijn AOW elke maand gestort. Dat vind ik geen onrecht.
Nou top! ik wist niet dat je al die leeftijd had. Ik hoop dat je goed gezond bent en een beetje pensioen krijgt. Iedereen verdient het om het goed te hebben!

Ik zie helaas veel ellende en als je dat niet hebt mag je gelukkig prijzen ;-)

Maar NL is dus goed zo en je ziet geen issues?

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

ElleFlowers schreef:
14 mar 2020 12:07
Lady1234 schreef:
14 mar 2020 12:06
Wat heeft dat allemaal van doen met de topic titel?
Nou het gaat over onrecht, dit vind ik onrecht? Wat vind jij onrecht? Voeg het toe ;-)
Dit topic gaat niet over onrecht. Het gaat over de strijd van Radar tégen onrecht. Nogal een verschil. Die hele AOW-discussie is off-topic.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Moneyman schreef:
14 mar 2020 13:32
ElleFlowers schreef:
14 mar 2020 12:07
Lady1234 schreef:
14 mar 2020 12:06
Wat heeft dat allemaal van doen met de topic titel?
Nou het gaat over onrecht, dit vind ik onrecht? Wat vind jij onrecht? Voeg het toe ;-)
Dit topic gaat niet over onrecht. Het gaat over de strijd van Radar tégen onrecht. Nogal een verschil. Die hele AOW-discussie is off-topic.
Wat is dan het verschil eigenlijk? Dat alleen het onrecht dat Radar onder de aandacht brengt telt maar we niet mogen praten over issues over de ouderen in NL?

Helemaal niet off topic

juliomariner
Berichten: 4828
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk is dat totaal off topic. Voor de problemen in de ouderenzorg kunt u een nieuw topic openen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

juliomariner schreef:
14 mar 2020 18:39
Tuurlijk is dat totaal off topic. Voor de problemen in de ouderenzorg kunt u een nieuw topic openen.
Maar dat de pensioenen al 15 jaar niet voldoende meestijgen is geen onrecht? De dekkingsgraad heeft daar mee te maken. De overheid heeft daar een rol in gespeeld. In de jaren negentig heeft de overheid zo’n 25 miljard euro onttrokken aan de financiële reserves van het ambtenarenpensioenfonds ABP. Nu hebben we een issue en worden de pensioenen gekort. Ik zeg terugstorten

juliomariner
Berichten: 4828
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daar gaat het in dit topic helemaal niet over. Dit is dus niet de huiskamer dus open een nieuw topic

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ElleFlowers schreef:
14 mar 2020 19:00
juliomariner schreef:
14 mar 2020 18:39
Tuurlijk is dat totaal off topic. Voor de problemen in de ouderenzorg kunt u een nieuw topic openen.
Maar dat de pensioenen al 15 jaar niet voldoende meestijgen is geen onrecht? De dekkingsgraad heeft daar mee te maken. De overheid heeft daar een rol in gespeeld. In de jaren negentig heeft de overheid zo’n 25 miljard euro onttrokken aan de financiële reserves van het ambtenarenpensioenfonds ABP. Nu hebben we een issue en worden de pensioenen gekort. Ik zeg terugstorten

Goed dat je dit hier neer zet, want wat je schrijft is echt helemaal nieuw voor me. :roll: :roll: Het topic gaat over Radar's strijd tegen onrecht, niet over Elles strijd hier tegen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

ZeerPrivé schreef:
15 mar 2020 12:43
ElleFlowers schreef:
14 mar 2020 19:00
juliomariner schreef:
14 mar 2020 18:39
Tuurlijk is dat totaal off topic. Voor de problemen in de ouderenzorg kunt u een nieuw topic openen.
Maar dat de pensioenen al 15 jaar niet voldoende meestijgen is geen onrecht? De dekkingsgraad heeft daar mee te maken. De overheid heeft daar een rol in gespeeld. In de jaren negentig heeft de overheid zo’n 25 miljard euro onttrokken aan de financiële reserves van het ambtenarenpensioenfonds ABP. Nu hebben we een issue en worden de pensioenen gekort. Ik zeg terugstorten

Goed dat je dit hier neer zet, want wat je schrijft is echt helemaal nieuw voor me. :roll: :roll: Het topic gaat over Radar's strijd tegen onrecht, niet over Elles strijd hier tegen.
Het is wel besproken ooit maar kan mijns inziens wel nog meer belicht worden. Mijnstrijd is het niet ik moet nog heeeel lang werken voordat ik misschien wat krijg

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Prima dat jullie het over de problemen rond ouderenzorg en pensioenen hebben, maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Dit topic was aangemaakt als ruimte om de jubileumuitzending te kunnen bespreken.
Misschien is het handiger om een nieuw topic te openen over de situatie met ouderen.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Gesloten