Weer eens wat anders dan dat eeuwige negatieve gedoe. Sommige ondernemingen weten wel hoe je met klanten dient om te gaan. Warme douche waardig zou ik zeggen.
Gedupeerde klanten kunnen schade claimen bij moederbedrijf Kijkshop
Het moederbedrijf van het failliete Kijkshop wil gedupeerde klanten tegemoet komen. Dat meldt The One dinsdag. Zij kunnen compensatie krijgen in de vorm van winkeltegoed bij de app KijkBijMij, het jonge winkelplatform waarvan het moederbedrijf van Kijkshop ook eigenaar is.
Wie na 1 november een aankoop heeft gedaan bij Kijkshop en het product wel betaald maar niet heeft ontvangen, kunnen eind deze maand een claim indienen. Dat geldt ook voor klanten met een Kijkshop-cadeaukaart of voor consumenten die hun product retour hebben gestuurd, maar hun aankoopbedrag nog niet hebben teruggekregen.
Klanten krijgen geen contant geld terug. Ze kunnen uitsluitend een shoptegoed krijgen bij de app KijkBijMij, dat The One eind deze maand weer wil opstarten en proberen tot een succes te maken. Gedupeerde klanten moeten zich daar registreren om een claim in kunnen te dienen.
Veel rechten kunnen gedupeerden aan de toezegging nog niet ontlenen. KijkBijMij zegt claims zonder opgave van redenen te kunnen weigeren. Voor reparaties wordt de consument doorverwezen naar de fabrikant.
De claims worden afgehandeld in de elektronicawinkels van MyCom, die recent zijn overgenomen door de moedermaatschappij van Kijkshop. KijkBijMij heeft geen eigen winkels.
Inderdaad, netjes. Al ben ik wel benieuwd hoe het uiteindelijk uitpakt, gezien de opengehouden mogelijkheid om zonder opgave van redenen claims te mogen weigeren.
Het lijkt meer op een goedkope truc om het imago wat op te poetsen.
Intussen blijven de ontslagen werknemers en de overige schuldeisers gewoon gedupeerd.
Mwoa, lauwe douche, is natuurlijk leuke PR voor hun nieuwe shop/app, en zoals al geschreven, wel zó gedaan dat mensen er geen rechten aan kunnen ontlenen.
Beter iets dan niets, maar nog steeds waardeloos. Consumenten zouden beter beschermd moeten worden in gevallen van faillisement, zeker als het gaat om retouren die niet zijn terugbetaald.